رفع خطوط پیشانی معرفی 13 راهکار موثر!
رفع خطوط پیشانی | معرفی 13 راهکار موثر!

مشاوره آنلاین در واتس‌اپ

جهت مشاوره و اطلاع از قیمت‌ها با ما در ارتباط باشید.

بررسی تمام عوارض اندولیفت از خفیف تا شدید

این روزها تعداد افرادی که به دنبال روش های جوانسازی پوست هستند، در حال افزایش است و همان طور که می دانید، انواعی از روش های جراحی و غیر جراحی در دسترس هستند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. یکی از روش های جوانسازی پوست که با کمترین میزان تهاجم انجام می شود و نتایج بسیار درخشانی را به همراه دارد، اندولیفت است. در این روش و با استفاده از لیزر، به سفت شدن و کانتور چربی صورت کمک می شود و در قسمت های مختلف صورت از جمله غبغب، پلک، زیر چشم ها و گردن مورد استفاده قرار می گیرد. اما آیا این روش ایمن است؟ عوارضی را به همراه ندارد؟ در ادامه به بررسی اندولیفت و عوارض آن خواهیم پرداخت. عوارض اندولیفت چیست؟ اندولیفت، روش غیر تهاجمی است و بدون نیاز به برش و بخیه انجام می شود. به همین خاطر، دوره نقاهت بسیار...

مشاوره رایگان ره‌یا فقط با چند کلیک

با رزرو آنلاین وقت ملاقات در کلینیک زیبایی ما، به راحتی و در کمترین زمان ممکن، از خدمات متنوع ما بهره‌مند شوید.

در ادامه به بررسی اندولیفت و عوارض آن خواهیم پرداخت.

عوارض اندولیفت چیست؟

اندولیفت، روش غیر تهاجمی است و بدون نیاز به برش و بخیه انجام می شود. به همین خاطر، دوره نقاهت بسیار کوتاهی را به همراه دارد و افراد بعد از گذشت چند روز، می توانند به زندگی عادی خود برگردند. اما آن چه که باید در نظر داشته باشید این است که هر روش زیبایی می تواند با عوارضی همراه باشد و اندولیفت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

خوشبختانه میزان بروز عوارض اندولیفت بسیار پایین است و بسیاری از علائم مانند ورم، کبودی یا قرمزی بعد از گذشت چند روز و با رعایت نکات ساده ای مانند استراحت و مصرف داروهای مسکن برطرف می شوند. گاها و در صورتی که این روش به دست پزشک متخصص و کاربلد سپرده نشود، شاهد بروز عوارض شدید و جبران ناپذیری خواهیم بود.

انواع عوارض جانبی اندولیفت

اندولیفت از جمله روش های کم تهاجمی است که با استفاده از لیزر انجام می شود و عوارض روش های جراحی مانند برش و بخیه را به همراه ندارد. بیشتر علائم و یا عوارضی که بعد از انجام روش با آن روبرو می شوید، جزئی از روند ترمیم و بهبودی پوست به حساب می آیند و بعد از گذشت مدتی برطرف خواهند شد. با این حال، عوارض جانبی اندولیفت را می توان به دو دسته خفیف و شدید دسته بندی کرد که به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

عوارض خفیف و زودگذر اندولیفت

بیشتر عوارض اندولیفت از نوع خفیف و موقتی هستند و جای نگرانی در خصوص آن ها وجود ندارد. عوارضی از قبیل:

تورم و قرمزی که طی چند ساعت تا چند روز برطرف خواهد شد

بی حس شدن پوست که کاملا طبیعی است و در بیشتر موارد بعد از گذشت یک تا دو هفته رفع می شود

احساس درد در ناحیه

خارش و التهاب

عوارض شدید و نادر اندولیفت

آسیب اعصاب یا نوروپاتی که شایع ترین عارضه شدید به حساب می آید

سوختگی پوست

خونریزی و هماتوم

واکنش های آلرژیک

ادم

توجه داشته باشید که احتمال بروز این علائم در صورتی که روش توسط پزشک متخصص انجام نشود، افزایش خواهد یافت.

عوارض اندولیفت برای زنان باردار چیست؟

از آن جایی که بارداری از حساس ترین دوره ها برای خانم هاست، بسیار مهم است که انجام هر گونه روش زیبایی و درمانی تحت نظر پزشک انجام شود. در خصوص اندولیفت و استفاده از لیزر و احتمال تاثیرگذاری بر روی جنین، بسیاری از پزشکان توصیه می کنند انجام این روش به بعد از بارداری و شیردهی موکول شود. با این حال، تا کنون هیچ گزارش ثابت شده ای مبنی بر بروز عوارض لیزر اندولیفت بر روی خانم های باردار ارائه نشده است.

راه های پیشگیری از عوارض اندولیفت

یکی از مهم ترین اقدامات در پیشگیری از بروز عوارض، این است که تا یک روز بعد از عمل به میزان کافی استراحت داشته باشید و از انجام هر گونه فعالیت شدید بدنی خودداری کنید. از دیگر اقدامات موثر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عدم تماس مستقیم با نور خورشید

کنار گذاشتن استعمال دخانیات و مشروبات الکلی

خودداری از رفتن به استخر و سونا

موارد منع اندولیفت چیست؟

هر روش زیبایی و درمانی، هر چقدر هم که ایمن و کم تهاجمی باشد، اما برای یک سری از افراد مناسب نیست. انجام اندولیفت در افراد با شرایط زیر ممنوع می باشد:

خانم های باردار و شیرده

افراد مبتلا به بیماری و عفونت پوستی در ناحیه درمان

افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی

افراد مبتلا به آلرژی های شدید پوستی

افرادی که دارای ایمپلنت دائمی مانند پیچ و صفحات فلزی در ناحیه درمان هستند

افرادی که پوست شان نسبت به لیزر حساس است

افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند

آن چه که اهمیت دارد این است که قبل از انجام روش و در جلسات مشاوره، حتما در خصوص مصرف هر گونه دارو و یا ابتلا به بیماری و مشکل خاص، با پزشک تان صحبت کنید تا مشخص گردد که آیا شما کاندید مناسبی برای انجام این روش هستید یا خیر.

راه های کاهش عوارض اندولیفت

نکته قابل توجه در خصوص انجام این روش اینست که با رعایت یک سری نکات و مراقبت ها می توان احتمال بروز عوارض بعد از اندولیفت را به حداقل رساند. مراقبت هایی از قبیل:

بالا نگه داشتن سر حتی هنگام خوابیدن، به گونه ای که سر بالاتر از قفسه سینه قرار بگیرد

مرطوب نگه داشتن پوست

عدم تماس مستقیم با نور خورشید

خودداری از انجام فعالیت های شدید بدنی و ورزش

عدم استفاده از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین، ژلوفن و نوافن

عدم استعمال دخانیات و مشروبات الکلی

استفاده از کمپرس یخ در صورت بروز التهاب و قرمزی

عدم استفاده از لوازم آرایشی تا چند روز

مقایسه عوارض اندولیفت با روش های جوانسازی پوست

عوارض اندولیفت صورت در مقایسه با روش های جراحی جوانسازی مانند لیفت صورت یا دیگر نواحی، عوارض کمتری دارد و دیگر نیازی به ایجاد برش و بخیه و مراقبت های طولانی مدت نخواهد بود. از طرفی، در مقایسه با روش های تزریقی و غیر جراحی مانند بوتاکس و ژل می تواند با علائم بیشتری از قرمزی یا ورم همراه باشد، اما نتایج ماندگارتری را به همراه خواهد داشت.

اما این روش، مزایایی را نیز به همراه دارد که در اینجا به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

روش غیر تهاجمی و بدون نیاز به بیهوشی

افزایش کلاژن سازی در ناحیه

امکان انجام این روش در کنار روش هایی مانند هایفوتراپی

برطرف شدن خطوط روی گردن

باقی نماندن جای زخم و اسکار

پایین بودن هزینه ها نسبت به روش های جراحی

آیا انجام اندولیفت ضرر دارد؟

در صورتی که شما کاندید مناسب برای انجام این روش باشید، هیچ گونه ضرری را به همراه نخواهد داشت. در صورتی که پزشک متخصص را انتخاب کنید و تمامی نکات و مراقبت ها را رعایت کنید، احتمال بروز هر گونه عارضه جدی و شدیدی به حداقل خواهد رسید.

آیا عوارض جانبی اندولیفت از بین می رود؟

بله، در بیشتر موارد عوارض موقتی هستند و بعد از گذشت چند ساعت تا چند روز برطرف می شوند. در صورتی که احساس کردید، علائم شدت می گیرند یا بهبود نمی یابند، حتما پزشک را در جریان قرار دهید.

چه مدت طول می کشد تا عوارض جانبی اندولیفت از بین برود؟

در بسیاری از موارد، افراد بعد از انجام این روش قادر به انجام تمام فعالیت های روزانه و سبک خود هستند، بی آن که با عوارضی روبرو شوند. اما به طور کل می توان گفت که علائمی از قبیل تورم و قرمزی طی یک هفته برطرف می شود و مواردی مانند بی حس شدن پوست ناحیه درمان، نهایتا طی دو هفته کاملا برطرف خواهد شد.

در مواقعی که میزان بروز عوارض شدید باشد، مراقبت های پزشکی خاص نیاز است و ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا علائم برطرف گردند.

علت بروز عوارض چه می تواند باشد؟

مهم ترین عامل در بروز علائم و عوارض، پایین بودن تخصص پزشک و در مرحله بعد، عدم توجه به مراقبت های فردی است. در صورت اهمیت دادن به این مورد، شاهد حاصل شدن بهترین نتایج با کمترین میزان عوارض خواهید بود.

چه تعداد جلسه اندولیفت نیاز است؟

تعداد جلسات بسته به ناحیه درمان و در هر فرد متفاوت است. اما در بیشتر موارد، افراد بعد از یک جلسه درمان به نتایج دلخواه خود می رسند و در صورتی که از نتایج رضایت نداشته باشید، دومین درمان یک سال بعد از اولین جلسه انجام خواهد شد.

نظرات و سوالات شما

امتیاز