خانه » کاشت ابرو » بهترین سن کاشت ابرو چقدر است؟ (سن مناسب برای کاشت ابرو)
آخرین مقالات

بهترین سن کاشت ابرو چقدر است؟ (سن مناسب برای کاشت ابرو)

بهترین سن کاشت ابرو

فهرست مطالب

کاشت ابرو نوعی جراحی زیبایی است که برای پر پشت کردن ابرو‌ها به کار می‌رود. این یک روش دائمی است و نتایج حاصل از آن می‌توانند مادام‌العمر باشند. در این روش پزشک، فولیکول‌های مو را از پوست سر برداشته و در محل ابرو قرار می‌دهد.  اما برای اینکه این روش بهترین نتایج را ارائه دهد، سن بیمار حائز اهمیت است. برای یافتن سن مناسب برای کاشت ابرو و نیز دانستن مزایای کاشت ابرو، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

کلینیک ره یا: کاشت ابرو توسط متخصصین

بهترین سن کاشت ابرو چه زمانی است؟

بهترین سن کاشت ابرو چه زمانی است؟

کاشت ابرو برای افراد بالای ۱۸ سال امکان‌پذیر است، اما توصیه می‌شود که از کاشت ابرو تا قبل از ۲۵ سالگی خودداری کنید. سن مناسب برای کاشت ابرو بین ۲۵ تا ۷۲ سالگی است. کاشت ابرو در اوایل دهه ۲۰ زندگی توصیه نمی‌شود، زیرا با بالا رفتن سن ابروها شروع به ریزش می‌کنند. در نتیجه با گذشت زمان، فرد مجبور می‌شود عمل کاشت ابرو را مجدداً انجام دهد. کاشت ابرو در مرحله اول باعث افزایش تراکم ابرو می‌شود، اما برای ماندگاری نتایج به درمان‌های کمکی هم نیاز است. در دهه ۲۰ سالگی، ممکن است هنوز الگو ریزش و رشد ابرو‌ها کاملاً مشخص نباشد. بنابراین بهترین سن برای کاشت ابرو، حدود ۴۰ سالگی یا بیشتر است.

با افزایش سن، میزان و کیفیت مو‌های اهدا شده نیز اهمیت پیدا می‌کنند. در یک جراحی کاشت ابرو، سالم بودن فولیکول‌های مویی که قرار است در محل ابرو کاشته شوند، بر میزان موفقیت آمیز بودن پیوند، اثر دارند.

بیشتر بخوانید: روشهای درمان ریزش مو

حداکثر سن کاشت ابرو

حداکثر سن کاشت ابرو

تا زمانی که روی تاج ابرو‌های خود مو‌های سالمی داشته باشید، می‌توانید یک کاشت ابروی موفقیت آمیز را تجربه کنید، حتی اگر سن زیادی داشته باشید. اگر فکر می‌کنید که کاشت ابرو می‌تواند به زیبایی و اعتماد به نفس شما کمک کند، می‌توانید در هر سنی این عمل را انجام دهید. در کاشت ابرو تنها نکته حائز اهمیت، تراکم و کیفیت موهای کنار یا پشت سر است؛ زیرا فولیکول این مو‌ها باید به ابرو پیوند داده شوند. بیماری‌هایی که ممکن است در سنین بالا رخ دهند، مثل دیابت، فشار خون یا سرطان، ممکن است مانع از کاشت ابرو شوند.

چرا کاشت ابرو باید در سن خاصی انجام شود؟

کاشت ابرو باید در سن خاص

دانستن بهترین سن کاشت ابرو از آنجایی اهمیت دارد که با گذر زمان تغییرات زیادی در ابروها ایجاد می‌شود. علاوه بر تاج ابرو، دم ابرو هم با گذشت زمان شروع به ریزش می‌کند. همچنین، همانطور که مو با افزایش سن رنگ و چربی خود را از دست می‌دهد؛ ابرو‌ هم ممکن است با افزایش سن دچار تغییراتی شود. ممکن است دم ابرو به سمت پایین متمایل شود و مثل افتادگی پلک به نظر برسد. متأسفانه، معمولاً این حالت به صورت نامتقارن اتفاق می‌افتد. برخی بر این باور هستند که این اتفاق به دلیل خوابیدن به روی پهلو ایجاد شده‌ است. با گذر زمان ابرو‌ها به سمت پایین متمایل می‌شوند. همچنین با بالا رفتن سن کیفیت مو‌ها نیز تغییر می‌کند.

مزایای کاشت ابرو در سن مناسب

کاشت ابرو در سن مناسب، باعث دستیابی به بهترین نتایج می‌شود. از مزایای کاشت ابرو در سن مناسب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زمان بهبودی کوتاه و به حداقل رسیدن عوارض
  • کاشت ابرو در یک جلسه و عدم نیاز به جلسه درمانی مجدد

عوارض و معایب کاشت ابرو در سن نامناسب

اگر در سنین پایین کاشت ابرو را انجام دهید، می‌تواند نتایج بدی به همراه داشته باشد. به خاطر داشته باشید که برای تعیین سن مناسب برای کاشت ابرو، باید حتماً با پزشک مشورت کنید، زیرا شرایط برای هر کس متفاوت است. اما به طور کلی، کاشت ابرو در افراد زیر ۱۸ سال با عوارض و خطراتی همراه است. که این موارد عبارتند از:

  • ممکن است برخی فولیکول‌های کاشته شده، رشد نکنند یا اینکه در جهت‌های اشتباهی رشد کنند.
  • ریزش زودرس موهای ابرو
  • پس از کاشت، ممکن است ابرو‌ها به اندازه کافی حجم نگیرند.
  • آسیب جبران ناپذیر به صورت
  • تاثیر تغییرات هورمونی بر نتیجه نهایی کاشت ابرو

بیشتر بخوانید: بهترین کلینیک و مرکز کاشت مو

سؤالات متداول

چه سنی برای کاشت ابرو مناسب است؟

طبق مطالعات میانگین سن مناسب برای کاشت ابرو ۲۹ سال اعلام شده‌ است.

چرا با افزایش سن ریزش ابرو اتفاق می‌افتد؟

ابروها با افزایش سن شروع به نازک شدن می‌کنند، به این دلیل که از ۴۰ سالگی به بعد، سطح تستوسترون در مردان و سطح استروژن در زنان کاهش می‌یابد. هر دوی این هورمون‌ها بر چرخه رشد مو و ساختار فولیکول‌های مو تأثیر می‌گذارند. در نتیجه ساقه‌های مو به تدریج نازک می‌شوند و برخی از فولیکول‌ها دیگر رشد نمی‌کنند.

اگر ابروها در سنین پایین شروع به ریزش کرد باید چه کار کرد؟

از آنجایی که کاشت ابرو در سنین پایین با عوارض همراه است، باید حتماً برای کاشت زودتر از موقع ابرو، از پزشک مجوز بگیرید.

آیا بهترین سن کاشت ابرو در زنان و مردان متفاوت است؟

نه، بیشتر به شرایط هر فرد مربوط می‌شود.

در کنار سن چه عواملی بر نتیجه کاشت ابرو تاثیر می‌گذارند؟

سلامت کلی شما و نحوه مراقبت از ابروهای خود پس از جراحی نیز از عوامل مهمی هستند که بر نتیجه تاثیر می‌گذارند.

آیا سن موقع کاشت ابرو روی میزان موفقیت کاشت تاثیر دارد؟

بله درست است، همانطور که در مقاله ذکر شد سن مناسب به موفقیت عمل جراحی کاشت ابرو کمک می‌کند.

برای کاشت دوباره ابرو هم شرایط سنی به همین صورت هست یا نه؟

بله، برای این کار، شرایط کاملاً مشابه است.

مقاله‌ای که برای شما آماده کردیم، مربوط به بلاگ ره یا بوده و می‌توانید نکات جذاب و آموزش‌های دیگر را در صفحه مربوطه مطالعه کنید. می‌توانید برای دریافت انواع خدمات زیبایی از خدمات کلینیک پوست و مو ره یا بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *