بدون شک یکی از معیارهای تصمیم گیری در خصوص کاشت ابرو، هزینه های این خدمت زیبایی است. ابروها تأثیر بسیار زیادی در زیبایی، جذابیت و اعتماد به نفس افراد دارند. با این حال بسیاری از افراد به دلایل مختلفی از جمله بیماری های خاص، سبک زندگی ناسالم، نوع ژنتیک، استفاده از مواد آرایشی و دارویی، حوادث و تصادفات و … قسمت یا همه موهای ابروهای خود را از دست داده اند و قصد دارند که از روش های مختلف و با در نظر گرفتن هزینه کاشت ابرو برای جایگزین کردن آن استفاده کنند.

خدمات کلینیک ره یا: کاشت ابرو با تاثیرگذاری ماندگار

این امر سبب شده است که کاشت طبیعی به روش های مختلف مانند SUT، FUE، FUT و … در میان افراد جایگاه ویژه ای پیدا کند. و روش های سنتی مانند تتو، کشیدن خط ابرو و … به مرور به فراموشی سپرده شوند. فاکتورهای مختلفی برای انتخاب مرکز و کلینیک کاشت ابرو وجود دارد که میزان هزینه ها یکی از مهم ترین و اصلی ترین فاکتورها است. در ادامه مطلب به بررسی مهم ترین عوامل در هزینه پیوند ابروها و شرایط آن پرداخته خواهد شد.

در صورتی که شما هم قصد کاشت ابرو دارید، در این مقاله به سوالات شما در خصوص هزینه کاشت ابرو پاسخ می دهیم. همچنین برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید: ۷۲۸۰۳ (۰۲۱)

آیا هزینه های کاشت ابرو زیاد است؟

اغلب کسانی که در خصوص کاشت ابرو تحقیق می کنند، بلافاصله به مزایای متعدد آن پی می برند و تنها سوالی که باقی می ماند در خصوص هزینه کاشت ابرو است. کاشت ابرو از جمله خدمات زیبایی است که روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می کند. اگر از جمله افرادی هستید که ابروهای کم پشتی دارید یا به هر دلیلی دچار ریزش ابرو شده اید، بد نیست بدانید کاشت ابرو یکی از بهترین درمان ها و خدمات زیبایی است.

هزینه کاشت ابرو

با کاشت ابرو می توانید ابروهای کاملا طبیعی داشته باشید و زیبایی را به چهره خود بازگردانید. هیچ یک از روش های دیگر همچون هاشور، تاتو و … به اندازه این روش طبیعی و بلند مدت نیست. در صورتی که از کاشت ابرو برای درمان کم پشتی یا ریزش ابروهای خود استفاده کنید، می توانید ابروهای خود را مشابه ابروهای طبیعی اصلاح کنید و به هر شکلی که دوست دارید فرم دهید.

کاشت ابرو از جمله روش های کم عارضه و حتی بی عارضه است. این روش حتی در مقایسه با روش های کاشت مو بسیار ایمن تر محسوب می شود. بنابراین قابل پیش بینی است که روز به روز به محبوبیت آن اضافه شود. اما در خصوص هزینه کاشت ابرو باید گفت این روش در مقایسه با روش هایی همچون هاشور، تاتو و دیگر خدمات زیبایی مربوط به ابرو هزینه اولیه بیشتری دارد. هر چند در نگاه عمیق تر و با توجه به کیفیت این روش، هزینه بالاتر آن کاملا قابل توجیه است.

پیشنهادات وسوسه انگیز و هزینه کاشت ابرو بسیار پایین

همانطور که گفته شد کاشت ابرو از جمله خدمات زیبایی بسیار ظریف و حساس است. کاشت ابرو به صورت طبیعی و با خواب مناسب مو نیاز به تجربه و تخصص زیادی دارد. بنابراین باید در انتخاب مراکز ارائه دهنده این خدمت، دقت زیادی داشته باشید و وسواس زیادی به خرج دهید. بسیاری از مراکز غیر متخصص، برای جلب توجه مشتری، کاشت ابرو را با هزینه بسیار پایینی انجام می دهند.

از آنجایی که اغلب افراد برای زیبا تر شدن نیاز به کاشت ابرو دارند، این پیشنهاد برایشان وسوسه انگیز خواهد بود. اما باید توجه کنید که ممکن است نتیجه کاشت در این مراکز، برای شما رضایت بخش نباشد و حتی به زیبایی طبیعی چهره شما آسیب بزند. در بسیاری از موارد برای جبران خساراتی که این مراکز به شما وارد می­کنند، لازم است هزینه های زیادی بپردازید. بنابراین تنها به صرف این که مرکزی هزینه کاشت ابرو پایین تری دارد، به آن مراجعه نکنید و کیفیت کار را نیز حتما مد نظر قرار دهید.

آیا کاشت ابرو مقرون به صرفه است؟

کاشت ابرو طبیعی ترین خدمات زیبایی ابرو است و هیچ روش مشابه این روش وجود ندارد. علاوه بر کیفیت، دلیل مقرون به صرفه بودن این روش، دائمی بودن آن است. این روش بر خلاف دیگر خدمات زیبایی ابرو، نیاز به ترمیم ندارد و برای مدت طولانی ماندگار است.

بیشتر بخوانید: روش‌های درمان فرورفتگی جای جوش

هزینه کاشت ابرو در تهران

فاکتورهای مؤثر در قیمت و هزینه کاشت ابرو


فاکتورهای مؤثر در قیمت و هزینه کاشت ابروی طبیعی

از آنجایی که جایگزین کردن موهای از دست رفته ابرو و کاشت طبیعی آن ارتباط مستقیمی با میزان سلامتی، زیبایی و جذابیت افراد دارد، لازم است که افراد قبل از اقدام به عمل پیوند ابرو به فاکتورها و نکات مهمی توجه داشته باشند که به نتیجه مطلوب و دلخواه خود برسند. از جمله مهم ترین فاکتورها برای انتخاب یک مرکز و کلینیک مطمئن و معتبر کاشت طبیعی ابروها می توان به سابقه، تجربه، دانش و مهارت پزشکان مرکز، تجهیزات و امکانات کلینیک، میزان رضایت مراجعین قبلی کلینیک، میزان تنوع خدمات مرکز، مجوزهای رسمی فعالیت مرکز از وزارت بهداشت، هزینه کاشت طبیعی ابروها و … اشاره کرد.

هزینه کاشت یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که می تواند در انتخاب مرکز و کلینیک نقش ویژه ای داشته باشد. عوامل و فاکتورهای مختلفی نیز در تعیین میزان هزینه های کاشت طبیعی ابرو مؤثر هستند که مهم ترین آنها شامل موارد زیر هستند:

میزان تراکم ابرو درخواستی

تراکم موها یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که می تواند در تعیین میزان و مقدار هزینه کاشت ابرو مؤثر باشد. هر کدام از روش های کاشت طبیعی ابروها ویژگی ها، مزایا و معایب خود را دارند. تراکم مو در هر کدام از این روش ها متفاوت است. به عنوان مثال تجهیزات و دستگاه های مدرنی که در روش SUT استفاده می شوند دارای بالاترین میزان تراکم هستند.

بالاترین رکورد این دستگاه ها برای کاشت مو و ابرو 60 عدد مو در سانتی متر است. قطعا ابروهای پر پشت تر و متراکم تر می تواند زیبایی و جذابیت دوچندانی داشته باشد بنابراین روش هایی که تراکم بالاتری داشته باشند هزینه بیشتری نیز دارند.

زاویه و خواب طبیعی ابروها

موهای ابرو بر خلاف بسیاری از نقاط سر به گونه ای رشد می کنند که حالت خوابیده دارند. موهای سر بعضا دارای زاویه 90 درجه با پوست هستند اما قسمت هایی از سر مانند پشت گوش مانند ابرو رشد می کنند و به همین دلیل بانک موی ابرو از این قسمت ها انتخاب می شود. اختلاف زاویه ابرو و موهای سر ممکن است حتی به 45 درجه نیز برسد.

زاویه و خواب موها در هنگام کاشت ابرو اهمیت بسیار زیادی در زیبایی آن دارد. پزشک متخصص در هنگام عمل پیوند موها باید فولیکول های مو را به زاویه ای درون پوست قرار دهد که ظرافت و زیبایی ابروها حفظ شود. زاویه و خواب طبیعی ابروها یک فاکتور مهم در تعیین هزینه کاشت ابرو هستند چرا که ارتباط مستقیمی با تجربه و دانش پزشک متخصص دارند. کوچک ترین ناهنجاری و عدم تقارن در ابروها می تواند زیبایی آنها را تحت تأثیر قرار دهد و نتیجه کار را نامطلوب کند.

مراحل کاشت ابرو

تکنیک ها و روش های کاشت ابرو

همانطور که گفت با پیشرفت علوم و تکنولوژی های مختلف امروزه روش ها و تکنیک های مدرن و جدیدی برای جایگزین کردن موهای از دست رفته ابرو، سر، ریش و سبیل در دسترس افراد قرار دارند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. روش های مختلفی برای کاشت دائمی ابروها وجود دارند که از رایج ترین آنها می توان به روش های کاشت ابرو FUT، روش FIT، روش BHT، روش SUT و روش SFIT اشاره کرد. هر کدام از این روش ها مزایا و معایب منحصر به فردی دارند و می توانند برای افراد خاصی استفاده کنند. انتخاب هر کدام از این تکنیک ها و روش ها می توانند در تعیین مقدار هزینه کاشت ابرو مؤثر باشند.

می توان گفت MFIT بهترین و جدیدترین شیوه کاشت ابرو است که در مقایسه با روش های دیگر عوارض بسیار کمتری دارد. این روش نیاز به بیهوشی ندارد و استخراج فولیکول ها و پیوند آنها به سادگی و سرعت انجام می شود و بعد از 3 ماه فرد کاملا دوران نقاهت را پشت سر گذاشته و ابروهای دلخواه خود را خواهد داشت.

میزان تخصص و تجربه متخصص کاشت ابرو و تیم همکاران

شاید بتوان گفت که اصلی ترین و مهم ترین فاکتوری که در تعیین میزان و مقدار هزینه کاشت ابرو مؤثر است، میزان تخصص و تجربه پزشک متخصص و دستیاران او می باشد. با توجه به آنکه امروزه استقبال بسیار زیادی از روش های کاشت ابرو شده است افراد سودجوی زیادی از این مسئله سواستفاده می کنند و با در خطر انداختن سلامتی و زیبایی افراد قصد درآمدزایی دارند.

انتخاب یک پزشک و متخصص ماهر و باتجربه برای کاشت ابرو اهمیت بسیار بالایی دارد و افراد قبل از هر کاری باید جستجوی کاملی در مورد سوابق، مهارت ها، تخصص، دانش و تجربه پزشک متخصص داشته باشند و بعد از کسب اطمینان عمل پیوند ابرو را به او بسپارند. میزان تخصص پزشک در حقیقت تعیین کننده اصلی هزینه های کاشت ابرو می باشد. قطعا پزشک هایی که تخصص، دانش، تجربه و سابقه بیشتری دارند دستمزدهای بالاتری نیز برای کاشت و پیوند ابروها دریافت می کنند.

ممکن است قبل از اقدام به کاشت ابرو تصمیم بگیرید تا در خصوص هزینه آن از چند مرکز زیبایی، پرس و جو کنید. تفاوت قیمت ها در مراکز مختلف می تواند باعث سردرگمی شما شود. واقعیت این است که علاوه بر روش کاشت، تجربه و میزان مهارت پزشک متخصص زیبایی نیز تاثیر زیادی در قیمت و هزینه کاشت ابرو دارد. کاشت ابرو نیاز به طراحی ابرو دارد. پس از طراحی ابرو، کاشت باید با دقت زیاد و با خواب مناسب مو انجام شود تا کاملا طبیعی جلوه نماید.

به همین دلیل پزشکانی که از مهارت کافی برای کاشت ابرو به صورت کاملا طبیعی برخوردار هستند، هزینه های بیشتری برای این خدمت مطالبه می نمایند.

بیشتر بخوانید: لیفت شکم با نخ

وضعیت فعلی ابروها

وضعیت ظاهری فعلی ابروها نیز می تواند یکی از مهم ترین فاکتورها در تعیین هزینه کاشت ابرو باشد. بعد از آنکه فرد کلینیک و پزشک متخصص مورد نظر خود را انتخاب کرد باید یک جلسه برای طراحی ابروهای مورد نظر و مشاوره با پزشک برگزار کند. هر فرد ممکن است به دلایل مختلفی اقدام به کاشت ابرو کند. کم پشت شدن ابروها، ریزش موهای قسمتی از ابرو، سوختگی، اسکار زخم و … همگی می توانند در شکلی ظاهری ابروها تغییرات مختلفی ایجاد کنند.

وضعیت ظاهری ابروها می تواند اهمیت زیادی داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است ابروهای یک فرد فقط نیاز به افزایش تراکم داشته باشد و یا فرد دیگری کلاً ابروها را به صورت صفر تا صد کاشت کند. قطعا هر کدام از این شرایط می توانند در تعین قیمت کاشت ابرو مؤثر باشند.

شرایط متقاضی کاشت ابرو و تاثیر آن بر هزینه کاشت ابرو

بدون شک پزشک و مراکز خدمات زیبایی قبل از اعلام هزینه کاشت ابرو، از شما می­خواهند تا عکسی از ابروهای خود بفرستید یا این که در جلسه اول، تحت معاینه قرار بگیرید تا روش مناسب و حجم کاشت مورد نیاز برآورد شود. شرایط افراد با یکدیگر متفاوت است و میزان کم پشتی یا مشکلاتی همچون جای بخیه و … می تواند بر هزینه کاشت ابرو تاثیر داشته باشد.

یکی از مسائل مهمی که پزشک قبل از برآورد هزینه و انتخاب روش کاشت بررسی می کند، در خصوص تاتو و دیگر اقدامات زیبایی است که قبلا بر روی ابروهای خود انجام داده اید. هر چند کاشت ابرو بر روی تاتو قابل انجام است اما نیاز به ملاحظات خاصی دارد. بنابراین در صورتی که قبلا تاتو کرده اید و می خواهید بر روی تاتو، کاشت ابرو انجام دهید، ضمن این که باید به پزشک با تجربه تری مراجعه کنید، ممکن است لازم باشد هزینه بیشتری بپردازید.

نداشتن عوارض و دوره نقاهت و ریکاوری بعد از کاشت ابرو

عوارض بعد از پیوند ابروها و مدت زمان دوره نقاهت آن و همچنین دوره خواب و ریکاوری بعد از کاشت نیز از مهم ترین فاکتورهایی هستند که می توانند در میزان هزینه کاشت ابرو مؤثر باشند. هر کدام از روش های کاشت طبیعی ابرو دارای مزایا و معایب خاص خود هستند.

تعدادی از این روش ها نیاز به بی حسی یا بیهوشی دارند و عمل پیوند در آنها با درد و خونریزی همراه است و دوران نقاهتی طولانی مدت دارند اما تعدادی نیز که روش های مدرن تری هستند درد و خونریزی ندارند و دوران نقاهت کوتاه تری دارند و معمولا تورم، قرمزی، ریزش و دوره خواب ابروها کوتاه است و در کمتر از 2 ماه فرد می تواند از داشتن ابروهایی کاملا طبیعی لذت ببرد. طبیعتاً هر کدام از روش هایی که عوارض و دوران نقاهت کمتری داشته باشند از نظر قیمت و هزینه نیز متفاوت خواهند بود و فرد باید بیشتر هزینه کند.

دستگاه ها و تجهیزات بکار رفته در کاشت ابرو

همانطور که در بخش های قبلی اشاره شد روش های مدرن امروزی از تجهیزات و امکانات مدرن و استاندارد استفاده می کنند. هر چقدر که یک پزشک دارای تخصص، مهارت، دانش و تجربه بیشتری باشد اما اگر تجهیزات مناسبی در اختیار او نباشد قطعا نتیجه کار نمی تواند پزشک و بیمار را راضی کند. در هرکدام از روش های کاشت طبیعی ابرو از تجهیزات و دستگاه های مختلفی استفاده می شود.

تجهیزات هزینه کاشت ابرو

به عنوان مثال دستگاه هایی که در روش SUT استفاده می شوند از استانداردهای بالایی برخوردار هستند و می توانند تا 14000 تار مو را کاشت کنند و تراکم مو در آنها به بالاترین حد ممکن می رسد. هر چقدر از دستگاه ها و تجهیزات مدرن تر، به روزتر و استانداردتری در کاشت ابرو استفاده شود قطعا هزینه ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل است کاشت مو و ابرو به روش SUT در مقایسه با سایر روش های دیگر گران قیمت تر است.

روش کاشت و تاثیر آن بر هزینه کاشت ابرو

مشابه کاشت مو، روش انتخاب برای کاشت نیز از عوامل تعیین کننده هزینه کاشت ابرو است. روش FIT که یک روش دستی است و در آن فولیکول های مو به صورت دسته ای برداشت و کاشته می شوند، با هزینه کمتری در مقایسه با روش FUT انجام می شود. روش FUT روش دقیق تری است و نیاز به ظرافت و دقت بیشتری دارد. دیگر روش های مبتنی بر FUT همچون micro FUT که به روزتر بوده و ظرافت بیشتری دارند نیز با هزینه های بالاتری انجام می دهند.

روش های دستگاهی نیز به دلیل هزینه بالای دستگاه ها و تجهیزات، در مقایسه با روش های دستی هزینه بیشتری دارند. برای مثال روش SUT که یک روش مشابه FUT است و با دستگاه های مخصوص انجام می­شود، هزینه بیشتری دارد.

هزینه بر حسب تعداد گرافت های کاشت ابرو

تعداد گرافت های مو در حقیقت تعیین کننده میزان تراکم موهای ابرو است و این تعداد می تواند در هزینه کاشت ابرو مؤثر باشد. گرافت در اصل به قطعه ای از بافت زنده بدن گفته می شود که از آن خارج می شود. گرافت مو هم مانند سایر پیوندها به برداشتن فولیکول های سالم مو و پیوند آن به منطقه دیگری از پوست گفته می شود. معمولا بانک مو برداشتن گرافت برای کاشت ابرو از نواحی کناری گوش انتخاب می شود. برداشتن و پیوند تعداد گرافت ها مانند سایر فاکتورهای عنوان شده می تواند در تعیین میزان هزینه و قیمت کاشت طبیعی ابروها مؤثر باشد. قطعا هر چقدر تعداد این گرافت ها بیشتر باشد می تواند هزینه بیشتری در پی داشته باشد.

علاوه بر موارد گفته شده فاکتورهای دیگری وجود دارند که در میزان هزینه کاشت ابرو مؤثر هستند. به عنوان مثال وضعیت بانک مو یک فاکتور مهم است. هزینه های فردی که دارای بانک موی مناسبی است با فردی که کلینیک فولیکول های ابرو را برای او تأمین کند متفاوت هستند. همچنین مراقبت های بعد از کاشت ابرو، داروهای تجویز شده و … می توانند نقش ویژه ای در تعیین هزینه های مربوط به کاشت ابرو داشته باشند.

هزینه کاشت ابرو در سال 1401

در کشور ایران و شاید حتی در سراسر جهان خدمات پزشکی دارای نرخ مصوب و معینی نیستند و نمی تواند برای کاشت ابرو نیز قیمت و نرخ مشخصی عنوان کرد. همانطور که گفته شد فاکتورهای مختلفی در تعیین میزان هزینه کاشت ابرو مؤثر هستند که مهم ترین آنها شامل میزان تخصص پزشک، روش و تکنیک کاشت ابرو، تجهیزات و دستگاه ها، وضعیت ابروها، تراکم موهای ابرو و … می باشند. با توجه به تمامی مواردی که عنوان شد قیمت کاشت ابرو در ایران در سال 1401 از 6 تا 14 میلیون تومان متغیر باشد. البته ممکن است کلینیک ها و مراکزی وجود داشته باشند که با قیمت های دیگری نیز این عمل پیوند را انجام دهند اما به صورت کلی موارد ذکر شده در تعین قیمت کاشت ابرو بسیار مؤثر هستند.

نمونه کاشت ابرو

هزینه های لازم قبل از کاشت ابرو

معمولا قبل از کاشت ابرو نیاز به اقدام خاصی نیست و نیاز به پرداخت هزینه خاصی برای ایجاد آمادگی وجود ندارد. در صورتی که قبلا ابروهای خود را تاتو یا هاشور کرده اید و از شکل فعلی ابروهای خود راضی نیستید، حتما با پزشک متخصص زیبایی در این خصوص صحبت کنید. ممکن است لازم باشد برای پاک کردن تاتو اقدام نمایید تا شکل ابروهای شما پس از کاشت به آنچه که می خواهید نزدیک تر شود.

بیشتر بخوانید: از بین بردن غبغب با لیزر

هزینه بعد از کاشت ابرو

کاشت ابرو تنها برای مدت کوتاهی نیاز به مراقبت های ساده دارد. در ادامه لازم نیست برای نگهداری از ابروهای کاشته شده هزینه زیادی را متحمل شوید. تنها نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که ممکن است به دلیل ماهیت بانک موی منتخب در کاشت ابرو، ابروهای شما نیاز به اصلاح بیشتری داشته باشند.

هزینه کاشت ابرو در مقایسه با کاشت مو

با توجه به مشابه بودن فرایند کاشت ابرو و کاشت مو، بسیاری از افراد این دو درمان زیبایی را با یکدیگر مقایسه می کنند. هر چند حجم ابروها کمتر از حجم موهاست اما در خصوص هزینه ها نمی توان صرفا با نسبت حجم مو، برآورد هزینه را انجام داد. هزینه کاشت ابرو به دلیل دقت بالاتری که نیاز دارند و حساسیت بیشتری که دارد، بالاتر از حجم مشابه کاشت مو بر روی سر است. بنابراین نباید تصور کنید که هزینه کاشت ابرو یک دهم یا یک بیستم هزینه کاشت موی سر خواهد بود.

کاشت ابرو به دلیل پیچیدگی بیشتری که دارد به صورت محدودتری در مقایسه با کاشت مو انجام می شود و هر مرکز خدمات زیبایی، کاشت ابرو را انجام نمی دهد.

جمع بندی

کاشت ابرو امروزه محبوبیت بسیار زیادی در بین افراد خصوصاً بانوان پیدا کرده است و فرد می تواند در یک جلسه و برای همیشه ابروهای دلخواه خود را داشته باشد. برای کاشت ابرو لازم است که فرد در انتخاب، کلینیک، روش کاشت، پزشک متخصص و … دقت زیادی داشته باشد که دچار مشکل و معضل خاصی نشود. فاکتورهای مختلفی مانند تخصص پزشک، تجهیزات و امکانات، روش و تکنیک کاشت، تعداد گرافت ها و تراکم مو، شکل و ظاهر ابروها، عوارض و دروان نقاهت و … در تعیین هزینه کاشت ابرو مؤثر هستند و باید به همه آنها توجه شود.

مقاله‌ای که برای شما آماده کردیم، مربوط به بلاگ ره یا بوده و می‌توانید نکات جذاب و آموزش‌های دیگر را در صفحه مربوطه مطالعه کنید. می‌توانید برای دریافت انواع خدمات زیبایی از خدمات کلینیک پوست و مو ره یا بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *