laspina-copertina
بررسی تمام عوارض اندولیفت از خفیف تا شدید

مشاوره آنلاین در واتس‌اپ

جهت مشاوره و اطلاع از قیمت‌ها با ما در ارتباط باشید.

هایفوتراپی چقدر ماندگاری دارد؟ عوامل موثر بر ماندگاری و نکات مراقبتی

امواج متمرکز ماورای صوت با شدت بالا (هایفوتراپی) یک روش غیر تهاجمی محبوب برای درمان عارضه‌های مختلف پوستی محسوب می‌شود. در این روش امواج متمرکز ماورای صوت در بافت‌های خاصی مورد استفاده قرار گرفته و در مدت زمان کم سبب دستیابی به نتیجه مورد نظر می‌شود. البته اطلاع از عوامل موثر بر مدت ماندگاری هایفوتراپی از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مقاله، عوامل موثر بر مدت زمان ماندگاری هایفوتراپی و نتایج این روش درمانی و همچنین نکاتی در ارتباط با افزایش میزان تاثیر این روش شرح داده خواهند شد تا متقاضیان بتوانند آگاهانه در جهت استفاده از هایفوتراپی تصمیم‌گیری کرده و در جهت افزایش ماندگاری اثر هایفوتراپی اقدام کنند. خدمات کلینیک ره یا: لیفت صورت با تخفیف ویژه ماندگاری هایفوتراپی چقدر است؟ با بازسازی و تقویت کلاژن، در بیشتر موارد پس از 2 تا 3 ماه از زمان اولین جلسه هایفوتراپی، نتایجی مانند صاف‌تر و روشن‌تر شدن پوست قابل...

هایفوتراپی چقدر ماندگاری دارد؟ عوامل موثر بر ماندگاری و نکات مراقبتی
مشاوره رایگان ره‌یا فقط با چند کلیک

با رزرو آنلاین وقت ملاقات در کلینیک زیبایی ما، به راحتی و در کمترین زمان ممکن، از خدمات متنوع ما بهره‌مند شوید.

امواج متمرکز ماورای صوت با شدت بالا (هایفوتراپی) یک روش غیر تهاجمی محبوب برای درمان عارضه‌های مختلف پوستی محسوب می‌شود. در این روش امواج متمرکز ماورای صوت در بافت‌های خاصی مورد استفاده قرار گرفته و در مدت زمان کم سبب دستیابی به نتیجه مورد نظر می‌شود. البته اطلاع از عوامل موثر بر مدت ماندگاری هایفوتراپی از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مقاله، عوامل موثر بر مدت زمان ماندگاری هایفوتراپی و نتایج این روش درمانی و همچنین نکاتی در ارتباط با افزایش میزان تاثیر این روش شرح داده خواهند شد تا متقاضیان بتوانند آگاهانه در جهت استفاده از هایفوتراپی تصمیم‌گیری کرده و در جهت افزایش ماندگاری اثر هایفوتراپی اقدام کنند.

خدمات کلینیک ره یا: لیفت صورت با تخفیف ویژه

ماندگاری هایفوتراپی چقدر است؟

ماندگاری هایفوتراپی چقدر است؟

با بازسازی و تقویت کلاژن، در بیشتر موارد پس از 2 تا 3 ماه از زمان اولین جلسه هایفوتراپی، نتایجی مانند صاف‌تر و روشن‌تر شدن پوست قابل مشاهده هستند. متقاضیان بلافاصله پس از درمان، نتایج هایفوتراپی را مشاهده خواهند کرد. این نتایج با گذشت زمان بیشتر آشکار خواهند شد.

البته اثر هایفوتراپی موقتی است و نتایج درمان به طور دائمی ماندگار نیستند. نتایج و ماندگاری اثر هایفوتراپی بسته به میزان مراقبت از پوست، عوامل ژنتیکی و اثربخشی درمان به طور متوسط بین 6 تا 18 ماه ماندگار است.

چه عواملی بر ماندگاری هایفوتراپی تاثیر می‌گذارند؟

چه عواملی بر ماندگاری هایفوتراپی تاثیر می‌گذارند؟

به طور کلی عواملی که بر روند سال‌خوردگی تاثیر می‌گذارند، سبب کوتاه شدن میزان ماندگاری هایفوتراپی صورت می‌شوند.

در بیشتر موارد عوامل قابل کنترل و قابل پیشگیری سبب پیری زودرس پوست می‌شوند. در این حالت، پیری پوست در اثر عوامل خارجی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: رفع خط خنده و لبخند بدون جراحی

بیشتر علائم سال‌خوردگی بر روی پوست ایجاد می‌شوند. با افزایش سن، پوست دچار تغییرات می‌شود. بروز تغییرات بر روی پوست که زودتر از حد معمول ایجاد می‌شوند معمولا ناشی از عوامل محیطی یا سبک زندگی می‌باشند.

قرارگیری در معرض نور خورشید علت اصلی پیری زودرس پوست می‌باشد:

  • قرارگیری پوست در معرض آفتاب سبب بروز بسیاری از مشکلات پوستی می‌شود. نور فرا بنفش و قرارگیری در معرض نور خورشید سبب تسریع روند سال‌خوردگی پوست می‌شود. به این حالت، پیری پوست ناشی از آفتاب گفته می‌شود و باعث بروز 90 درصد از تغییرات قابل مشاهده بر روی پوست می‌شود. نور فرابنفش سبب آسیب‌دیدگی سلول‌های پوستی و بروز تغییرات زودرس مانند ایجاد لکه‌های پوستی ناشی از افزایش سن می‌شود. قرارگیری در معرض نور خورشید همچنین باعث افزایش احتمال بروز سرطان پوست می‌گردد.
  • نور مرئی با انرژی بالا و نور مادون قرمز سبب بروز 10 درصد از تغییرات پوستی می‌شوند. نور مرئی با انرژی بالا از خورشید و ابزار الکترونیکی مانند تلفن همراه ساطع می‌شود. نور مادون قرمز قابل مشاهده نیست ولی به عنوان حرارت احساس می‌شود. این نوع نورها سبب افزایش احتمال سرطان پوست نمی‌شوند ولی بر کلاژن و انعطاف‌پذیری پوست اثر می‌گذارند.

دیگر عوامل محیطی یا موارد مرتبط با سبک زندگی که سبب پیری زودرس پوست می‌شوند شامل:

  • مصرف سیگار: با مصرف سیگار، سموم موجود در نیکوتین سبب ایجاد تغییر در سلول‌های بدن می‌شوند. این سموم باعث تجزیه کلاژن و فیبرهای الاستیک در پوست شده و منجر به افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک در پوست می‌شوند.
  • رژیم غذایی ناسالم: مطالعات نشان می‌دهند که رژیم غذایی حاوی مقادیر زیاد قند و شکر یا کربوهیدرات تصفیه شده می‌تواند سبب پیری زودرس پوست شود. در مقابل، رژیم غذایی حاوی مقادیر زیاد میوه و سبزیجات به جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک می‌کند.
  • مصرف الکل: امکان دارد مصرف بیش از حد الکل به مرور زمان سبب کاهش میزان آب و آسیب‌دیدگی پوست شده و منجر به پیری زودرس پوست شود.
  • کم‌خوابی: تحقیقات نشان می‌دهند که خواب با کیفیت پایین و یا کم‌خوابی سبب تسریع روند سال‌خوردگی پوست می‌شود.
  • استرس: بروز استرس سبب ترشح هورمون کورتیزول می‌شود. کورتیزول از تولید دو ماده هیالورونان سنتاز و کلاژن که سبب حفظ شادابی پوست می‌شوند، جلوگیری می‌کند.

چگونه ماندگاری هایفوتراپی را افزایش دهیم؟

چگونه ماندگاری هایفوتراپی را افزایش دهیم؟

مراقبت در کوتاه مدت

مراقبت پس از درمان از اهمیت زیادی جهت افزایش ماندگاری هایفوتراپی پوست برخوردار است. جهت افزایش تاثیر هایفوتراپی، متقاضیان بایستی در طول چند هفته اول پس از درمان اقدامات مراقبتی را به دقت رعایت کنند.

اقدامات مراقبتی در مدت حدود 3 هفته پس از هایفوتراپی عبارت‌اند از:

  • خودداری از قرارگیری در معرض نور خورشید: پس از هایفوتراپی، بایستی از قرارگیری در معرض نور خورشید و سرما برای مدت چند هفته خودداری شود. این کار به جلوگیری از تیرگی پوست و کاهش احتمال آفتاب‌سوختگی و آسیب‌دیدگی پوست کمک می‌کند. استفاده از کرم ضد آفتاب توصیه می‌شود چرا که این کرم‌ها به جلوگیری از تماس مستقیم نور فرابنفش با پوست کمک می‌کنند. این اقدام مراقبتی بایستی تا زمان تکمیل روند سفت شدن پوست ادامه پیدا کند.
  • قطع مصرف الکل: مصرف الکل پس از هایفوتراپی بایستی متوقف شود. الکل سبب افزایش عملکرد کبد می‌شود. پس از درمان، کبد شروع به تجزیه چربی غیر فعال می‌کند. با مصرف الکل، کبد بایستی علاوه بر چربی، الکل را نیز تجزیه کند. الکل همچنین سبب کاهش تراکم خون می‌شود. در این حالت امکان دارد در اثر بروز مشکل مرتبط با لخته شدن خون، میزان خونریزی افزایش پیدا کند. در نتیجه بایستی از مصرف الکل خودداری شود.
  • خودداری از خراش دادن و خاراندن پوست: توصیه می‌شود که از خاراندن پوست پس از هایفوتراپی خودداری شود. پس از درمان، پوست بسیار حساس بوده و خاراندن آن سبب افزایش احتمال آسیب‌دیدگی پوستی می‌شود. همچنین دلمه زخم نیز نباید کنده شود و بایستی با گذشت زمان و به طور طبیعی از بین برود. کندن دلمه زخم می‌تواند سبب بروز زخم و ایجاد عفونت شود. از خاراندن پوست پس از هایفوتراپی بایستی اجتناب شود.
  • مصرف آب به مقدار کافی: پس از هایفوتراپی بایستی بیش از دیگر نوشیدنی‌ها، به مقدار زیاد آب نوشیده شود. مصرف آب با افزایش سرعت تولید کلاژن در بدن، به تسریع روند بهبود کمک می‌کند. به همین دلیل به منظور رساندن آب به بدن به میزان کافی، بایستی در حد امکان آب نوشیده شود.
  • خودداری از از استحمام بیش از حد: در زمان استحمام، بایستی از آب سرد استفاده شود. این کار به حفظ روغن محافظ طبیعی روی پوست کمک کرده و همچنین از تحریک پوست جلوگیری می‌کند. در صورتی که استفاده از آب گرم ضروری می‌باشد، بهتر است از آب ولرم استفاده شود چرا که در تسریع روند بهبود پوست موثر است. از استحمام با آب گرم بایستی خودداری شود (مگر طبق دستور پزشک).

مراقبت در بلند مدت

عوامل محیطی و سبک زندگی می‌توانند سبب پیری زودرس پوست شوند ولی عادات سالم روزمره می‌توانند در بهبود وضعیت پوست موثر باشند. در صورت وجود علائم پیری زودرس پوست، بایستی جهت جلوگیری و توقف روند پیشروی این مشکل پوستی به موارد زیر توجه شود:

  • خودداری از قرارگیری در معرض نور خورشید: شخص بایستی از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کند. به این منظور بایستی در تمام طول سال حتی در سایه نیز از کرم ضد آفتاب استفاده شود. به این منظور باید کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 یا بالاتر به کار برده شود. همچنین شخص باید از لباس محافظ شامل کلاه و عینک آفتابی استفاده کند. در ارتباط با برنزه کردن پوست بایستی توجه شود که به جای استفاده از دستگاه‌های مخصوص باید از محصولات ویژه برنزه کردن پوست استفاده شود.
  • قطع مصرف سیگار: مصرف سیگار هر چه سریع‌تر بایستی متوقف شود. در صورت نیاز به کمک در این مورد بایستی با پزشک مشورت شود.
  • مصرف مقادیر زیاد میوه و سبزیجات: استفاده از رژیم غذایی مناسب به جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک می‌کند. به این منظور بایستی از مصرف مقادیر زیاد شکر و قند یا کربوهیدرات تصفیه شده خودداری شود.
  • کاهش مصرف الکل: الکل سبب پیری زودرس پوست می‌شود. کاهش مصرف الکل به جلوگیری از آسیب‌دیدگی پوست کمک می‌کند.
  • ورزش کردن: فعالیت جسمانی مداوم به بهبود جریان خون و تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و در کاهش علائم سال‌خوردگی موثر است.
  • مراقبت از پوست: جهت رفع هر گونه آلودگی، محصولات آرایشی، عرق یا دیگر موادی که می‌توانند سبب تحریک پوست شوند، پوست بایستی هر روز شسته شود. از مصرف محصولات دارای ترکیبات قوی حاوی عطر و رایحه و یا مواد دارای PH بالا بایستی خودداری شود. برای جلوگیری از خشکی و خارش، پوست باید هر روز مرطوب شود.
  • کاهش استرس: استرس در طول روز بایستی کاهش داده شود. به این منظور اشخاص باید از تکنیک‌های کنترل استرس مانند مراقبه یا ورزش استفاده کنند.
  • بهبود کیفیت و میزان خواب: خوابیدن به میزان کمتر از 7 ساعت در روز می‌تواند سبب پیری زودرس پوست شود.

نکات کلی در ارتباط با ماندگاری هایفوتراپی

نکات کلی در ارتباط با ماندگاری هایفوتراپی

عدم نیاز به جراحی و زمان بهبودی و مراقبت کم پس از درمان سبب شده تا افراد زیادی به استفاده از روش هایفوتراپی تمایل داشته باشند. ولی در پاسخ به این سوال که هایفوتراپی چقدر ماندگاری دارد بایستی توجه شود که نتایج درمان دائمی نمی‌باشند. با انجام اقداماتی می‌توان ماندگاری هایفوتراپی را افزایش داد ولی در نهایت بهترین روش برای افزایش میزان ماندگاری نتیجه هایفوتراپی، تکرار جلسات درمانی بر اساس نیاز متقاضی می‌باشد.

در ارتباط با تعداد جلسات مورد نیاز برای دست‌یابی به نتیجه مورد نظر و فاصله بین جلسات درمانی بایستی با پزشک مشورت شود.

بیشتر بخوانید: رفع خط اخم بین دو ابرو

سوال‌های رایج در مورد ماندگاری هایفوتراپی

ماندگاری هایفوتراپی چقدر است؟

بسته به میزان دقت در مراقبت پس از درمان و محافظت از پوست، نتایج هایفوتراپی می‌تواند بین 3 تا 18 ماه ماندگار باشد.

برای ماندگاری بیشتر هایفوتراپی چه کنیم؟

متقاضی بایستی از پوست خود به دقت مراقبت کرده و در معرض نور خورشید قرار نگیرد. همچنین باید از کرم ضد آفتاب استفاده شود. توصیه می‌شود که متقاضی از رژیم غذایی سالم استفاده کرده و مقدار زیادی آب بنوشد. خوابیدن به مقدار کافی و قطع مصرف سیگار از اهمیت زیادی برخودار است.

آیا می‌توان هایفوتراپی را تکرار کرد؟

برای رفع بیشتر مشکلات پوستی، جلسات هایفوتراپی بایستی 2 تا 3 بار برای دست‌یابی به بهترین نتیجه تکرار شوند. بهتر است فاصله بین جلسات درمانی 1 تا 3 ماه باشد.

مشاهده نتایج هایفوتراپی به چقدر زمان نیاز دارد؟

پس از هایفوتراپی، مقداری افزایش حجم در ناحیه مورد نظر مشاهده می‌شود ولی نتیجه نهایی پس از 2 تا 3 ماه قابل مشاهده است. برای مدت 6 ماه پس از اولین جلسه درمانی، بازسازی کلاژن در بدن ادامه خواهد یافت.

چرا مشاهده نتیجه هایفوتراپی به زمان زیادی نیاز دارد؟

در روش هایفوتراپی، انرژی ایجاد شده به طور عمیق در لایه میانی پوست نفوذ کرده و سبب انقباض لایه اسمس (SMAS) شده و در نهایت باعث بروز واکنش التهابی می‌شود. متقاضی بایستی جهت واکنش سیستم ایمنی بدن و تولید فیبروبلاست منتظر بماند. فیبروبلاست سبب تولید کلاژن و الاستین می‌شود.

بیشتر بخوانید: کشیدن پوست صورت بدون جراحی با لیزر، نخ

مقاله‌ای که برای شما آماده کردیم، مربوط به بلاگ ره یا بوده و می‌توانید نکات جذاب و آموزش‌های دیگر را در صفحه مربوطه مطالعه کنید. می‌توانید برای دریافت انواع خدمات زیبایی از خدمات کلینیک پوست و مو ره یا بهره ببرید.

نظرات و سوالات شما

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رزرو و دریافت نوبت مشاوره ره‌یا

انتخاب خدمت*
نام شما*
ایمیل شما*
شماره تلفن شما*