امواج متمرکز ماورای صوت با شدت بالا (هایفوتراپی) یک روش غیر تهاجمی محبوب برای درمان عارضه‌های مختلف پوستی محسوب می‌شود. در این روش امواج متمرکز ماورای صوت در بافت‌های خاصی مورد استفاده قرار گرفته و در مدت زمان کم سبب دستیابی به نتیجه مورد نظر می‌شود. البته اطلاع از عوامل موثر بر مدت ماندگاری هایفوتراپی از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مقاله، عوامل موثر بر مدت زمان ماندگاری هایفوتراپی و نتایج این روش درمانی و همچنین نکاتی در ارتباط با افزایش میزان تاثیر این روش شرح داده خواهند شد تا متقاضیان بتوانند آگاهانه در جهت استفاده از هایفوتراپی تصمیم‌گیری کرده و در جهت افزایش ماندگاری اثر هایفوتراپی اقدام کنند.

خدمات کلینیک ره یا: لیفت صورت با تخفیف ویژه

ماندگاری هایفوتراپی چقدر است؟

ماندگاری هایفوتراپی چقدر است؟

با بازسازی و تقویت کلاژن، در بیشتر موارد پس از 2 تا 3 ماه از زمان اولین جلسه هایفوتراپی، نتایجی مانند صاف‌تر و روشن‌تر شدن پوست قابل مشاهده هستند. متقاضیان بلافاصله پس از درمان، نتایج هایفوتراپی را مشاهده خواهند کرد. این نتایج با گذشت زمان بیشتر آشکار خواهند شد.

البته اثر هایفوتراپی موقتی است و نتایج درمان به طور دائمی ماندگار نیستند. نتایج و ماندگاری اثر هایفوتراپی بسته به میزان مراقبت از پوست، عوامل ژنتیکی و اثربخشی درمان به طور متوسط بین 6 تا 18 ماه ماندگار است.

چه عواملی بر ماندگاری هایفوتراپی تاثیر می‌گذارند؟

چه عواملی بر ماندگاری هایفوتراپی تاثیر می‌گذارند؟

به طور کلی عواملی که بر روند سال‌خوردگی تاثیر می‌گذارند، سبب کوتاه شدن میزان ماندگاری هایفوتراپی صورت می‌شوند.

در بیشتر موارد عوامل قابل کنترل و قابل پیشگیری سبب پیری زودرس پوست می‌شوند. در این حالت، پیری پوست در اثر عوامل خارجی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: رفع خط خنده و لبخند بدون جراحی

بیشتر علائم سال‌خوردگی بر روی پوست ایجاد می‌شوند. با افزایش سن، پوست دچار تغییرات می‌شود. بروز تغییرات بر روی پوست که زودتر از حد معمول ایجاد می‌شوند معمولا ناشی از عوامل محیطی یا سبک زندگی می‌باشند.

قرارگیری در معرض نور خورشید علت اصلی پیری زودرس پوست می‌باشد:

دیگر عوامل محیطی یا موارد مرتبط با سبک زندگی که سبب پیری زودرس پوست می‌شوند شامل:

چگونه ماندگاری هایفوتراپی را افزایش دهیم؟

چگونه ماندگاری هایفوتراپی را افزایش دهیم؟

مراقبت در کوتاه مدت

مراقبت پس از درمان از اهمیت زیادی جهت افزایش ماندگاری هایفوتراپی پوست برخوردار است. جهت افزایش تاثیر هایفوتراپی، متقاضیان بایستی در طول چند هفته اول پس از درمان اقدامات مراقبتی را به دقت رعایت کنند.

اقدامات مراقبتی در مدت حدود 3 هفته پس از هایفوتراپی عبارت‌اند از:

مراقبت در بلند مدت

عوامل محیطی و سبک زندگی می‌توانند سبب پیری زودرس پوست شوند ولی عادات سالم روزمره می‌توانند در بهبود وضعیت پوست موثر باشند. در صورت وجود علائم پیری زودرس پوست، بایستی جهت جلوگیری و توقف روند پیشروی این مشکل پوستی به موارد زیر توجه شود:

نکات کلی در ارتباط با ماندگاری هایفوتراپی

نکات کلی در ارتباط با ماندگاری هایفوتراپی

عدم نیاز به جراحی و زمان بهبودی و مراقبت کم پس از درمان سبب شده تا افراد زیادی به استفاده از روش هایفوتراپی تمایل داشته باشند. ولی در پاسخ به این سوال که هایفوتراپی چقدر ماندگاری دارد بایستی توجه شود که نتایج درمان دائمی نمی‌باشند. با انجام اقداماتی می‌توان ماندگاری هایفوتراپی را افزایش داد ولی در نهایت بهترین روش برای افزایش میزان ماندگاری نتیجه هایفوتراپی، تکرار جلسات درمانی بر اساس نیاز متقاضی می‌باشد.

در ارتباط با تعداد جلسات مورد نیاز برای دست‌یابی به نتیجه مورد نظر و فاصله بین جلسات درمانی بایستی با پزشک مشورت شود.

بیشتر بخوانید: رفع خط اخم بین دو ابرو

سوال‌های رایج در مورد ماندگاری هایفوتراپی

ماندگاری هایفوتراپی چقدر است؟

بسته به میزان دقت در مراقبت پس از درمان و محافظت از پوست، نتایج هایفوتراپی می‌تواند بین 3 تا 18 ماه ماندگار باشد.

برای ماندگاری بیشتر هایفوتراپی چه کنیم؟

متقاضی بایستی از پوست خود به دقت مراقبت کرده و در معرض نور خورشید قرار نگیرد. همچنین باید از کرم ضد آفتاب استفاده شود. توصیه می‌شود که متقاضی از رژیم غذایی سالم استفاده کرده و مقدار زیادی آب بنوشد. خوابیدن به مقدار کافی و قطع مصرف سیگار از اهمیت زیادی برخودار است.

آیا می‌توان هایفوتراپی را تکرار کرد؟

برای رفع بیشتر مشکلات پوستی، جلسات هایفوتراپی بایستی 2 تا 3 بار برای دست‌یابی به بهترین نتیجه تکرار شوند. بهتر است فاصله بین جلسات درمانی 1 تا 3 ماه باشد.

مشاهده نتایج هایفوتراپی به چقدر زمان نیاز دارد؟

پس از هایفوتراپی، مقداری افزایش حجم در ناحیه مورد نظر مشاهده می‌شود ولی نتیجه نهایی پس از 2 تا 3 ماه قابل مشاهده است. برای مدت 6 ماه پس از اولین جلسه درمانی، بازسازی کلاژن در بدن ادامه خواهد یافت.

چرا مشاهده نتیجه هایفوتراپی به زمان زیادی نیاز دارد؟

در روش هایفوتراپی، انرژی ایجاد شده به طور عمیق در لایه میانی پوست نفوذ کرده و سبب انقباض لایه اسمس (SMAS) شده و در نهایت باعث بروز واکنش التهابی می‌شود. متقاضی بایستی جهت واکنش سیستم ایمنی بدن و تولید فیبروبلاست منتظر بماند. فیبروبلاست سبب تولید کلاژن و الاستین می‌شود.

بیشتر بخوانید: کشیدن پوست صورت بدون جراحی با لیزر، نخ

مقاله‌ای که برای شما آماده کردیم، مربوط به بلاگ ره یا بوده و می‌توانید نکات جذاب و آموزش‌های دیگر را در صفحه مربوطه مطالعه کنید. می‌توانید برای دریافت انواع خدمات زیبایی از خدمات کلینیک پوست و مو ره یا بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *