خانه » کاشت مو » روشهای درمان ریزش مو
آخرین مقالات

روشهای درمان ریزش مو

درمان-ریزش-مو

فهرست مطالب

درمان ریزش مو

وقتی شرایط مختلف چرخه رشد طبیعی مو را مختل می کند ، ممکن است ریزش مو یا به اصطلاح آلوپسی رخ دهد. به طور متوسط ​​هر فرد در هر زمان 100 تا 150 هزار تار مو بر روی سر خود دارد. مو با سرعت تقریبی نیم اینچ در ماه رشد می کند و به طور متوسط ​​می توانید انتظار داشته باشید که روزانه 100 تار مو از بین برود. اگر بیش از حد متوسط ​​موهای خود را از دست دهید ، ممکن است نتیجه آن نازک تر شدن مو ، عقب رفتن خط رویش مو در پیشانی ، طاسی جزئی یا حتی طاسی کامل باشد. این به این دلیل است که میزان از دادن مو  بیشتر و سریعتر از آن است که بدن بتواند موهای از دست رفته را جایگزین کند.

کلینیک ره یا: کاشت مو با قیمت مناسب

اگر دچار ریزش مو شده اید ، متخصصان پوست کلینیک زیبایی ره یا آماده کمک به شما هستند. چندین روش درمانی و جراحی در دسترس است که می تواند به شما کمک کند روند ریزش مو را متوقف کرده و موهای طبیعی خود را بازگردانید.

علل ریزش مو

 

ریختن روزانه حدود 100 تار مو کاملا طبیعی است.ریزش مو هنگامی رخ می دهد موهای خود را سریعتر از حد معمول از دست دهید – سریعتر از اینکه بدن شما بتواند موهای جدید تولید کند- دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد ، از جمله:

  • سالخوردگی
  • بیماری
  • تغییرات هورمونی
  • طاسی مردانه موروثی
  • درمان های پزشکی ، مانند شیمی درمانی
  • دریافت بیش از حد یا کافی ویتامین ها یا مواد معدنی خاص
  • بارداری
  • فشار
  • برخی شرایط خاص پزشکی

بیشتر بخوانید: بررسی کامل عوارض مصرف دخانیات بر روی کاشت مو و ابرو

روشهای درمانی ریزش مو

گزینه های درمانی متعددی برای توقف ریزش مو وجود دارد. ممکن است ریزش مو به حدی نباشد که لازم باشد درمان آن را در کلینیک انجام دهید و با درمان‌ها و داروهای خانگی از قبیل درمان با حنا، با آب پیاز، استفاده از داروی ماینوکسیدیل و چندین راه درمانی خانگی قابل درمان باشد.

در مواردی که ریزش مو شدید باشد استفاده از درمان های پزشکی برای جلوگیری از ریزش مو و همچنین انواع جراحی ها یا داروهایی که می توانند به رشد مجدد مو کمک کنند ، توصیه می شود. در ادامه روشهای درمانی موجود برای جلوگیری از ریزش مو آورده شده است.

معروفترین درمان های غیر جراحی ریزش مو شامل موارد زیر است:

1- مزوتراپی مو

مزوتراپی مو یک روش سریع ، بدون جراحی و بدون درد و عوارض ریزش مو را درمان می کند و سبب رشد مجدد مو در ناحیه می شود. این روش مناسب افرادی می باشد که درگیر ریزش موی شدید یا نازکی تارهای مو شده اند ، به داروهای ضد ریزش مو حساسیت دارند و یا درگیر آلرژی پوستی هستند.

معمولا قبل از انجام فرایند مزوتراپی آزمایشاتی از قبیل آزمایش خون و ازمایش‌های تخصصی برای شناسایی دلایل ریزش مو انجام می‌شود، چنانچه تشخیص داده شود که بهترین روش درمان مزوتراپی مو است، این فرایند را برای افراد انجام میشود.

مزوتراپی مو

برای انجام این روش تزریق‌های کوچکی در زیر لایه اپیدرم پوستی سر انجام می‌شود. میزان و نوع مواد تزریقی به شرایط خاص هر بیمار بستگی دارد و نمی توان فرمول یکسانی را برای همه در نظر گرفت.  معمولا متخصصین موادی که باعث افزایش گردش خون و تحریک فولیکول مو می‌شود را ترکیب می‌کنند و آن را با سوزن های ریزی به پوست سر تزریق می‌کنند تا مواد معدنی و ویتامین‌های از دست رفته به مو برگردد. بعد از گذشت شش هفته رشد موی جدید شروع می‌شود و شکل موی عادی به خود می‌گیرد.

2- پی آر پی مو

در روش پی آر پی پلاسمای خون که سرشار از پلاکت خون خود بیمار است را به صورت تزریق در پوست سر و جاهایی که ریزش شدید است وارد می‌کنند. معمولا افراد پلاکت‌ها را به عنوان مسئول انعقاد خون می‌شناسند ولی توانایی پلاکت‌ها تنها در انعقاد خون نیست، بلکه زمانی که فعال می‌شوند قابلیت‌های فراوانی دارند؛ این پلاکت‌ها می‌توانند به میزان بالایی سایتوکین و عوامل رشد از خود ترشح کنند که در ترمیم زخم و محل آسیب دیده از جراحت بسیار مؤثر است.

زمانی که فولیکول مو یا ریشه مو هنوز سلامت خود را دارند، رشد موها حالت طبیعی خود را حفظ کرده‌ اند. در این صورت فولیکول‌های مو به علت تغذیه از خون زنده می‌مانند. زمانی که پلاکت ها به وسیله پی آر پی به فولیکول صدمه دیده تزریق شوند، مکانیسم ترمیم زخم بهبود می‌یابد. بنابراین اکثر متخصصان پوست و مو در دنیا باور دارند که پی آر پی روشی مناسب برای تحریک کردن رشد فولیکول مو و ممانعت از ریزش مو است.

مزایای روش پی ار پی نیز مانند روش مزوتراپی است که در بالا توضیح داده شد.

درمان ریزش مو با پی آر پی

بهتر است که شخص برای حفظ نتایج پی آر پی چندین بار این درمان را انجام دهد. این روش برای افرادی که به آلوپسی اندورژنتیک و آروپسی آرتا مبتلا هستند مفید است. اگر می‌خواهید که نتایج پی‌ آر پی تا طولانی مدت بر موهای شما باقی بماند، بهتر است ابتدا دلایل ریزش مو و ضعیف بودن موی خود را بشناسید و به توصیه‌های پزشک به خوبی عمل کنید و مراقبت‌های لازم را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: نحوه شستشوی ابرو بعد از کاشت چگونه است؟

3- لیزرتراپی

لیزرتراپی مو با لیزرهای کم توان یا لیزر سرد (LLLT: Low-level laser therapy) روش درمانی قدیمی و منسوخ شده از نوع غیر جراحی برای جلوگیری از ریزش مو در زنان و مردان است که امروزه دیگر استفاده چندانی ندارند.

روشهایی که در ادامه می آید روش های درمانی ریزش مو بصورت جراحی هستند.

4- کاشت مو

بهترین روش درمان برای ریزش موی ارثی کاشت و پیوند مو است. در این روش شاخه های کوچکی از پوست حاوی یک تا ۱۵ تار مو از پشت یا سمت دیگر سر به یک منطقه ی دیگر انتقال داده می شود. ممکن است بعد از انجام عمل ظاهر خوب و جالبی نداشته باشد. اما به خوبی بعد از مدتی نتایج عالی آن نمایان می‌شود.

کاشت مو

مزایای کاشت مو که در ادامه آمده است این روش را به محبوب ترین روش جلوگیری از ریزش مو تبدیل کرده است.

  • موها در فرایند کاشت مو خیلی طبیعی به نظر می‌رسد.
  • در فرایند کاشت مو هیچ نوع ماده شیمیایی که به مو آسیب برساند استفاده نمی‌شود.
  • موهای پیوند خورده ظاهر طبیعی موهای فرد را دارند و کسی متوجه جراحی و پیوند مو نمی‌شود.
  • در کاشت مو کچلی‌ها و کم‌مویی به صورت کامل رفع می‌شود و تمام نقاط خالی از مو پوشیده می‌شود.
  • کاشت مو به افرادی که از ریزش مو و کچلی خود ناراضی هستند، اعتماد به نفسی دو چندان اعطا می‌کند.
  • موهایی که از طریق کاشت مو پیوند می‌خورد دیگر احتیاج به نگهداری‌های ویژه ندارند.
  • کاشت مو فرایندی مقرون به صرفه برای افراد است.
  • نتایج کاشت مو  دائمی است و نسبت به سایر روش‌های موقت ارجح ‌تر است.

نتایج کاشت مو معمولا تا زمان بسیار طولانی یا حتی تا آخر عمر نیز در فرد است. موهای کاشته شده به دلیل این که صفات ژنتیکی خود را حفظ کرده‌اند، می‌توانند همچنان به رشد خود ادامه دهند. ممکن است در موارد کمی نیز موها دوباره نازک شده و بریزد که در این صورت دوباره باید فرایند کاشت را تکرار کرد. کاشت ریش و سبیل و کاشت ابرو  نیز از درمان های دائمی ریزش مو در ناحیه ریش و ابرو می باشد.

بیشتر بخوانید: کاشت ابرو در زنان باردار

5- کاهش پوست سر

یک روش درمانی جراحی است که در آن قسمت هایی از پوست سر که دچار ریزش مو شده است ، برداشته می شود  و  پوست نواحی سالم تر کشیده می شود.

6- گسترش بافت

شامل کشش پوست سر در طی دوره زمانی خاص است و سپس می توان این مناطق کشیده را گسترش داد تا قسمت بیشتری از پوست سر را در بر بگیرد و در نتیجه نمای کامل تری به وجود می آید.

هزینه درمان ریزش مو

هر کلینیک پوست و مو روش‌های درمانی متعددی  را برای جلوگیری از ریزش مو و بازگرداندن زیبایی افراد ارائه می دهد. با در نظر گرفتن میزان شدت ریزش مو، علت ایجاد ریزش مو و انتخاب نوع روش درمانی، هزینه‌ های درمان ریزش مو نیز متفاوت است. بعضا امکان دارد که با تقویت موی سر مشکل ریزش مو رفع شود و بعضی اوقات نیز احتیاج به عمل های پیشرفته تر برای جلوگیری از ریزش مو مانند کاشت مو وجود دارد که هزینه ی بیشتری را در بر می‌گیرند.

کلینیک زیبایی ره یا به مدیریت دکتر امید رحمانی که از متخصصین بنام کاشت مو می باشند ، روشهای متعددی برای جلوگیری از ریزش مو متناسب با شرایط خاص هر فرد ارائه می دهد. برای ویزیت و مشاوره رایگان با شماره های 02122027245 – 02122027186 – 02172803  تماس بگیرید. برخی دیگر از خدمات ره یا کلینیک شامل لاغری با دستگاه کول اسکالپتینگ ، لیفت صورت ، تزریق چربی ، لیزر موهای زائد ، پاکسازی پوست و … می باشد.

مقاله‌ای که برای شما آماده کردیم، مربوط به بلاگ ره یا بوده و می‌توانید نکات جذاب و آموزش‌های دیگر را در صفحه مربوطه مطالعه کنید. می‌توانید برای دریافت انواع خدمات زیبایی از خدمات کلینیک پوست و مو ره یا بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *