خانه » خدمات پوستی » تزریق ژل لب فانتزی: هزینه، قیمت، عوارض
آخرین مقالات

تزریق ژل لب فانتزی: هزینه، قیمت، عوارض

تزریق ژل لب فانتزی هزینه، قیمت، عوارض

فهرست مطالب

گاهی اوقات سوپراستارها، مدل‌ها و افراد زیبایی را با لب‌های برجسته و قلوه‌ای می‌بینم و می‌خواهیم که ما هم شبیه آن‌ها باشیم. امروزه آن حجم بیش‌تری که می‌خواهید لب‌هایتان داشته باشد را می‌توان با تزریق ژل به لب به‌دست آورد.

اما چه مدلی را باید انتخاب کنید؟ در حالی که این امر کاملاً به ساختار صورت و نتایج دل‌خواه شما بستگی دارد، اما بهتر است از مدل‌های بروز نیز اطلاع داشته باشید. شاید مدل لب مدنظر شما نیز بین آن‌ها باشد.

خدمات کلینیک ره یا: لیفت صورت با تخفیف ویژه

تزریق ژل لب

تزریق ژل لب

فیلر لب آمپولی است که به لب‌های شما حجم می‌دهد؛ این آمپول‌ها نوعی فیلر پوستی هستند. ژل لب از هیالورونیک اسید مصنوعی (HA) تشکیل شده و HA نوعی ماده‌ی طبیعی در بدن است. فیلر لب برندهای بسیار مختلفی دارد.

این روش، ساده و دارای نتایج فوری می‌باشد که بین مردم رواج یافته و کم‌تهاجمی است و نیازی به استراحت طولانی ندارد. پس اگر قصد دارید لب‌هایتان را برجسته‌تر کنید، تزریق ژل لب می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

مزایای تزریق ژل لب

مزایای تزریق ژل لب

مزایای استفاده از فیلرهای هیالورونیک اسید به شرح زیر است:

قابلیت کنترل حجم لب: می‌توان میزان مواد تزریقی را کنترل کرد؛ بنابراین، پزشک می‌تواند حجم ایجاد شده در لب را بهتر کنترل کند.

روند درمان تدریجی: می‌توان تزریق ژل را به تدریج و در چند جلسه انجام داد تا نتایج دل‌خواه حاصل شود.

برطرف شدن راحت توده‌ها: هرگونه گلوله و توده‌ای که در اثر حرکت لب‌ها ایجاد شود به‌راحتی برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تزریق ژل به باسن

کبودی کم‌تر: کبودی و تورم در مقایسه با فیلرهای دیگر کم‌تر خواهد بود.

نتایجی با ماندگاری منطقی: نتایج ماندگاری خوبی دارند اما دائمی نخواهند بود.

احتمال کم واکنش آلرژیک: چون فیلرهای هیالورونیک اسیدی از موادی مشابه موادی که به طور طبیعی در بدن یافت می‌شود ساخته شده، احتمال آن کم است که باعث واکنش آلرژیک شود.

آیا ژل لب گزینه مناسبی برای شماست؟

 

آیا ژل لب گزینه‌ی مناسبی برای شماست؟

قبل از اقدام برای برجسته کردن لب‌ها، باید وضعیت سلامتی خوبی داشته باشید و سیگاری نباشید. افراد زیر کاندید مناسبی برای تزریق ژل به لب نیستند:

  • دارای عفونت فعال مانند تب‌خال
  • مبتلا به دیابت
  • مبتلا به لوپوس
  • دارای اختلالات انعقاد خون

اگر تا به حال تب‌خال زده‌اید، باید قبل از اقدام برای این درمان به پزشک بگویید. هر نوع آلرژی دارید یا اگر به لیدوکائین حساسیت دارید، قبل از انجام این درمان به پزشک بگویید. هم‌چنین هر نوع دارویی که مصرف می‌کنید، از جمله داروهای تجویزی یا بدون نیاز به نسخه و داروهای گیاهی را به پزشک اطلاع دهید.

مدل‌های خاص و فانتزی تزریق ژل لب

مدل‌های خاص و فانتزی تزریق ژل لب

بعد از این‌که تصمیم گرفتید که می‌خواهید فیلر لب تزریق کنید یا خیر و مطمئن شدید که این درمان گزینه‌ی مناسبی برای شما هست، نوبت آن است که مدل ژل لبی که می‌خواهید و به صورتتان می‌آید را انتخاب کنید. در این‌جا مدل‌های بروزی که تمام دنیا رایج هستند آورده شده. مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید!

روسی

روسی

تزریق ژل لب مدل روسی، نوعی برجسته کردن لب است که محبوبیت رو به افزایشی داشته است. در حال حاضر در دنیای زیبایی مد شده که بعد از تزریق فیلر، لب‌ها ظاهری طبیعی داشته باشند. اغلب به این مدل «کم‌تر، بهتر» گفته می‌شود، چون میزان فیلری که برای این روش استفاده می‌شود کم‌تر از سایر روش‌هاست. به همین دلیل این مدل پرطرفدارترین است.

در این روش، ژل لب باعث می‌شود که کمان کوپید لب بهتر دیده شده و لب پایین نیز برجسته شود. هدف کلی این روش افزایش ارتفاع لب است. با این کار فاصله‌ی بین چانه و زیر لب کوتاه‌تر شده و ظاهر فرد جوان‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: ژل الانسه چیست و چه کاربردی دارد؟

پاریسی

پاریسی

تزریق ژل لب مدل پاریسی تقریباً شبیه مدل روسی است. در این روش، متخصصین از فیلر لب برای شکل دادن به لب‌ها به منظور داشتن لب‌هایی برجسته‌تر و قلوه‌ای استفاده می‌کنند. در این روش حاشیه‌ی دورتادور لب هدف قرار می‌گیرد. این قسمت‌ها با فیلر لب پر می‌شوند تا حاشیه‌ی بیرونی لب‌ها برجسته‌تر شود. هدف جلسه‌ی درمان اولیه ایجاد حاشیه‌ای خوش‌فرم و برجسته‌تر کردن کمان کوپید است.

هم‌چنین کمی فیلر نیز به صورت عمودی از کمان کوپید به سمت بینی تزریق می‌شود. نهایتاً فیلر به قسمت ورمیلیون لب نیز تزریق خواهد شد. میزان ژل لب و نحوه‌ی توزیع و پخش آن به نیازهای فرد بستگی دارد. تزریق فیلر بیش‌تر به مرز بیرونی لب‌ها کمک می‌کند تا لب پایینی قلوه‌ای‌تر شود.

کمان کوپید

کمان کوپید

مد داشتن لب‌های ظریف‌تر با ورود مدل کمان کوپید برای ایجاد لب‌هایی ظریف‌تر اما دارای فرم بهتر رواج یافته است.

این روش، به دلیل این‌که در آن ژل لب با دقت به کمان کوپید یا قسمت V شکل لب تزریق می‌شود تا بالاترین نقاط لب برجسته شود و شکل کلی دهان تغییر کند و به‌جای برجستگی مشهود زیباتر شود، مدل کمان کوپید نام گرفته است.

مرواریدی (پرلیک)

مرواریدی (پرلیک)

در این مدل لب، هدف لب پایینی (مخصوصاً دو قسمت قطره شکل آن) است. مدل پرلیک یا مرواریدی باعث برجستگی لب پایین می‌شود. این روش برعکس روش کوپید است. با برجسته‌تر کردن دو قسمت قطره شکل لب، لب شاداب‌تر و برجسته‌تر خواهد شد. از آن‌جایی که روش پرلیک مختص لب پایین است، می‌تواند با مدل‌های دیگر ترکیب شود. مدل پرلیک یا مرواریدی همراه با مدل‌های کوپید و روبینا ترکیب زیبایی می‌شود.

هالیوودی

هالیوودی

تزریق ژل لب مدل هالیوودی که مناسب خانم‌هایی است که می‌خواهند بدون برجسته کردن زیاد لب‌ها آن‌ها را زیباتر کنند، در سالیان اخیر محبوب شده است. این مدل در بین سلبریتی‌ها دیده می‌شود، چون هر سه قسمت لب بالا، شامل دو لوزی نوک تیز و کمان کوپید در مرکز لب بالا را برجسته می‌کند.

گیلاسی

گیلاسی

یکی دیگر از مدل‌های جدید تزریق ژل لب، لب گیلاسی است. در این روش قسمت میانی لب‌ها حجیم می‌شود تا شکل گیلاس مانندی ایجاد شود. این برجسته‌تر شدن باعث می‌شود که لب‌ها مانند یک گیلاس دوتایی باشند که به صورت افقی از گوشه‌های لب آویزان شده و دلیل نام‌گذاری این مدل هم همین است. اگرچه این مدل در کره‌ی جنوبی ابداع شده، اما برای انجام آن نیازی نیست به سفر بروید.

روبینا

روبینا

تزریق فیلر لب مدل روبینا با برجسته‌تر کردن پنج قسمت لب انجام می‌شود. لب مدل روبینا به ساختار صورت فردی که می‌خواهد از این مدل استفاده کند بستگی دارد. فاصله‌ی بین زیر بینی تا چانه‌ی فرد باید مناسب باشد تا بتواند از این مدل استفاده کند.

چاک‌دار (Keyhole)

چاک‌دار (Keyhole)

برای دستیابی به لب چاک‌دار باید حین تزریق فیلر به لب، پشت کمان لب بالا و مرکز لب پایین با نخ کشیده شود. این روش باعث می‌شود که چاکی بین لب بالا و پایین ایجاد شده و لب‌ها جذاب‌تر شوند.

تنتینگ

در روش تنتینگ (Tenting)، هم شکل و هم حجم لب‌ها مدنظر قرار می‌گیرد. سوزن چندین بار از قسمت سفید لب به سمت مرکز وارد لب می‌شود. همزمان با بیرون کشیدن سوزن از لب، ژل هیالورونیک اسید تزریق می‌گردد تا قسمت عضلانی لب حجیم شده و شکل ستون مانندی بگیرد اما قسمت سفید لب پر نشود تا حاشیه‌ی لب نیز برجسته نشود. فیلتروم لب نیز برجسته‌تر خواهد شد.

در این روش، حجم و شکل لب با تنظیم فشار وارد بر سرنگ و توجه به جای نوک سوزن در تمام مراحل، کنترل می‌شود. از طرفی در افراد جوان قسمت مرکزی لب باید برجسته‌تر شود تا زیباتر و شیک‌تر باشد، اما افراد مسن‌تر فقط به دنبال ترمیم شکل لب خواهند بود.

پروسه‌ی تزریق فیلر لب

پروسه‌ی تزریق فیلر لب

در روند تزریق ژل لب، پزشک از بی‌حسی موضعی برای لب‌هایتان استفاده خواهد کرد. بی‌حسی موضعی باعث می‌شود که لب‌هایتان بی‌حس شده و در نتیجه دردی احساس نکنید و این درمان تا حد ممکن برایتان راحت باشد. لب‌هایتان باید حدود 15-30 دقیقه بعد از تزریق بی‌حس شوند.

سپس پزشک از سوزن باریکی برای تزریق ژل به قسمت‌های مورد نظر یا کل لب، از جمله دور لب (مرز ورمیلیون)، انحنا موجود در مرکز لب بالا (کمان کوپید) و درزهای لب (کناره‌های دهان)، استفاده خواهد کرد. دردی احساس نخواهید کرد، اما ممکن است حالت نیشگون مانندی را احساس کنید که باعث شود از چشمتان اشک بریزد.

ممکن است پزشک در طول روند تزریق کیسه یخی روی لب‌هایتان قرار دهد تا تورم و کبودی به حداقل برسد.

بیشتر بخوانید: بهترین برند ژل

کل این پروسه ممکن است به کوتاهی 30 دقیقه باشد یا 2 ساعت طول بکشد.

عوارض و خطرات احتمالی

عوارض و خطرات احتمالی

خطرات فیلرها به این‌که آیا روند تزریق ژل به درستی انجام شده یا خیر و نوع فیلر مورد استفاده بستگی دارد. با پزشکتان درباره‌ی خطرات آن صحبت کنید.

تزریق ژل لب عوارضی دارد که عبارت‌اند از:

  • خونریزی و درد در محل تزریق
  • فعال شدن تب‌خال
  • تغییر رنگ یا حساس شدن به لمس
  • عفونت
  • مرگ بافت (آسیب به عروق)، که اگر فیلر لب به داخل یا اطراف سرخرگی تزریق شود رخ خواهد داد.
  • ممکن است فیلر لب به قسمت‌های دیگر صورت برود که معمولاً به سمت بینی می‌رود (جابه‌جایی).

مراقبت‌های بعد از تزریق

مراقبت‌های بعد از تزریق

در این‌جا مواردی که باید در تزریق ژل لب فانتزی به آن‌ها توجه کنید آمده است:

بوسیدن ممنوع

بهتر است که تا 24 ساعت بعد از تزریق هیچ فشاری به محل درمان وارد نشود، زیرا ممکن است باعث جابه‌جایی فیلر شود. این امر به این معناست که نباید:

کسی را ببوسید، با نی چیزی بنوشید، سیگار بکشید، ناخن‌هایتان را بجوید یا بلافاصله بعد از درمان لب‌هایتان را ماساژ دهید. وقتی کرم ضدآفتاب می‌زنید یا صورتتان را می‌شویید، مراقب باشید که فشار زیادی به محل درمان وارد نکنید. هدف این مراقبت‌ها این است که فیلر بدون جابه‌جا شدن با ماتریس پوست تلفیق شود.

لب‌هایتان ورم کرده است؟ نترسید

یکی از رایج‌ترین عوارض تزریق ژل لب تورم لب‌هاست. اغلب افراد می‌گویند که لب‌هایشان ورم دارد و خیلی بزرگ‌تر از حدی شده که می‌خواستند. اما نترسید. تورم و حساسیت به لمس بعد از تزریق ژل لب کاملاً عادی است.

وقتی‌که هیالورونیک اسید موجود در فیلر با آب طبیعی پوست ترکیب می‌شود، لب‌ها کمی ورم می‌کنند چون بدن می‌خواهد تعادل طبیعی خود را حفظ کند. باز هم می‌گوییم که این تورم موقتی است و در اکثر موارد تنها یک یا دو روز باقی می‌ماند. با این حال اگر این تورم بیشتر از یک هفته طول کشید یا با ناراحتی همراه بود، باید فوراً به پزشکتان اطلاع دهید.

یوگای داغ ممنوع

ماندن در محیط گرم به مدت طولانی می‌تواند باعث گشاد شدن عروق شده، تورم را افزایش دهد و باعث کبودی و ناراحتی بیشتر شود. پس اگر به رفتن به سونا یا کلاس‌های یوگای داغ علاقه‌مند هستید، باید چند روزی صبر کنید. اگرچه تناسب اندام بسیار مهم است، اما 24-48 ساعت بعد از درمان باید از فعالیت‌های سنگین اجتناب کنید. افزایش فشار خون یا ضربان قلب ناشی از ورزش کردن می‌تواند باعث بدتر شدن کبودی و تورم شود.

از تعداد بیش‌تری بالش استفاده کنید

احتمالاً عمل به این مورد سخت‌ترین مورد باشد، چون کنترل اتفاقاتی که حین خواب می‌افتد کمی دشوار است! با این حال سعی کنید دمر نخوابید زیرا باعث می‌شود که فشار نامساوی به لب‌ها وارد شود و لب‌ها نامتقارن شوند. ابتدا سعی کنید طاق‌باز بخوابید. همچنین سعی کنید به مدت چند شب بعد از تزریق ژل به لب سرتان را بالاتر قرار دهید. کار ساده‌ای است! تنها کافی است که چند بالش دیگر زیر سرتان قرار دهید. این کار باعث می‌شود که نیروی گرانش زمین مفید واقع شود و از تجمع مایعات در صورتتان جلوگیری شود (یعنی ورم کم‌تر).

برای سفر با هواپیما کمی صبر کنید

توصیه می‌کنیم برای سفر با هواپیما حداقل 7 روز بعد از تزریق فیلر لب صبر کنید. سفر هوایی، مخصوصاً سفرهای طولانی می‌تواند به دلیل فشار داخل هواپیما، ورم و کبودی را بدتر کند. در صورت بروز عوارض جانبی و مشکلات هم از کلینیک خود دور هستید و نمی‌توانید از پزشکتان کمک بگیرید. فشار هوای داخل هواپیما باعث از بین رفتن رطوبت بدن نیز می‌شود، که اگر لب‌هایی حجیم می‌خواهید شرایط خوبی نیست.

از درمان‌های خانگی با احتیاط استفاده کنید

کافی است که یک جست‌وجوی ساده در اینترنت انجام دهید و درمان‌های خانگی بی‌شماری برای تورم و کبودی، از جمله پمادهای گیاهی، ویچ هازل، روغن درخت چای و ژل آلوئه‌ورا پیدا کنید. این موارد ممکن است مفید باشند و یا نباشند. حتی گاهی اوقات ضرر آن‌ها بیش‌تر از سودشان خواهد بود. همیشه از پزشکتان در مورد این‌که از چه چیزی می‌توانید استفاده کنید کمک بگیرید. همچنین هرگز محل تزریق ژل را ماساژ ندهید، مگر این‌که پزشکتان گفته باشد.

تغذیه‌ی مناسبی داشته باشید

حتماً رژیم غذایی سالم و سرشار از میوه و سبزیجات تازه داشته باشید. ویتامین‌ها و مواد معدنی به بهبودی شما کمک خواهند کرد. حتماً آب کافی بنوشید. دلیل این امر این است که کار فیلر لب آب‌رسانی به محل تزریق است. از لیوان و فنجان‌هایی استفاده کنید که فشار زیادی به لب‌هایتان وارد نمی‌کنند و غذاهایی بخورید که زود هضم هستند. همچنین تا چند روز از مصرف غذاهای تند و پر سدیم و مصرف الکل خودداری کنید.

محل تزریق را کاملاً تمیز نگه دارید

تمیز نگه داشتن لب‌ها بعد از درمان بسیار مهم است. ابتدا دست‌هایتان را قبل از تماس با لب‌هایتان بشویید و روبالشی خود را مرتباً تعویض کنید. این کار باعث می‌شود که از ورود باکتری و عفونت به داخل حفره‌های ناشی از سوزن جلوگیری شود.

یک جلسه برای ترمیم مراجعه کنید

برخی از افراد لب‌های قلوه‌ای خود را دوست دارند و بعد از این‌که ورم آن برطرف می‌شود، ناراضی هستند. در چنین مواردی می‌توانید یک ترمیم جزئی انجام دهید تا به ظاهر دل‌خواه خود برسید. ترمیم فیلر لب باعث می‌شود که لب‌ها کمی حجیم‌تر شده و همچنان ظاهری طبیعی داشته باشند. اما توجه داشته باشید که از انجام بیش از حد این کار خودداری کنید. کم‌تر بهتر است و خوب است که این کار را با محافظه‌کاری انجام دهید نه این‌که لب‌هایی غیرطبیعی یا خیلی پف کرده داشته باشید.

از دستورات پزشک خود پیروی کنید

این مورد آخرین توصیه و احتمالاً مهم‌ترین توصیه است. 9 مورد دیگر، توصیه‌هایی کلی هستند که جای توصیه‌های پزشکتان را نمی‌گیرند. توجه داشته باشید که تجربه‌ی تزریق ژل لب در افراد مختلف متفاوت خواهد بود. اگر می‌خواهید بهترین نتایج را از تزریق ژل لب بگیرید، باید از دستورات پزشکتان با دقت پیروی کنید.

هزینه

هزینه

هزینه تزریق ژل لب به میزان فیلر مورد نیاز برای شما، میزان تخصص پزشک، محل زندگی و کلینیکی که برای بزرگ کردن لب‌ها به آن مراجعه می‌کنید بستگی دارد. باید اشاره کنیم که اکثر بیمه‌ها هزینه‌ی ژل لب را تحت پوشش قرار نمی‌دهند.

برای اطلاع از هزینه‌ی دقیق درمان خود، باید قبل از تزریق با پزشکتان صحبت کنید.

خلاصه

خلاصه

فیلر لب روشی جدید برای دستیابی به لب‌های دل‌خواه شماست. استفاده از آن ساده است، فوراً اثر می‌گذارد، خطرات کمی دارد و می‌توان آن را برای دست‌یابی به اهداف مدنظر شما تنظیم کرد. با این حال وقتی می‌خواهید درباره‌ی شکل لب‌هایتان تصمیم‌گیری کنید، باید ساختار صورت و انتظارات خود را در نظر داشته باشید. با یک متخصص مشورت کنید تا بهترین تصمیم برایتان اتخاذ شود.

سؤالات متداول

آیا تزریق ژل لب ایمن است؟

بسیاری از فیلرهای معروف موجود در بازار که برای لب مورد استفاده قرار می‌گیرند، فیلرهای هیالورونیک اسیدی هستند. این فیلرها با حمایت از بافت، باعث بهبود شکل، حجم و ساختار لب‌ها می‌شوند.

امکان کنترل حجمی که به لب‌ها می‌دهند وجود دارد، روند تغییرات تدریجی است تا بتوانید به نتایج دل‌خواه خود برسید و از موادی ساخته شده که شبیه به موادی است که به طور طبیعی در بدن یافت می‌شوند.

قبل از تزریق ژل لب از چه مواردی باید اجتناب کنم؟

بهتر است قبل از درمان از موارد زیر بپرهیزید:

  • داروهای آکنه یا داروهای دیگری که ممکن است پوستتان را حساس کند.
  • نوشیدنی‌های الکلی
  • غذاهایی که باعث کم‌آبی بدن می‌شوند، مانند غذاهای حاوی کافئین
  • داروها و مکمل‌هایی که خطر خونریزی را زیاد می‌کنند.
  • ماندن طولانی در آفتاب
  • سیگار کشیدن

آیا بعد از تزریق فیلر لب می‌توان نوشیدنی‌های داغ نوشید؟

بعد از درمان، بهتر است که از مصرف نوشیدنی‌های داغ خودداری کنید. دلیل این امر این است که قبل از تزریق ژل لب، به لب‌هایتان بی‌حسی موضعی تزریق شده یا از پماد بی‌حسی استفاده خواهد شد. نوشیدن مایعات داغ می‌تواند باعث سوختگی لب‌هایتان شود و شما متوجه نشوید. قبل از مصرف نوشیدنی‌ها و غذا خوردن حتماً مطمئن شوید که اثر بی‌حسی برطرف شده است.

آیا فیلر لب درد دارد؟

در حین تزریق ممکن است درد نیشگون مانندی احساس کنید، اما معمولاً این درد قابل تحمل است. برای به حداقل رساندن ناراحتی، پزشک قبل از تزریق از پماد بی‌حسی یا قرار دادن کیسه یخ روی محل مورد نظر استفاده خواهد کرد.

آیا ژل لب دائمی است؟

فیلر لب دائمی نیست، چون بدن به تدریج مواد فیلر را جذب خواهد کرد. بعد از 12 تا 18 ماه، بسته به متابولیسم بدنتان، لب‌ها به شکل قبل باز خواهند گشت. برای حفظ حجم لب‌هایتان باید مرتباً درمانتان را ترمیم کنید.

روند درمان چقدر طول می‌کشد؟

در اکثر موارد، بسته به وسعت ناحیه‌ی مدنظر و تعداد تزریقات، درمان حدود 20-30 دقیقه زمان می‌برد.

چند بار تزریق لازم دارم؟

این مورد، بسته به اهداف شخص و خواسته‌های او متفاوت خواهد بود. در اکثر موارد می‌توانیم در یک جلسه و با یک بار تزریق نتایج زیبایی برایتان فراهم کنیم.

مقاله‌ای که برای شما آماده کردیم، مربوط به بلاگ ره یا بوده و می‌توانید نکات جذاب و آموزش‌های دیگر را در صفحه مربوطه مطالعه کنید. می‌توانید برای دریافت انواع خدمات زیبایی از خدمات کلینیک پوست و مو ره یا بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *