خانه » تزریق ژل » ژل الانسه: قیمت، ماندگاری، و مراقبت های بعد از تزریق فیلر Ellanse
آخرین مقالات

ژل الانسه: قیمت، ماندگاری، و مراقبت های بعد از تزریق فیلر Ellanse

ژل الانسه

فهرست مطالب

ایجاد خطوط و چین های پوستی بخشی از روند زندگی است. اما بدان معنا نیست که باید با آنها زندگی کنید. خوشبختانه ژل الانسه روشی برای مبارزه با این خطوط است. فیلر الانسه یک نوع فیلر منحصر به فرد برای تزریق به پوست است. در ادامه راهنمای ژل های Ellanse برای گونه ها، زیر چشم، لب ها، اسکار آکنه، هزینه و هر آنچه که باید در مورد این روش فوق العاده مراقبت از پوست بدانید آورده شده است.

خدمات کلینیک ره یا: تزریق ژل با بهترین تاثیرگذاری

ژل الانسه چیست؟


 

ژل الانسه چیست

چهار نوع فیلر الانسه وجود دارد:

  • Ellanse S
  • Ellanse M
  • Ellanse L
  • Ellanse E

تفاوت بین 4 فیلر الانسه میزان بازجذب توسط بدن است. هر چقدر فیلر زودتر جذب بدن شود طول عمر کمتری خواهد داشت.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید این زمان برای فیلر Ellanse S حدود یک سال، Ellanse M حدود دود سال، Ellanse L و Ellanse E به ترتیب برای سه و چهار سال است.

هر 4 نوع فیلر الانسه را میتوان در نواحی یکسان صورت از جمله گونه ها، خطوط لبخند، شقیقه ها و غیره تزریق کرد.

بیشتر بخوانید: لیفت سینه بدون جراحی | روش ها، هزینه، عوارض و ماندگاری

 ژل الانسه چگونه کار میکند؟

ژل الانسه چگونه کار میکند

ژل های Ellanse از ریزگره‌های مهندسی شده دقیق از یک ماده مصنوعی و زیست تخریب پذیر به نام کاپرولاکتون (PCL) ساخته شده اند. این ریزگره ها به طور همگن در یک حامل ژل کربوکسی متیل سلولز (CMC) معلق هستند.

وقتی فیلر الانسه به گونه ها، زیر چشم، خطوط لبخند یا لب ها تزریق میشود فوراً حجم خالی را پر میکند. پس از تزریق این ترکیب توسط بافت های بدن جایگزین میشود و سپس دوباره جذب میشود. بازجذب ژل باعث تولید کلاژن میشود. حامل ژل به تدریج طی چند هفته پس از درمان جذب میشود.

کاربردهای فیلر الانسه


کاربردهای فیلر الانسه

ژل های Ellanse به دلیل ترکیب ویسکوزیته بهینه خاصیت ارتجاعی منحصر به فرد و همگنی یکنواخت، بیشترین پتانسیل را برای فردم دهی دارند از این رو همه ژل های الانسه را میتوان برای انواع روش های زیبایی زیر استفاده کرد:

  • از بین بردن چین و چروک ها مانند خط لبخند و خطوط ماریونت
  • حجم دهنده: فیلر الانسه برای افزایش طولانی مدت حجم گونه ها، شقیقه ها و استخوان های ابرو، دست ها، و پایین صورت مناسب است.
  • کانتورینگ: فیلر Ellanse به ترمیم خطوط صورت و اصلاح شلی صورت، بهبود خط فک، زیر چشم و غیره کمک میکند.
  • لیفت: لیفت کامل صورت بودن نیاز به جراحی تهاجمی.
  • فرم دادن: فرم دادن چانه، تغییر شکل بینی و غیره.
  • بهبود نقص های زیبایی صورت مانند تغییر شکل گردن، شکاف و دست ها و غیره.

مزایای ژل الانسه


 

مزایای ژل الانسه

این محصول همه کاره و با ماندگاری طولانی مزایای متعددی دارد:

  • الانسه اولین و تنها فیلر پوستی است که به عنوان محرک زیستی کلاژن عمل میکند و نتایج آن دو تا پنج سال باقی میماند.
  • محصول غیر حیوانی و غیر باکتریایی است و همچنین از انسان هم گرفته نشده است.
  • به دلیل ریز گره های کروی بسیار صاف، سازگاری زیستی مطلوبی دارد.
  • قابل پیش بینی، کنترل شده و دارای جذب زیستی قابل تنظیم است؛ بنابراین یک درمان شخصی عالی است.
  • اثر بلند مدت فیلر Ellanse از لحاظ اقتصادی مناسب است. برای تزریق به حجم کمتری از ژل نیاز است. علاوه بر این در مقایسه با برخی فیلرها، با محلول کمتر نتایج مشابهی ایجاد میکند.

بیشتر بخوانید: رفع خط اخم بین دو ابرو

چه کسانی میتوانند ژل الانسه تزریق کنند؟


 

چه کسانی میتوانند ژل الانسه تزریق کنند

فیلرهای پوستی الانسه برای مردان و زنان در گرو های سنی مختلف که میخواهند به پوست خود حجم بیشتری بدهند، اثرات پیری را کاهش دهند و جوان تر به نظر برسند مناسب است. ژل های الانسه میتوانند گونه های فرورفته، خط لبخند، جای زخم‌های صورت، اسکارهای عمیق آکنه و پوست شل را بهبود بخشند. محصولات Ellanse همچنین میتوانند به افرادی که چهره‌های نامتقارن دارند یا افرادی که نیاز به جراحی بینی یا فرم دادن چانه دارند کمک کند.

فیلرهای الانسه ایمن و قابل تحول هستند، اما اگر سابقه واکنش آلرژیک، مشکل خود ایمنی، التهاب پوست، اختلالات خونریزی دارید و داروهای استروئیدی مصرف میکنید یا باردار هستید معمولاً نباید از این فیلرها استفاده کنید. با معاینه پزشک مشخص میشود که آیا شما کاندید خوبی برای تزریق ژل الانسه هستید یا خیر.

آماده شدن برای تزریق ژل الانسه


 

آماده شدن برای تزریق ژل الانسه

  • از اپیلاسیون، سفید کننده، موچین یا کرم های مو بر در ناحیه مورد نظر خودداری کنید.
  • برای کاهش خطر کبودی از مصرف آسپرین قبل از درمان خودداری کنید.
  • از مصرف هر چیزی که ممکن است خون را رقیق کنند از جمله الکل، آسپرین، ایبوپروفن، روغن ماهی، مکمل های امگا 3 و ویتامین E به مدت یک هفته قبل از درمان خودداری کنید.
  • اگر مستعد ابتلا به تبخال هستید ممکن است لازم باشد قبل از درمان در مورد مصرف داروهای پیشگیرانه با پزشک خود صحبت کنید.
  • قبل از درمان صورتتان را تمیز بشویید و از مواد آرایشی استفاده نکنید.

حتماً از قبل با پزشک خود صحبت کنید. او با شما درباره هر گونه آماده سازی مورد نیاز صحبت خواهد کرد.

مراحل تزریق فیلر الانسه


 

مراحل تزریق فیلر الانسه

مراحل تزریق ژل الانسه بسیار سریع است و اغلب فقط ده تا پانزده دقیقه طول میکشد. ژل با استفاده از یک سوزن یا کاندولا در مقادیر بسیار ناچیز به زیر پوست تزریق میشود و کمترین ناراحتی ممکن را ایجاد میکند.

با وجود اینکه لازم نیست، اما میتوانید قبل از تزریق از یک کرم بی حس کننده موضعی استفاده کنید تا حین تزریق هیچ گونه دردی احساس نکنید. بسیار از بیماران با استفاده از بی حسی هیچ گونه دردی را احساس نمیکنند.

بعد از درمان شما میتوانید بلافاصله فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید و نیازی به استراحت ندارید.

ژل الانسه به آرامی در ناحیه مورد نیاز (گونه ها، خطوط لبخند، چانه و غیره) تزریق میشود و باعث آبرسانی پوست میشود. این ژل همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که فوراً پوست را صاف تر میکند. اگر برای تزریق فیلر الانسه به یک پزشک با تجربه مراجعه کنید درمان شما بسیار ایمن و مؤثر خواهد بود.

مراقبت های بعد از تزریق ژل الانسه


  • زمان استراحت یا مراقبت پس درمان بسیار کم است.
  • کبودی ممکن است با استفاده از کمپرس یخ بلافاصله پس از درمان کاهش یابد.
  • در صورت بروز هر گونه عارضه جانبی بعد از درمان باید با پزشک صحبت کنید.
  • تا 24 ساعت بعد از درمان از آرایش کردن روی ناحیه تحت درمان خودداری کنید.
  • از ورزش سنگین، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و گرما (سونا، اتاق بخار، تخت های آفتابگیر و غیره) تا 3 روز پس از درمان خودداری کنید چون ممکن است باعث افزایش ناراحتی و تورم شوند.
  • در روز اول پس از تزریق فیلر از ماساژ دادن محل تزریق خودداری کنید چون این کار میتواند باعث تحریک پوست و ایجاد کبودی و تورم یا تشدید آنها شود.

بیشتر بخوانید: رفع خط اخم با نخ

طول عمر ژل های الانسه


 

طول عمر ژل های الانسه

ماندگاری فیلرهای Ellanse بستگی به نوع فیلری دارد که پزشک پس از بررسی نیازهای شما توصیه میکند. طول عمر آنها بین 1 تا 4 سال است.

علاوه بر این سرعت متابولیزه کردن فیلرها در بدن هر فردی متفاوت است بنابراین این عامل نقش مهمی در پاسخ به این پرسش دارد.

همچنین فیلر های تزریق شده به قسمت های مختلف صورت از نظر ماندگاری متفاوت هستند به عنوان مثال فیلرهایی که عمیق تر زیر پوست تزریق میشوند ماندگاری بیشتری دارند.

عوارض جانبی فیلر الانسه


تزریق ژل الانسه ممکن است در برخی موارد باعث ایجاد عوارض جانبی شود؛ اگرچه معمولاً این عوارض در عرض چند ساعت یا بعد از یک یا دو روز خود به خود برطرف میشوند. اما اگر آنها برای مدت طولانی تری باقی بمانند توصیه میکنیم به پزشک مراجعه کنید.

عوارض جانبی شایع:

  • حداقل تورم و قرمزی
  • درد خفیف و احساس سوزش در اطراف ناحیه تزریق
  • خونریزی در محل تزریق
  • بی حسی یا خارش
  • کبودی خفیف
  • تغییر رنگ

ممکن است بعد از چند وقت برجستگی های کوچکی زیر پوست ایجاد شوند که بسیار نادر است. به طور کلی این برجستگی‌ها دیده نمیشوند و ممکن است تنها با فشار دادن روی ناحیه تحت درمان احساس شوند.

تورم میتواند باعث سفت تر یا توده ای شدن فیلر شود یا ممکن است متوجه عدم تقارن در نواحی تزریق شوید. این مشکلات به طور کلی در عرض 1 تا 2 هفته به طور کامل برطرف میشوند.

هزینه های تزریق فیلر الانسه


 

هزینه های تزریق فیلر الانسه

هزینه های ژل الانسه متفاوت است و بیشتر به میزان فیلر تزریق شده بستگی دارد. بدیهی است که فیلر الانسه فقط برای گونه ها یا خط خنده هزینه بسیار کمتری نسبت به درمان یا فرم دادن کل صورت دارد. علاوه  بر این چهار نوع مختلف ژل الانسه هزینه های مختلفی دارند.

هزینه ژل الانسه هم میتواند برای کلینیک ها یا مطب های خصوصی متفاوت باشد. کلینیک ها معمولاً هزینه کمتری نسبت به مطب های خصوصی دارند.

سؤالات پرتکرار


تفاوت فیلر غیر هیالورونیک مانند الانسه با فیلرهای هیالورونیک چیست؟

ژل الانسه یک فیلر غیر هیالورونیک اسید است و قابل حل نیست. بنابراین فیلرهایی مانند الانسه بیشتر دوام میاروند (الانسه معمولاً بین 2 تا 4 سال دوام میاورد) در حالی که فیلرهای اسید هیالورونیک حدود 4 تا 6 ماه دوام میاورند.

آیا ژل الانسه بی خطر است؟

Ellanse یک ژل غیر لاتکس، جذب زیستی و غیر تب زا است که از نانوذرات پلی‌کاپرولاکتون مصنوعی ساخته شده است. پلی کاپرولاکتون (PCL) سال هاست که برای محصولات آرایشی و بهداشتی پزشکی استفاده میشود و به خوبی قابل تحمل است. کروبوکسی متیل سلولز (CMC) یک ماده بی اثر است که بسیار ایمن، غیر حساسیت زا و عاری از پتانسیل جهش زایی یا سرطان زایی است. در بسیاری از مطالعات سم شناسی در گونه های مختلف جانوری آزمایش شده است.

تزریق ژل الانسه یک روش ایمن و غیر تهاجمی است. این بدان معنی است که شما نیازی به جراحی نخواهید داشت و زمان بهبودی آن بسیار کوتاه است.

الانسه به طور رسمی توسط MHRA در انگلستان و FDA در آمریکا برای ترمیم و اصلاح علائم کاهش چربی صورت تأیید شده است و برای درمان خطوط و چین و چروک صورت استفاده میشود.

هر چند وقت یک بار باید تزریق فیلر الانسه را تکرار کنیم؟

نتایج طولانی درمان بین 1 تا 4 سال ماندگارند. با این وجود ماندگاری نتایج ممکن است برای هر بیمار متفاوت باشد. بعد از 12 تا 18 ماه برای بررسی شارژ مجدد باید به پزشک مراجعه کنید. در این باره بهتر است با پزشکتان صحبت کنید.

الانسه ساخت کدام کشور است؟

فیلرهای الانسه توسط شرکت Sinclair Pharma که یک شرکت داروسازی بین المللی مستقر در هلند است ساخته میشوند. ساخت الانسه در سال 2006 آغاز شد و امروز یک برند جهانی است که در بسیاری از بازارهای پیشرو و جهانی ثبت و راه اندازی شده است.

آیا باید بعد از تزریق فیلر الانسه صورت خود را ماساژ دهم؟

پس از تزریق ژل الانسه پزشک معالج ممکن است ناحیه تحت درمان را به آرامی ماساژ دهد، اما شما نباید این کار را تکرار کنید مگر اینکه پزشک توصیه کند.

چه مدت طول میکشد تا فیلر الانسه با بافت زیر پوست ادغام شود؟

این زمان ممکن است برای افراد مختلف بر اساس سن یا نوع پوست و غیره متفاوت باشد. با این حال درمان های تزریقی معمولاً مدتی طول میکشد تا در بافت های شما ادغام شوند. به طور طبیعی این مرحله حدود دو هفته طول میکشد.

آیا ژل الانسه زیر پوست حرکت میکند؟

خیر چون الانسه باعث تولید کلاژن میشود و در بافت های زیر پوست ادغام میشود.

آیا تزریق فیلر الانسه قابل برگشت است؟

استفاده از فیلر الانسه غیر قابل برگشت است. هنگامی که الانسه وارد بدن میشود سال ها طول میکشد تا به طور طبیعی در بدن تجزیه شود از این روی هر گونه تزریق بیش از حد را نمیتوان از بین برد چون این فیلر غیر قابل حل است.

بنابراین باید احتیاط کنید. از آنجایی که الانسه غیر قابل حل است باید مراقب باشید و با تزریق های محافظه کارانه شروع کنید و خطر تزریق بیش از حد را به حداقل برسانید. برای جلوگیری از این اشتباهات حتماً به یک پزشک با تجربه مراجعه کنید.

آیا میتوان ژل الانسه را به لب یا زیر چشم تزریق کرد؟

فیلر الانسه میتواند نتایج فوق العاده ای را برای قسمت های مختلف صورت مانند گونه ها یا خطوط لبخند و غیره ایجاد کند، اما از آنجایی که باعث تولید کلاژن میشود برای لب مناسب نیست. در عوض ما توصیه میکنیم که برای لب ها از فیلر HA استفاده کنید.

فیلر الانسه را نمیتوان در نواحی ظریف مانند زیر چشم، پلک ها (به عنوان لیفت غیر جراحی پوست) و گلابلا (ناحیه بین ابرو ها و بالای بینی) استفاده کرد.

آیا دیگران متوجه خواهند شد که من ژل الانسه تزریق کرده ام؟

فیلرهای الانسه قابل جذب زیستی هستند و بنابراین به راحتی در بافت های بدن شما ادغام میشوند و هیچ کس متوجه نمیشود که شما فیلر تزریق کرده اید، اما ظاهر شما عالی به نظر خواهد رسید. درباره میزان تزریق فیلر الانسه با پزشکتان صحبت کنید.

تفاوت ژل الانسه و پروفایلو چیست؟

فیلرهای الانسه عمدتاً برای کانتوریک و جوانسازی صورت استفاده میشوند. پروفایلو یک تزریق هیالورونیک اسید است. پروفایلو باعث بهبودی و نو جوانسازی بافت چربی و آبرسانی پوست میشود. همچنین به تحریک تولید کلاژن و الاستین کمک میکند.

بهتر است بین تزریق پروفایلو و ژل الاسنه 6 ماه فاصله باشد. چون فیلرهای الانسه و پروفایلو کلاژن را تا حدی شبیه سازی میکنند. بنابراین قبل از تزریق کلاژن ساز جدید باید تأثیر قبلی را ببینید.

مقاله‌ای که برای شما آماده کردیم، مربوط به بلاگ ره یا بوده و می‌توانید نکات جذاب و آموزش‌های دیگر را در صفحه مربوطه مطالعه کنید. می‌توانید برای دریافت انواع خدمات زیبایی از خدمات کلینیک پوست و مو ره یا بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *