خانه » لیفت صورت » آیا کرم و ماسک لیفتینگ بهترین روش لیفت پوست صورت است؟
آخرین مقالات

آیا کرم و ماسک لیفتینگ بهترین روش لیفت پوست صورت است؟

کرم و ماسک لیفتینگ پوست صورت

فهرست مطالب

استفاده از کرم‌ها و ماسک‌های مناسب فقط نوعی مراقبت از پوست محسوب نمی‌شود؛ بلکه می‌تواند برخی از مشکلات اساسی پوست نظیر خشکی، بی‌آبی، منافذ باز و آکنه را نیز درمان نماید. بسته به سن، برخی از محصولات زیبایی مزایای بیشتری نسبت به دیگر محصولات دارند و می‌توانند باعث لیفت پوست شوند. اما سؤال اصلی هنوز پا برجا است. آیا کرم‌های لیفت واقعاً مؤثر هستند یا فقط جنبه تبلیغاتی دارند؟ حقیقت این است که هرگز نمی‌توان تأثیر کرم‌های لیفت را با جراحی لیفت صورت مقایسه کرد. به همین دلیل است که جراحان زیبایی روزانه تعداد زیادی جراحی لیفت انجام می‌دهند. نتیجه استفاده از بهترین محصولات و کرم‌های پوستی حتی نزدیک به نتیجه استفاده از پروسه‌های پزشکی مانند فیلرها و لیزر نخواهد بود. در این مقاله به بررسی کرم‌ها و ماسک‌های لیفتینگ پرداخته‌ایم و آن‌ها را با برخی از روش‌های غیرجراحی لیفت صورت مقایسه کرده‌ایم.

خدمات کلینیک ره یا: لیفت صورت همراه با ماندگاری عالی

مزایای کرم و ماسک‌های لیفتینگ

مزایای کرم و ماسک‌های لیفتینگ

کرم‌ها و ماسک‌های لیفتینگ مزایای زیادی دارند. در صورتی‌ که پوست خشک و بی‌جان باشد، با استفاده از یک کرم مناسب می‌توان آن را مرطوب کرده و دوباره طراوت بخشید. بر اساس تحقیقات رتین-آ (Retin-A) که در برخی از کرم‌های لیفت استفاده می‌شود باعث تغییر و بازسازی کلاژن‌ها در زیر لایه سطحی پوست خواهد شد.

از دیگر مزایای این کرم‌ها این است که می‌توانند اثرات مثبت بیشتری به پوست برسانند. کشیدن پوست با جراحی باعث سفتی آن می‌شوند، اما بافت کلی پوست تغییری نخواهد کرد. اما در مقابل کرم‌های پوستی درعین‌حال که به کاهش منافذ و چروک‌های پوستی کمک می‌کنند به طور مداوم پوست را لایه‌برداری و مرطوب می‌نمایند، کارهایی که در جراحی لیفت نمی‌توان انجام داد.

  • جذب چربی‌های اضافه و آلودگی‌ها
  • رفع منافذ بسته شده
  • کاهش ظاهر چروک‌ها و خطوط پوستی
  • بهبود خاصیت ارتجاعی پوست
  • بهبود ظاهر شکستگی‌های پوستی
  • روشن‌تر شدن لکه‌های پوستی

عده‌ای کم ضرر بودن کرم و ماسک‌های لیفتینگ برایشان اهمیت بسیاری دارد و به همین دلیل همچنان به این روش‌های مراقبتی ادامه می‌دهند. واقعیت چنین است که درصد نتیجه‌ بخشی این روش‌ها عملاً نزدیک به صفر است و بیشتر جنبهٔ پیشگیری دارند تا درمانی. بدین منظور، روش‌های جایگزین بسیار کم‌خطر، با عوارض بسیار پایین وجود دارند که می‌توانند برای زیبا جویان عزیز بسیار مؤثر باشند.

بیشتر بخوانید: اندولیفت چیست

بررسی تأثیر ماسک و کرم‌های لیفت صورت

علم پشت کرم‌های لیفت مانند بسیاری از دیگر محصولات پوستی تشویق بدن برای تولید کلاژن می‌باشد به‌خصوص در سنینی که بدن به طور طبیعی تولید این ماده را کاهش می‌دهد.

در حقیقت هیچ کرم جادویی برای درمان افتادگی پوست وجود ندارد. پوست افراد بزرگسال دیگر به‌ هیچ‌ عنوان الاستین تولید نمی‌کند حتی با وجود جراحی.

هزینه‌کردن برای بیشتر کرم‌های پرکننده و لیفت‌کننده صورت در حقیقت دور ریختن پول است، چرا که کلاژن و الاستین موجود در این کرم‌ها به‌ هیچ‌ عنوان با کلاژن و الاستین داخل پوست پیوند نمی‌خورند و تولید این مواد را تقویت نمی‌کنند. سایز مولکولی این مواد بسیار بزرگ‌تر از آن است که بتوانند درون‌ پوست نفوذ نمایند.

در برخی موارد بعضی از شرکت‌های سازنده کرم‌های لیفت پوست مدعی می‌شوند با تغییر ساختار کلاژن‌ها، آن‌ها را به ذرات ریزی تبدیل کرده‌اند که به‌راحتی جذب پوست می‌شوند؛ اما حتی اگر این مواد در سایز نانو هم باشند نمی‌توانند با الاستین و کلاژن زیر پوست پیوند بخورند. هر ادعایی بر خلاف این هیچ پایه و اساس علمی نخواهد داشت.

معایب ماسک و کرم‌های لیفت صورت

سازمان غذا و دارو کرم‌های پوستی را جزو مواد زیبایی دسته‌بندی می‌کند. بر این‌ اساس این مواد هیچ‌گونه اثر درمانی ندارند و به همین دلیل به طور معمول تحت آزمایش‌های سختگیرانه‌ای که برای بررسی میزان تأثیرگذاری و بی خطری داروهای پوستی انجام می‌شود، قرار نمی‌گیرند. سازمان غذا و دارو میزان تأثیرگذاری کرم‌های زیبایی را بررسی نمی‌کند، به همین دلیل هیچ تضمینی وجود ندارد که این کرم‌ها به کاهش چروک‌های پوستی کمک نمایند.

  • قیمت. هزینه کرم‌ها هیچ ارتباطی با تأثیرگذاری آن‌ها ندارد. یک کرم ضدچروک گران‌ قیمت ممکن است تأثیر کمتری در مقایسه با کرم‌ها و محصولات ارزان داشته باشد. به طور معمول این کرم‌ها بسیار گران هستند و برای دیدن نتیجه باید بیش از 1 سال آن‌ها را مصرف کنید.
  • دوز پایین‌تر. کرم‌های ضد چروکی که به‌صورت آزاد به فروش می‌رسند در مقایسه با کرم‌هایی که تجویز می‌شوند دوز کمتری از مواد فعال را دارا می‌باشند. به همین دلیل اگر اثری نیز داشته باشند بسیار محدود و کوتاه خواهد بود.
  • ترکیبات متعدد. یک محصول با چند ماده فعال لزوماً از محصولی دیگر که فقط یک ترکیب فعال دارد مؤثرتر نمی‌باشد. به همین دلیل مصرف هم‌زمان چندین کرم ضدچروک به‌جای بهبود پوست ممکن است باعث حساسیت آن شوند. به طور معمول شرکت‌های زیبایی از این قابلیت فقط برای تبلیغات استفاده می‌کنند، چرا که داشتن ترکیبات متعدد، تأثیرگذاری محصول را افزایش نمی‌دهد.
  • مصرف روزانه. برای متوجه‌ شدن تأثیر کرم‌های ضدچروک باید آن‌ها را روزی یک الی 2 بار و برای هفته‌های متوالی مصرف کنید؛ اما بعد از قطع مصرف این کرم‌ها پوست دوباره به حالت قبلی خود باز می‌گردد.
  • عوارض جانبی. برخی از این محصولات ممکن است باعث حساسیت، دانه‌های پوستی، سوختگی و قرمزی پوست شوند. برای کاهش این عوارض حتماً کرم را بر طبق دستورالعمل شرکت سازنده مصرف کنید. همچنین بهتر است محصولاتی را انتخاب کنید که باعث واکنش‌های آلرژیک و آکنه نمی‌شوند. در صورتی‌ که می‌خواهید از این محصولات استفاده کنید با پزشک مشورت نمایید و یا محصولاتی را انتخاب کنید که دارای پشتیبانی می‌باشند تا بتوانید در صورت بروز مشکل یا داشتن سؤال به‌راحتی با شرکت سازنده تماس بگیرید.
  • تفاوت‌های فردی. فقط به این دلیل که دوست شما از یک محصول نتیجه گرفته است دلیل نمی‌شود شما هم همان نتیجه را دریافت کنید. نوع پوست افراد با هم متفاوت است و هیچ محصولی برای همه افراد تأثیر یکسانی نخواهد داشت. پس به‌ هیچ‌ عنوان فکر نکنید که یک محصول معجزه می‌کند.

بهترین روش‌های لیفت صورت بدون جراحی

در روش‌های غیرجراحی لیفت صورت به کمک پروسه‌های بدون تهاجم یا کم تهاجم ظاهر پوست صورت را بهبود می‌بخشند. بر خلاف جراحی لیفت صورت که با ایجاد یک بریدگی روی پوست آن را کشیده و قسمت‌های اضافه را می‌چینند، در روش غیرجراحی لیفت صورت از بریدگی و خون‌ریزی خبری نیست و فرد دوران نقاهتی نخواهد داشت.

 لیفت صورت با اندولیفت

لیفت صورت با اندولیفت

اندولیفت نوعی متد درمانی با لیزر است که تکنیک‌های جوان‌سازی و کانتورینگ صورت را با هم ادغام کرده. با استفاده از این روش دیگر به جراحی‌هایی که شامل کشیدن و بریدن پوست می‌شوند نیازی نمی‌باشد. این روش که با دستگاه خنک‌کننده انجام می‌شود و به بریدگی و بیهوشی نیازی ندارد، بسیار ساده‌تر و بی‌خطرتر از دیگر روش‌های قدیمی و سنتی است.

اندولیفت نوعی لیزر بینابینی کم تهاجم است که امواج لیپولیتیک و فوتو بیو مدولاسیون را به طول موج 1470 نانومتر به‌ صورت انتخابی به پوست منتقل می‌کند. این امواج میکروفایبر به‌ راحتی و بدون هیچ بریدگی وارد پوست می‌شوند. این فیبرها به کمک میکروتونل‌ها در جهت مخالف جاذبه هدایت می‌شوند و بعد از درمان از خود هیچ ردی به‌جای نمی‌گذارند. به کمک این دستگاه که تأییدیه سازمان غذا و دارو را نیز دارا می‌باشد می‌توانید در طی یک جلسه یک‌ ساعته به نتیجه دلخواه خود برسید. نتیجه این متد شگفت‌انگیز است و برای 3 تا 5 سال ماندگار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: لیزر فول بادی شامل چه قسمت‌هایی می‌باشد

لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ یک روش کم تهاجمی است که در آن پزشک با گذاشتن نخ‌های مخصوص در زیر پوست آن را می‌کشد. این روش بسیار ارزان‌تر از جراحی پلاستیک است و دوران نقاهت بسیار کمتری دارد. در این روش به‌ جای بریدن پوست اضافه و آویزان شده به کمک جراحی؛ بخش از آن را می‌دوزند. به کمک لیفت صورت با نخ، پوست به‌ آرامی کشیده شده و در نتیجه لیفت می‌شود.

این نخ‌ها که باعث کشیده‌ شدن پوست در جهت دلخواه می‌شوند از مواد قابل جذب‌شدن تشکیل شده‌اند و بعد از جای‌گذاری ظرف چند ماه جذب بدن می‌گردند.  علاوه بر بهبود ظاهر پوست و کشیدن آن؛ این نخ‌ها همچنین باعث تحریک کلاژن‌سازی در محدوده خود می‌شوند. به همین دلیل به بهبود پیری پوست کمک کرده و یا آن را به تعویق می‌اندازند. تأثیر لیفت صورت با نخ تا 18 ماه باقی خواهد ماند.

لیفت صورت با فیلر

لیفت صورت با فیلر

لیفت صورت با فیلر یک روش نیمه تهاجمی است که با کمک مواد تزریقی به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند. این فیلرها چروک‌های پوستی را برطرف کرده، پوست را پر نموده و حالت آویزان آن را برطرف می‌نمایند.

به طور معمول این روش در مقایسه با جراحی‌های لیفت صورت قدیمی از محبوبیت بیشتری برخوردار است؛ چرا که در عین‌ حال که تمامی مزایای جراحی را دارا می‌باشد بسیار ارزان‌تر و بی‌خطرتر است و دوران نقاهت کوتاه‌تری دارد. علاوه بر این به طور معمول کبودی کمتری نیز خواهد داشت. به‌ عنوان یک پروسه غیرجراحی لیفت‌های صورت مایع درد کمتری دارند و بسیاری از بیماران می‌توانند روز بعد از درمان به کار خود بازگردند. نتیجه این روش تا 6 ماه باقی خواهد ماند.

لیفت صورت با بوتاکس

لیفت صورت با بوتاکس

بوتاکس به‌ عنوان یک ریلکس کننده عضلانی عمل می‌کند. به همین دلیل می‌توان از این ماده برای برطرف‌کردن خطوط اخم، خطوط پیشانی و خطوط اطراف لب استفاده نمود. نتیجه لیفت صورت به کمک بوتاکس در مقایسه با جراحی لیفت طبیعی‌تر می‌باشد.

به دلیل این که بوتاکس یک روش غیرجراحی است، بسیاری از افراد تمایل زیادی به انجام آن دارند. بوتاکس سریع انجام می‌شود و دردی به همراه ندارد. به همین دلیل می‌توانید سریعاً بعد از تزریق فعالیت‌های خود را از سر بگیرید. بعد از اولین جلسه تزریق باید هر 3 تا 4 ماه یک‌بار برای تزریق مجدد به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: سریع ترین روش لاغری بشناسید

لیفت صورت با هایفوتراپی

لیفت صورت با هایفوتراپی

سونوگرافی متمرکز با شدت بالا یا همان هایفوتراپی که با عنوان لیفت صورت با اولتراسوند نیز شناخته می‌شود، به یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای لیفت صورت و گردن تبدیل شده است. برخلاف برخی از دیگر روش‌های لیفت صورت که برای نتیجه دهی به چندین روش ترکیبی نیاز است، در هایفوتراپی با یک جلسه می‌توان به نتیجه‌ای شگفت‌انگیز رسید. نتیجه این روش تا یک سال ماندگار خواهد بود.

لیفت صورت با لیزر جوان‌ساز

لیفت صورت با لیزر جوان‌ساز

لایه‌برداری پوست با لیزر یکی از روش‌های مؤثر در کاهش چروک‌ها؛ لکه‌های پیری، جای جوش و دیگر لکه‌های صورت می‌باشد و علاوه بر این به لیفت و کشیدگی پوست نیز کمک می‌کند. تأثیرات لیزر بر روی پوست بسیار است و یک روش بی‌خطر برای بهبود معجزه‌آسای ظاهر پوست محسوب می‌شود.

استفاده از لیزر نوعی درمان غیرجراحی به‌حساب می‌آید؛ اما همهٔ درمان‌های به کمک لیزر بدون دوران نقاهت نیستند. دوران نقاهت لایه‌برداری پوست به کمک لیزر به نوع لیزر استفاده شده و همچنین سلامت عمومی فرد و روند بهبودی وی بستگی دارد. تأثیر این روش می‌تواند تا 5 سال باقی بماند.

لیفت صورت با آر اف فرکشنال

لیفت صورت با آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال یکی از جدیدترین روش‌های جوان‌سازی صورت است که بدون خطر و به‌ صورت مؤثری به جوان‌سازی و شادابی پوست کمک می‌کند. آر اف فرکشنال یکی از مؤثرترین روش‌ها در لیفت پوست محسوب می‌شود.

آر اف اساساً نوعی انرژی الکتریکی است. در پزشکی زیبایی با استفاده از این انرژی به‌ آرامی و بدون خطر به پوست حرارت می‌دهند. گرم‌ کردن لایه درمیس پوست تا 60 درجه سلسیوس باعث تولید کلاژن و الاستین جدید شده و پوست به طرز شگفت‌انگیزی خود را کشیده و سفت می‌کند.

مزایای آر اف فرکشنال:

  • دوره نقاهت کوتاه‌تر در مقایسه با لیزر فرکشنال
  • قابل تنظیم برای هر هدف درمانی خاص
  • درد بسیار کم
  • عوارض جانبی محدود

هزینه روش‌های کم تهاجمی لیفت صورت

تمامی روش‌های غیرتهاجمی و کم تهاجمی لیفت صورت در مقایسه با جراحی لیفت صورت هزینه بسیار کمتری دارند و گاهی در مقایسه با کرم‌ها و ماسک‌های گران‌ قیمت لیفتینگ مقرون به صرفه تر هستند. برای اطلاع از هزینه هر روش درمانی ابتدا بایستی با پزشک خود مشورت کنید و مطمئن شوید که این روش‌ها با شرایط شما سازگار هستند یا خیر و سپس هزینه نهایی برآورد شده به شما اعلام خواهد شد.

سخن نهایی

کشیدن و سفت کردن پوست به کمک محصولات پوستی امکان‌پذیر است؛ اما این محصولات هرگز به‌خوبی تبلیغات اغراق‌آمیز آن‌ها و حرف‌هایی که فروشندگان این محصولات می‌زنند عمل نمی‌کنند. باید بدانید که هیچ تضمینی وجود ندارد که با استفاده از کرم‌های لیفت صورت از شر پوست شل و آویزان خلاص شوید. در صورتی‌ که شل‌شدن پوست شما را آزار می‌دهد توصیه می‌شود از دیگر روش‌های کم تهاجم مانند اندولیفت، لیفت با نخ، تزریق فیلر، هایفوتراپی و آر اف فرکشنال استفاده کنید.

سؤالات متداول

بهترین ترکیبات برای لیفت و سفت‌شدن پوست چیست؟

رتینول یکی از مؤثرترین مواد برای تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست می‌باشد که باعث کشیدگی و صاف و یکدست شدن پوست می‌شوند. علاوه بر این، رتینول حاوی هیالارونیک اسید نیز می‌باشد که آن نیز به کشیدگی و محکم‌شدن پوست کمک می‌کند.

کدام ویتامین برای لیفت پوست مفید می‌باشد؟

ویتامین E. این ویتامین حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشد که برای سلامت پوست و مو بسیار مفید هستند. در سراسر دنیا به‌ صورت گسترده‌ای از کپسول‌ها و روغن ویتامین E  برای کشیدگی پوست استفاده می‌کنند. به‌علاوه، این ویتامین زمانی که بر روی پوست مالیده شود با جذب اشعه یووی (UV) از پوست در برابر اثرات مخرب نور خورشید محافظت می‌کند.

از چه سنی می‌توان از کرم‌های سفت کننده صورت استفاده نمود؟

بیشتر افراد بر این عقیده هستند که باید مصرف محصولات ضد پیری را از سن 50 سالگی به بعد یعنی درست زمانی که چروک‌های پوستی عمیق‌تر و پوست شل می‌شوند شروع کنند. اما در حقیقت مصرف این کرم‌ها را باید از اوایل 20 سالگی آغاز نمود.

آیا ویتامین C باعث لیفت پوست می‌شود؟

تولید کلاژن به کشیدگی و خاصیت ارتجاعی پوست مرتبط است. زمانی که سطح کلاژن کاهش می‌یابد پوست کم‌کم شل و آویزان می‌گردد. استفاده از سرم ویتامین C تولید کلاژن را تحریک کرده و در نتیجه باعث لیفت پوست می‌شود.

چگونه می‌توان به‌صورت طبیعی پوست را کشیده و سفت نماییم؟

جدا از برخی روغن‌ها، برخی از دیگر مواد طبیعی نیز می‌توانند به لیفت و کشیدگی پوست کمک کنند:

  • موز. موز سرشار از پتاسیم، ویتامین‌ها و روغن‌های طبیعی است.
  • خیار. خیار به حفظ و تولید الاستین و هیالورونیک اسید که هر دو برای کشیدگی پوست ضروری هستند کمک می‌کند.
  • آناناس
  • آلوئه‌ورا
  • اسکراب قهوه
  • عسل

آیا استفاده از کرم ضدآفتاب به لیفت گردن نیز کمک می‌کند؟

استفاده از کرم‌های ضدآفتاب با SPF 30 به بالا امری ضروری می‌باشد. چرا که اشعه خورشید الاستین و کلاژن را نابود می‌کند به همین دلیل محافظت روزانه از پوست از اهمیت بالایی برخوردار است. اما چه تعداد از ما در هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب به گردن خود نیز کرم می‌زنیم؟ به همین دلیل است که در بسیاری از افراد گردن بسیار پیرتر از صورت به نظر می‌رسد.

چگونه باید از ماسک‌های لیفت صورت استفاده نمود؟

بعد از تمیز کردن صورت، ماسک ورقه‌ای را از پاکت خارج کرده و بر روی پوست خود قرار دهید و مطمئن شوید که به طور کامل بر روی اجزای صورت قرار گرفته باشد. برای 5 تا 8 دقیقه منتظر بمانید سپس ماسک را برداشته و برای چند دقیقه دیگر منتظر بمانید تا مایع ماسک به طور کامل جذب پوست شود.

آیا یخ باعث سفتی پوست می‌شود؟

سرد کردن پوست باعث انقباض رگ‌های خونی شده در نتیجه منافذ پوست کوچک‌تر شده و پف صورت می‌خوابد. بعد از این با دور شدن منبع سرما خون و اکسیژن سریعاً به سطح پوست آمده و دمای آن را به حالت نرمال باز می‌گردانند. در نتیجه پوست کشیده شده و می‌درخشد.

مقاله‌ای که برای شما آماده کردیم، مربوط به بلاگ ره یا بوده و می‌توانید نکات جذاب و آموزش‌های دیگر را در صفحه مربوطه مطالعه کنید. می‌توانید برای دریافت انواع خدمات زیبایی از خدمات کلینیک پوست و مو ره یا بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *