لیزر فول بادی شامل چه قسمت‌هایی می‌باشد و هزینه آن چقدر است؟

بیشتر افراد خصوصاً خانم‌ها ساعت‌های زیادی را در طول زندگی صرف حذف موهای زائد بدن می‌کنند. روش‌های مختلفی برای از بین بردن موی زائد وجود دارد، مانند استفاده از تیغ، اپیلاسیون و کرم موبر. با این حال، هیچ یک از این روش‌ها دائمی نیستند و بعضاً دردناک، همراه با عوارض و در طول زمان هزینه بالایی می‌برند. با آمدن لیزر و انجام این کار به صورت فول یا توتال بادی موهای زائد برای همیشه حذف شدند. به دلیل ماندگاری طولانی، سهولت درمان، مقرون به صرفه بودن و عوارض کم، لیزر فول بادی به سرعت جزو روتین زندگی مردم شده است.

لیزر موهای زائد تمام بدن چیست؟

لیزر موهای زائد تمام بدن

فناوری لیزر به متخصصان این امکان را می‌دهد که موهای زائد را با پالس‌های نور روی پوست مورد هدف قرار دهند. نور لیزر توسط رنگدانه مو جذب می‌شود و از ساقه به سمت فولیکول آن حرکت می‌کند. در فولیکول نور به گرما تبدیل می‌شود. گرما مرحله رشد فعال فولیکول را مختل کرده و آن را برای همیشه از بین می‌برد. هنگامی که این فولیکول‌ها از بین می‌روند، مو دیگر نمی‌تواند رشد کند و نتایج لیزر فول بادی دائمی هستند.

مزایای لیزر توتال بادی

مزایای لیزر توتال بادی

 

در ادامه مزایای مختلف لیزر موهای زائد فول بادی را معرفی می‌کنیم:

با حداقل 8 جلسه لیزر کل بدن، شاهد کاهش %90 موهای زائد خواهید بود. موها کمتر رشد می‌کنند و بسیار ظریف‌تر خواهند بود، یعنی پوست برای مدت طولانی‌تری صاف، زیبا و بدون مو خواهد بود.

با انجام لیزر فول بادی دیگر هنگام بیرون آمدن موها شاهد موهای زیر پوستی نخواهید بود. یکی از مشکلات اصلاح با تیغ و اپیلاسیون، زیر پوستی درآمدن موها است که با لیزر کل بدن این مشکل برطرف می‌شود.

نیاز به اصلاح مداوم خصوصاً در نواحی دست، ساق پا و زیر بغل بسیار آزاردهنده است. این نواحی در معرض دید هستند و افراد مخصوصاً خانم‌ها، به صورت روزانه یا حداقل هفته‌ای یک‌بار با تیغ اصلاح انجام می‌دهند و یا به صورت دو هفته یک‌بار اپیلاسیون کنند.

تیغ یا اپیلاسیون ممکن است موجب بروز حساسیت پوستی، بثورات و خراش‌هایی شود که با لیزر فول بادی این مشکل نیز برطرف می‌شود.

چه هر روز، چه چند وقت یکبار، نیاز باشد اصلاح کنید، زمان و هزینه‌ای بابت انجام این کار صرف خواهید کرد. مانند تیغ، کرم‌های موبر و محصولات اپیلاسیون در طول زمان گران‌تر می‌شوند. اما مهم‌تر از همه، زمان بسیار ارزشمند است و انجام لیزر فول بادی موجب صرفه‌جویی در هزینه و زمان می‌شود. یک خانم به طور متوسط 50 هزار تومان در ماه و 8 هفته از عمر خود را برای اصلاح موهای زائد صرف می‌کند. بنابراین لیزر موهای زائد کل بدن یک سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت و ارزشمند است.

تیغ زدن مکرر یا اپیلاسیون می‌توانند موجب ایجاد رنگدانه در برخی قسمت‌ها و ناهماهنگی پوست کل بدن شوند. لیزر فول بادی احتمال بروز این مشکل را کاهش می‌دهد.

یک خانم به طور متوسط در طول زندگی خود 2400 تیغ را دور می‌اندازد و هر سال تقریباً 2 میلیارد تیغ دفن می‌شوند، زیرا قابل بازیافت نیستند. انجام لیزر موهای زائد کل بدن به طور چشم‌گیری این تأثیر منفی بر کره زمین را کاهش می‌دهد.

لیزر فول بادی شامل چه قسمت‌هایی است؟

لیزر فول بادی

لیزر موهای زائد فول بادی می‌تواند روی هر قسمتی از بدن که بخواهید انجام شود. در ادامه قسمت‌های مختلف را نام می‌بریم:

  • ساعد
  • دست‌ها
  • زیر بغل
  • ساق پا
  • ران پا
  • روی پا
  • شکم
  • دور ناف
  • بیکینی/ناحیه تناسلی
  • بالای لب، چانه و به طور کلی صورت
  • زیر گردن
  • کمر
  • دور/وسط سینه
  • بین باسن
  • روی باسن
  •  روی پا

هر فردی با توجه به شرایط بدنی خودش نیازمند به انجام لیزر روی یک یا همه قسمت‌های عنوان شده در بالا برای حذف موهای زائد کل بدن خود دارد.

یکی از قسمت‌های بدن که موهای زائد زیاد و ضخیمی دارد، زیر بغل است. در لیزر فول بادی این ناحیه حتماً لیزر می‌شود تا فرد از اصلاح هر روزه خصوصاً در تابستان و هنگام پوشیدن تاپ، بی‌نیاز شود.

اگر صورت جزو پکیج لیزر کل بدن کلینیک باشد می‌توانید برای حذف موهای بالای لب و زیر چانه از آن استفاده کنید. صورت قسمتی از بدن است که بیشتر از سایر نواحی در معرض دید قرار دارد. به همین دلیل وجود موهای زائد روی صورت بسیار آزاردهنده و اصلاح آن برای افراد مختلف ممکن است سخت و زمان‌گیر باشد. البته ضخیم بودن موهای زائد صورت می‌تواند ناشی از اختلالات هورمونی باشد. به همین دلیل حتماً قبل از انجام لیزر با پزشک مشورت کنید تا علت دقیق آن را بیابید. لیزر برای افرادی که به دلایل هورمونی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک دچار مو روی صورت هستند، اثرگذار نیست.

خانم‌ها و آقایان بسته به وراثت و عوامل ژنتیکی ممکن است بین سینه و دور هاله نوک سینه موهای زائد ضخیمی داشته باشند. وجود این موها برای خانم‌ها بسیار ناراحت کننده است. در آقایان نیز اگر این موها زیاد باشد ممکن است هنگام ورزش یا پوشیدن لباس‌های رکابی آزاردهنده باشد. به همین دلیل این افراد می‌توانند با لیزر فول بادی از شر این موها برای همیشه راحت شوند.

دست‌ها خصوصاً از ساعد به پایین جزو نواحی پر مویی است که اصلاح آن برای هر فردی زمان‌گیر است. خانم‌ها پس از مدتی از درآمدن زود به زود موهای دست خود کلافه می‌شوند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود این افراد حتماً لیزر فول بادی را برای حذف دائمی موهای دست خود امتحان کنند.

پا نیز از نواحی‌ای است که موهای ضخیم و پرپشتی دارد. اصلاح پا خصوصاً ساق پا زمان زیادی از خانم‌ها را در حمام می‌گیرد. با شروع فصل تابستان و پوشیدن شلوارک و رفتن به استخر نیاز به اصلاح موهای زائد پا را بیشتر می‌کنند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود برای خلاص شدن از تیغ و اپیلاسیون از لیزر فول بادی برای حذف دائمی موهای پا استفاده شود.

کمر و پشت بدن خانم‌ها و آقایان معمولاً موهای ضخیم و زبری دارد. ترند شدن نیم‌تنه برای خانم‌ها نیاز به اصلاح موهای پشت کمر را بیشتر کرده‌ است. در گذشته که کمتر این لباس‌ها پوشیده می‌شد، معمولاً خانم‌ها دغدغه‌ای برای اصلاح موهای زائد کمر خود نداشتند. بنابراین بهتر است برای حذف دائمی موهای پشت کمر از لیزر فول بادی استفاده کنید.

موهای روی شکم و دور ناف برخی خانم‌ها ضخیم هستند. برخی آقایان نیز در این نواحی موهای بسیار زیادی دارند که برایشان آزاردهنده است. بنابراین پیشنهاد می‌شود با کمک لیزر فول بادی یا کل بدن این موهای زائد را برای همیشه حذف شوند.

موهای روی بیکینی، باسن و ناحیه تناسلی خانم‌ها و آقایان علاوه بر این‌که از نظر زیبایی مشکل‌ساز هستند، ممکن است رعایت بهداشت را برای فرد سخت کنند. برخی مواقع این موها خود موجب تجمع آلودگی و عفونت می‌شوند که علاوه بر سلامتی بوی نامطبوعی نیز دارند. به همین دلیل توصیه می‌شود برای حذف دائمی موهای زائد این قسمت از بدن، از لیزر استفاده کنید. پکیج‌های فول بادی همه کلینیک‌ها این ناحیه را شامل می‌شود.

فول بادی بانوان چیست، و شامل چه قسمت‌هایی می‌شود؟

لیزر فول بادی یا کل بدن خانم‌ها در کلینیک‌های مختلف نواحی متفاوتی را شامل می‌شود. اما به طور کلی دست‌ها، پاها، زیر بغل، بیکینی، دور سینه، باسن، شکم و کمر نواحی‌ای هستند که برای خانم‌ها به صورت کل بدن یا فول بادی در نظر گرفته می‌شوند.

فول بادی آقایان چیست، و شامل چه قسمت‌هایی می‌شود؟

همانطور که برای خانم‌ها اشاره شد، نواحی لیزر فول بادی آقایان در کلینیک‌های مختلف متفاوت است. به طور کلی دست‌ها، پاها، زیر بغل، باسن، قسمت بالایی ناحیه تناسلی، سرشانه‌ها، شکم و کمر نواحی هستند که به صورت فول بادی آقایان در نظر گرفته می‌شوند.

[sv slug=”alert”]نکته: اکثر کلینیک‌ها لیزر صورت را جزو فول بادی در نظر نمی‌گیرند و برای لیزر موهای زائد صورت باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت شود.[sv slug=”alert1″]

کاندیداهای انجام لیزر فول بادی

به طور خلاصه، چند مورد که نشان می‌دهد فرد کاندیدای خوبی برای لیزر موهای زائد فول بادی است یا خیر، عبارت‌اند از:

  • موهای زائد ضخیم و زیاد
  • موهای تیره و پوست روشن
  • پوست سالم
  • نرمال بودن سطح هورمون‌های بدن
  • عدم وجود کیست تخمدان در خانم‌ها

در ادامه موارد منع انجام لیزر موهای زائد را بیان می‌کنیم:

  • خانم‌های باردار
  • بیماران کیست تخمدان یا سندرم تخمدان پلی کیستیک
  • نواحی خالکوبی شده
  • بریدگی یا زخم روی پوست

همچنین در نظر داشته باشید که با سفید شدن موها، چون هیچ ملانینی داخل فولیکول نیست، لیزر تأثیری بر روی حذف این موها نخواهد داشت.

آمادگی‌های لازم برای لیزر فول بادی

  1. برای انجام لیزر موهای زائد کل بدن، حداقل به مدت یک ماه با آفتاب یا سولار پوست خود را برنزه نکنید. زمان انجام لیزر، پوست باید تا حد امکان روشن باشد.
  2. از کندن یا اپیلاسیون پوست خود طی دو ماه قبل لیزر فول بادی خودداری کنید.
  3. بهتر است قبل از اینکه موها سفید شوند، اقدام به انجام لیزر کنید.
  4. 24 الی 48 ساعت قبل نواحی مورد نظر برای لیزر فول بادی را با تیغ اصلاح کنید. فولیکول‌های مو باید برای لیزر قابل مشاهده باشند. به همین دلیل نباید اپیلاسیون کنید.
  5. روزی که قرار است لیزر فول بادی انجام دهید از محصولات مراقبت پوستی در نواحی مورد نظر استفاده نکنید. این شامل مرطوب کننده‌ها، روغن‌ها، لوازم آرایشی، عطرها، دئودورانت، ضد تعریق یا پودر می‌شود. اگر از هر نوع داروی موضعی روی پوست خود استفاده می‌کنید، هنگام تعیین وقت لیزر موهای زائد، حتماً به تکنسین اطلاع دهید.

نحوه انجام لیزر فول بادی

نحوه انجام لیزر فول بادی

  1. درست قبل از شروع لیزر، تکنسین پوست و موی شما را بررسی می‌کند تا از سلامت پوست و اصلاح درست اطمینان حاصل کند.
  2. سپس دستگاه لیزر با توجه به رنگ، ضخامت و محل موهای تحت درمان و همچنین رنگ پوست فرد تنظیم می‌شود.
  3. بسته به نوع دستگاه لیزر فول بادی، ممکن است نیاز باشد شما و تکنسین از محافظ چشم استفاده کنید. همچنین برای استفاده از برخی دستگاه‌ها نیاز است که پوست با ژل یا دستگاه خنک کننده مخصوص محافظت شود.
  4. در ادامه، تکنسین یک پالس نور به ناحیه درمان می‌زند و پس از اطمینان از تنظیمات استفاده شده، لیزر کل بدن را شروع می‌کند.
  5. پس از اتمام جلسه مشخص می‌شود که جلسه بعدی چه زمانی باشد. معمولاً تکنسین با توجه به شرایط فرد جلسات را با فاصله 4 الی 8 هفته تنظیم می‌کند.

مراقبت‌های بعد از لیزر کل بدن

تکنسین یا اپراتور لیزر دستورالعمل‌های مراقبت بعدی را به فرد می‌دهد. در ادامه مواردی که موجب راحت‌تر سپری کردن جلسات لیزر فول بادی می‌شوند را معرفی می‌کنیم:

  • پس از لیزر کل بدن می‌توانید فعالیت‌های عادی روزانه خود را از سر بگیرید.
  • قرمزی پوست یک عارضه جانبی است که باید طی یک یا دو روز برطرف شود.
  • می‌توانید هر گونه التهاب یا درد را با کمپرس یخ کنترل کنید. اما مراقب باشید که یخ را مستقیماً روی پوست قرار ندهید و داخل پارچه نخی یا حوله بپیچید.
  • می‌توانید طبق معمول حمام و دوش بگیرید، اما به خاطر داشته باشید که ناحیه تحت درمان ممکن است به دما حساس باشد. همچنین از شوینده‌های عطری طی 24 ساعت اول اجتناب کنید. می‌توانید با کمک شامپو بچه موها و بدن خود را بشویید.

تا زمانی که قرمزی برطرف نشده است، از موارد زیر اجتناب کنید:

  • قرار گرفتن در معرض آفتاب و برنزه شدن در ناحیه تحت درمان لیزر؛ برای جلوگیری از آسیب به ناحیه درمان و اجتناب از تغییر رنگدانه پوست، از کرم ضد آفتاب با SPF 45 یا بیشتر استفاده کنید.
  • استفاده از لوازم آرایشی در ناحیه لیزر شده
  • رفتن به جکوزی و سونا
  • ورزش شدید: تا خوب شدن التهاب و قرمزی پوست از فعالیت‌هایی که موجب تعریق بیش از حد هستند یا هر فعالیتی که ممکن است دمای بدن را افزایش دهد، اجتناب کنید.
  • استفاده از اسکراب تهاجمی و لایه‌بردارها

برای مشاهده تأثیرات لیزر به چند جلسه نیاز خواهم داشت؟

تاثیرات لیزر فول بادی

فولیکول مو باید در یک زمان خاص در طول چرخه رشد خود (مرحله آناژن) مورد هدف قرار گیرد تا از رویش مجدد موها جلوگیری شود. از آنجایی که موها تعدادشان زیاد است و هر کدام در زمان متفاوتی از چرخه رشد خود هستند، برای رسیدن به نتایج طولانی مدت به چندین جلسه لیزر فول بادی نیاز خواهید داشت. معمولاً توصیه می‌شود 8 جلسه لیزر با فاصله 4 تا 6 هفته‌ای برای حذف دائمی موهای زائد کل بدن انجام شود.

مدت زمان جلسات لیزر فول بادی

مدت زمان جلسه لیزر فول بادی با توجه به تعداد و گستردگی ناحیه می‌تواند بین 15 الی 120 دقیقه طول بکشد. معمولاً اپراتور در جلسه مشاوره به فرد می‌گوید که چقدر زمان برای انجام جلسه لیزر خود اختصاص دهد.

ماندگاری لیزر موهای زائد فول بادی

هیچ راهی برای از بین بردن دائمی موهای زائد وجود ندارد. اما لیزر موهای زائد منجر به کاهش دائمی شده و با انجام جلسات یادآوری، ماندگاری نتایج بالا می‌رود. حتی زمانی که فولیکول مو با لیزر آسیب می‌بیند یا از بین می‌رود، تغییرات هورمونی می‌تواند موجب ایجاد فولیکول‌های جدید شود. به همین دلیل توصیه می‌شود خانم‌های باردار یا دارای کیست تخمدان لیزر موهای زائد را انجام ندهند. اما به طور کلی لیزر موهای زائد یکی از مؤثرترین و ماندگارترین روش‌های از بین بردن موهای زائد است. به همین دلیل طرفداران زیادی در سرتاسر جهان دارد.

هزینه لیزر فول بادی

هزینۀ لیزر موهای زائد فول بادی یکی از سؤالات متداول کاندیداها است. به طور کلی هزینه نهایی بستگی به کیفیت فناوری، تجربه اپراتور و گستردگی نواحی تحت لیزر دارد. هزینه لیزر موهای زائد کل بدن یا توتال بادی در کلینیک ره‌یا بسیار مقرون به صرفه است. برای اطلاع از هزینه‌ها و رزرو وقت می‌توانید با شماره تلفن‌های ما تماس بگیرید یا به صورت آنلاین، از طریق صفحه درخواست نوبت، درخواست خود را رزرو کنید.

سؤالات متداول

لیزر موهای زائد فول بادی چقدر طول می‌کشد؟

هر جلسه لیزر موهای زائد کل بدن بسته به جنسیت و اندازه ناحیه تحت درمان ممکن است بین 15 الی 120 دقیقه طول بکشد.

لیزر فول بادی چند جلسه است؟

در کلینیک ره‌یا توصیه می‌شود برای رسیدن به نتایج مطلوب حدوداً 8 جلسه لیزر کل بدن را مرتب و پشت سر هم انجام دهید. سپس به صورت 6 الی 12 ماه یکبار برای حفظ نتایج، یک جلسه تکرار داشته باشید.

آیا لیزر موهای زائد کل بدن دردناک است؟

هنگام انجام لیزر موهای زائد فول بادی گاهی اوقات ناحیه کمی گرم می‌شود. به همین دلیل لیزرهای جدید مجهز به سیستم خنک کننده پوست هستند و ناراحتی را در طول درمان به حداقل می‌رسانند. شما می‌توانید برای کاهش احساس درد از زایلا پی یا بی‌حس کننده‌های موضعی در صورت صلاحدید اپراتور یا پزشک در نواحی لیزر استفاده کنید. برای رسیدن به نتیجه بهتر نیم ساعت قبل از شروع جلسه پماد بی‌حسی را بزنید.

آیا لیزر موهای زائد کل بدن برای من مناسب است؟

اگر به دنبال حذف مو از کل بدن خود هستید و موهای شما به اندازه کافی تیره هستند، بله. از آنجایی که لیزر به رنگدانه فولیکول مو جذب می‌شود، تنها نکته مورد توجه این است که موهای زائد رنگدانه کافی داشته باشند. تقریباً تمامی دستگاه‌های موجود در بازار حال حاضر نمی‌توانند موهای سفید را حذف کنند و برای حذف موهای کرکی نیز باید از دستگاه‌های جدیدتری مانند مدیواستار استفاده شود.

آیا لیزر موهای زائد کل بدن بی‌خطر است؟

لیزرهای مورد استفاده برای حذف موهای زائد بسیار قدرتمند هستند، بنابراین برای ایمنی بسیار مهم است که اپراتور پروتکل‌های بالینی و ایمنی را کامل رعایت کند. در کلینیک ره‌یا می‌توانید اطمینان خاطر داشته باشید که با حداقل عوارض ممکن لیزر فول بادی را انجام می‌دهید.

آیا لیزر موهای زائد برای پوست‌های تیره مناسب است؟

بله. لیزر موهای زائد فول بادی یا ناحیه‌ای برای هر نوع رنگ پوستی مناسب است. فقط باید موها ملانین کافی برای جذب نور لیزر داشته باشند.

اپیلاسیون بهتر است یا لیزر موهای زائد فول بادی؟

اپیلاسیون منظم و طولانی‌مدت می‌تواند به طور موقت مؤثر باشد، اما موجب آسیب‌هایی مانند تیره شدن و تغییر رنگ پوست و موهای زیر پوستی می‌شود. لیزر موهای زائد فول بادی به صورت دائمی ضخامت و رشد موها را کاهش می‌دهد و هیچ اثر مخربی بر روی رنگ و بافت پوست ندارد. همچنین پس از یک دوره درمان، ضخامت، تیرگی و حجم مو کاهش می‌یابد و بنابراین نیاز به اصلاح منظم موها کاهش می‌یابد.

بعد از لیزر موهای زائد کل بدن چه اتفاقی می‌افتد؟

لیزر فقط فولیکول مو را هدف قرار می‌دهد و پوست اطراف آسیب نمی‌بیند. ممکن است پس از لیزر پوست کمی قرمز شود، اما طی 24 ساعت برطرف می‌شود. پس از لیزر نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرید. چون پوست قسمت لیزر شده حساس و مستعد آسیب است، باید همیشه ضد آفتاب بزنید.

تفاوت لیزر فول بادی و توتال بادی چیست؟

به طور کلی در اصطلاح انگلیسی از واژه full body یا total body برای لیزر موهای زائد کل بدن استفاده می‌شود که در کلینیک‌های مختلف نواحی متفاوتی را شامل می‌شود.