خانه » بوتاکس » تزریق بوتاکس به چانه | مراقبت‌های قبل و بعد، و عوارض
آخرین مقالات

تزریق بوتاکس به چانه | مراقبت‌های قبل و بعد، و عوارض

تزریق بوتاکس به چانه مراقبت های قبل و بعد، و عوارض

فهرست مطالب

بوتاکس یا سم بوتولینوم نوع A، ماده‌ای است که برای رفع مشکلات زیبایی صورت، از جمله، چروک‌های روی چانه، خطوط عمیق لبخند (ماریونت)، از بین بردن چین و چروک صورت و فرورفتگی‌های پوست و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. بوتاکس،عضلات موجود در زیر لایه‌های پوست، در ناحیه چانه را به طور موقتی فلج کرده، و در نتیجه چین و چروک‌های روی چانه را صاف می‌کند.

خدمات کلینیک ره یا: تزریق بوتاکس با تخفیف ویژه

معمولاً برای صاف کردن چین و چروک‌های ناحیه چانه، بوتاکس را در گوشه‌های دهان، وسط چانه و در امتداد خطوط فک، تزریق می‌نمایند.

با اینکه طبیعی است که در اثر افزایش سن، خطوط و چین و چروک، بر روی چانه، ظاهر شود، و این امر، یک مشکل پزشکی محسوب نمی‌شود، اما وجود این چین و چروک‌ها ممکن است برای شما خوش‌آیند نباشد و باعث شود که شما پیرتر به نظر برسید.

بیشتر بخوانید: مدت ماندگاری کاشت مو | کاشت مو چقدر دوام دارد

اثرات تزریق بوتاکس بر روی چانه

اثرات تزریق بوتاکس بر روی چانه

شما می‌توانید برای رفع انواع خطوط و چروک‌های چانه، و همچنین برطرف کردن شلی پوست در نواحی فک و چانه، بوتاکس تزریق کنید. در اثر حرکت کردن مکرر چانه و فک، ممکن است خطوط متقاطع و یا گودی‌هایی در ناحیه چانه ایجاد شود. همچنین ممکن است که بیمار تمایل داشته باشد که چین‌های عمیق اطراف بینی و دهان، خطوط لبخند و چروک‌های اطراف چانه را برطرف نموده و یا کاهش دهد. تزریق بوتاکس، در جوان‌سازی پوست و ایجاد یک ظاهر شاداب در نواحی زیر بینی، بسیار موثر است.

شما می‌توانید در موارد زیر، به چانه خود، بوتاکس تزریق نمایید:

  • رفع چین‌های عمیق در ناحیه چانه
  • رفع غبغب ناشی از شل‌شدن پوست و یا افتادگی عضلات فک
  • برطرف کردن گودی و فرورفتگی چانه
  • رفع چروک‌های روی چانه

کشیده‌شدن بیش از حد عضلات چانه، باعث ایجاد ناهنجاری‌های کوچکی در ناحیه چانه می‌گردد که به آن‌، «چانه پوست پرتقالی» و یا «چانه توپ گلفی» می‌گویند. در این حالت، اگر به عضله چانه، بوتاکس تزریق شود، عضله شل می‌شود و بسیاری از این ناهنجاری‌ها و گودی‌های کوچک روی چانه، از بین می‌روند. اما اگر شکل چانه خود را دوست ندارید، می‌توانید با تزریق فیلر شکل آن را تغییر دهید.

همچنین، اگر شما متوجه شده‌اید که چین و چروک‌های عمیق در ناحیه چانه، بصورت ارثی در خانواده شما وجود دارد، می‌توانید برای پیشگیری از بروز این چروک‌ها نیز، بوتاکس تزریق نمایید.

ماندگاری اثر تزریق بوتاکس به چانه

ماندگاری اثر تزریق بوتاکس به چانه

اثرات تزریق بوتاکس بر روی چانه، معمولا ۳ تا ۴ ماه، دوام می‌آورد؛ البته این زمان در هر بیمار کمی متفاوت است. معمولا از بیمارانی که اولین بار است که بوتاکس تزریق می‌کنند، خواسته می‌شود که ۲ هفته بعد از تزریق اولیه، برای بررسی نتایج تزریقات، و تعیین اینکه آیا بیمار به تزریقات بیشتری نیاز دارد یا خیر، مجددا به مطب مراجعه نمایند.

نباید تصور کنید که تزریق بوتاکس، چین و چروک‌های صورت را به طور دائمی برطرف می‌کند. بعد از تزریق بوتاکس، به عضله چانه، انتهای عصب آن ناحیه، به مدت ۴ ماه فلج می‌شود. سپس، بعد از گذشتن ۴ ماه، از تزریق، پایانه‌های عصبی در آن ناحیه، شروع به رشد و ترمیم مجدد می‌نمایند؛ و چین و چروک‌ها مجددا ظاهر می‌شوند. به دلیل این‌که، پایانه‌های عصبی به طور دائم، خود را ترمیم می‌کنند، برای رفع گودی و چروک‌های روی چانه، تقریباً هر ۳ تا ۶ ماه یک بار، بیمار نیاز به تزریق مجدد بوتاکس دارد.

افراد مناسب برای تزریق بوتاکس به چانه

اگر شرایط زیر را داشته باشید، کاندید خوبی برای تزریق بوتاکس به چانه هستید:

  • وجود خطوط و چین و چروک‌های متوسط تا شدید بر روی چانه و اطراف آن
  • داشتن سلامتی کامل
  • داشتن سن بالای ۱۸ سال
  • در مورد نتایج تزریق بوتاکس، انتظارات واقع بینانه‌ای داشته و از محدودیت‌های آن، آگاه باشید.

اگرچه، تزریق بوتاکس یک روش فوق العاده برای رفع خطوط وگودی‌های روی چانه است، اما محدودیت‌هایی نیز دارد. اگر چین و چروک‌های شما، به دلیل افتادگی پوست ایجاد شده باشند، تزریق بوتاکس، کمکی به برطرف کردن آن‌ها نمی‌کند و باید به‌دلیل راهکارهای رفع افتادگی پوست باشید.

اگر افتادگی پوست صورت دارید و ظاهر آن، برای شما ناخوش‌آیند است، بهتر است آن را با روش‌های درمانی لیفت صورت، درمان نمایید. اما اگر مشکل شما فقط، وجود خطوط متوسط تا شدید بر روی صورت و گردنتان است، تزریق بوتاکس، یک راه بی‌خطر و آسان برای رفع مشکل شما می‌باشد.

بیشتر بخوانید: لیفت ابرو با بوتاکس

آمادگی‌های لازم برای تزریق بوتاکس به چانه

آمادگی‌های لازم برای تزریق بوتاکس به چانه

پزشک شما، دستورات دقیقی در مورد نحوه آماده شدن برای تزریق بوتاکس، توصیه می‌نماید و شما باید دستورات پزشک را در این مورد، کاملا رعایت کنید. پزشک موارد زیر را به شما توصیه می‌کند:

  • یک هفته قبل از تزریق بوتاکس، باید از مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید: نوشیدن شراب، به خصوص شراب قرمز، احتمال بروز کبودی بعد از تزریق بوتاکس را افزایش می‌دهد. برای کاهش خطر کبودی، بیماران باید یک هفته، قبل از تزریق بوتاکس، نوشیدن شراب را کنار بگذارند.
  • از یک هفته، قبل از تزریق بوتاکس، سیگار نکشید: بسیار مهم است که در روزهای قبل از تزریق بوتاکس، سیگار را کنار بگذارید، تا احتمال کبودی در ناحیه تزریق، کاهش پیدا کند.
  • از یک هفته قبل از تزریق بوتاکس، داروهای ضد التهابی، مصرف نکنید: داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن و مکمل‌هایی مانند روغن ماهی و یا جینگوبیلوبا، را از یک هفته قبل قطع نمایید، با این کار، از کبودی و تغییر رنگ در ناحیه تزریق جلوگیری کنید. بیمارانی‌ که مصرف داروهای ضد التهابی، برای آن‌ها ضروری بوده و دستور پزشک است، باید قبل از تزریق بوتاکس، با پزشک خود در جلسه مشاوره اولیه، مشورت نمایند تا او بتواند تزریقات را مطابق با این داروها برنامه ریزی کند.
  • از خوردن سیر خودداری کنید و به جای آن آرنیکا بخورید: خوردن سیر، احتمال کبود شدن ناحیه تزریق بوتاکس را افزایش می‌دهد. از یک هفته قبل از تزریق بوتاکس، بیماران نباید، غذاهای دارای سیر مصرف کنند. در مقابل داروها و غذاهایی که باید از مصرف آن‌ها اجتناب کنید، توصیه‌های جایگزینی وجود دارد که قبل از تزریق بوتاکس می‌توانید آن‌ها را امتحان نمایید. برای کاهش کبودی بعد از بوتاکس، استفاده از آرنیکا، که یک گیاه طبیعی است توصیه می‌شود.
  • درباره هرگونه بیماری که دارید و یا دارو‌هایی را که مصرف می‌نمایید، پزشک خود را مطلع کنید.

نحوه تزریق بوتاکس به چانه

نحوه تزریق بوتاکس به چانه

تزریق بوتاکس به چانه، یک روش درمانی آسان است و زیاد طول نمی‌کشد. شما باید قبل از شروع این درمان، با پزشک، درباره نتایج دلخواه و همچنین سوابق پزشکی خود صحبت کنید.

قبل از تزریق بوتاکس، پزشک ناحیه تحت درمان را معاینه و بررسی می‌نماید و عضلات مورد نظر را مشخص می‌کند. اگر اولین بار باشد که بوتاکس تزریق می‌کنید، پزشک شما، یک تزریق آزمایشی انجام می‌دهد تا مشخص شود که آیا به بوتاکس حساسیت دارید یا خیر. اگر نتیجه این تزریق خوب باشد، پزشک، صورت شما را تمیز کرده و ناحیه‌ای که می‌خواهد بوتاکس در آن تزریق کند را، استریل می‌کند.

 پزشک، مقدار کمی بوتاکس را، به وسیله یک سوزن نازک، به عضلات چانه شما تزریق می‌کند. تعداد تزریق مورد نیاز، به وسعت ناحیه تحت درمان و موارد دیگری بستگی دارد. این تزریق‌ها ممکن است دردناک باشند؛ اما بیشتر از چند ثانیه طول نمی‌کشد.

وقتی تزریق‌های شما انجام شد، جلسه درمانی شما به اتمام می‌رسد. تزریق بوتاکس، فقط چند دقیقه طول می‌کشد و درد زیادی ندارد، و خیلی از بیماران، درد بسیار کمی احساس می‌کنند. پزشک ممکن است برای کسانی که تحمل درد ندارند، از کرم بی‌حس کننده استفاده کند.

مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس به چانه

مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس به چانه

معمولا، نتایج تزریق بوتاکس به چانه، ۳ تا ۵ روز، تا دو هفته بعد از تزریق، ظاهر می‌شود. بهتر است صبور باشید و تا زمانی که نتایج تزریق بوتاکس ظاهر شود، مراقبت‌های بعد از تزریق را رعایت کنید. مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس، با هدف کسب بهترین نتایج از این درمان، توصیه می‌شود. این مراقبت‌ها همچنین، خطر کبودی و جا به جا شدن بوتاکس به نواحی دیگر را به حداقل می‌رساند.

 روزی که بوتاکس را به چانه خود تزریق کردید، کارهای زیر را انجام دهید:

  • صورت خود را به آرامی ورزش دهید.
  • سعی کنید ادامه‌ روز را به استراحت بگذرانید.
  • ضربان قلب خود را در حالت طبیعی نگه دارید.
  • از لمس کردن، مالش دادن و یا فشار دادن روی ناحیه تزریق خودداری کنید.
  • به ناحیه تزریق شده دست نزنید.

در زیر، بهترین روش‌های مراقبت بعد از تزریق بوتاکس، ذکر شده است.

فعالیت‌های عادی خود را انجام دهید

بعد از تزریق بوتاکس، نیازی به گذراندن دوران نقاهت نیست؛ بنابراین، شما مجبور نیستید از محل کار و یا تحصیل خود، مرخصی بگیرید، و بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس، می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود بپردازید.

برای انجام تمرینات ورزشی، ۲۴ ساعت صبر کنید

اگر هر روز تمرینات ورزشی انجام می‌دهید، حداقل تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق، این تمرینات را انجام ندهید. شاید پزشک شما پیشنهاد کند که تا چند روز، از ورزش کردن خودداری کنید؛ زیرا فعالیت‌های فیزیکی، سرعت جریان خون را افزایش می‌دهد و این امر، باعث می‌شود که بوتاکس به نواحی اطراف پخش شده و اثرات آن، در ناحیه تحت درمان کاهش یابد. افزایش جریان خون، احتمال کبود شدن ناحیه را نیز افزایش می‌دهد.

به علاوه، ورزش کردن، باعث منقبض شدن عضلات می‌شود، و این امر، ممکن است اثر بوتاکس را کاهش دهد.

با این وجود، انجام تمریناتی بر روی صورت توصیه می‌شود؛ مانند:

  • اخم کردن
  • لبخند زدن
  • بالا بردن ابروها

انجام این حرکات، کمک می‌کند تا اثرات بوتاکس زودتر آشکار شود.

 آرایش نکنید

اگر در ناحیه‌ای از صورت خود، بوتاکس تزریق کرده‌اید، تا ۲۴ ساعت از آرایش کردن خودداری کنید. در آرایش کردن، پوست مالش داده می‌شود و به طور بالقوه باعث پخش شدن بوتاکس می‌گردد.

خم نشوید

تا ۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس، راست بنشینید. خم شدن و یا دراز کشیدن، باعث پخش شدن بوتاکس شده و موجب کبودی می‌شود.

بیشتر بخوانید: رفع ترک پوستی شکم،سینه،بازو و ران پا پس از لاغری و بارداری

نوشیدنی‌های الکلی مصرف نکنید

قبلاً ذکر شد که باید، یک هفته قبل از تزریق بوتاکس، از مصرف الکل خودداری کنید. مصرف الکل، احتمال کبودی را افزایش می‌دهد.

بعد از تزریق بوتاکس هم، این امر صدق می‌کند. حداقل ۲۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس، الکل مصرف نکنید.

 به صورت خود دست نزنید

حداقل به مدت یک روز، برای جلوگیری از پخش شدن بوتاکس، به صورت خود دست نزنید؛ و بعضی از پزشکان، توصیه می‌کنند که تا ۳ روز صبر کنید.

اگر بوتاکس را در نواحی دیگری از بدن خود تزریق کرده‌اید، باید از لمس کردن آن نواحی نیز خودداری کنید.

این امر، شامل ماساژ دادن حرفه‌ای در نواحی تحت درمان نیز می‌شود. بهتر است که برنامه ماساژ خود را به چند روز بعد موکول کنید.

از درمان‌های پوستی دیگر خودداری کنید

مدتی زمان لازم است تا بوتاکس در ماهیچه‌ها، جا بیفتد. تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس، از درمان‌های پوستی زیر، اجتناب کنید:

  • درمان‌های صورت
  • ماساژهای صورت
  • استفاده از اسکراب‌های لایه بردار
  • تزریق فیلر‌های پوستی

انجام این درمان‌ها، بلافاصله بعد از بوتاکس، اثربخشی تزریقات بوتاکس را کاهش می‌دهد.

روی نواحی تحت درمان نخوابید

سعی کنید، روی نواحی که بوتاکس تزریق کرده‌اید، نخوابید، تا به آن نواحی فشار وارد نشود و بوتاکس فرصت پیدا کند تا در عضلات جا بیفتد.

همچنین سعی کنید تا ۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس، نخوابید.

در معرض نور خورشید قرار نگیرید

حداقل تا ۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس، زیر نور خورشید قرار نگیرید. زیرا تابش نور خورشید گرما تولید کرده و باعث بالا رفتن فشار خون شما می‌گردد و احتمال کبودی را افزایش می‌دهد. بهتر است برای اطمینان، بعد از بوتاکس، ۴۸ تا ۲۴ ساعت از تابش آفتاب دور بمانید.

لازم است از روش‌های دیگر قرار گرفتن در معرض گرما نیز اجتناب کنید، مانند:

  • تخت برنزه کننده
  • جکوزی
  • دوش آب گرم
  • سونا

عوارض تزریق بوتاکس به چانه

عوارض تزریق بوتاکس به چانه

غیر از احتمال بروز آلرژی، تزریق بوتاکس به چانه ممکن است عوارض جانبی داشته باشد مانند:

  • تورم، درد یا کبودی در محل تزریق
  • سردرد یا علائمی شبیه آنفولانزا
  • افتادگی پلک
  • کج شدن ظاهر لبخند
  •  آب ریزش دهان
  • خشکی چشم یا ریزش مکرر اشک
  • ناراحتی معده
  • بی‌حسی
  • احساس کسالت

در موارد نادر، بوتاکس ممکن است عضلات را به صورت یکنواخت تحت تاثیر قرار ندهد و باعث کج شدن لب پایین شود. این امر ممکن است به علت کوچک بودن و نزدیک بودن عضلات چانه به یک‌دیگر، رخ دهد. با این وجود، اگر تزریق بوتاکس توسط یک جراح پلاستیک ماهر و با تجربه انجام شود، احتمال بروز این خطرات، به حداقل می‌رسد. اگر عدم تقارن رخ دهد، می‌توان تا زمانی که اثرات بوتاکس از بین برود، این عدم تقارن را با تزریق مکرر بوتاکس برطرف نمود.

بعد از تزریق بوتاکس به چانه در چه مواردی به دکتر مراجعه کنیم

 بروز قرمزی، حساسیت و تورم، بعد از تزریق بوتاکس یک امر معمولی است. معمولا این عوارض، بعد از یک روز برطرف می‌شوند.

کبود شدن ناحیه تزریق نیز شایع است. می‌توانید از یک کیسه یخ، برای کاهش عوارض استفاده کنید. کبودی باید بعد از گذشت ۲ هفته رفع شود.

اما اگر هر یک از عوارض زیر را مشاهده کردید، به پزشک مراجعه کنید:

  • ضعف عضلانی
  • مشکل در بلع
  • مشکل در صحبت کردن
  • مشکل در تنفس
  • اختلال در کنترل مثانه
  • اختلال در بینایی

این عوارض جانبی، اگرچه بسیار نادر هستند، اما نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند.

کسانی که نباید تزریق بوتاکس چانه انجام دهند

کسانی که نباید تزریق بوتاکس چانه انجام دهند

با این‌که، تزریق بوتاکس زیبایی، برای عموم مردم بی‌خطر است، و می‌تواند طیف گسترده‌ای از مشکلات زیبایی را برطرف کند؛ اما تزریق این ماده، برای افراد خاصی خطرناک است.

۱. زنان باردار یا شیرده

به دلیل این‌که، بوتاکس، یک نوع سم است، پزشکان تزریق آن را برای زنان باردار و مادران شیرده ممنوع کرده‌اند. همانطور که به زنان باردار و شیرده، توصیه می‌شود که از مصرف الکل و سیگار در این دوران خودداری نمایند، آن‌ها از تزریق‌های زیبایی مانند بوتاکس نیز منع می‌شوند. تحقیقات انجام شده بر روی موش‌ها، نشان داده است که در اثر بوتاکس، ناهنجاری‌هایی در رشد جنین رخ می‌دهد، به همین دلیل، آزمایشات بالینی روی انسان انجام نمی‌شود.

بهتر است تزریق بوتاکس را بعد از دوران بارداری و شیردهی و زمانی که هورمون‌های بدن کاهش یافته است، انجام دهید. یک نکته مثبت این است که، هورمون‌های بدن در زمان بارداری به طور طبیعی درخشندگی و جذابیت زیادی به پوست مادر می‌دهد، و دیگر دلیلی برای انجام درمان‌های زیبایی وجود ندارد.

۲. افراد مبتلا به اختلالات عصبی عضلانی

بیمارانی که مبتلا به بیماری‌های عصبی‌_‌عضلانی مانند ALS (بیماری لو گهریگ)، سندرم لامبرت-ایتون و میاستنی گریس هستند، باید از تزریق بوتاکس برای اهداف زیبایی، خودداری کنند؛ زیرا بوتاکس ممکن است بیماری‌های ضعف عضلانی را شدید‌تر کند و به همین دلیل، متخصصان و پزشکان از تزریق بوتاکس به بیماران مبتلا به ضعف عضلانی، اجتناب می‌نمایند. در بیمارانی که دوزهای کمی از بوتاکس را دریافت کرده‌اند، مشکلات تنفسی شدیدی مانند دیسفاژی، مشکل در تنفس یا اشکال در بلع، دیده شده‌ است. بیماران مبتلا به بیماری‌‌های تنفسی، مانند آسم یا آمفیزم، هم به همین دلایل، باید از تزریق بوتاکس منع شوند.

۳. افرادی که به بوتاکس حساسیت دارند

آلرژی داشتن به بوتاکس زیبایی، خیلی شایع نیست؛ اما ممکن است. بعضی افراد یک واکنش آلرژیک به بوتاکس نشان داده‌اند و علائمی مانند: کهیر، خس خس سینه، خارش یا تورم لب‌ها، صورت، گلو، زبان و احساس ضعف، در آن‌ها ظاهر شده‌است. البته هیچ آزمایشی برای تشخیص آلرژی وجود ندارد، اما قبل از تزریق بوتاکس باید با پزشک خود مشورت کنید.

در موارد دیگر نیز تزریق بوتاکس ممکن است خطرناک باشد مثلا در افرادی که:

  • یک بیماری عصبی عضلانی داشته باشند.
  • عفونت پوستی داشته باشند.
  • سابقه مشکلات تنفسی، اختلالات خونریزی و یا مشکل در بلع داشته باشند.
  • افرادی که داروهای رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنند.
  • افرادی که اخیرا جراحی انجام داده و یا قصد انجام عمل جراحی را دارند.

جایگزین‌های بوتاکس

بوتاکس، ماده‌ای بی‌خطر است که برای اهداف زیبایی تزریق می‌شود. با این حال، تزریق بوتاکس برای همه مناسب نیست. بعضی افراد مبتلا به بیماری‌ها و یا آلرژی‌هایی هستند که تزریق بوتاکس برای آن‌ها خطرناک است. بعضی اشخاص، این امکان را ندارند که پول زیادی برای رفع چین و چروک‌های خود خرج کنند و خیلی از مردم، به دنبال پیدا کردن یک جایگزین درمانی طبیعی‌تر، به جای بوتاکس هستند که از اثرات منفی نامطلوب آن، در امان بمانند.

جایگزین‌های مناسب زیادی برای بوتاکس وجود دارد که بیماران می‌توانند از آن‌ها استفاده نمایند، مانند لایه برداری شیمیایی، طب سوزنی و همچنین لیزر درمانی:

  • طب سوزنی: در طب سوزنی، پزشکان با استفاده از سوزن‌های بسیار نازک، باعث افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی به پوست می‌شوند و تولید کلاژن و الیاف الاستیک پوست را تحریک می‌نمایند و ظاهری زیباتر به پوست می‌بخشند. با این روش چین و چروک‌های روی پوست را کاهش می‌یابد و پوست سلامت بیشتری خواهد یافت.
  • لایه برداری شیمیایی: لایه برداری شیمیایی، معمولا برای درمان آکنه بسیار موثر است؛ به علاوه، موجب کاهش علائم پیری پوست نیز می‌گردد. در این روش، با به کار بردن یک ماده شیمیایی بر روی پوست (مثلا اسید گلیکولیک)، پوست تاول زده و یک لایه از پوست برداشته می‌شود و لایه شاداب‌تر و درخشان‌تری از پوست نمایان می‌شود.
  • لیزر درمانی: در مقایسه با تزریق بوتاکس، درمان با لیزر، کارآمدتر بوده و درد کمتری دارد. پزشک با اشعه لیزر، بر روی پوست صورت زخم‌های ریزی ایجاد می‌کند و همین امر، باعث تحریک تولید کلاژن در پوست می‌گردد.

هزینه تزریق بوتاکس به چانه

هزینه‌ تزریق بوتاکس به چانه، بنا بر چند عامل، متفاوت است و فاکتورهایی مانند تعداد و عمق خطوط ظریف و چین و چروک‌ها، مقدار بوتاکس مورد استفاده و شدت درمان دلخواه شما، در تعیین هزینه آن موثر هستند.

همچنین دستمزد جراح، بر اساس میزان تخصص و تجربه او، زمان و تلاش مورد نیاز برای درمان شما و موقعیت جغرافیایی مطب، محاسبه می‌شود.

هنگامی‌که می‌خواهید یک جراح پلاستیک را، برای تزریق بوتاکس خود، انتخاب کنید، به یاد داشته باشید که مهارت جراح و راحتی شما در هنگام عمل، درست به اندازه هزینه تزریق بوتاکس اهمیت دارد.

توجه کنید که، اگر بخواهید بوتاکس را فقط برای اهداف زیبایی تزریق کنید، بیمه، هزینه‌های شما را پوشش نمی‌دهد.

سخن پایانی

تزریق بوتاکس به چانه، یک راه حل کم تهاجمی و محبوب، برای افرادی است که می‌خواهند ظاهر قسمت پایین صورت خود را بهبود ببخشند. تزریق بوتاکس به چانه، به طور کاملا موثر، عضلات ناحیه چانه و فک را شل کرده و با برطرف کردن چین و چروک‌ و گودی‌های چانه، ظاهر فک و چانه را زیباتر و جوان‌تر می‌کند.

فواید تزریق بوتاکس به چانه، بیش از اثرات زیبایی آن است. در بسیاری از موارد، اثرات درمانی بوتاکس، به بالا رفتن اعتماد به نفس افراد کمک می‌کند. به علاوه، تزریق بوتاکس، در مقایسه با روش‌های جراحی زیبایی، زمان استراحت و ناراحتی کمتری دارد و همین امر، آن را به یک گزینه‌ جذاب برای کسانی که به دنبال راه‌حل سریع و راحت هستند تبدیل کرده است.

سوالات متداول

بوتاکس هنگام تزریق در چانه چگونه عمل می‌کند؟

بوتاکس، با شل کردن ماهیچه‌های صورت، باعث صاف شدن چین و چروک‌ها می‌شود. تزریق بوتاکس، یکی از سریع‌ترین و آسان‌ترین روش‌ها برای برطرف کردن چین و چروک چانه است. این یک درمان بسیار موثر است.

چقدر طول می‌کشد تا اثرات تزریق بوتاکس چانه ظاهر شود؟

در بعضی از افراد، نتایج تزریق بوتاکس بعد از ۳ تا ۴ روز نمایان می‌شود؛ اما در بیشتر افراد ۱۰ تا ۱۴ روز طول می‌کشد تا نتایج ظاهر شود.

آیا اثرات تزریق بوتاکس به چانه دائمی است؟

نتایج درمانی تزریق بوتاکس موقتی است و تا ۴ ماه ماندگاری دارد. بعد از آن، هر ۴ تا ۶ ماه یکبار، نیاز به تزریق مجدد خواهد بود.

بوتاکس در کجای چانه تزریق می‌شود؟

بوتاکس، در وسط چانه، زیر لب پایین و در امتداد خط فک نزدیک به چانه تزریق می‌شود.

آیا تزریق بوتاکس به چانه، شکل لبخند را تغییر می‌دهد؟

معمولا این اتفاق نمی‌افتد. تزریق بوتاکس، عضلات ناحیه را شل کرده و پوست را صاف می‌کند و این امر، روی شکل لبخند شما تاثیری نمی‌گذارد.

آیا تزریق بوتاکس به چانه ظاهر شما را مصنوعی نشان می‌دهد؟

گاهی به اشتباه تصور می‌شود که تزریق بوتاکس و شل کننده‌های تزریقی دیگر، باعث می‌شود که فرد، ظاهری منجمد، پلاستیکی یا بیش از حد ثابت پیدا کند. اما واقعیت این است که، تزریق بوتاکس، بسیار پیشرفته شده است و اگر توسط یک فرد با تجربه انجام شود، نتایج آن، بسیار طبیعی به نظر می‌رسد.

آیا با از بین رفتن اثرات بوتاکس چین و چروک‌ها بدتر می‌شوند؟

هنگامی که اثرات تزریق بوتاکس از بین می‌رود، چین و چروک‌ها دوباره ظاهر می‌شوند و افراد تصور می‌کنند که این درمان باعث افزایش چین و چروک‌های صورتشان شده است. اما واقعیت این است که، صورت شما، دوباره به حالت طبیعی خود باز گشته است و این تزریق‌ها، هیچ چروک یا خط جدیدی را ایجاد نمی‌‌کنند.

تزریق بوتاکس، تا چه سنی نتیجه بخش است؟

هیچ محدودیت سنی برای تزریق بوتاکس وجود ندارد. در واقع، بسیاری از زنان در سنین بالای ۶۰ سال، از تزریق بوتاکس و درمان‌های مکمل زیبایی برای دست‌یابی به ظاهری شاداب‌تر و زیباتر بهره‌مند می‌شوند.

آیا تزریق بوتاکس در چانه می‌تواند غبغب را از بین ببرد؟

خیر تزریق بوتاکس در چانه، برای از بین بردن غبغب، موثر نیست. برای رفع غبغب، باید از درمان‌هایی مانند لیفت صورت، کمک بگیرید.

مقاله‌ای که برای شما آماده کردیم، مربوط به بلاگ ره یا بوده و می‌توانید نکات جذاب و آموزش‌های دیگر را در صفحه مربوطه مطالعه کنید. می‌توانید برای دریافت انواع خدمات زیبایی از خدمات کلینیک پوست و مو ره یا بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *