خانه » مقالات » لیفت ابرو با بوتاکس | هزینه، ماندگاری، عوارض و عکس بوتاکس ابرو
آخرین مقالات

لیفت ابرو با بوتاکس | هزینه، ماندگاری، عوارض و عکس بوتاکس ابرو

لیفت ابرو با بوتاکس

فهرست مطالب

با افزایش سن، نه تنها خطوط بیشتری روی پیشانی‌مان ایجاد می‌شود و حجم خود را از دست می‌دهد، بلکه خود ابروها نیز شروع به افتادگی و چروک شدن می‌کنند و می توانند ظاهری اخمو یا عصبانی به ما بدهند. این مسئله را می توان با درمان های بدون جراحی مانند بوتاکس اصلاح کرد.

بوتاکس روشی ساده و مؤثر برای لیفت ابرو بدون جراحی است. لیفت ابرو با بوتاکس خطوط پیشانی را از بین می برد، ابروها را بالا می برد و افتادگی پلک بالایی را کاهش می دهد. برای بلند کردن ابروهای افتاده و ایجاد لیفت باید مقدار کمی بوتاکس تزریق شود. با بوتاکس آن نواحی، پیشانی بلند می شود و ظاهرتان جوان تر و آرام تر به نظر می رسد.

خدمات کلینیک ره یا: لیفت پلک و لیفت ابرو با بهترین مواد

لیفت و بوتاکس ابرو چیست؟


لیفت و بوتاکس ابرو چیست

بوتاکس یک تعدیل کننده عصبی است که به طور موقت عضلات زیرین را ضعیف می کند. هنگامی که برای بهبود ظاهر چین و چروک تزریق می شود، این کار را با تضعیف عضلات ایجاد کننده چین و چروک های فعال انجام می دهد. لیفت ابرو با بوتاکس با هدف قرار دادن عضلات مخالف کمی متفاوت عمل می کند. تقریباً 5 تا 8 واحد بوتاکس در اطراف ماهیچه حلقوی چشم تزریق می شود. تزریق درست زیر ابرو به سمت ناحیه بیرونی چشم انجام می شود. این عضله مسئول پایین آوردن ابروی بیرونی در این محل است. با تضعیف عضله ی مسئول افتادگی ابرو (عضله فرونت الیس)، ابرو بالاتر می رود. بدون عضله ی مخالف باقی می‌ماند. از طریق این اثر، عضله فرونت الیس ممکن است به ارتفاع چند میلی متری بیرونی ابرو برسد. این ممکن است انحنای ابروی خارجی را برجسته کند و جلوه‌ی پلک بالایی را نیز برای جوانسازی ناحیه چشم افزایش دهد.

سایر روش‌های لیفت ابرو مانند جراحی و لیفت ابرو با نخ میباشد.

مزایای لیفت ابرو با بوتاکس


  • این مورد نیاز به آمادگی بیشتر و زمان استراحت بیشتر دارد همچنین بسیار تهاجمی تر از تزریق بوتاکس است. با لیفت ابرو با بوتاکس، می توانید مستقیماً به محل کار خود بازگردید.
  • نتایج عالی استفاده از تزریقات ضد چین و چروک برای بالا بردن ابروها ممکن است کمتر تهاجمی باشد، اما نتایج با لیفت جراحی قابل تشخیص نیستند. و این تزریق ها تا 6 ماه دوام خواهند داشت، بنابراین برای حفظ لیفت ابروی جدید و چشمگیر خود نیازی به شارژ مکرر ندارید.
  • ابروهای ظریف و طبیعی لیفت ابرو با بوتاکس با استفاده از ویژگی‌های طبیعی و ماهیچه‌های شما شکل ابرو را تغییر می‌دهند تا اطمینان حاصل شود که نتیجه تا حد امکان طبیعی و ظریف است. این می‌تواند ابروهایی نرم‌تر، برجسته‌تر و با طراوت ایجاد کند تا دیگر خسته یا افتاده به نظر نرسید.

لیفت ابرو با بوتاکس برای چه کسانی مناسب است؟


لیفت ابرو با بوتاکس برای چه کسانی مناسب است

اگر از علائم متوسط ​​تا شدید پیری در ناحیه ابرو ناراحت هستید، ممکن است کاندید مناسبی برای لیفت ابرو با بوتاکس باشید. لیفت ابرو با بوتاکس برای افراد بالای 18 سال با پوست افتاده در اطراف چشم و ناحیه ابرو که می توانند از لیفت عضلات بهره مند شوند، ایده آل است. اینها برخی از رایج ترین نگرانی های کاندیدهای لیفت ابرو هستند:

  • حالت های عصبانی یا خسته در صورت
  • احساس سنگینی پلک بالایی
  • ظاهر افتادگی ابروها به خصوص در گوشه های بیرونی
  • برای رفع خطوط اخم بین ابروها

اگر باردار هستید، درمان های زیبایی بوتاکس را تا پس از تولد نوزاد و پایان شیردهی خود متوقف کنید.

در حالی که گزینه های زیادی برای لیفت ابرو با بوتاکس وجود دارد، نوروتوکسین ها مانند هر دارویی دارای موارد منع مصرف هستند، به همین دلیل است که قبل از ادامه درمان، مهم است که با یک متخصص مشورت کنید.

آمادگی‌های لازم قبل از لیفت ابرو با بوتاکس


آمادگی‌ قبل از لیفت ابرو

قبل از دریافت هر گونه درمانی، شما با پزشک خود در مورد انتظاراتتان، خطرات این روش و هر گونه اطلاعات مرتبط دیگر مشاوره خواهید داشت.

  • ممکن است مجبور شوید از استفاده از داروهای رقیق کننده خون یا هر چیزی که خونریزی شما را آسان تر می کند، مانند آسپرین، خودداری کنید.
  • پوست خود را تحریک نکنید.
  • سعی کنید از هرگونه لایه برداری، اپیلاسیون صورت، لایه برداری شیمیایی یا هر چیزی که می تواند پوست شما را تحریک کند در روزهای قبل از درمان خودداری کنید. پوستتان باید متعادل باشد، نه اینکه تحریک شود. در صورت رعایت این نکته بهترین نتیجه را خواهید گرفت.
  • نوشیدن مقدار زیادی آب: آب پوست شما را هیدراته می کند، سموم را دفع می کند و باعث بهتر شدن نتیجه می شود.
  • اگر قصد دارید در روزی که تزریق دارید فعالیت کنید، ایرادی ندارد، فقط آن را قبل از ساعت مقرر برای تزریق بوتاکس خود انجام دهید زیرا هنگامی که تزریق خود را انجام دادید، باید حداقل به مدت 24 ساعت از تمرینات سنگین در باشگاه اجتناب کنید. قرار ملاقات خود را بعد از تمرین برنامه ریزی کنید تا برای درمان خود آماده شوید.

لیفت ابرو با بوتاکس چگونه انجام می‌شود؟


لیفت ابرو با بوتاکس چگونه انجام می‌شود

تزریق به سرعت انجام می شود. پزشک شما ممکن است از کرم بی حس کننده برای کاهش ناراحتی استفاده کند. به طور کلی، درمان تنها چند دقیقه طول خواهد کشید.

بیشتر بخوانید: روابط زناشویی بعد از کاشت مو

مقدار کمی بوتاکس باید در قسمت جانبی ابرو تزریق شود تا ابروهای افتاده را بلند کرده و لیفت را ایجاد کند. با تزریق ماهرانه مقادیر کمی بوتاکس در نواحی کلیدی میان ابرو و نواحی پیشانی، پیشانی بلند می شود و با ظاهری جوان تر، آرام تر به نظر خواهید رسید.

روش های زیادی برای تزریق بوتاکس در پیشانی وجود دارد که بستگی به آناتومی بیمار دارد. اگر ابروها افتادگی بسیار کمی داشته باشند، بوتاکس در عضله پروسروس باید تزریق شود (عضله بین ابروها) و مقداری بوتاکس با دقت در اطراف ماهیچه های چشمی (عضلات اطراف چشم) قرار داده شود تا دم ابرو را پایین بکشد. علاوه بر این، مواقعی وجود دارد که قسمت بالایی پیشانی برای شل شدن عضله پیشانی نیاز به تزریق دارد و این به کشیده شدن بیشتر ابروها کمک می کند.

مراقبت‌های لازم بعد از بوتاکس ابرو


نتایج و بهبودی تزریق بوتاکس معمولاً سریع است. شما می توانید بلافاصله پس از اتمام درمان به روال عادی خود بازگردید. شما می توانید نتایج را در عرض یک هفته ببینید، اما برخی از افراد ممکن است تا یک ماه بعد متوجه بهبودی نشوند.

  • از مالش یا ماساژ ناحیه درمان پس از تزریق به مدت 4 ساعت پس از درمان خودداری کنید. می توانید از پخش شدن تزریق از ناحیه پیشانی خود جلوگیری کنید.
  • تا 24 ساعت پس از درمان از ورزش شدید خودداری کنید.
  • به مدت 4 ساعت در حالت ایستاده بمانید؛ بدون دراز کشیدن به جلو.
  • فعالیت ها را به حداقل برسانید.
  • از پوشاندن سر خود به طوری که چیزی محکم روی پیشانی قرار می گیرند خودداری کنید.
  • مصرف بیش از حد الکل یا داروهای رقیق کننده خون را قبل از درمان کاهش دهید تا از کبودی جلوگیری شود.

ماندگاری بوتاکس ابرو


ماندگاری بوتاکس ابرو

نتیجه تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو می تواند بین 3 تا 4 ماه دوام بیاورد، در حالی که برخی از آنها می توانند تا 6 ماه دوام داشته باشند. اگر می خواهید لیفت ابروهای شما دوام بیاورد، احتمالاً به درمان های بعدی برای نگهداری نیاز خواهید داشت. بوتاکس یک راه حل دائمی نیست.

عوارض بوتاکس ابرو برای بالا کشیدن ابرو


به طور کلی، تزریق بوتاکس برای اکثر افراد بی خطر در نظر گرفته می شود. با این حال، خطر عوارض جانبی نیز وجود دارد. ممکن است کمی قرمزی، تورم و کبودی در محل تزریق مشاهده کنید. چنین علائمی در عرض یک هفته از بین می روند.

عوارض جانبی خفیف بوتاکس لوازم آرایشی عبارتند از:

  • سردرد
  • کوفتگی
  • بی حسی

عوارض جانبی جدی نادر است. با این حال، اگر هر یک از موارد زیر را تجربه کردید، باید فوراً به پزشک خود اطلاع دهید:

  • مشکلات تنفسی
  • افتادگی ابروها یا پلک ها
  • مشکلات خوردن و بلعیدن
  • تغییر گفتار

در نهایت، هرگز بوتاکس را آنلاین نخرید یا به دنبال تزریق در یک مرکز غیرپزشکی نباشید. این مسئله می تواند منجر به عوارض جدی شود، حتی فلج.

هزینه لیفت ابرو با بوتاکس


بر خلاف روش جراحی “سنتی” لیفت ابرو، لیفت ابرو با بوتاکس به طرز شگفت انگیزی مقرون به صرفه است. انجام این درمان خاص به واحدهای بسیار کمی از بوتاکس نیاز دارد، بنابراین هزینه آن حداقل است. در واقع، شما می توانید انتظار داشته باشید که برای این لیفت خاص هزینه ای به اندازه چهار تا شش واحد بوتاکس بپردازید. تزریق واحدهای بیشتر، به سن شما، شدت چین و چروک و نگرانی شما و  میزان نتایجی که امیدوارید به دست آورید بستگی دارد.

بنابر آنچه که گفته شد، هزینه لیفت بوتاکس بسته به تعداد واحد بوتاکس مورد نیاز، برند بوتاکس، تجربه و مهارت پزشک می‌تواند متفاوت باشد. برای اطلاع از مقدار دقیق آن می‌توانید برای ویزیت حضوری به کلینیک ره یا مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: مدت ماندگاری کاشت مو | کاشت مو چقدر دوام دارد

سؤالات متداول


برای بوتاکس لیفت ابرو به تزریق چند واحد بوتاکس نیاز است؟

اکثر متخصصان زیبایی معتقدند با استفاده از 4 تا 6 واحد بوتاکس می توان به لیفت ابرو با بوتاکس موفق دست یافت.

اکثر افراد، بوتاکس ابرو را با نواحی دیگر ترکیب می کنند، به عنوان مثال، خطوط افقی پیشانی، خطوط “11” بین ابروها، یا پنجه کلاغی. درمان این نواحی تعداد کل واحدهای مورد نیاز را افزایش می دهد. از آنجایی که هنگام لیفت ابرو با بوتاکس معمولاً خطوط 11 یا خطوط پنجه کلاغی نیز به درجه ای از لیفت می رسند، بدین ترتیب تعداد واحدهای اضافی مورد نیاز برای لیفت ابرو یا لیفت پیشانی با بوتاکس به طرز شگفت انگیزی کم است و از 2 تا 4 واحد در هر طرف برای ایجاد یک نتیجه چشمگیر متغیر است.

لیفت ابرو با بوتاکس چقدر زمان میبرد؟

بر خلاف لیفت ابرو با جراحی سنتی که معمولاً چند ساعت طول می‌کشد و پس از آن نیاز به استراحت کافی دارد، لیفت ابرو با بوتاکس تقریباً 15 تا 20 دقیقه طول می‌کشد (در حالی که خود تزریق تنها چند ثانیه طول می‌کشد!) و به شما امکان می‌دهد طبق روال به روز خود ادامه دهید.

می توانید انتظار داشته باشید که نتایج نهایی را حدود یک تا دو هفته پس از تزریق خود مشاهده کنید.

آیا لیفت ابرو با بوتاکس صدمه می زند؟

از آنجایی که تزریق بوتاکس تنها چند ثانیه طول می کشد، هر گونه ناراحتی معمولاً بسیار خفیف و کوتاه مدت است. علاوه بر این، زمان بهبودی حداقل است و نباید بیش از یک یا دو روز طول بکشد. در همین حال، تنها ناراحتی که باید بعد از آن تجربه کنید ممکن است شامل درد در محل تزریق با کمی قرمزی باشد. برخی دیگر گاهی اوقات بی حسی ملایم در این ناحیه یا سردرد بسیار خفیف را تجربه می کنند.

چه مدت بعد از بالا بردن ابرو با تزریق بوتاکس می‌توانم ورزش کنم؟

افراد می توانند بلافاصله پس از درمان به فعالیت های عادی روزانه خود ادامه دهند. ورزش های سبک بعد از بوتاکس را می توان بعد از 4 ساعت انجام داد اما توصیه می شود تا 24 ساعت از انجام فعالیت های سنگین خودداری شود.

پس از 4 ساعت می توانید این ورزش های سبک را انجام دهید:

  • پیاده روی
  • دویدن
  • یوگای عمودی (از هر حالت صاف یا وارونه دراز کشیده پرهیز کنید)
  • باغبانی

توصیه می شود قبل از انجام هر گونه ورزش سنگین پس از بوتاکس، 24 ساعت صبر کنید.  ورزش های سنگین از جمله:

  • تمرین با وزنه
  • فیتنس
  • دویدن در مسافت های طولانی

بیشتر بخوانید: آیا کاشت مو در اسلام مجاز است؟

  • یوگا (موقعیت هایی که بدن معکوس می شود)

چند ساعت بعد از بوتاکس ابرو می‌توانم به صورت و ابروهایم دست بزنم؟

درمان مانع از شستشو یا ادامه رژیم مراقبت از پوست عادی نمی شود. با این حال، به شما توصیه می شود تا 4 ساعت پس از تزریق از مالیدن یا ماساژ صورت خودداری کنید.

آیا نتیجه لیفت ابرو با بوتاکس دائمی است؟

اگرچه برخی از افراد نتایج طولانی تری را تجربه می کنند، شواهد علمی نشان می دهد که اثر تزریق سم بوتولینوم معمولاً 12 تا 16 هفته طول می کشد.

چند وقت یک بار می‌توانم لیفت ابرو را تکرار کنم؟

ما تکرار تزریق بوتاکس را در حدود 12 تا 16 هفته بعد از تزریق،  توصیه می کنیم. هنگامی که اثرات از بین رفت، برای شما بی خطر است که درمان ها را در همان ناحیه اضافه کنید. همچنین انجام چندین تزریق در مناطق مختلف به طور همزمان کاملاً بی خطر است.

چگونه زمان مناسب برای تکرار لیفت ابرو با تزریق بوتاکس را تشخیص دهم؟

هنگامی که اثرات درمان از بین رفت، عضلات شما مانند قبل از تزریق عمل می کنند. این بدان معنی است که چین و چروک هایی که صاف یا کاهش داده اید به آرامی دوباره ظاهر می شوند. شما به سادگی شاهد ظاهر شدن مجدد چین و چروک های قدیمی خواهید بود و هیچ چین و چروک جدیدی نباید ظاهر شود.

آیا می‌توانم بعد از تزریق بوتاکس آرایش کنم؟

در حالت ایده آل، حداقل یک ساعت پس از تزریق از آرایش خودداری کنید. با این حال، آرایش با مواد معدنی و نه شیمیایی را می توان بلافاصله بعد از بوتاکس انجام داد. مجدداً توصیه می شود که در طول این فعالیت ها فشار زیادی وارد نکنید تا مطمئن شوید که بوتاکس تزریقی از ناحیه تحت درمان پراکنده نمی شود.

چند ساعت بعد از تزریق بوتاکس می‌توانم بخوابم؟

تزریق سم بوتولینوم شامل یک پروتئین ایمن و خالص شده طبیعی است. یک دوره درمانی تأثیر کمی بر فعالیت معمول روزانه دارد و بر الگوهای خواب شما تأثیری نخواهد داشت. برای ته‌نشین شدن مواد تزریقی بوتاکس، باید از وارد کردن فشار به ناحیه تحت درمان یا خوابیدن به جلو برای حدود چهار ساعت خودداری کنید.

علت افتادگی ابرو بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

تزریق کننده های با تجربه روش صحیح تزریق را ارائه می دهند که از وقوع “بوتاکس بد” جلوگیری می کند. اشتباهی مانند تزریق بوتاکس خیلی کم در پیشانی می تواند باعث پتوز (افتادگی) ابرو شود. تزریق بوتاکس یک هنر است و نباید آن را ساده گرفت. بررسی دقیق ساختار صورت بیمار برای تعیین محل تزریق مناسب مهم است.

در صورت افتادگی ابرو بعد از تزریق بوتاکس متخصص پوست شما می‌تواند بوتاکس بیشتری را در قسمت تحتانی پیشانی تزریق کند و عضله‌ ای را که مسئول ایجاد افتادگی ابرو است فلج نماید. این  مسئله می تواند مانع شل شدن عضلات ابرو شود.

برای اصلاح ابروها بعد از لیفت ابرو با بوتاکس چقدر باید صبر کنم؟

قبل از هر گونه اپیلاسیون یا اصلاح ابرو باید حداقل 24 ساعت پس از تزریق صبر کنید. این خطر وجود دارد که تورم یا ضربه ناشی از اپیلاسیون باعث مهاجرت بوتاکس به مناطق ناخواسته شود.

مقاله‌ای که برای شما آماده کردیم، مربوط به بلاگ ره یا بوده و می‌توانید نکات جذاب و آموزش‌های دیگر را در صفحه مربوطه مطالعه کنید. می‌توانید برای دریافت انواع خدمات زیبایی از خدمات کلینیک پوست و مو ره یا بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *