خانه » لیفت صورت » لیفت پیشانی: روش ها، قیمت و ماندگاری
آخرین مقالات

لیفت پیشانی: روش ها، قیمت و ماندگاری

لیفت پیشانی

فهرست مطالب

یکی از علائم اولیه‌ی پیری شلی و افتادگی پوست اطراف چشم در قسمت پیشانی است. برای سفت کردن پوست و جوانسازی نواحی اطراف چشم راه‌های زیادی وجود دارد. اولین راه بهبود شکل و محل ابرو، کاهش افتادگی پیشانی با لیفت و صاف کردن بافت پیشانی، کاهش چروک‌های پیشانی و پوست اضافی پلک بالا است.

درمان‌های موجود برای پیشانی و پلک شامل درمان‌های کم‌تهاجمی و غیر جراحی مانند بوتاکس و فیلر و همچنین درمان‌های جراحی می‌باشد. روش‌های جراحی برای پیشانی بسته به محل خط رویش موی فرد و شکل و حجم ابروها متفاوت است و این تفاوت معمولاً مربوط به محل ایجاد برش است.

خدمات کلینیک ره یا: لیفت صورت با تخفیف ویژه

لیفت پیشانی چیست؟


لیفت پیشانی (لیفت ابرو نیز نامیده می‌شود) باعث کاهش چین‌های پیشانی و بالای بینی، بهبود خط اخم و اصلاح جای ابروهایی که پایین یا افتاده هستند می‌شود. لیفت پیشانی باعث جوانسازی ظاهر ابروها و شادابی ظاهر قسمت بالایی صورت می‌شود.

بهترین کاندیدها برای لیفت پیشانی


بهترین کاندیدها برای لیفت پیشانی

لیفت پیشانی معمولاً در سنین 40 تا 60 سالگی و برای کاهش علائم مشهود پیری انجام می‌شود. با این حال این درمان می‌تواند برای افراد با هر سنی، که به دلیل استرس یا فعالیت عضلات شیار یا خط اخم دارند، مناسب باشد. افرادی که مشکلات ارثی مانند افتادگی یا سنگینی ابرو و یا خطوطی بالای بینی دارند، می‌توانند با این جراحی ظاهری بهتر و شاداب‌تر داشته باشند.

آماده شدن برای لیفت پیشانی


جراح به منظور آماده شدن شما برای جراحی دستوراتی خواهد داد که شامل نکات مربوط به خوردن و آشامیدن، عدم سیگار کشیدن و مصرف یا عدم مصرف ویتامین‌ها و داروها است. پیروی از این دستورات کمک می‌کند تا جراحی و دوران نقاهت سبک‌تر و بهتری داشته باشید.

سیگار کشیدن باعث بالا رفتن احتمال بروز عوارض جانبی و کند شدن روند بهبودی می‌شود. بیمار باید مصرف الکل را کاهش دهد و 48 ساعت قبل از عمل الکل مصرف نکند.

روش‌های لیفت پیشانی


امروزه روش‌های زیادی برای جوانسازی ابرو و پیشانی وجود دارند. این روش‌ها شامل روش‌های کم‌تهاجمی و بدون جراحی، مانند لیفت ابرو با بوتاکس، لیفت ابرو با فیلر و روش‌های جراحی می‌باشند.

لیفت پیشانی بدون جراحی

روش‌های غیر جراحی لیفت پیشانی کم تهاجمی بوده و هزینه‌ی بسیار کمتری نسبت به جراحی دارد. ماندگاری این روش‌ها نسبت به جراحی کمتر است، اما به دلیل داشتن عوارض بسیار کم و دوران نقاهت کوتاه، بیشتر توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: لیفت ابرو با نخ

لیفت پیشانی با نخ

لیفت پیشانی با نخ روشی کم‌تهاجمی بوده و می‌تواند باعث سفت شدن پوست شل و افتاده و چروک قسمت ابروها و لیفت آن‌ها شود تا فرد جوان‌تر به نظر برسد. همانطور که از نام این درمان مشخص است، در لیفت با نخ، پزشک سوزن کوچک و نخ‌های جذبی را وارد پوست می‌کند و نخ را تا بالا می‌کشد و آن را در جایی که مشخص نباشد، مانند خط رویش مو محکم می‌کند. برخی از نخ‌ها خارهایی دارند که به بافت گیر کرده و کمک می‌کند تا نخ بافت‌های زیرین را بالا بکشد. یکی از پر‌کاربرد‌ترین نخ‌های لیفت برای لیفت پیشانی نخ‌های آپتوس می‌باشد.

چون نخ‌ها بعد از 12 تا 18 ماه جذب می‌شوند، کلاژن جدید در ناحیه‌ی درمان شده ساخته می‌شود. این روش نسبتاً سریع بوده و درد زیادی ندارد؛ با این حال این روش موقتی بوده و احتمالاً نیازمند تکرار باشد. نخ‌ها ممکن است باعث زخم، کبودی، تورم و کشیده شدن پوست شوند؛ اما اکثر افراد بعد از یک هفته می‌توانند فعالیت‌های روزمره‌شان را انجام دهند.

لیفت پیشانی با بوتاکس

لیفت پیشانی با بوتاکس

جای ابروها روی پیشانی توسط عضلاتی که آن‌ها را در جهات مختلف و به میزان مختلف می‌کشند مشخص می‌شود.

تزریق دقیق بوتاکس به نواحی خاصی از ابروها، باعث فلج شدن عضلات شده و پیشانی را بالا خواهد کشید و قوس ابرو بیشتر خواهد شد.

علاوه بر این، چروک‌های پیشانی برطرف می‌شوند و ظاهر فرد جوان‌تر و شاداب‌تر خواهد شد.

نتایج بوتاکس دائمی نیستند و به مرور زمان (معمولاً در عرض 4 تا 5 ماه) اثر آن از بین می‌رود و می‌توانید در صورت تمایل مجدداً بوتاکس تزریق کنید.

لیفت پیشانی با فیلر

لیفت پیشانی با فیلر

تزریق فیلر پوستی می‌تواند باعث افزایش حجم نواحی فرو رفته در اطراف ابروها و پیشانی شده و این نواحی را برجسته کند و ابروهایی که کمی افتادگی دارند را درمان کند.

نتایج تزریق فیلر بلافاصله دیده خواهد شد. این درمان غیر جراحی 15 تا 30 دقیقه زمان می‌برد تا انجام شود و نتایج آن 4 تا 6 ماه ماندگار خواهند بود. بعد از این مدت می‌توان مجدداً برای لیفت ابرو فیلر تزریق کرد.

بیشتر بخوانید: لیفت بینی با نخ

لیفت پیشانی با اولتراسوند

Sofwave در مطب پزشک و با استفاده از کرم بی‌حسی موضعی انجام شده و حدود 30 الی 45 دقیقه طول می‌کشد. افراد بلافاصله بعد از درمان به منزل باز می‌گردند، سر کار می‌روند، آرایش می‌کنند و بدون نگرانی هر کاری که می‌خواهند انجام می‌دهند. طبق تحقیقات بالینی 88% افراد، 12 هفته بعد از یک جلسه درمان، ظاهرشان بهبود یافته یا بهبودی چشمگیری داشته است.

دستگاه اولتراسوند (Sowave) باعث گرم شدن بافت‌های میانی پوست در عمق مشخصی شده و باعث جوانسازی بافت‌های کلاژنی می‌شود و پیری پوست را درمان می‌کند. این تحریک کلاژن‌سازی نوعی لیفت پیشانی غیر جراحی است.

لیفت پیشانی با لیزر

لیفت پیشانی با لیزر می‌تواند چروک‌ها را صاف کرده و افتادگی ابروها یا پلک‌ها را برطرف کند و ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تری به فرد هدیه دهد.

پوست پیشانی را می‌توان با لیزر ری‌ سرفیسینگ با استفاده از لیزر CO2 سفت کرد.

این روش بسته به شرایط بیمار 5 تا 10 سال ماندگار خواهد بود.

لیفت پیشانی با جراحی

امروزه لیفت ابرو با تکنیک‌های جراحی مختلفی انجام می‌شود. این روش‌ها نسبت به روش‌های غیر جراحی عوارض و هزینه‌ی بیشتر و دوران نقاهت طولانی‌تری دارند.

جراحی لیفت پیشانی کلاسیک

در این روش برشی طولانی در پشت خط رویش مو ایجاد می‌شود و از یک گوش تا گوش دیگر امتداد می‌یابد. پوست، چربی و بافت اضافی برداشته شده و به پوست باقی‌مانده و عضلات ابرو ظاهری جوان‌تر داده خواهد شد.

لیفت ابرو با آندوسکوپی

لیفت ابروی آندوسکوپی

لیفت ابروی آندوسکوپی با بیهوشی عمومی یا تزریق وریدی (IV) داروی بی‌حسی و بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

چندین برش کوچک (اکثر جراحان برش‌های 3 تا 5 سانتی‌متری ایجاد می‌کنند) در بالای خط رویش موی پیشانی ایجاد می‌شود و دوربین آندوسکوپ و ابزار جراحی از طریق آن‌ها وارد پوست می‌شوند. بافت ابرو به آرامی جدا شده و بالا کشیده می‌شود. سپس بافت اضافی برداشته می‌شود. عضلات بالا کشیده شده و برش‌ها بخیه زده و پانسمان می‌شوند.

ماندگاری نتایج حدوداً 5 تا 7 سال خواهد بود.

لیفت پیشانی با اندوتاین

لیفت پیشانی با اندوتاین

پروتزهای اندوتاین از ماده‌ای به نام پلی‌لاکتیک اسید ساخته شده‌اند که ماده‌ای طبیعی است.

اندوتاین به جراحان کمک می‌کند تا بتوانند پوست پیشانی را با استفاده از برش‌های بسیار کوچکی در بالای خط رویش موی پیشانی جابه‌جا کرده و ابروها را ضمن صاف کردن چروک‌های بین ابروها و پیشانی، در جای مناسبی قرار دهند.

مراقبت‌های بعد از لیفت پیشانی


مراقبت‌های بعد از لیفت پیشانی

معمولاً بیماران بعد از لیفت ابرو درد کمی دارند؛ اما کمی احساس ناراحتی و تنگی و کشیدگی در پیشانی خواهند داشت. تورم و کبودی تا 10 روز بعد از درمان یا بلافاصله بعد از درمان طبیعی است و اکثراً بعد از حدود 2 هفته برطرف خواهند شد.

مدت زمان استراحت بعد از لیفت ابرو به خود فرد بستگی دارد و اگر فقط لیفت ابرو انجام داده‌اید نسبت به فردی که لیفت ابرو همراه با لیفت صورت، بلفاروپلاستی یا درمان‌های پیچیده‌ی دیگر انجام داده است، دوران نقاهت شما کوتاه‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: لیزر موهای گردن

هزینه و قیمت لیفت پیشانی


هزینه و قیمت لیفت پیشانی

هزینه ی لیفت پیشانی برای هر فرد بعد از معاینه توسط پزشک با توجه به شرایط مراجعه کننده و تکنیک و روش مناسب ایشان تعیین می‌شود. از سایر عوامل مؤثر بر این هزینه می‌توان به دستمزد پزشک، مواد مورد استفاده برای لیفت، هزینه‌ی ویزیت و هزینه‌ی اتاق عمل (در صورت جراحی لیفت پیشانی) اشاره کرد.

سؤالات متداول


ماندگاری لیفت ابرو بدون جراحی چقدر است؟

ماندگاری لیفت ابروی غیر جراحی با بوتاکس یا فیلر چند ماه خواهد بود. لیفت پیشانی با نخ حدود 18 ماه ماندگاری خواهد داشت.

تفاوت لیفت ابرو با جراحی و لیفت پیشانی بدون جراحی چیست؟

اگرچه لیفت ابرو غیر جراحی سریع، راحت و نسبتاً بی‌خطر است، اما نتایج آن دائمی نیستند. این امر به این معناست که برای دستیابی به نتایج دلخواه درمان باید تکرار شود.

چروک‌های عمیق‌تر و چین‌های شدیدتر نیازمند لیفت با جراحی هستند تا نتایج زیبایی مورد نظر حاصل شوند؛ از آنجایی که لیفت ابروی غیرتهاجمی دائمی نیست، بیشتر برای افراد جوان مناسب است.

چند روز بعد از لیفت پیشانی می‌توانم ورزش کنم؟

بهتر است تا 3 هفته بعد از درمان ورزش نکنید و کاری نکنید که ضربان قلبتان بالا برود. این کار باعث برطرف شدن تورم و تسریع روند بهبودی خواهد شد.

بهترین سن برای لیفت پیشانی چه سنی است؟

سن عاملی تعیین کننده در لیفت پیشانی نیست. فقط باید بدانیم که افتادگی ابرو به اندازه‌ای هست و چین و چروک پیشانی عمیق هستند تا درمان مؤثر باشد یا خیر.

تفاوت لیفت پیشانی آندوسکوپی و لیفت پیشانی باز (کرونال) چیست؟

در گذشته لیفت پیشانی با برشی از گوش تا گوش و در بالای سر انجام می‌شد. اما با ورود ابزار آندوسکوپی به این عرصه، امکان لیفت پیشانی با 3 تا 4 برش 1.25 سانتی‌متری (0.5 اینچی) که لابه‌لای موها پنهان می‌شوند، فراهم شده است.

آیا سیگار کشیدن بر روند بهبودی بعد از لیفت پیشانی مؤثر است؟

بله. تأثیر هر نخ سیگار 12 ساعت در رگ‌های خونی بدن باقی خواهد ماند. سیگار کشیدن باعث کُند شدن روند بهبودی پوست شده و عوارض مربوط به سیگار کشیدن زیاد خواهند بود. حتی دود سیگار ناشی از سیگار کشیدن افراد دیگر هم در هفته‌های قبل و بعد از جراحی تأثیرات منفی بر روند بهبودی و نتایج خواهد داشت. ترک سیگار قبل و بعد از هر عملی ضروری است.

آیا جای زخم جراحی لیفت پیشانی باقی می‌ماند؟

همیشه وقتی پوست بریده شود جای زخم و اسکار ایجاد خواهد شد. در قسمت پوست سر، روی اسکار دیگر مویی رشد نخواهد کرد. اگر موها پرپشت و ضخیم باشند، اسکارها دیده نخواهند شد؛ اگر موها کم‌پشت و نازک باشند هم اسکار دیده نخواهد شد، ولی عدم رشد مو روی آن مشهود خواهد بود. معمولاً می‌توان اسکار را تا جایی که مو پرپشت باشد عقب کشید، در نتیجه اسکار مسئله‌ی مهمی نخواهد بود.

بهترین روش لیفت پیشانی کدام است؟

بهترین روش لیفت پیشانی برای هر فرد با توجه به شرایط فرد، شدت چین و چروک‌های پیشانی و افتادگی ابرو بعد از معاینه توسط پزشک تعیین می‌شود.

مقاله‌ای که برای شما آماده کردیم، مربوط به بلاگ ره یا بوده و می‌توانید نکات جذاب و آموزش‌های دیگر را در صفحه مربوطه مطالعه کنید. می‌توانید برای دریافت انواع خدمات زیبایی از خدمات کلینیک پوست و مو ره یا بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *