خانه » لیفت صورت » اندولیفت چیست| عوارض لیزر اندولیفت، هزینه، ماندگاری+ مراقبت و عکس
آخرین مقالات

اندولیفت چیست| عوارض لیزر اندولیفت، هزینه، ماندگاری+ مراقبت و عکس

اندولیفت چیست

فهرست مطالب

اندولیفت درمانی لیزری بدون درد و بریدگی می باشد که امکان بهبود ساختار و کاهش افتادگی را به پوست می دهد.

اندولیفت امکان بهره مندی از نتایج جراحی لیفت را می دهد، اما می توانید از دوران نقاهت طولانی مدتی که جراحی های سنتی دارند، میزان بالای مشکلات جراحی و همچنین هزینه بالاتر اجتناب کنید.

اندولیفت بسیار کم تهاجمی، بدون برش و زخم است. از این روش می توان روی صورت، گردن و همچنین نواحی دیگر بدن از جمله زانوها و دست ها نیز استفاده کرد.

خدمات کلینیک ره یا: لیفت صورت همراه با تخفیف ویژه

اندولیفت چیست؟


اندولیفت درمانی لیزری جدید، بسیار کم تهاجمی و مبتکرانه است که امکان بهبود ساختار و کاهش افتادگی را به پوست می دهد.

اندولیفت تمام صورت را بازسازی می کند: اٌفتادگی خفیف پوست و تجمع چربی در یک سوم پایین صورت (غبغب، گونه، دهان، خط فک) و گردن را که بیشتر از یک اصلاح ساده ی افتادگی پلک پایینی است، بازسازی می کند.

گرمای انتخابی لیزر چربی را ذوب کرده این چربی از منافذ میکروسکوپی در ناحیه تحت درمان سرازیر می شود و در عین حال باعث انقباض سریع پوست می گردد.

علاوه بر این، با توجه به نواحی بدنی که درمان می تواند روی آنها انجام شود، چندین ناحیه در نظر گرفته می شود: باسن، زانوها، شکم، داخل ران و مچ پاها.

کاربرد‌های لیزر اندولیفت


 لیزر اندولیفت کاربرد‌های زیادی دارد.

اندولیفت می تواند برای کانتورینگ بدن، جمع شدن پوست، کاهش چربی در نواحی دارای پوست اضافی و چربی صورت از جمله غبغب، خط فک و گردن نیز استفاده شود.

از اندولیفت می توان برای کاتنورینگ گردن و لیفت ابرو نیز استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: آیا کرم و ماسک لیفتینگ بهترین روش لیفت پوست صورت است؟

انقباض مکانیکی 

انقباض مکانیکی

اگرچه تأثیر این روش در سفت و محکم شدن پوست موقتی و فوری است، اما نکته مهم این است که بدن همچنان به واکنش نشان دادن ادامه می دهد.

بهبود ظاهر پوست و از بین بردن جای جوش

بهبود ظاهر پوست

پروتئین های ساختاری مانند کلاژن و الاستین به طور طبیعی در پاسخ به اندولیفت تولید می شوند.

از سابسیژن با اندولیفت می‌توان برای از بین بردن آکنه و جای جوش استفاده کرد.

جوانسازی سطح پوست

جوانسازی سطح پوست

به خاطر فرآیند طبیعی ترمیمی که توسط اندورفین آغاز می شود، افزایش کلاژن تأثیر زیادی در ظاهر سطح پوست داشته و باعث جوانسازی آن می شود.

کاهش چربی

با هدایت انرژی لیزری اندولیفت به لایه های کمی عمیق تر، می توان سلول های چربی را هدف قرار داد و باعث امولسیون آنها شد. به علاوه، شبکه فیبروسپتالی که سلول های چربی را نگه می دارد، منقبض می گردد.

بیشتر بخوانید: لیفت با نخ سیلوئت

مزایای اندولیفت


لیزر اندولیفت مزایای زیادی دارد که عبارتند از:

  • به بی هوشی نیازی ندارد، فقط هوای سرد کافی است.
  • تأثیرات طولانی مدت دارد.
  • یک جلسه درمانی کافی است.
  • نیاز به برش ندارد، جای زخم باقی نمی ماند.
  • باعث خونریزی و کبودی نمی شود.
  • روش کاربردی ساده ای است که می تواند در یک محیط بالینی انجام شود.
  • به دوره بهبودی پس از درمان نیاز ندارد.

چه افرادی کاندید مناسبی برای اندولیفت هستند؟


اندولیفت برای هر رنگ پوست و نوعی مناسب است، اما برای بانوان باردار، افرادی که ضربان ساز یا دفیبریلاتور داخلی دارند، بیمارانی که ایمپلنت الکترونیکی یا دائمی در ناحیه مورد نظر (از جمله صفحات و پیچ های فلزی)، ایمپلنت های سیلیکونی دارند یا مواد شیمیایی تزریق کرده اند، توصیه نمی شود. به افرادی که سابقه بیماری حساس به دما (مثلا عود هرپس سیمپلکس/تبخال) یا هر بیماری فعالی (مانند درد، اگزما، بثورات پوستی و پسوریازیس) در ناحیه تحت درمان دارند، این درمان توصیه نمی‌شود.

اندولیفت چگونه انجام می‌شود؟


اندولیفت چگونه انجام می‌شود؟

اندولیفت 3 نوع دارد، درمان آکنه، سفتی پوست و چربی سوزی (لیپولیز). برای پوست افتاده نوع سفت کننده پوست استفاده می شود. در مواردی که نیاز به درمان افتادگی پوست و چربی سوزی می باشد، 2 نوع اندولیفت با هم استفاده می شوند. در اندولیفت از لیزر 1470 نانومتر استفاده می شود و از طریق رشته های میکرواپتیکی یک بار مصرف، که به نازکی مو هستند، و به راحتی زیر پوست و در هیدرودرم سطحی قرار می گیرند، انجام می شود. انرژی لیزری به طور انتخابی آب و چربی را هدف می گیرد: به طور مؤثر چربی را ذوب کرده ولی در عین حال تولید کلاژن را تحریک می کند. این امر باعث انقباض سریع پوست و کاهش افتادگی آن می شود. زمانی که در درمان اندولیفت صرف می شود بستگی به اندازه ناحیه تحت درمان و تجویز پزشک دارد، اما معمولاً بین 30 تا 90 دقیقه زمان می برد. فقط یک جلسه اندولیفت معمولاً نیاز می باشد، اما برخی بیماران ممکن است نیاز به جلسه دوم برای دیدن نتایج بهتر داشته باشند.

دوران نقاهت و مراقبت‌های لازم بعد از اندولیفت


نقاهت و مراقبت‌های لازم بعد از اندولیفت

اندولیفت در بخش سرپایی انجام می شود، بنابراین بلافاصله بعد از درمان می توانید به منزل بروید. نیاز به باند کشی یا پانسمان نیز ندارید. بعد از درمان، قرمزی و کبودی ممکن است ظاهر شود، اما معمولاً در عرض 1 تا 2 هفته از بین می رود و اکثر بیماران می توانند بعد از 1 تا 2 هفته به فعالیت های اجتماعی خود ادامه دهند. بیماران ممکن است درد، حساسیت به لمس و بی حسی را برای چند هفته بعد از درمان داشته باشند: این علائم دائمی نبوده و با گذر زمان رفع می شوند. به ندرت و موقتاً ممکن است عصب حرکتی در درمان پایین صورت تحت تأثیر قرار گیرد و ممکن است نیاز به استفاده از قرص های ضد التهابی خوراکی باشد.

نتیجه اندولیفت صورت و بدن


سفت شدگی ایجاد شده با اندولیفت به جذب بسیار تخصصی آب و چربی لیزر مربوط است که به طور ویژه ای پوست را سفت می کند، کشسانی آن را بهبود می بخشد، جوانسازی می کند و در صورت نیاز چربی را کاهش می دهد.

اندولیفت تولید کلاژن را هدف قرار می دهد و متابولیسم لایه عمیق تر پوست را که حاوی هیالورونیک اسید و الاستین است را بهبود می‌بخشد. بنابراین، نتایج مورد نظر شامل بهبود سفتی پوست به علاوه کاهش و کم شدن شلی پوست و بهبود چین و چروک، خطوط و جای زخم می باشد. علاوه بر این، چربی را در نواحی خاصی از صورت یا بدن در حین درمان کاهش می دهد.

در بدن، اندولیفت شلی پوست را کاهش داده و آن را در نواحی مانند زانوها و بازوها سفت می کند و چربی رسوب کرده را کاهش داده و منجر به درمان سلولیت شود.

ماندگاری اندولیفت


ماندگاری اندولیفت

نتایج تنها فوری و طولانی مدت نیستند و بعد از چند ماه پس از درمان نیز، با کلاژن سازی لایه های عمیق تر پوست، ادامه دارد. با این حال این در صورتی ممکن است که شما رژیم غذایی و سبک زندگی سالمی بعد از درمان داشته باشید. اندولیفت از اضافه کردن وزن پیشگیری نمی کند. علاوه بر این، فرآیند سالخوردگی متوقف نشده و باید انتظار تغییرات طبیعی سالخوردگی در گذر زمان را داشته باشید.

تأثیرات درمان حدوداً 2 تا 5 سال بسته به ساختار و سطح مشکلات پوست ماندگار خواهد بود. همانند تمامی روش های درمانی زیبایی، پاسخ و ماندگاری نتایج بستگی به بیمار دارد و اگر پزشک حس کند تکرار اندولیفت ضروری است، می توان آن را بدون عوارض جانبی یا در ترکیب با سایر روش های بدون جراحی برای نتایج بهینه انجام داد.

بیشتر بخوانید: نخ کاگ

عوارض اندولیفت


بعد از اندولیفت انتظار ورم و کبودی را تا 2 هفته پس از درمان داشته باشید. همانند دیگر درمان های گرمایشی، احتمال سوختن پوست، تغییر رنگ پوست یا کبودی عصب وجود دارد، که ممکن است منجر به ضعف عضله ی اطراف دهان به مدت 3 تا 6 ماه شود (اگرچه بسیار نادر است). عدم تقارن و کانتورینگ نامنظم نیز ممکن است رخ دهد و نیاز به درمان بیشتر دارد.

قیمت اندولیفت


هزینه دقیق اندولیفت بستگی به اندازه ناحیه تحت درمان دارد که در جلسه مشاوره با پزشک مشخص می گردد. میزان تجربه و مهارت پزشک، تعداد جلسات درمانی مورد نیاز و موقعیت جغرافیایی کلینیک از دیگر عوامل تأثیرگذار بر این هزینه هستند. اندولیفت معمولاً برای دلایل زیبایی انجام می شود و بنابراین شرکت بیمه هزینه های آن را پوشش نمی دهد.

سؤالات پر تکرار


دوره بهبودی بعد از اندولیفت چقدر است؟ 

اندولیفت نیاز به دوره بهبودی ندارد، بعد از چند ساعت می توانید کارهای روزانه و طبیعی خود را انجام دهید.

اندولیفت صورت بهتر است یا جراحی لیفت صورت؟

مزیت لیفت صورت را نمی توان با جراحی مقایسه کرد.

در جراحی ممکن است عوارضی مانند فلج شدن صورت یا عصب لب، شلی پوست، افتادگی پلک و مشکلاتی در روند پس از عمل، به طور فزاینده ای روی دهد. ارجحیت اندولیفت را نمی توان مورد بحث قرار داد، زیرا تنها روش و دستگاهی است که در بین روش های بدون جراحی می تواند در زیر پوست به کار برده شود و مستقیماً کلاژن پوست و بافت چربی زیر جلدی را هدف قرار دهد.

آیا اندولیفت را می توان روی هر صورت و هر گروه سنی انجام داد؟

قطعاً بله، این روش را می توان روی هر پوست و هر سنی انجام داد. در برخ موارد برای بیمارانی که افتادگی پوست شدیدی دارند، ممکن است نیاز به استفاده از اندولیفت به همراه موارد دیگر نیز باشد. این کار را می توانید در کلنیک ما انجام دهید.

چند جلسه درمان با اندولیفت نیاز است؟

فقط یکی، در صورت کافی نبودن نتایج، می توان درمان را در طی 12 ماه پس از جلسه اول برای بار دوم تکرار کرد.

تمامی نتایج پزشکی بستگی به شرایط قبلی بیمار، از جمله سن، شرایط سلامتی، جنسیت دارد و می تواند روی نتایج و مقدار موفقیت درمان تأثیر بگذارد.

نتیجه اندولیفت بعد از چند وقت قابل مشاهده است؟

نتایج نه تنها بلافاصله قابل رویت هستند، بلکه در طی چند ماه بعد از درمان نیز بهتر می شوند، زیرا کلاژن سازی بیشتر در لایه های عمیق پوست انجام می شود.

بهترین زمان برای دیدن نتایج بعداز 6 ماه مشهود خواهند بود.

همانند تمام درمان های زیبایی، پاسخ و ماندگاری نتایج به بیمار بستگی دارد، اگر پزشک تکرار اندولیفت را ضروری دانست، می توان آن را بدون عوارض جانبی انجام داد.

آیا اندولیفت درناک است؟

اندولیفت نیاز به تزریق موضعی بی حسی برای بی حس کردن ناحیه تحت درمان دارد که ممکن است به طور موقت سوزن سوزن شود و برخی از بیماران احساس گرما و درد موقتی خواهند داشت. در پایان درمان، مقداری قرمزی و ورم جزئی در ناحیه تحت درمان وجود خواهد داشت که ممکن است برای چند هفته بی حس باشد.

اندولیفت بهتر است یا اولتراپی؟

اولتراپی روشی غیر تهاجمی است که از امواج فراصوت متمرکز میکرو با تصویر سازی (MFU-V) استفاده می شود تا لایه های عمیق پوست را هدف گرفته و تولید کلاژن طبیعی را به منظور لیفت و شکل دهی صورت، گردن و قفسه سینه انجام دهند. اندولیفت فناوری لیزر محوری است که تقریباً می تواند تمامی نواحی صورت و بدن را درمان کند، اما اولتراپی فقط زمانی که روی صورت، گردن و قفسه سینه انجام می‌شود، تأثیر دارد. به علاوه، انتظار می رود نتایج اندولیفت بین 3 تا 5 سال ماندگار باشند، اما نتایج التراپی معمولاً تا حدود 12 ماه ماندگار می‌شوند.

آیا نیاز به آمادگی برای اندولیفت دارم؟

از آنجایی که اندولیفت نیاز به بی هوشی، برش یا بخیه ندارد، بیماران نیز احتیاجی به آمادگی خاصی قبل از درمان ندارند.

آیا اندولیفت دائمی است؟

نتایج اندولیفت به خاطر فرآیند سالخوردگی 2 تا 3 سال ماندگار خواهد بود، اما ایجاد کشسانی عمیق پوست بعد از آن زمان نیز ادامه خواهد داشت. بسیاری از عوامل سبک زندگی، از جمله رژیم عذایی سالم، ورزش منظم، اجتناب از نوشیدن الکل و سیگار کشیدن، نقش مهمی در بعد از درمان دارند و فرآیند سالخوردگی را کوتاه تر می کنند.

اندولیفت بهتر است یا هایفوتراپی؟

اندولیفت و هایفوتراپی برای جوانسازی و لیفت صورت استفاده می‌شوند. هر دو عوارض بسیار کمی دارند، اما اندولیفت برای نتیجه بخشی به تعداد جلسات کمتری نسبت به هایفو نیاز داشته و ماندگاری بیشتری دارد.

مقاله‌ای که برای شما آماده کردیم، مربوط به بلاگ ره یا بوده و می‌توانید نکات جذاب و آموزش‌های دیگر را در صفحه مربوطه مطالعه کنید. می‌توانید برای دریافت انواع خدمات زیبایی از خدمات کلینیک پوست و مو ره یا بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *