خانه » تزریق ژل » تزریق ژل لب مدل قلوه ای: نحوه تزریق، مراقبت ها و ماندگاری + فیلم
آخرین مقالات

تزریق ژل لب مدل قلوه ای: نحوه تزریق، مراقبت ها و ماندگاری + فیلم

تزریق ژل لب مدل قلوه ای

فهرست مطالب

تزریق ژل لب مدل قلوه‌ای، روشی فوق العاده عالی، برای تغییر دادن شکل لب‌ها است. با استفاده از فیلر‌های پوستی حاوی اسید هیالورونیک، می‌توانیم لب‌های پرتر و حجیم‌تری را، از طریق تزریق فیلرهای حجم‌دهنده به لب‌ها، ایجاد کنیم. این کار، ظاهری بسیار حجیم و شاداب، به لب‌ها می‌دهد؛ و اگر از قبل، لب‌های پری دارید، اما می‌خواهید برجستگی‌های آن‌ها را افزایش دهید، روشی ایده‌آل است.

خدمات کلینیک ره یا: تزریق ژل همراه با تخفیف برای علاقه‌مندان

مزایای لب قلوه‌ ای چیست؟

با به‌کار بردن تکنیک لب قلوه‌ای، پزشک، قادر خواهد بود تا حجم و شکل لب‌ها را، راحت‌تر کنترل کند. مزایای تکنیک لب قلوه‌ای عبارتند از:

  • لب‌های پرتر و جذاب‌تر
  • بیشتر نمایان شدن لب‌ها
  • کمتر شدن چین و چروک‌ها در اطراف دهان
  • اصلاح عدم تقارن لب

تزریق ژل لب قلوه‌ ای برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق ژل لب قلوه‌ای برای چه کسانی مناسب است؟

این روش به منظور ایجاد خط لب‌ با کانتور بیشتر، برای افراد مسن‌تر و در جهت افزایش حجم بیشتر لب‌ها، در قسمت وسط لب، برای افراد جوان، توصیه می‌شود. این روش، برای افرادی پیشنهاد می‌شود که می‌‌خواهند، قسمت قرمز لب‌هایشان بزرگ‌تر شده و بیشتر در معرض دید، قرار گیرد و حاشیه سفید دور لب‌ها نیز، پهن‌تر و واضح‌تر شود. اگر شما، در حال حاضر، لب‌های پُری دارید که می‌خواهید برجسته‌تر و حجیم‌تر شوند؛ این تکنیک بیشتر از بیمارانی که لب‌های بسیار باریکی دارند، مناسب شما خواهد بود. نتایج این تزریقات، برای افرادی با لب‌های باریک، ممکن است رضایت بخش یا مطابق انتظارات بیماران نباشد.

آمادگی‌های لازم پیش از تزریق ژل لب مدل قلوه‌ ای

آمادگی‌های لازم پیش از تزریق ژل لب مدل قلوه‌ای

۱. یک هفته قبل از تزریق فیلر:

  • از مصرف آسپرین (ASA، آسپرین کودک)، ادویل، موترین، آلیو (Aleve) و ایبوپروفن، اجتناب کنید.
  • از مصرف مکمل‌هایی مانند امگا 3 (کپسول‌های روغن ماهی، روغن بذر کتان، چیا و دانه‌های شاهدانه)، ویتامین E، جینکو بیلوبا، سیر، جینسینگ، زنجبیل، مخمر سنت جان خودداری کنید.
  • از مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید.
  • از مصرف چای سبز خودداری کنید. (مصرف چای گیاهی و سیاه، بلامانع است)
  • اگر یک هفته قبل از تزریق فیلر، نیاز به داروی مسکن، پیدا کردید، در صورت امکان از تیلنول (استامینوفن) استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: جالپرو چیست | هزینه و قیمت تزریق مزوژل جوانساز جالپرو + ماندگاری

۲. ۴۸ ساعت قبل از تزریق فیلر:

  • استفاده از محصولات مراقبت از پوست ضد پیری حاوی ترتینوئین (رتین-آ، استویا)، رتینول، رتینوئید، اسید گلیکولیک و یا سایر مواد لایه بردار را، متوقف کنید.
  • از اصلاح کردن، اپیلاسیون، بند انداختن، کندن مو و یا استفاده از کرم موبر، در ناحیه درمان، خودداری کنید.
  • اگر مستعد کبودی هستید، آرنیکا مصرف کنید یا آناناس تازه بخورید (حاوی بروملین است و کبودی را کاهش می‌دهد).

۳. در روز تزریق فیلر:

  • با صورت شسته شده و بدون آرایش، در مطب حاضر شوید.
  • ممکن است برای راحتی شما، از کرم بی حس کننده موضعی استفاده شود.
  • لطفاً از قبل، چیزی برای خوردن و نوشیدن داشته باشید تا معده شما خالی نباشد.

روش تزریق ژل لب قلوه‌ ای

روش تزریق ژل لب قلوه‌ای

در تکنیک ژل لب قلوه‌ای، هدف مدیریت شکل و حجم لب‌ها است. برای افزایش موثر و قدرت بخشیدن به خط سفید دور لب‌ها (قسمتی از آناتومی لب)، تمام نقاط ورودی تزریق‌ها، روی خط لب قرار دارند. هر تزریق باید عمیق باشد؛ تا احتمال اینکه توده‌های اسید هیالورونیک تزریق شده، خیلی سطحی و قابل مشاهده باشند، به حداقل برسد.

تزریق ژل لب قلوه‌ای

برای لب بالایی، تزریق از نقاط اتصال گوشه‌های لب شروع شده، سپس نقاط بالایی و در پایان در فرورفتگی بالای لب تمام می‌شود. بیشتر لب‌های پایین، به طور طبیعی، برآمدگی را نشان می‌دهند که از فاصله چند میلی‌متری از نقطه اتصال گوشه‌های دهان، تا وسط دهان شروع می‌شود. به منظور ایجاد ظاهری طبیعی، این تفاوت‌ها در فرم لب بالا و پایین ممکن است نیاز باشد تا به همان شکل باقی گذاشته شود و یا برجسته تر گردد؛ اما می‌توان آن را تقویت کرد. این امر، به شما خاطر نشان می‌کند که در انتخاب پزشک خود دقت کنید؛ زیرا تزریق فیلر، نیاز به تجربه و دانش خاصی دارد.

فیلم تزریق ژل لب مدل قلوه‌ ای

مراقبت‌های لازم پس از تزریق ژل لب مدل قلوه‌ ای

مراقبت‌های لازم پس از تزریق ژل لب مدل قلوه‌ای

  1. به مدت۴ ساعت، ناحیه تحت درمان را، مالش ندهید، لمس نکنید، و شستشو یا ماساژ ندهید.
  2. تا ۲۴ ساعت پس از تزریق ژل، از انجام ورزش‌های شدید، خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند باعث ایجاد کبودی شود.
  3. برای جلوگیری از کبودی، از مصرف رقیق کننده‌های خون، و نوشیدنی‌های الکلی، به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت، پس از درمان، خودداری کنید.
  4. در روز درمان با فیلر، از گرما دادن به پوست، مانند یوگای داغ، جکوزی، برنزه کردن صورت و یا ماساژ  صورت، خودداری کنید.
  5. از کرم ضد آفتاب و لوازم آرایش، می توان ۹۰ دقیقه بعد از تزریق، به صورت ملایم استفاده کرد.
  6. ممکن است در روز عمل، کمی قرمزی و یا تورم داشته باشید.
  7. ممکن است مقداری احساس سفتی (بسته به محصول استفاده شده در ناحیه تزریق) داشته باشید. به یاد داشته باشید که، فیلر، مانند یک پروتز ساخته شده از ژل است. سفتی معمولاً در طول ۲هفته، برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: ژل الانسه: قیمت، ماندگاری، و مراقبت های بعد از تزریق فیلر Ellanse

لطفاً موارد زیر را به پزشک خود اطلاع دهید:

  1. اگر درد شدید یا فزاینده، قرمزی فزاینده یا داغی در ناحیه درمان دارید.
  2. اگر پوست شما در ناحیه درمان،  بی‌رنگ شد.
  3. اگر شما، دچار تغییر رنگ لکه‌ای پوست، دور از نواحی تزریق شده شوید.
  4. اگر تب یا لرز دارید.

نتایج و ماندگاری تزریق فیلر، مدل لب قلوه‌ ای

ماندگاری تزریق فیلر، مدل لب قلوه‌ای

با تزریق فیلرهای لب، نتایج فوری آن را خواهید دید، اما زمانی که تورم کاهش یابد، نتایج کاملاً واضح به نظر نمی‌رسند. به طور معمول حدود ۴ هفته طول می‌کشد تا ژل، در لب‌ها، جا بیفتد و به ظاهر نهایی و مطلوب برسد. نتایج به طور معمول حدود 6 الی 12 ماه باقی می‌ماند.

فیلر‌ها با گذشت زمان، حجم خود را از دست می‌دهند؛ و صرف نظر از محصول مورد استفاده، برای افرادی که فیلر لب، تزریق می‌نمایند، تزریق جزئی مجدد ژل، یک یا دو بار در طول سال، طبیعی است. اگر در بار اول، فیلر بیشتری تزریق شود، معمولاً ماندگاری بیشتری خواهد داشت؛ زیرا مقدار بیشتری ژل برای تجزیه در بدن وجود دارد. تزریق‌های مکرر، نتایج بادوام‌تری ایجاد می‌کنند.

عوارض تزریق ژل لب قلوه‌ ای

اگر کاندیدای مناسب با ژل لب مناسب و تکنیک مناسب، انتخاب شود، با رعایت صحیح این سه مورد، عوارض جانبی تزریق فیلر لب، تقریبا ناچیز است. اگر فیلر، استاندارد نباشد؛ از آنجائیکه، فیلر‌هایی در بازار موجود است که دارای آلودگی‌های زیادی می‌باشند؛ و اگر جایگذاری فیلر، صحیح نباشد، می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

خطرات تزریق ژل لب، شامل موارد زیر است:

  • خونریزی و درد در محل‌های تزریق
  • تبخال زدن
  • تغییر رنگ پوست و یا حساسیت
  • عفونت
  • مرگ بافتی (آسیب رسیدن به عروق)، که در صورت تزریق فیلر لب، به داخل یا اطراف سرخرگ، می‌تواند رخ دهد.
  • ممکن است که لب‌های شما، اندازه‌های مختلفی داشته باشند (عدم تقارن).

همچنین، فیلرهای لب، می‌توانند به مناطق ناخواسته صورت، جابجا شوند. اگر ژل، به درستی در محل خود قرار نگیرد، می‌تواند منجر به واکنش آلرژیک، کبودی، عفونت، خارش، قرمزی و زخم شود. بنابراین، باید به یک فرد آموزش دیده مراجعه کنید تا این کار را به صورت کاملاً استریل و با بیشترین مهارت، انجام دهد. خودتان هم می‌توانید جلوی گلوله گلوله شدن ژل و حرکت آن را با روش‌هایی بگیرید.

بهترین برندهای فیلر برای تزریق ژل لب مدل قلوه ای

بهترین برندهای فیلر برای تزریق ژل لب مدل قلوه ای

افراد می‌توانند، انواع فیلر‌های اسید هیالورونیک و بهترین برندهای ژل را انتخاب کنند. این محصولات، از نظر غلظت، طول عمر و مناطق درمان خاص، متفاوت هستند. دو نام تجاری محبوب محصولات تزریقی آرایشی، که برای بزرگ کردن لب به آنها اعتماد می‌شود شامل رستیلن و ژل ژوویدرم هستند.

  • تقویت کننده‌های لب از گروه رستیلن، عبارتند از: رستیلن-ال (Restylane-L)، رستیلن سیلک (Restylane Silk) و رستیلن کیس (Restylane Kysse).
  • ژل‌های لب از خط تولید ژوویدرم، عبارتند از: ژوویدرم Volbella XC و ژوویدرم Ultra XC.

برای اینکه بدانید کدام یک از این محصولات برای شما بهترین است، با پزشک خود در موارد درمانی خاصی که برای لب‌های خود می‌خواهید، صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: ژل بلوترو | قیمت، انواع و عوارض تزریق فیلر بلوترو

هزینه تزریق ژل لب قلوه‌ ای

مانند تمام روش‌های زیبایی دیگر، هزینه بسته به محل زندگی شما، نتایج مورد نظر، نوع فیلر تزریق شده و تعداد سرنگ‌های استفاده شده، به طور قابل توجهی متفاوت خواهد بود. (بیشتر افراد، برای درمان کل لب، فقط به یک سرنگ نیاز دارند؛ با این حال، اثرات چشمگیرتر، اغلب نیاز به تزریقات اضافی دارد.) همچنین به خاطر داشته باشید که، برای حفظ بیشتر نتایج، تزریقات بعدی مورد نیاز است.

نتیجه گیری

نتیجه گیری تزریق ژل لب مدل قلوه ای

تکنیک لب قلوه‌ای، از طریق تزریق فیلرهای هیالورونیک اسید انجام می‌شود؛ که در دسته‌ی درمان‌های زیبایی ایمن و کم تهاجمی هستند؛ و لب‌های جذاب با ظاهری حجیم و برجستگی کاملاً مطلوب را، برای متقاضیان فراهم می‌کنند.

سؤالات متداول

آیا پس از بین رفتن اثرات تزریق فیلر لب قلوه‌ ای، لب‌های من آویزان یا کشیده، به نظر می‌رسند؟

خیر. با محو شدن اسید هیالورونیک در بدن، نیازی به نگرانی در مورد ظاهر «خالی شده» لب‌ها نیست. پوست اطراف دهان و لب‌های شما، بدون هیچ گونه افتادگی یا کشیدگی به حالت طبیعی خود باز می‌گردد.

آیا می‌توانید عمر ژل‌های لب قلوه‌ ای، را بیشتر از ۱۲ ماه نگه دارید؟

متأسفانه خیر، زیرا بدن شما به طور طبیعی، اسید هیالورونیک را متابولیزه می‌کند؛ و لب‌های شما به مرور زمان، به شکل و اندازه طبیعی خود باز می‌گردند؛ اما می‌توانید از فیلر تزریق شده خود، مراقبت کنید که تا حد امکان ماندگاری داشته باشد.

آیا می‌توانید کاری کنید که ژل‌های لب قلوه‌ ای، سریعتر محو شوند؟

شاید شما متوجه شوید که، ظاهر لب‌های جدید خود را دوست ندارید و می‌خواهید آنها به شکل و حالت عادی بازگردند. پس از تزریق، می‌توانیم یک آنزیم پاک کننده طبیعی را، برای معکوس کردن روند درمان، به شما تزریق کنیم. البته، قبل از اینکه به دنبال معکوس کردن درمان باشید، اول باید منتظر بمانید تا لب‌هایتان بهبود یابند. اگر بلافاصله پس از جلسه درمانی، لب‌های شما خیلی بزرگ به نظر می‌رسند، ممکن است فقط لازم باشد منتظر بمانید، تا ورم اضافی لب‌ها کاهش یابد.

آیا لب قلوه‌ای همان لب روسی است؟

خیر. تفاوت اصلی این دو نوع فیلر، در نحوه تزریق ژل‌های پرکننده آن‌ها است. فیلر‌های لب روسی، به صورت عمودی از پایه لب تزریق می‌شوند و روی لب بالایی تمرکز می‌کنند، اما در لب قلوه‌ای، تمرکز روی هر دو لب و در قسمت وسط است.

ماندگارترین فیلر لب، برای تکنیک لب قلوه‌ای چیست؟

ژوویدرم. در حالی که طول عمر فیلرهای پوستی، می‌تواند به طور قابل توجهی در بیماران، متفاوت باشد، بسته به نوع محصول، سبک زندگی و متابولیسم منحصر به فرد شما، ژوویدرم، طولانی‌ترین ژل فیلر موقت لب است که نتایج آن تا یک سال قابل مشاهده می‌باشد.

رستیلن، در رتبه دوم قرار می‌گیرد و نتایج آن، بین ۶ تا ۱۰ ماه باقی می‌ماند.

آیا تکنیک لب قلوه‌ای، درد دارد؟

به طور خلاصه خیر، تزریق لب دردناک نیست. این روش، به طور کلی بدون درد است. یک پماد بی حس کننده موضعی، قبل از عمل روی محل‌های تزریق استفاده می‌شود و احساس درد شما را کاهش می‌دهد. اگر نگرانی در مورد درد و ناراحتی دارید، می‌توانید قبل از شروع درمان، آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

مقاله‌ای که برای شما آماده کردیم، مربوط به بلاگ ره یا بوده و می‌توانید نکات جذاب و آموزش‌های دیگر را در صفحه مربوطه مطالعه کنید. می‌توانید برای دریافت انواع خدمات زیبایی از خدمات کلینیک پوست و مو ره یا بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *