خانه » خدمات پوستی » لیفت با نخ خاردار: عوارض، ماندگاری و قیمت آن

لیفت با نخ خاردار: عوارض، ماندگاری و قیمت آن

لیفت با نخ خاردار

فهرست مطالب

لیفت با نخ (thread lift) روشی کم تهاجمی برای از بین بردن علائم سالخوردگی صورت، مخصوصاً اطراف چشم‌ها است. یکی از گزینه‌های محبوب لیفت با نخ، لیفت با نخ خاردار است. این نوع لیفت با نخ نتایج طولانی مدت تری نسبت به دیگر روش‌های زیبایی کم تهاجمی، مانند تزریق ژل و تزریق بوتاکس (Botox) دارد. لیفت با نخ خاردار عوارض جانبی کم و دوره بهبودی کوتاهی دارد و در بین بیمارانی که از جراحی تهاجمی اجتناب می‌کنند و نمی‌توانند برای مدت طولانی بعد از جراحی بی‌تحرک باشند، استفاده می‌شود.

خدمات کلینیک ره یا: لیفت صورت با بهترین تخفیف ممکن

لیفت با نخ خاردار چیست؟

این نوع لیفت، به نام لیفت با نخ بخیه خاردار نیز شناخته می‌شود، لیفت با نخ خاردار از نخ‌های پزشکی برای لیفت پوست گونه‌ها، فک، ابروها یا پیشانی استفاده می‌کند. این نخ‌ها خارهای بی‌درد و ریزی دارند که به نگه‌داشتن آنها در مکان مورد نظر و تحریک کلاژن سازی، همانند تزریق ژل، به مرور زمان کمک می‌کند.

تفاوت اصلی آنها با دیگر نخ‌ها در شکل آنهاست. اکثر نخ‌ها شکلی خمیده یا صاف دارند. در کل، نخ‎‌های خاردار از لحاظ میزان لیفت و سفتی کارایی بهتری دارند. دیگر نخ‌ها برای تحریک کلاژن سازی، افزودن حجم به اطراف ناحیه تزریق و بهبود خطوط/کانتور صورت مناسب‌تر هستند.

پزشکان ممکن است لیفت با نخ خاردار را برای رفع انواع مشکلات پیشنهاد دهند، مثلاً:

• برای عمق بخشیدن به خطوط اطراف چین‌های بینی
  • خطوط و چین و چروک در بافت نرم صورت
  • افتادگی پوست اطراف چشم‌ها و گونه‌ها
  • کشسانی پوست صورت و پیشانی
  • کاهش حجم پوست اطراف صورت

مزایای لیفت با نخ خاردار

• لیفت با نخ خاردار، کم‌تهاجمی است. وقتی بعد از درمان از مطب خارج می‌شوید، مقداری ورم، قرمزی و سوزش پوست دارید. اما همانند دیگر روش‌های جراحی مشهود نیستند.
  • نتایج لیفت با نخ خاردار فوری ظاهر می‌شوند. حتی نتایج بعد از 2 تا 3 ماه، که بدن تولید کلاژن جدید و سالم را ادامه داد نیز بهتر می‌شوند.
  • هزینه لیفت با نخ خاردار بسیار پایین تر از بیشتر روش‌های تهاجمی است.
  • هرچند نخ‌های خاردار تهاجمی‌تر از نخ‌های صاف هستند، اما با این حال نتایج طبیعی ایجاد کرده و به تدریج ظاهر را بهبود می‌دهند.

نکات مراقبتی قبل از لیفت با نخ خاردار

به منظور آمادگی برای لیفت با نخ خاردار، این موارد احتیاطی را باید انجام دهید:

• مطمئن شوید در حال حاضر یا تا روز درمان، هیچ التهابی در بدن خود ندارید.
  • مراقبت‌های دندانی که نمی‌توانید به تأخیر بیندازید را انجام دهید، زیرا حدود دو هفته بعد از درمان نمی‌توانید به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • تقریباً دو هفته قبل از روز درمان، از مصرف داروهای رقیق کننده خون یا ضد انعقاد خون اجتناب کنید.
  • قبل از درمان از موارد استرس‌زای عاطفی و جسمانی پرهیز کنید.
  • قبل از درمان از نوشیدن الکل خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: اندولیفت غبغب

روش لیفت با نخ خاردار

نخ‌های خاردار داخل صورت قرار می‌گیرند تا اثر لیفت یا سفت شدگی بافت نرم صورت را ایجاد کنند. خارهای روی نخ لیفت به عنوان زبانه‌هایی عمل می‌کنند که یک ناحیه صورت را می‌گیرند، بلند می‌کنند (لیفت) و معلق نگه می‌دارند. خارها مانند چتر باز می‌شوند تا ساختاری حمایتی را برای بالا کشیدن بافت شل شده ایجاد کنند. این خارهای زیر پوست با جمع کردن بافت‌ها، باعث پر شدن و لیفت گونه‌ها و پوست شل شده می‌شوند.

خارهای نخ به بافت پوست می‌چسبند. این امر کششی در نخ ایجاد کرده و باعث لیفت بافت پوست می‌شود. تشکیل کلاژن در اطراف نخ‌ها و این خارها رخ داده و تأثیر بیشتری ایجاد می‌کند.

این نخ‌ها می‌توانند در ترکیب با نخ‌های دیگر، برای دستیابی به نتایج دلخواه، استفاده شوند.

دستورالعمل‌های بعد از لیفت با نخ خاردار

• تا 12 ساعت پس از درمان از شستشوی ناحیه مورد نظر اجتناب کنید. وقتی شروع به تمیز کردن و شستشوی ناحیه تحت درمان کردید، به مدت 3 تا 4 هفته، مراقب باشید آن را اسکراب یا ماساژ ندهید.
  • از ماسک‌های صورت، موادی مانند تمیزکننده‌های مرطوب کننده و محصولات لایه بردار، به مدت 3 تا 4 هفته استفاده نکنید.
  • به مدت حدود یک هفته از انجام ورزش‌های سنگین اجتناب کنید.
  • به مدت یک هفته از گرمای زیاد مانند سونا و حمام گرم پرهیز کنید.
  • ناحیه درمان شده را بیش از حد نکشید. به مدت چهار ماه دهان را زیاد باز نکنید. اگر نخ‌ها در نزدیک خط فک یا دهان بودند، در صورت امکان، از درمان‌های دندانپزشکی اجتناب کنید.
  • تا 10 هفته، در نزدیک محل تحت درمان، روش‌های لیزر درمانی، رادیوفراکنس یا IPL انجام ندهید.
  • در صورت بروز هر گونه قرمزی، گرما و دیگر علائم عفونت، فوراً به پزشک مراجعه کنید. گاهی نخ ممکن است بیرون زدگی داشته باشد، اگر این اتفاق افتاد به پزشک مراجعه کنید.
  • معمولاً نیازی به مصرف آنتی بیوتیک خوارکی نمی‌باشد، مگر اینکه مشکوک به عفونت باشید.
  • در صورتی که مقداری درد دارید، مصرف Tylenol توصیه می‌شود.
  • از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین پرهیز کنید.

نتایج لیفت با نخ خاردار

نتیجه لیفت با نخ فوری است، اما بعد از 1 تا 2 هفته و زمانی که ورم و کبودی احتمالی رفع شد، قابل مشاهده است. این درمان نسبت به دیگر لیفت‌ها با نخ، کلاژن کمتری ایجاد می‌کند، اما باز هم کلاژن ایجاد می‌شود، بنابراین نتایج تا چند ماه بعد نیز بهتر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: لیفت گردن بدون جراحی

ماندگاری لیفت با نخ خاردار

روش لیفت با نخ نسبت به روش جایگزین مانند تزریق ژل هیالورونیک اسید و دیگر درمان‌های کم تهاجمی، نتایج ماندگارتری دارد، اما همانند بوتاکس، روش درمان زیبایی موقتی است.

براساس تحقیقات اخیر، اثرات لیفت با نخ خاردار بیشتر از روش‌های تزریقی جوانسازی صورت ماندگاری دارد. تأثیرات این روش‌های تزریقی معمولاً 3 تا 12 ماه ماندگار است، اما تأثیرات لیفت با نخ خاردار 1 تا 3 سال دوام دارد.

ماندگاری نسبی لیفت با نخ خاردار به خاطر مکانیسم دوگانه این روش در جوانسازی پوست می‌باشد. تزریق و لیفت اولیه به سفت شدن و تقویت پوست کمک کرده، به طور موقت علائم سالخوردگی را کاهش می‌دهد. سپس، همانطور که نخ‌ها به مرور زمان، بدن را ترغیب به کلاژن سلازی می‌کنند، حجم پوست اطراف آنها افزایش یافته و منجر به ایجاد ظاهری جوانتر و سالم‌تر می‌شوند.

عوارض جانبی لیفت با نخ خاردار

ممکن است احساس درد و آزردگی موقت در ناحیه لیفت شده داشته باشید، ورم و کبودی پس از تزریق جزئی می‌باشد. برخی بیماران مشکلاتی در باز کردن زیاد دهان خواهند داشت. فرورفتگی یا چروک و پوسته پوسته شدن معمولاً در عرض دو تا سه هفته رفع می‌شود.

خطرات و عوارض لیفت با نخ خاردار

هرچند خطرات لیفت با نخ خاردار نادر است، اما خطراتی وجود دارد که باید قبل از انجام این روش آنها را بدانید:

خونریزی در زمان درمان که باعث ایجاد هماتوم (تجمع خون) در ناحیه تحت درمان می شود، عفونت نخ‌ها، گرانولوما (واکنش نخ)، گره خوردن نخ‌ها، جابجایی، برآمدگی، درد موضعی در زمانی که انتهای نخ به قسمت زیرین پوست می‌رسد (که به راحتی جابجا، کوتاه یا به طور کلی برداشته می‌شود). خطرات اکثراً جرئی بوده و به راحتی اصلاح می‌شوند.

هزینه لیفت با نخ خاردار

هزینه درمان به چندین فاکتور بستگی دارد، مثلاً ناحیه‌ای که می‌خواهید درمان کنید، تعداد نخ‌های مورد استفاده، بی‌حسی موضعی که در طی درمان استفاده می‌شود. با این حال، موضوعی که جهانی هم هست این است که این درمان بسیار مقرون به صرفه‌تر از حجم دهی گونه و چانه یا لیفت صورت است.

بیشتر بخوانید: لیفت با نخ سیلوئت

سؤالات پرتکرار

آیا لیفت با نخ خاردار بی خطر است؟

قرار دادن نخ خاردار روش درمانی مؤثر و بی‌خطری برای جوانسازی پوست است.

آیا نخ خاردار جذب می‌شود؟

نخ‌های خاردار قابل جذب هستند و 6 تا 12 ماه بعد از تزریق جذب می‌شوند.

چه تعداد نخ خاردار نیاز دارم؟

تعداد نخ‌های خاردار مورد نیاز به ناحیه تحت درمان بستگی دارد. در طی جلسه مشاوره، پزشک به شما می‌گوید که چه تعداد نخ خاردار نیاز دارید.

آیا نخ‌های خاردار بیش از نخ‌های معمولی درد دارند؟

خیر، به خاطر بی‌حسی موضعی مورد استفاده در این روش، در طی درمان دردی حس نمی‌کنید. بعد از تزریق نخ‌های خاردار، ممکن است احساس درد کنید، اما این درد مانند تزریق نخ‌های معمولی است.

روش لیفت با نخ خاردار چقدر زمان می‌برد؟

این درمان در حدود 30 تا 40 دقیقه زمان می‌برد. با این حال، باید تا زمانی که بی‌حسی اثر کند منتظر بمانید.

بعد از لیفت با نخ خاردار، چه مدت باید از کار مرخصی گرفته شود؟

بعد از درمان می‌توانید به سرکار برگردید. اما برخی دو روز مرخصی می‌گیرند تا کبودی‌ها برطرف شوند.

تفاوت بین نخ خارادار و صاف چیست؟

نخ‌های خاردار برای لیفت پوست مناسب هستند، اما نخ‌های صاف برای هموار کردن آن می‌باشند. به عبارت دیگر، لیفت با نخ، که ممکن است با نخ‌های دیگر ترکیب شود، به بالا کشیدن، سفتی و یکنواختی بافت پوست به منظور ایجاد ظاهری جوانتر کمک می‌کند.

مقاله‌ای که برای شما آماده کردیم، مربوط به بلاگ ره یا بوده و می‌توانید نکات جذاب و آموزش‌های دیگر را در صفحه مربوطه مطالعه کنید. می‌توانید برای دریافت انواع خدمات زیبایی از خدمات کلینیک پوست و مو ره یا بهره ببرید.