خانه » کاشت ابرو » بررسی کامل عوارض مصرف دخانیات بر روی کاشت مو و ابرو
آخرین مقالات

بررسی کامل عوارض مصرف دخانیات بر روی کاشت مو و ابرو

اثرات مصرف دخانیات بعد از کاشت مو و ابرو

فهرست مطالب

تقریباً همه از مضرات مصرف دخانیات و آثار آن بر بدن آگاه هستند. ثابت شده که تنباکو و دخانیات از آثار مخربی بر هر جنبه‌ای از بدن از جمله ریه، دهانه رحم، بینایی، اخلاق و احساس خوب داشتن، کلسترول، سیستم ایمنی، انعقاد خون و … برخوردارند. در نتیجه بنابراین پایین آمدن احتمال موفقیت کاشت مو و ابرو در اثر مصرف سیگار و قلیان و نیکوتین نباید برایتان عجیب باشد.

کلینیک ره یا: کاشت ابرو با قیمت مناسب

تاثیر مصرف دخانیات بعد از کاشت مو و ابرو

تاثیر مصرف دخانیات بعد از کاشت مو و ابرو

نیکوتین موجود در سیگار و قلیان منجر به بستن و تنگ شدگی عروق خونی می‌شود. به‌ علاوه نیکوتین موجود در خون، ظرفیت کربن مونو اکسید برای انتقال اکسیژن در بدن را کاهش می‌دهد و گردش نامناسب جریان خون منجر به ضعف در ریکاوری بعد از آسیب دیدگی و در اکثر موارد، تاخیر در فرایند بهبود زخم می‌شود.

مصرف دخانیات قبل از کاشت مو و ابرو

مصرف دخانیات قبل از کاشت مو و ابرو

اثرات مصرف دخانیات:

  • به طور کلی منجر به ریزش مو می شود: مدت زمان طولانی مصرف دخانیات با افزایش مواد شیمیایی سمی موجود در دخانیاتی از قبیل سیگار، قلیون، ویپ و … منجر به آسیب دیدگی گرافت‌های مو و افزایش احتمال ریزش مو، به خصوص در میان افرادی که سابقه خانوادگی ریزش مو دارند، می‌شود.
  • بر روی پوست سر اثر منفی دارد: سلامت پوست سر به معنای سلامت مو است و توقف مصرف دخانیات برای دستیابی به پوست سر سالم ضروری است. مصرف دخانیات با پیشگیری از رسیدن مواد مغذی به پوست و پایین آوردن سطح اکسیژن مورد نیاز برای تشکیل موهای جدید، به پوست سر آسیب می‌زند. به‌علاوه، مصرف دخانیات اثر مخربی بر جریان خون دارد و در نتیجه، منجر به کاهش مواد مغذی مورد نیاز مو می‌شود.
  • افزایش احتمال خونریزی: مصرف دخانیات منجر به افزایش احتمال خونریزی در دوره بعد از کاشت مو و ابرو می‌شود. کمبود نیکوتین بدن، افزایش خونریزی در زمان جراحی و طولانی شدن مدت خونریزی را به همراه می‌آورد.
  • عمر گرافت‌ها را کوتاه می‌کند: فرد در زمان جراحی با خونریزی زیادی مواجه می‌شود که همین موضوع، سلامت گرافت‌ها را به خطر می‌اندازد. مصرف دخانیات، پایداری گرافت در پوست سر و عمر آنها را کوتاه می‌کند.

بیشتر بخوانید: روشهای درمان ریزش مو

مصرف دخانیات بعد از کاشت مو و ابرو

مصرف دخانیات بعد از کاشت مو و ابرو

عوارض جانبی مصرف دخانیات عبارتند از:

  • مصرف دخانیات منجر به طولانی شدن دوره ریکاوری می شود.

نیکوتین باعث تنگ شدن عروق خونی و گرفتگی آن می‌شود. تنگی عروق بر گردش و انتقال اکسیژن در بدن تاثیر می‌گذارد و ریکاوری را به تاخیر می‌اندازد. اگر ریکاوری بعد از کاشت مو و ابرو در محل گرافت و بانک مو طول بکشد، در نظر بیمار یک فرایند ناموفق بوده است.

  • مصرف دخانیات باعث افزایش احتمال بروز عفونت می‌شود.

بسته به روش استفاده شده در کاشت مو و ابرو، شاهد تغییراتی در پوست سر خواهید بود، اما شاهد پوسته پوسته شدن سوراخ نقاط کاشت مو در دوره ریکاوری خواهید بود. این جراحت‌های کوچک در معرض ویروس‌ها و باکتری‌های زیادی قرار دارند. مصرف سیگار و قلیون در این دوره، احتمال بروز عفونت در این نقاط را افزایش می‌دهد.

  • مصرف دخانیات با اثر منفی بر مو همراه می‌شود.

مصرف سیگار و مواد دخانی دیگر با افزایش نیکوتین و کربن مونوکسید خون، مدت زمان دوره ریکاوری و احتمال بروز عفونت را افزایش می‌دهد و از رشد موی جدید بعد از کاشت مو جلوگیری و رشد آن را ضعیف می‌کند. به‌علاوه، حتی اگر نتایج کاشت مو و ابرویتان رضایت‌بخش باشد، باید مصرف دخانیات را برای محافظت از آنها ترک کنید.

چه موقع قبل و بعد از کاشت مو و ابرو می‌توان سیگار یا قلیان کشید؟

پزشکان به بیماران توصیه می‌کنند تا مصرف دخانیات را از حدود یک هفته قبل از جراحی کنار بگذارند، اما هر چه آن را زودتر کنار بگذارید، پوست سالم تری خواهید داشت و کاشت مو و ابرویتان از موفقیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

پزشکان توصیه می‌کنند که حداقل تا دو هفته بعد از کاشت مو و ابرو از مصرف دخانیات خودداری کنید. در این مدت، زخم‌ها و گرافت‌های جدید ترمیم می‌شوند و احتمال بروز عفونت نیز کاهش می‌یاید. اما برای دستیابی به نتایج بهینه، بهتر است تا چند ماه از مصرف دخانیات خودداری کنید.

نوشیدن الکل قبل و بعد از کاشت مو و ابرو

نوشیدن الکل قبل و بعد از کاشت مو و ابرو

الکل یکی از مواد رقیق کننده خون است و هرچه خون رقیق‌تر باشد، احتمال بروز خونریزی در طول جراحی و دوره ریکاوری بالاتر می‌رود. خونریزی زیاد می‌تواند فرایند جراحی کاشت مو را مختل کند و موفقیت درمان را تحت تاثیر قرار دهد.

اگر خونریزی بیمار بعد از کاشت مو نیز ادامه پیدا کند، دوره ریکاوری بعد از جراحی طولانی‌تر خواهد شد. متاسفانه افزایش دوره ریکاوری، احتمال بروز مشکلات بعد از جراحی شامل بروز عفونت را افزایش می‌دهد.

بیماران می‌توانند با عدم مصرف دخانیات از قبل تا بعد از کاشت مو و ابرو، خطر خونریزی زیاد و مشکلات دیگر را کاهش دهند. پزشکان توصیه می‌کنند که بیماران، مصرف الکل را از حداقل دو هفته قبل از فرایند کاشت مو FUE کنار بگذارند. دو هفته زمان خوبی برای تصفیه الکل موجود در خون و بازگشت فشار خون به حد طبیعی است. این مدت زمان دو هفته‌ای می‌تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش احتمال بروز خونریزی زیاد قبل و بعد از جراحی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین کلینیک و مرکز کاشت مو

کلام آخر

اگرچه احتمال ریزش موی سر و ابرو در اکثر افراد سیگاری یا کسانی که سیگار و قلیون می‌کشند بالاتر است، اما موارد زیادی از مصرف کنندگان دخانیات نیز دیده شده که جراحی کاشت مو و ابروی آن‌ها با موفقیت کامل انجام شده است. اما چرا خطر کنیم؟ وقتی احتمال عدم موفقیت کاشت مو و ابرو را می‌توان تنها با عدم مصرف دخانیات برای مدت زمانی مشخص از بین برد، چرا اینکار را نکنیم؟

و خبر خوب این که افرادی که دخانیات را ترک می‌کنند، صرف نظر از سنشان، فوراً وارد روند افزایش سلامتی بدن و دستیابی به عمر بیشتر می‌شوند. بنابراین با تغییر ظاهرتان، چرا عاداتتان را تغییر ندهید و مصرف سیگار یا قلیان را کاملاً کنار نگذارید؟ بعد از کاشت مو و ابرو می‌توانید مصرف دخانیات را با عادات دیگری مثل خوردن مواد غذایی دلخواهتان جایگزین کنید. به‌علاوه، الان دلیل مهم و محکمی برای این کار دارید: موها و ابروهایتان!

سوالات متداول

من بعد از کاشت مو سیگار کشیدم؛ آیا این موضوع بر روی نتایج تاثیر می گذارد؟

اگر بیمار مصرف دخانیات را برای دوره مشخص شده بعد از کاشت مو و ابرو کنار بگذارد و بعد از آن سیگار بکشد، باز هم احتمال ریزش موهای طبیعی اش در مقایسه با کسانی که سیگار نمی‌کشند، بالاتر است.

آیا کشیدن یک سیگار یا کمی قلیون بعد از کاشت مو ممکن است؟

خیر، حتی مقادیر اندک دخانیات نیز می‌تواند نتایج کاشت مو را تحت تاثیر قرار دهد.

آیا زمان ممنوعیت کشیدن سیگار و قلیان برای کاشت مو با هم متفاوت است؟

خیر، زمان در نظر گرفته شده قبل و بعد از جراحی کاشت مو برای هر دوی آنها یکسان است.

آیا جویدن تنباکو قبل از جراحی کاشت مو و ابرو مشکلی ندارد؟

خیر، حتی جویدن تنباکو هم منجر به افزایش دوره ریکاوری بعد از جراحی کاشت مو می‌شود.

خروج نیکوتین از سیستم خونی قبل از جراحی کاشت مو چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان تجزیه نیکوتین در بدن افراد مختلف با هم متفاوت است و این موضوع به عوامل ژنتیکی بستگی دارد. به طور کلی، نیکوتین بعد از حدود 1 تا 3 روز از توقف مصرف دخانیات از بدن خارج می‌شود.

آیا الکل روی نتایج کاشت مو تاثیر دارد؟

مصرف الکل بعد از کاشت مو توصیه نمی‌شود؛ مصرف الکل با افزایش احتمال بروز مشکلات در دوره بعد از جراحی، می‌تواند موفقیت درمان را تحت تاثیر قرار دهد و حتی سلامت گرافت‌های کاشته شده را به خطر بیاندازد.

مصرف مواد مخدر چه تاثیری بر کاشت مو دارد؟

مواد مخدر می‌تواند با داروهای تجویز شده تداخل داشته باشد و مشکلات و عوارض جانبی غیرمنتظره‌ای را به همراه بیاورد. علاوه بر آن کشیدن مواد مخدر خونرسانی به گرافت‌های مو را مختل کرده و می‌تواند باعث عدم موفقیت کاشت مو شود.

آیا کشیدن ویپ برای کاشت مو بی‌خطر است؟

ویپ به اندازه سیگار یا قلیان خطرناک نیست، اما عدم مصرف آن هم مثل سیگار و قلیان برای مدت زمان خاصی توصیه می‌شود.

مقاله‌ای که برای شما آماده کردیم، مربوط به بلاگ ره یا بوده و می‌توانید نکات جذاب و آموزش‌های دیگر را در صفحه مربوطه مطالعه کنید. می‌توانید برای دریافت انواع خدمات زیبایی از خدمات کلینیک پوست و مو ره یا بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *