صورت و گردن نواحی هستند که بیشتر از همه نگرانشان هستیم، اما لیفت با نخ می‌تواند برای افتادگی باسن، لیفت شکم با نخ و سینه‌ها نیز استفاده شود. لیفت با نخ در دوران بارداری، شیردهی و برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی توصیه نمی‌شود. در این مقاله، بررسی می‌کنیم که چرا این روش زیبایی بهتر است برای این افراد انجام نشود. این گروه در موقعیت حساسی قرار دارند که به مراقبت و توجه بیشتری نیاز است، اما چه زمانی لیفت با نخ مناسب شرایط این افراد است؟

خدمات کلینیک ره یا: لیفت صورت زیرنظر متخصصین مجرب

لیفت با نخ در دوران بارداری

لیفت با نخ در دوران بارداری

بارداری همیشه دوره حساسی بوده که در آن بانوان نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارند. اگرچه لیفت با نخ روشی غیرتهاجمی است، بانوان باردار بهتر است این درمان زیبایی را به تأخیر بیاندازند. در اینجا دلایلی وجود دارند که بیان می‌کند، بهتر است لیفت با نخ را در دوره بارداری انجام ندهید.

پوست شما در طی بارداری تغییر زیادی دارد

در طی بارداری، بدن دچار تغییرات زیادی می‌شود و هر گونه درمان خاصی منجر به بدست آمدن نتایج عالی نمی‎‌شود. برخی بانوان تغییرات پوستی را حس می‌کنند که خیلی جذاب نیست، مثلاً آکنه، لکه‌های تیره و ترک‌های پوستی ایجاد می‌گردد. پوست اندامی زنده است که در اطراف نوزاد در حال رشد شما، گسترده می‌شود.

علاوه بر این صورت، دست‌ها و دیگر بخش‌های بدن مقداری ورم کرده و ممکن است وزن اضافه کنید. بنابراین، اگر تحت درمان خاصی قرار بگیرید، ممکن است بهترین نتایج را دریافت نکنید، زیرا بعد از بارداری، بدن شما تغییر می‌کند.

داروهای آرامش‌بخش و بی‌هوشی در دوران بارداری

بارداری دورانی همراه با مقدار زیادی حالت تهوع و استفراغ است، حتی بی‌حسی موضعی می‌تواند گیجی برای بیمار به همراه داشته باشد و او را اذیت کند. مادر باردار باید از افزودن فشار اضافی به روی خود در روز‌های حساس اجتناب کند.

در طی بارداری، مادر فشار خون بالا دارد. زمانی که پزشک از کرم بی‌حسی موضعی حاوی اپی‌نفرین استفاده می‌کند، می‌تواند باعث بالا رفتن فشار خون شود. این مورد برای مادر و نوزاد مناسب نمی‌باشد.

آرامبخش از سیستم بدن نوزاد بعد از مدتی خارج می‌شود، درست همانند بدن مادر، بنابراین تأثیر دائمی ندارد. با این وجود، درمان‌های غیر ضروری باید تا بعد از بارداری به تأخیر بیفتند.

لیفت با نخ در دوره شیردهی

لیفت با نخ در دوره شیردهی

مطالعات علمی کمی به ویژه در مورد بی‌خطر بودن روش‌های زیبایی در طی شیردهی انجام شده است. به وضوح، نگرانی اصلی در این موقعیت، در مورد امکان جذب مواد شیمیایی و داروها توسط سیستم بدنی و انتقال به شیر مادر است.

اگرچه بعد از چند ساعت تمامی اثرات (حتی تأثیر بی‌هوشی) از بدن خارج می‌شود و شما می‌توانید دوباره به بچه شیر دهید، اما بهتر است از درمان زیبایی اجتناب شود.

بیشتر بخوانید: لیفت چشم بدون جراحی

مراقبت از نوزاد تازه متولد شده نیاز به انجام کارهای زیادی دارد، باید به طور مستمر در آغوش گرفته شود، بررسی و به او غذا داده شود. در این شرایط، انجام لیفت با نخ در بدن تقریباً غیر ممکن است، زیرا برای چند روز نمی‌توانید فعالیت‌های فیزیکی شدید را انجام دهد.

در شیر دادن، باید سر را پایین بیارید تا نوزاد را بررسی کنید، اما بعد از لیفت صورت با نخ باید سر بالا نگه داشته شود. درست است که بعد از بارداری، در مورد افتادگی شکم، سینه‌ها و ترک‌های پوستی نگران هستید، اما بهتر است برای انجام این درمان مقداری منتظر بمانید.

بنابراین توصیه می‌شود انجام لیفت صورت و بدن با نخ به بعد از دوران بارداری و شیردهی موکول شود.

لیفت با نخ در بیماران قلبی

لیفت با نخ در بیماران قلبی

قبل از درمان با نخ لیفت، بیمار باید از مصرف رقیق کننده خون به مدت حداقل دو هفته قبل از فرایند اجتناب کند. مبتلایان به مشکلات قلبی، در کل دوزهای مختلفی از رقیق کننده را مصرف میکنند، بنابراین انجام لیفت با نخ می‌تواند عواقب نامناسب و خونریزی شدید داشته باشد.

در مرحله‌ای دیگر، برخی بیماران داروهایی برای کاهش فشار و تسهیل جریان خون استفاده می‌کنند. قرار گرفتن تحت آرامش‌بخش می‌تواند منجر به بالا رفتن فشار خون شود که برای آنها خطرناک است.

لیفت با نخ به عنوان راه‌حلی پزشکی

لیفت با نخ به عنوان راه‌حلی پزشکی

متأسفانه، برخی بیماران قلبی ممکن است آسیب‌های مغزی داشته باشند که می‌تواند بخشی از صورت آنها را فلج کند. در ژورنال جراحی پلاستیک و بازسازی، در مقاله‌ای، نویسنده اثرات لیفت با نخ را بررسی کرده و نتایج قابل توجهی را در مورد صورت بدست آورده که تقارن و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد.

آخرین کلام در مورد لیفت با نخ در گروه‌های حساس

اگر در حال حاضر باردارید یا شیرده هستید و می‌خواهید گزینه‌هایی برای درمان زیبایی پوست انجام دهید، لطفاً تمامی موراد را در نظر گرفته و درمان را به تأخیر بیندازید. اما اگر اصرار به درمان دارید، بهتر است راه‌حلی کم تهاجمی‌تر، مانند: لیفت با نخ را امتحان کنید. به‌علاوه، اگر مشکل قلبی دارید، بهتر است روشی را انتخاب کنید که شامل بی‌حسی یا تزریق با سوزن نشود. مثلاً هایفوتراپی برای لیفت بدن و صورت روشی بی‌خطرتر است. این مورد می‌تواند گزینه بهتری برای گروه‌های حساس باشد.

بیشتر بخوانید: لیفت با نخ سیلوئت

سؤالات پرتکرار

چه مدت بعد از لیفت با نخ می‌توانید به نوزاد شیر دهید؟

پزشکان، پرستاران و ماماها اغلب به مادران می‌گویند که شیر خود را به مدت 24 ساعت بعد از درمان تخلیه کنند تا از انتقال دارو به نوزاد خودداری گردد.

چه نوع نخی برای دوران شیردهی بهتر است؟

نخ‌های PDO و اغلب دیگر انواع نخ‌ها کم تهاجمی هستند و از پلیدیوکسانون ساخته شده‌اند. این ماده نوعی پلیمر مصنوعی کریستالی و زیست تخریب پذیر است و تقریباً عوارض جانبی آن صفر است. با این حال، توصیه می‌شود که در طی شیردهی از نخ لیفت استفاده نکنید.

لیفت سینه با نخ چقدر ماندگاری دارد؟

آنها تا 6 ماه ماندگاری دارند و بعد از این مدت به آرامی جذب می‌شوند. با این حال، بیماران می‌توانند نتایج لیفت را تا یک سال یا بیشتر بعد از جراحی مشاهده کنند.

آیا لیفت سینه با نخ ترک‌های پوستی را از بین می‌برد؟

اینکه لیفت سینه با نخ بتواند ترک‌های پوستی را از بین ببرد یا خیر به مکان آنها بستگی دارد. در برخی موارد، می‌تواند تأثیر آنها در قسمت زیرین سینه را کم کند. اما احتمال اینکه ظاهر ترک‌های پوستی را در کنار یا بالای سینه‌ها تغییر دهد کم است.

آیا نخ لیفت باعث آسیب عصبی می‌شود؟

در مجموع پنج مورد فلج ناقص صورت (2.6%) بلافاصله بعد از لیفت با نخ گزارش شده‌اند. در سه مورد از آنها، یک سمت ابرو ضعیف شده و شاخه عصبی تمپروال صورت آسیب دیده بود.

اگر در زمان بارداری به جای لیفت با نخ، لیزر درمانی انجام دهید بی‌خطرتر است؟

در زمان بارداری انجام لایه برداری لیزری پوست توصیه نمی‌شود، مخصوصاً اگر در سه ماهه اول هستید. زیرا در این زمان احتمال سقط جنین بالا است.

مقاله‌ای که برای شما آماده کردیم، مربوط به بلاگ ره یا بوده و می‌توانید نکات جذاب و آموزش‌های دیگر را در صفحه مربوطه مطالعه کنید. می‌توانید برای دریافت انواع خدمات زیبایی از خدمات کلینیک پوست و مو ره یا بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *