بوتاکس پیشانی یک روش آسان، سریع، بدون درد و غیرتهاجمی است که برای از‌بین بردن چین‌وچروک‌های پوست، برطرف‌کردن خطوط اخم، پیشگیری از بروز چروک‌های جدید در پیشانی و درمان میگرن تزریق می‌شود. نتایج بوتاکس معمولاً چند روز بعد از تزریق به پیشانی مشخص شده و برای چند ماه ماندگاری دارند. در نظر داشته باشید که در کنار مزایای زیبایی و درمانی، تزریق بوتاکس پیشانی ممکن است معایب و عوارض جانبی هم داشته باشد. اما با رعایت دستورالعمل‌های پزشک برای مراقبت بعد از تزریق می‌توان احتمال بروز این عوارض جانبی را کاهش داد. همچنین اگرچه ماندگاری تزریق بوتاکس همیشگی نیست اما می‌توان با تکرار تزریق، نتایج نهایی را برای مدت زمان بیشتری حفظ کرد.

خدمات کلینیک ره یا: بوتاکس

بوتاکس پیشانی چیست؟

بوتاکس یک تزریق سرپایی، غیرتهاجمی، کم خطر، ساده و سریع برای از بین بردن چین‌وچروک‌های پیشانی و خطوط اخم است. در واقع بوتاکس یک ماده فلج کننده سیستم عصبی است که از پروتئین خاصی به نام بوتولونیوم ساخته شده‌است. وقتی بوتاکس به پیشانی تزریق می‌شود، این پروتئین‌های مهار کننده سیستم عصبی، ارتباط بین پایانه‌های عصبی و ماهیچه‌های پیشانی را قطع می‌کنند و ماهیچه‌ها به حالت فلج موقت در می‌آیند. فلج موقتی ماهیچه‌ها باعث کاهش توان حرکتی و درنتیجه کاهش میزان چین‌وچروک در پیشانی می‌شود.

بوتاکس پیشانی چه کاربردهایی دارد؟

بوتاکس پیشانی می‌تواند به‌منظور دستیابی به اهداف زیبایی و درمانی تزریق شود. در این بخش به اصلی‌ترین دلایلی که افراد را ترغیب می‌کند تا بوتاکس پیشانی انجام دهند را به طور خلاصه معرفی می‌کنیم:

از بین بردن چین‌وچروک‌های پیشانی

از بین بردن چین‌وچروک‌های پیشانی

بوتاکس صورت باعث می‌شود که ماهیچه‌های ایجاد کننده چین‌وچروک در صورت دیگر حرکت نکنند. با از حرکت افتادن ماهیچه‌های منقبض شونده در زیر پوست، چین‌وچروک‌‌ها هم بر روی پوست ظاهر نمی‌شوند. این چین‌وچروک‌ها در نتیجه حرکات ماهیچه‌های صورت مثل اخم کردن یا بالا انداختن ابروها به وجود می‌آیند. افزایش سن هم می‌تواند باعث ایجاد این چروک‌ها شود، زیرا با افزایش سن، ماهیچه‌ها شل می‌شوند.

از بین بردن خط اخم

از بین بردن خط اخم

تزریق بوتاکس در پیشانی می‌تواند باعث از بین رفتن خطوط عمودی بین دو ابرو که خط اخم یا خطوط 11 نامیده می‌شوند، شود. بوتاکس باعث می‌شود ماهیچه‌های این ناحیه به حالت استراحت در بیایند و با از حرکت افتادن ماهیچه‌ها، چین‌وچروک روی پیشانی برطرف شود. در نتیجه بعد از تزریق بوتاکس پیشانی فرد ظاهر نسبتا جوان‌تری پیدا خواهد کرد.

پیشگیری از ایجاد چروک‌های جدید

پیشگیری از ایجاد چروک‌های جدید

تزریق بوتاکس علاوه بر کاهش میزان چین‌وچروک‌های موجود، می‌تواند برای کاهش سرعت تشکیل چروک‌های جدید هم مؤثر باشد. در واقع تزریق بوتاکس با محدود کردن حرکات ماهیچه‌هایی که باعث ایجاد چین‌وچروک می‌شوند، موجب دیرتر ظاهر شدن خطوط روی پیشانی می‌شود.

لیفت ابرو و پیشانی

لیفت ابرو و پیشانی

در برخی مواقع بوتاکس برای لیفت و بالا کشیدن افتادگی ابرو و پیشانی تزریق می‌شود. یعنی با فلج کردن و رفع انقباض عضلاتی که منجر به افتادگی ابرو و پیشانی شده‌اند مشکل افتادگی برطرف می‌شود. این روش خصوصا برای افراد جوانی که به دلایل ژنتیکی دچار افتادگی ابرو هستند محبوب است و نتایج قابل قبولی ارائه می‌دهد. یعنی فرد به جای انجام جراحی پرتهاجمی لیفت ابرو و پیشانی با تزریق بوتاکس به اهداف زیبایی مدنظرش می‌رسد. اما باید در نظر داشته باشید که افتادگی شدید ناشی از افزایش سن با تزریق بوتاکس ابرو به تنهایی برطرف نمی‌شود و معمولا نیاز است از روش‌های جراحی برای رفع افتادگی ابرو و پیشانی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: رفع خطوط پیشانی | معرفی ۱۳ راهکار موثر

درمان میگرن

درمان میگرن

بوتاکس علاوه بر اهداف زیبایی می‌تواند به منظور درمان میگرن و سردردهای شدید نیز تزریق شود. تزریق بوتاکس برای درمان میگرن کاملا تخصصی است و باید در نقاط تعیین شده‌ای تزریق شود. مقدار بوتاکس تزریق شده نیز باتوجه به شدت و دفعات سردرد محاسبه می‌شود. برای حفظ ماندگاری نتایج بهتر است هر 3 الی 4 ماه یکبار فرآیند تزریق تکرار شود تا دردهای میگرنی مجددا بروز نکنند.

مزایای انجام بوتاکس پیشانی

انجام بوتاکس پیشانی مزایای زیادی دارد، به همین خاطر هم هست که یک تزریق پرطرفدار برای برطرف کردن چین‌وچروک و جوان‌سازی پوست محسوب می‌شود. در ادامه، تعدادی از مهم‌ترین مزایای بوتاکس پیشانی بررسی می‌شوند:

[sp_easyaccordion id=”10828″]

چه کسانی می‌توانند بوتاکس پیشانی تزریق کنند؟

چه کسانی می‌توانند بوتاکس پیشانی تزریق کنند؟

معمولاً افراد بالای 18 سال که از سلامت نسبی خوبی برخوردارند، به سم بوتولینوم موجود در بوتاکس حساسیت ندارند و انتظارات واقع‌بینانه‌ای از تزریق بوتاکس دارند می‌توانند بوتاکس را به پیشانی یا سایر نواحی خود تزریق کنند. در این بین می‌توانیم به بوتاکس صورت اشاره کنیم.

چه کسانی نباید بوتاکس پیشانی انجام دهند؟

اگرچه تزریق بوتاکس پیشانی مزایای زیادی دارد، اما انجام آن برای همه افراد مناسب نیست. اگر یکی از شرایط زیر را دارید، انجام بوتاکس پیشانی برای شما توصیه نمی‌شود:

آمادگی‌های قبل از تزریق بوتاکس پیشانی

آمادگی‌های قبل از تزریق بوتاکس پیشانی

به طورکلی، برای تزریق بوتاکس پیشانی، نیاز به آمادگی خاصی ندارید. اما برای اینکه از تزریق خود نتیجه بهتری بگیرید، بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

[sp_easyaccordion id=”10830″]

تزریق بوتاکس پیشانی چگونه انجام می‌شود؟

تزریق بوتاکس پیشانی یک عمل بسیار ساده و سریع است که در ادامه مراحل انجام آن برای شما توضیح داده می‌شود:

[sv slug=”alert”]تزریق بوتاکس حتما باید زیر نظر متخصص انجام شود زیرا تزریق سم بوتاکس به عضلات اشتباه ممکن است باعث فلج شدن ماهیچه‌های مهم صورت و حتی خفگی و مرگ شود.[sv slug=”alert1″]

مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس پیشانی

مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس پیشانی

بعد از تزریق بوتاکس پیشانی، باید یک سری مراقبت‌هایی را انجام بدهید تا بهترین نتیجه را از تزریق خود دریافت کنید و احتمال بروز عوارض جانبی را به حداقل برسانید. در این بخش، تعدادی از مراقبت‌های ضروری بعد از تزریق بوتاکس برای شما توضیح داده می‌شوند:

[sp_easyaccordion id=”10832″]

ماندگاری بوتاکس پیشانی به چه عواملی بستگی دارد؟

به طور کلی، بوتاکس پیشانی بین 6 تا 7 ماه ماندگاری دارد. اما ماندگاری این روش به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه تعدادی از مهم‌ترین عوامل معرفی می‌شوند:

سن

افزایش سن باعث کاهش تراکم عضله می‌شود. بنابراین در افراد مسنی که تراکم عضله کمتری دارند، طول عمر مفید ماندگاری بوتاکس پیشانی کمتر است.

سبک زندگی

عدم استعمال سیگار، تغذیه مناسب و رسیدگی به پوست از جمله عواملی هستند که ماندگاری بوتاکس پیشانی را افزایش می‌دهند.

ورزش کردن

افرادی که ورزشکار حرفه‌ای هستند، متابولیسم بالاتری دارند و سم بوتولینوم هم در بدن آن‌ها زودتر تجزیه می‌شود. بنابراین ورزش سنگین، اثرات بوتاکس پیشانی را زودتر از بین می‌برد.

میزان چین‌وچروک‌های پوست

هرچه چروک‌های پوستی بیشتر و عمیق‌تر باشند، میزان ماندگاری بوتاکس در آن‌ها کمتر است.

بیشتر بخوانید: روش تزریق بوتاکس به چانه

راه‌های افزایش ماندگاری بوتاکس پیشانی

اگرچه تزریق بوتاکس یک درمان دائمی نیست، اما با انجام توصیه‌های زیر، می‌توان ماندگاری بوتاکس پیشانی را افزایش داد:

عوارض جانبی بعد از انجام بوتاکس پیشانی

در حالت کلی، تزریق بوتاکس در پیشانی، یک درمان بی خطر و ایمن است. اما گاهی اوقات ممکن است عوارض جانبی و ناخواسته‌ای بعد از تزریق بوتاکس پیشانی در بدن ایجاد شود. در ادامه درباره رایج‌ترین عوارض جانبی بعد از تزریق بوتاکس پیشانی برای شما توضیح داده خواهد شد.

کبودی

کبودی یکی از رایج‌ترین عوارضی است که بعد از هر تزریقی به بدن ایجاد می‌شود. بعد از بوتاکس نیز ممکن است محل تزریق در پیشانی شما کبود شود. اما اصلا نگران نباشید. زیرا بعد از چند روز، این کبودی از بین می‌رود. معمولا پزشکان ماهر و متخصص می‌توانند به شما راهکارهایی را برای جلوگیری از کبودی پیشانی ارائه دهند. یکی این راهکارها این است که برای جلوگیری از کبودی پیشانی، قبل از انجام تزریق بوتاکس از مکمل‌های حاوی روغن ماهی، سیر یا جینسینگ استفاده نکنید.

درد

انجام بوتاکس پیشانی، معمولا یک فرآیند بدون درد است. اما ممکن است بعضی از افراد به خاطر پوست حساسی که دارند، بعد از تزریق بوتاکس پیشانی، احساس درد داشته باشند. این درد معمولا با کرم‌های بی حس کننده موضعی که پزشک آن را اعمال می‌کند، قابل کنترل هستند.

ممکن است بعد از تزریق بوتاکس پیشانی، سردرد خفیفی را تجربه کنید. این سردردها معمولا بعد از چند ساعت از بین می‌روند. اما اگر شدید باشند، پزشک برای شما داروهای مسکن تجویز خواهد کرد.

خونریزی

تزریق بوتاکس می‌تواند باعث ایجاد یک خونریزی خفیف در پیشانی شما شود. این خونریزی بسیار خفیف است و باید بعد از چند ساعت متوقف شود. مهارت پزشک متخصص و تکنیکی که برای تزریق بوتاکس به کار می‌گیرد، نقش مهمی در کاهش عوارض بعد از عمل به خصوص پیشگیری از خونریزی دارد.

ناراحتی معده

گاهی اوقات تزریق بوتاکس پیشانی، می‌تواند باعث ایجاد معده درد، حالت تهوع و مشکلات گوارشی مثل یبوست شود. این علائم معمولا خفیف یا متوسط هستند و طی چند روز تا چند هفته برطرف می‌شوند. با به کارگیری چند راهکار ساده که در ادامه بیان می‌شوند، می‌توانید این علائم را کنترل کنید:

خشکی دهان

خشکی دهان، یکی از عوارض جانبی رایجی است که ممکن است بعد از تزریق بوتاکس پیشانی، آن را تجربه کنید. برای اینکه مشکل خشکی دهان شما برطرف شود، چند راهکار به شما توصیه می‌شود:

دیسفاژی (مشکل در بلع)

بسیاری از افرادی که تزریق بوتاکس پیشانی را انجام می‌دهند، مشکل در بلع یا دیسفاژی را تجربه می‌کنند. معمولا این عارضه به صورت خود به خودی بعد از 2 تا حداکثر 10 روز از بین می‌رود. اما حتما در مورد علائمی که تجربه می‌کنید، به پزشک خود اطلاع بدهید تا بتوانید برای کنترل این عارضه بهترین راه حل را انتخاب کند. چند راهکار ساده وجود دارد که به شما کمک می‌کند مشکل در بلع را بهتر کنترل کنید:

بیشتر بخوانید: تزریق ژل لب فانتزی

افتادگی پلک

یکی از مهم‌ترین عوارض جانبی بعد از بوتاکس پیشانی که ممکن است آن را تجربه کنید، افتادگی عضلات پلک است. در این وضعیت باز کردن چشم‌ها برای شما سخت خواهد شد. به طور معمول، افتادگی پلک بعد از چهار تا شش هفته از بین می‌رود. اما گاهی اوقات پزشک متخصص ممکن است برای برطرف کردن این عارضه، قطره آپراکلونیدین را برای شما تجویز کند.

واکنش‌های آلرژی

اگرچه بروز واکنش‌های آلرژی یک عارضه جانبی بسیار نادر است، اما بعضی از افراد ممکن است به ترکیبات بوتاکس حساسیت داشته باشند. این آلرژی ممکن است به شکل خارش، راش‌های پوستی، کهیر، تنگی نفس یا تورم در بدن بروز پیدا کند. اگر یکی از این علائم آلرژی در بدن شما ظاهر شد، باید به سرعت به پزشک خود اطلاع دهید تا بتواند آن را درمان کند.

عفونت

مانند هر تزریق دیگری، ممکن است بعد از بوتاکس پیشانی، عفونت‌هایی در بدن پدیدار شود. اگرچه احتمال بروز این عارضه، بسیار اندک است.

هزینه بوتاکس پیشانی چقدر است؟

هزینه بوتاکس پیشانی با توجه به تعداد دفعات تزریق، مقدار تزریق (برحسب سی‌سی)، برند بوتاکس استفاده شده، میزان چین‌‍وچروک‌های صورت و هزینه کادر پزشکی متغیر است. برای کسب اطلاعات دقیق درباره هزینه بوتاکس پیشانی در کلینیک “ره یا” می‌توانید با شماره تماس ۰۲۱۷۲۸۰۳ در ارتباط باشید یا از طریق درخواست نوبت اقدام کنید.

نتیجه‌گیری

تزریق بوتاکس پیشانی چه به منظور اهداف زیبایی باشد چه اهداف درمانی می‌تواند نتایج قابل قبول و موقتی ایجاد کند. رعایت آمادگی‌های قبلی و مراقبت‌های بعدی می‌توانند مدت زمان ماندگاری تزریق بوتاکس پیشانی را به ماکزیمم میزان ممکن برسانند. انتخاب پزشک باتجربه و معتمد می‌تواند تضمین کننده موفقیت تزریق بوتاکس باشد. یک پزشک معتمد و حاذق از برندهای معتبری برای تزریق بوتاکس استفاده می‌کند. همچنین این پزشک با تزریق درست و به‌جای بوتاکس می‌تواند کمک کند فرد با حداقل عوارض ممکن به اهداف ایده‌آل خود برسد.

سوالات متداول

آیا تزریق بوتاکس در پیشانی، درد دارد؟

از آن جایی که تزریق بوتاکس پیشانی خیلی سریع و با یک سوزن ظریف انجام می‌شود، درد بسیار کمی ایجاد می‌کند. اما گاهی ممکن است پزشکان از کرم‌های بی حس کننده موضعی برای کاهش درد کمک بگیرند. بعضی از انواع بوتاکس، حاوی مقداری لیدوکائین هستند که خاصیت بی حس کنندگی دارد.

آیا تزریق بوتاکس پیشانی در بارداری، امکان پذیر است؟

به طور کلی، بی‌خطر بودن تزریق بوتاکس پیشانی در حین دوره بارداری و شیردهی، هنوز به اثبات نرسیده‌است. به همین خاطر پزشکان توصیه می‌کنند که در دوره بارداری، تزریق بوتاکس را انجام ندهید.

فواصل بین تزریق بوتاکس چقدر باید باشد؟

برای اینکه بهترین نتیجه را از تزریق بوتاکس پیشانی دریافت کنید، بهتر است هر سه تا شش ماه یکبار تزریق را تکرار کنید.

برای تزریق بوتاکس پیشانی، چند سی‌سی بوتاکس مجاز است؟

معمولا برای از بین بردن چروک‌های پیشانی، 15 تا 30 واحد بوتاکس مجاز است. برای چروک‌های عمیق بین دو ابرو، ممکن است به 40 واحد بوتاکس هم نیاز داشته باشید.

بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه سنی است؟

طبق تاییدیه سازمان غذا و داروی امریکا، تزریق بوتاکس بین سن 18 تا 65 سالگی مجاز است. اما در افرادی که عضلات قوی‌تری دارند، احتمال بروز چین‌وچروک بیشتر است. به همین خاطر توصیه می‌شود که این افراد تزریق بوتاکس را زودتر آغاز کنند تا چروک‌های صورت آن‌ها خیلی عمیق نشود.

تا چه مدت بعد از تزریق بوتاکس پیشانی، نباید حمام کرد؟

بهتر است تا حداقل 6 ساعت پس از بوتاکس پیشانی، از شستن صورت و رفتن به حمام خودداری کنید.

آیا می‌توان بعد از بوتاکس پیشانی، موها را رنگ کرد؟

رنگ کردن مو بعد از تزریق بوتاکس پیشانی هیچ مشکلی ندارد. اما توصیه می‌شود به منظور کاهش احتمال بروز عوارض جانبی بعد از گذشت 48 ساعت از تزریق بوتاکس اقدام به رنگ کردن موها کنید.

مقاله‌ای که برای شما آماده کردیم، مربوط به بلاگ ره یا بوده و می‌توانید نکات جذاب و آموزش‌های دیگر را در صفحه مربوطه مطالعه کنید. می‌توانید برای دریافت انواع خدمات زیبایی از خدمات کلینیک پوست و مو ره یا بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *