تزریق فیلر بینی یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای اصلاح موقت ناهنجاری‌های بینی است که به آن عمل زیبایی غیرجراحی بینی (Nonsurgical Rhinoplasty) نیز می‌گویند. تزریق فیلر بینی به دلیل عدم نیاز به بیهوشی و مراقبت‌های ثانویه با استقبال عمومی گسترده‌ای مواجه شده است. فیلرهای بینی باعث می‌شوند بینی در دو سمت قرینه شود و متعادل‎‌تر و زیباتر به نظر بیاید. مواد تشکیل‌دهنده این فیلرها کاملا طبیعی و ارگانیک است بنابراین استفاده از آن‌ها عوارضی برای پوست ندارد.

کلینیک ره یا: تزریق چربی با تخفیف عالی

فیلر بینی چیست؟

تزریق فیلر بینی که اصطلاحا به آن تزریق ژل هم گفته می‌شود، یک روش غیرتهاجمی برای تغییر فرم بینی محسوب می‌شود. فیلر بینی که امروزه در انواع و برندهای مختلف تولید می‌شود ماده‌ای ژله‌ای است که بافت نیمه جامدی دارد. این فیلرها به کمک ویژگی پرکنندگی که دارند می‌توانند با قرار گرفتن زیر پوست بینی، ایرادهایی مانند انحراف‌های جزئی، قوزهای بینی، فرورفتگی تیغه بینی، سر پایین بودن نوک بینی و… را از بین ببرند و باعث زیبایی بیشتر صورت شما شوند. اصلاح بینی به وسیله تزریق ژل بینی یک روش همیشگی نیست و ماندگاری نسبتا کوتاهی دارد. این ژل‌ها معمولا بعد از مدتی جذب پوست می‌شوند و تاثیرشان را از دست می‌دهند. بنابراین برای حفظ شکل بینی باید هرچند مدت یک بار مجددا آن را تزریق کنید. البته این ویژگی باعث می‌شود اگر از نتیجه تزریق رضایت نداشتید بعد از مدت کوتاهی بینی‌تان به حالت اولیه برگردد.

ناهنجاری‌های قابل درمان با فیلر بینی

تزریق فیلر بینی در قسمت‌هایی از بینی که دچار ناهنجاری است باعث پر شدن، حجم گرفتن و لیفت شدن آن می‌شود. با این کار بینی صاف و کشیده به نظر خواهد آمد. با تزریق فیلر بینی طیف زیادی از ناهنجاری‌ها مانند ایراد در پل بینی یا پایین بودن نوک بینی قابل حل است.

برطرف‌کردن مشکل بینی‌های معقر و تو رفته

برطرف_کردن مشکل بینی_های معقر و تورفته

فیلرهای بینی می‌توانند با پر کردن نواحی معقر و فرورفته در بینی باعث شوند بینی شما در نهایت صاف و یکدست دیده شود. صاف بودن بینی گرچه به خودی خودی باعث کوچک‌‍‌‌‌تر شدن بینی نمی‌شود اما با ایجاد توازن و تعادل باعث می‌شود بینی شما زیباتر شود.

از بین بردن افتادگی بینی

از بین بردن افتادگی بینی

یکی از مواردی که تزریق فیلر آن را بهبود می‌بخشد، افتادگی بینی یا اصطلاحا بینی سرپایین است. پزشک با تزریق فیلر پوستی به نوک بینی شما باعث می‌شود نوک بینی بالا بیاید و برآمده شود. اگر جلوی آینه نوک بینی خود را با انگشت بالا برده‌اید تا ببینید چه شکلی می‌شود، باید بدانید که فیلر بینی دقیقا همین کار را انجام می‌دهد.

رفع مشکل انحراف یا کج بودن بینی

رفع مشکل انحراف یا کج بودن بینی

گاهی اوقات بینی افراد به سمت راست یا چپ انحراف دارد و وقتی از روبه‌رو به آن‌ها نگاه می‌کنیم بینی‌شان کج به نظر می‌آید. فیلر بینی با پر کردن سمت مخالف جهت انحراف باعث می‌شود بینی صاف به نظر بیاید. به عبارت دیگر اگر بینی به یک سمت مثلا سمت راست متمایل است، فیلرها با پر کردن سمت چپ باعث می‌شوند بینی در هردو سمت متعادل به نظر بیاید. البته توجه داشته باشید موارد انحراف شدید بینی در حدی که برای فرد مشکلات تنفسی ایجاد کرده باشد با تزریق فیلر قابل درمان نیست.

رفع ایرادات بینی موج‌دار

رفع ایرادات بینی موج‌دار

یکی از بهترین کاندیداها برای انجام تزریق فیلر بینی افراد با بینی موج‌دار هستند زیرا فیلر دقیقا نواحی خالی و تورفته بینی‌تان را پر می‌کند و باعث می‌شود بینی شما کشیده و زیبا به نظر بیاید و در عین حال چهره‌ای طبیعی داشته باشید.

بهبود ببخشیدن به شکل بینی عقابی و قوزدار

بهبود ببخشیدن به شکل بینی عقابی و قوزدار

اگر بینی عقابی دارید و می‌خواهید به فرم آن بهبود ببخشید ولی در عین حال نمی‌خواهید تغییر زیادی بکنید و چهره‌تان طبیعی باقی بماند تزریق فیلر بهترین انتخاب است. فیلر با حجم دادن به بخش قوزدار بینی شما باعث برآمدن پل بینی می‌شود که در نهایت منجر به یکدست شدن طول بینی می‌شود.

رفع ناهنجاری‌های ایجاد شده بعد از جراحی پلاستیک بینی

رفع ناهنجاری‌های ایجاد شده بعد از جراحی پلاستیک بینی

در موارد نادری ممکن است افراد از نتیجه جراحی بینی خود راضی نباشند. معمولاً عنوان می‌کنند بینی‌شان بیش از حد کوچک شده و با سایر اجزای صورت‌شان متناسب نیست. اگر شما جزو این دسته از افراد هستید و قصد دارید برای رفع مشکلات ایجاد شده پس از عمل جراحی بینی، مجددا جراحی کنید، استفاده از فیلر بینی دقیقا برای رفع مشکل شماست. فیلرها با پر کردن قسمت‌هایی از بینی که بیش از حد معقر و سربالا شده است باعث می‌شوند چهره‌ای زیباتر و طبیعی‌تر داشته باشید.

مزایا و معایب تزریق فیلر بینی

مزایای تزریق فیلر بینی

معایب تزریق فیلر بینی

عمل غیر جراحی و غیرتهاجمی موقتی بودن
سریع و سرپایی بودن نیاز به ترمیم
هزینه کمتر کاربردی نبودن برای همه انواع بینی
بدون خون ریزی و بیهوشی هزینه های ثانویه
نقاهت کوتاه مدت
برگشت پذیر بودن
درد کم
نتیجه فوری و طبیعی
عوارض کم و محدود

مزایای تزریق فیلر بینی

احتمالا بتوان گفت بهترین مزیت تزریق فیلر بینی صرفه جویی در زمان و هزینه است. از طرفی امنیت بالای تزریق ژل بینی باعث افزایش انجام این خدمات زیبایی شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین مارک بوتاکس در ایران

معایب تزریق فیلر بینی

از معایب تزریق فیلر در درجه اول موقتی بودن و ماندگاری کوتاه آن است. همچنین با این که هزینه آن از عمل جراحی بینی کمتر است ولی به دلیل موقتی بودن تاثیر فیلرها و نیاز به ترمیم مجدد، به هزینه آن اضافه می‌شود. ازطرفی ژل‌های پرکننده بینی برای هر مدل بینی و رفع ایرادات مختلف بینی کارساز نیست و تنها برخی مشکلات را می‌تواند برطرف کند. به عنوان مثال تزریق ژل معمولا به افراد با بینی‌های پهن و گوشتی توصیه نمی‌شود.

تزریق فیلر بینی به چه کسانی توصیه می‌شود؟

به طور کلی این عمل زیبایی برای کسانی کاربردی است که قصد بهبود فرم بینی‌شان را دارند و نمی‌خواهند بینی‌شان را کوچک‌تر و کوتاه‌تر کنند. همچنین به کسانی که به علت داشتن برخی بیماری‌ها مانند افت ضربان قلب نمی‌توانند چندین ساعت بیهوش شوند پیشنهاد می‌شود. همچنین کسانی که؛

تزریق ژل بینی به چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

تزریق فیلر بینی معمولا محدودیت خاصی ندارد و اکثر افراد می‌توانند از آن استفاده کنند با این حال تزریق ژل بینی به این افراد توصیه نمی‌شود؛

فیلر بینی تزریق کنم یا جراحی؟

تشخیص این که جراحی بینی برای‌تان بهتر است یا تزریق فیلر چندان کار سختی نیست و به شرایط شما بستگی دارد. پیش از هر چیز باید بسنجید که چه انتظاراتی از عمل زیبایی بینی دارید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید بینی بزرگ و گوشتی‌تان را کوچک کنید و یا انحراف شدید تیغه بینی‌تان را رفع کنید، جراحی بینی برای شما گزینه بهتری است. اما اگر ایرادات جزئی در بینی‌تان دارید و به دنبال ظاهر طبیعی‌تر هستید که کمتر کسی متوجه بشود عمل زیبایی انجام داده‌اید و یا به صرفه بودن از نظر هزینه و زمان حرف اول را برای‌تان می‌زند، فیلر بینی انتخاب مناسب‌تری است.

تزریق فیلر بینی جراحی بینی
هزینه کمتر بیشتر
زمان کمتر(15 الی 45 دقیقه) بیشتر(حدود 2 الی 4 ساعت)
برگشت پذیری دارد ندارد
ماندگاری کمتر(6 الی 14 ماه) بیشتر(دائمی)
رفع ایرادات رفع برخی ایرادات رفع همه ایرادات
مراقبت های بعدی کم و محدود زیاد
نقاهت کمتر(3 الی 7 روز) 10 روز الی چند ماه
خطرات احتمالی کمتر بیشتر
عوارض جانبی کمتر بیشتر
بیهوشی و خون ریزی ندارد دارد
درد کم زیاد
کاربرد فقط زیبایی زیبایی و درمانی

آمادگی‌های لازم پیش از تزریق فیلر بینی

بهتر است پیش از مراجعه به کلینیک زیبایی برای آن که مطمئن شوید همه‌ی چیزهای لازم را به پزشک‌تان می‌گویید، یک یادداشت تهیه کنید. می‌توانید عکسی را که دوست دارید بینی‌تان شبیه به آن شود را در تلفن همراه خود داشته باشید.

نحوه تزریق فیلر بینی

نحوه تزریق فیلر بینی

در مرحله‌ی تزریق که سرپایی و سریع است پزشک به وسیله داروهای بی‌حس‌کننده موضعی مانند لیدوکائین بینی و اطراف آن را بی‌حس می‌کند تا درد را احساس نکنید. پس از آن فیلر را در جاهایی از بینی که پیش‌تر علامت گذاری کرده است تزریق می‌کند. این کار در یک یا چند مرحله و با زاویه عمود بر بینی انجام می‌شود. پزشک برای این کار از سرنگ‌هایی با سوزن‌های بسیار نازک و تیز استفاده می‌کند. در حین تزریق شما می‌توانید روند کار و تغییر فرم بینی‌تان را به وسیله آینه کنترل کنید. در اکثر موارد برای تزریق بهتر است نشسته باشید. این که دراز کشیده یا نشسته باشید توسط پزشک مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: روشهای درمان ریزش مو

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل به بینی

تزریق فیلر عملی سرپایی است و نیازمند مراقبت‌های ویژه‌ای نیست. با این حال رعایت برخی نکات می‌تواند در هرچه کوتاه‌تر شدن دوره نقاهت کمک کننده باشد.

عوارض تزریق ژل بینی

عوارض تزریق ژل به بینی در مقایسه با عمل جراحی بینی ناچیز است و در صورت انتخاب پزشک و کلینیک معتبر عوارض چندانی ندارد و ظرف چند روز بهبود می‌یابد. با این حال ممکن است تا یک هفته عوارض تزریق فیلر مشخص باشد.

انواع فیلر بینی

فیلرهای بینی به دلیل محبوبیت و استفاده روزافزون در سراسر دنیا در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هریک ویژگی‌های منحصر به خود را دارند و در ادامه به توضیح هر یک می‌پردازیم که با توجه به نیازتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. فراموش نکنید ایجاد تغییرات در صورت ممکن است عوارض داشته باشد. بنابراین بهتر است پیش از اقدام با پزشک متخصص مشورت کنید و برای انجام این خدمات به کلینیک‌های معتبر مراجعه کنید.

هیالورونیک اسید (Hyaluronic Acid)

هیالورونیک اسید (Hyaluronic Acid)

هیالورونیک اسید بهترین و پراستفاده‌ترین فیلر بیینی در جهان است. این ماده به طور طبیعی در پوست انسان و بعضی از بافت های بدن وجود دارد که بارزترین ویژگی آن آبرسانی و حفظ رطوبت پوست است. برندهای مختلفی ژل هیالورونیک اسید تولید می کنند که از بهترین آن‌ها می توان به فیلر آلیاکسین سوئیس، ژوییدرم آمریکا، بولترو آلمان و ژل پرفکتا فرانسه اشاره کرد.

تزریق فیلرهای هیالورونیک اسید برای بینی یک انتخاب قابل برگشت است. بنابراین اگر از نتیجه تزریق رضایت نداشتید پزشک می‌تواند به کمک آنزیم هیالورونیداز باعث حل و تجزیه ژل شود. اما با توجه به این که این روش موقتی است و این فیلرها غالبا 6 تا 12 ماه ماندگاری دارند پیشنهاد می‌شود برای برگشت به حالت اولیه صبر کنید تا اثر ژل از بین برود. زیرا ممکن است تزریق آنزیم با عوارض همراه باشد.

کلسیم هیدروکسی لپاتیت(Calcium Hydroxylapatite)

این پرکننده پوستی که ماده ای غیرحساسیت‌زا است، به طور طبیعی در بدن انسان (استخوان و مینای دندان) وجود دارد. ژل‌های کلسیم هیدروکسی لپاتیت بدون استفاده از فرآورده‌های حیوانی تولید می‌شوند و به همین دلیل استفاده از آن‌ها ایجاد آلرژی ایجاد نمی‌کند. ماندگاری فیلرهای کلسیم هیدروکسی لپاتیت از فیلرهای هیالورونیک اسید بیشتر است و حدود 10 الی 14 ماه اثربخشی دارند. یکی از بهترین برندهای تولید کننده فیلر کلسیم هیدروکسی لپاتیت، رادیس است. این ژل با تولید کلاژن طبیعی در بدن باعث می‌شود ماندگاری تزریق بیشتر شود و دیرتر نیاز به ترمیم داشته باشید.

دو فیلر پوستی که معرفی شدند بهترین و رایج‌ترین فیلرهای بینی در دنیا هستند. استفاده از سایر فیلرها امروزه یا منسوخ شده است و یا چندان کاربردی و مناسب پوست نیست.

هزینه تزریق فیلر بینی

هزینه تزریق فیلر بینی

نتیجه‌گیری

امروزه روش‌های غیرجراحی مختلفی برای اصلاح فرم بینی مانند تزریق انواع فیلر ها، لیفت با نخ و… به وجود آمده است که به شما امکان مقایسه و انتخاب بهترین گزینه را می‌دهد. استفاده از فیلرها مزایا و معایب خود را دارد. شما باید نسبت به شرایطتان و با توجه به ویژگی‌های این عمل زیبایی غیرجراحی تصمیم بگیرید که انجام این کار برای شما مناسب است یا خیر. با توجه به این که این عمل مستقیما بر روی ظاهر و زیبایی شما تاثیر می گذارد و کوچک‌ترین خطایی آسیب‌های جبران ناپذیری برجا می‌گذارد، پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر اقدامی با پزشک متخصص مشورت کنید و به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: روشهای تقویت مو

سوالات متداول

آیا مواد فیلر بینی برای بدن ضرر دارد؟

خیر، موادی که در ساخت فیلرهای بینی به کار می‌رود اصولا در بدن انسان هم وجود دارد و حاوی ترکیبات مضر نیست.

آیا تزریق ژل بینی باعث کوری می‌شود؟

با آن که احتمال وقوع آن بسیار بسیار پایین است ولی در صورت تزریق اشتباه ممکن است اتفاق بیفتد. در صورت انتخاب پزشک ماهر و مجرب و تزریق صحیح احتمال آن صفر است.

آیا تزریق ژل بینی می‌تواند باعث سربالا شدن بینی شود؟

بله، شما می‌توانید تغییرات دلخواهتان را با پزشک درمیان بگذارید. در صورتی که فیلر به نوک بینی تزریق شود، می تواند آن را لیفت و یا اصطلاحاً سربالا کند.

ژل بینی چه فرقی با فیلر بینی دارد؟

این دو هیچ فرقی باهم ندارند و منظور از هر دو یک چیز است. به آن‌ها پرکننده پوستی نیز می‌گویند.

آیا ژل بینی می‌تواند بینی را کوچک کند؟

همان طور که از اسم‌شان هم مشخص است، فیلرها خاصیت پرکنندگی دارند و به طور کلی نمی‌توانند باعث کوچک شدن بینی شوند اما می‌توانند با رفع ایرادات بینی و اصلاح فرم آن، باعث شوند که بینی متعادل‌تر و کوچک‌تر به نظر برسد.

آیا کسی متوجه می‌شود فیلر بینی تزریق کرده‌ام؟

از آن جایی که نتایج تزریق فیلر بینی طبیعی است، اگر کسی شما را از قبل ندیده باشد احتمالش کم است که بتواند تشخیص دهد.

آیا تزریق فیلر برای پولیپ و شکستگی بینی هم کاربرد دارد؟

خیر، تزریق فیلر بینی یک عمل زیبایی است و کارکردهای درمانی ندارد.

آیا فیلر بینی مشکلات تنفسی ایجاد می‌کند؟

خیر، فیلر پوستی زیر پوست شما قرار می گیرد و ربطی به مجرای تنفسی ندارد.

آیا می‌توان از فیلر بینی برای بینی استخوانی استفاده کرد؟

بله، شما می توانید رفع ایراداتی که مدنظر دارید و فرم دلخواه نهایی‌تان را با پزشک درمیان بگذارید.

مقاله‌ای که برای شما آماده کردیم، مربوط به بلاگ ره یا بوده و می‌توانید نکات جذاب و آموزش‌های دیگر را در صفحه مربوطه مطالعه کنید. می‌توانید برای دریافت انواع خدمات زیبایی از خدمات کلینیک پوست و مو ره یا بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *