خانه » خدمات پوستی » میکرونیدلینگ صورت چیست و چه مزایایی دارد؟ + عوارض و هزینه
آخرین مقالات

میکرونیدلینگ صورت چیست و چه مزایایی دارد؟ + عوارض و هزینه

میکرونیدلینگ صورت چیست و چه مزایایی دارد؟ + عوارض و هزینه

فهرست مطالب

در روش درمانی میکرونیدلینگ، سوراخ‌هایی با سوزن‌های کوچک، در پوست بیمار ایجاد می‌شود و از محل این سوراخ‌ها کمی خون می‌آید. اگر به این روش نگاه کنید ممکن است کمی نگران شوید. تصور اینکه تعداد زیادی سوزن به داخل پوست صورت فرو رود، برای ما ناخوشایند است؛ اما میکرونیدلینگ باعث تحریک یک واکنش جوان‌سازی در پوست می‌شود که از مشاهده نتایج آن، هیجان‌زده خواهید شد.

خدمات کلینیک ره یا: لیفت صورت با تخفیف ویژه

میکرونیدلینگ صورت چیست؟

میکرونیدلینگ صورت چیست؟

در روش میکرونیدلینگ، در لایه‌ بالایی پوست، سوراخ‌های کوچکی به وسیله سوزن‌های نازک ایجاد می‌کنند؛ و این کار روند طبیعی ترمیم پوست را تحریک کرده، و باعث تولید بیشتر پروتئین‌هایی به نام کلاژن و الاستین می‌گردد. این پروتئین‌ها، موجب صاف شدن و سفت شدن پوست می‌شوند. میکرونیدلینگ، فقط باید توسط یک پزشک متخصص انجام شود و یک روش کم تهاجمی محسوب می‌شود.

معمولا میکرونیدلینگ را برای جوان‌سازی و ترمیم پوست صورت انجام می‌دهند، اما می‌توان این روش را روی پوست پاها، پشت، گردن و یا پوست نواحی دیگر بدن که تاثیرات افزایش سن در آن دیده می‌شود نیز، انجام داد. برای رسیدن به نتایج زیبایی دل‌خواه، باید چند جلسه میکرونیدلینگ انجام دهید.

مزایای میکرونیدلینگ صورت

مزایای میکرونیدلینگ صورت

به دلیل این‌که میکرونیدلینگ مزایای زیادی دارد، بسیار محبوبیت پیدا کرده است. میکرونیدلینگ، درد کمی ایجاد می‌کند و دوران نقاهت کوتاه مدتی دارد؛ همچنین، این روش را می‌توان بر اساس نیاز‌های زیبایی هر فرد تنظیم کرد.

از مزایای میکرونیدلینگ می‌توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • بهبود جای زخم و جوش، از جمله جای جوش آکنه
  • رفع خطوط ریز و چین و چروک صورت
  • ترمیم منافذ بزرگ شده پوست
  • کم کردن لکه‌های تیره پوست(هیپرپیگمانتاسیون)
  • یک‌نواخت کردن رنگ ناهماهنگ پوست
  • بهبود خاصیت ارتجاعی پوست
  • کم کردن ترک‌های پوستی
  • بهبود جای زخم

روش میکرونیدلینگ، نسبت به لیزر درمانی، هزینه بسیار کمتری دارد، و این روش، ممکن است برای بعضی افراد، موثر‌تر باشد. روش‌های درمانی با لیزر، به دلیل تولید گرما، ممکن است که رنگدانه‌های پوست را تحت تاثیر قرار دهد.

افرادی که پوست تیره‌تری دارند، به دلیل مشکلاتی که انواع خاصی از روش‌های لیزر درمانی برای پوست‌های تیره ایجاد می‌کند، میکرونیدلینگ را انتخاب می‌کنند. ایمنی و اثربخشی استفاده از لیزر بر روی پوست‌های تیره، هنوز نیاز به تحقیق بیشتر دارد.

بیشتر بخوانید: رفع خط خنده و لبخند بدون جراحی

چگونه میکرونیدلینگ باعث جوانسازی می‌شود؟

چگونه میکرونیدلینگ باعث جوانسازی می‌شود؟

میکرونیدلینگ، باعث می‌شود که پوست شما کلاژن بیشتری تولید نماید. بدن، برای ترمیم آسیب ناشی از سوراخ‌هایی که دستگاه میکرونیدلینگ در پوست ایجاد کرده‌است، بافت جدید پوستی که غنی از کلاژن است را تولید می‌نماید، و تولید کلاژن بیشتر، باعث تقویت و بهبود مضاعف پوست می‌گردد. در واقع هدف از میکرونیدلینگ این است که، به وسیله وارد کردن سوزن‌ها، به پوست، آسیب جزئی وارد کند تا بدن شما مقدار زیادی مواد ترمیم کننده پوست را که الاستین و کلاژن است را تولید کرده و پوست را بازسازی نماید.

بافت پوستی جدیدی که ایجاد می‌شود، یک‌نواخت بوده و رنگ هماهنگی دارد. معمولا در اثر افزایش سن و یا وارد شدن آسیب، تولید کلاژن در پوست انسان، کاهش می‌یابد. با تحریک کردن پوست برای ساختن بافت جدید، کلاژن زیادی نیز تولید می‌شود و پوست را سفت‌تر می‌کند.

کاندیدای مناسب برای میکرونیدلینگ صورت

کاندیدای مناسب برای میکرونیدلینگ صورت

اگر مشکلات زیر را دارید، می‌توانید از روش میکرونیدلینگ کمک بگیرید:

  • بزرگ شدن منافذ پوست
  • خطوط ریز یا چین و چروک پوست
  • پوست شل، چروک و نازک
  • جای زخم‌های خفیف، به ویژه آن‌هایی که ناشی از آکنه یا سوختگی باشد.
  • تغییر رنگ و یا ناهماهنگی رنگ پوست
  • رفع ترک‌های پوستی

میکرونیدلینگ، ممکن است به افرادی که مبتلا به بیماری‌های زیرهستند نیز، کمک کند:

  • آلوپسی آره آتا (ریزش مو به دلیل یک بیماری خودایمنی)
  • هیپرهیدروزیس (عرق کردن شدید)

گاهی اوقات، پزشکان، از روش میکرونیدلینگ برای تزریق مستقیم داروها یا واکسن‌ها به پوست شما استفاده می‌کنند. می‌توان از این سوزن‌های کوچک، در یک پچ برای تزریق واکسن، استفاده کرد، که فرد می‌تواند به جای مراجعه به پزشک، خودش این تزریق را انجام دهد.

مراقبت‌های لازم پیش از میکرونیدلینگ صورت

قبل از انجام میکرونیدلینگ، پزشک معمولا، انجام کارهای زیر را توصیه می‌کند:

  • دو هفته قبل از درمان از استعمال دخانیات خودداری کنید.
  • از چند روز قبل از درمان، آب فراوان بنوشید، زیرا کم آبی بدن، باعث افزایش کبودی و تورم بعد از درمان می‌شود.
  • محصولات رتینول، سرم‌های ویتامین C و یا محصولات اسید گلیکولیک را در ناحیه تحت درمان، استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث تحریک آن ناحیه در هنگام میکرونیدلینگ شوند.
  •  داروهای رقیق کننده خون را مصرف نکنید.
  • در روز عمل، آرایش نکنید.

بیشتر بخوانید: رفع خط اخم بین دو ابرو

نحوه انجام میکرونیدلینگ صورت

نحوه انجام میکرونیدلینگ صورت

در میکرونیدلینگ، پزشک با استفاده از ابزاری شبیه قلم، که روی آن سوزن‌های ریز و استریل قرار دارد، سوراخ‌های کوچکی روی پوست ایجاد می‌کند. این سوراخ‌ها، آن‌قدر کوچک هستند که معمولا بعد از عمل، آن‌ها را نمی‌بینید.

پزشک، این وسیله را به طور یک‌نواخت بر روی ناحیه تحت درمان حرکت می‌دهد تا بافت ترمیم شده نیز یک‌نواخت رشد کند.

یک ساعت قبل از شروع درمان، پزشک، ناحیه تحت درمان را بی‌حس می‌کند. عمل میکرونیدلینگ، تقریباً ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

بعد از آن، پزشک با استفاده از سرم، پوست را شستشو داده و یک آرام‌بخش به شما می‌دهد و درمان خاتمه پیدا می‌کند. در کل، یک جلسه میکرونیدلینگ تقریباً ۲ ساعت طول می‌کشد.

مراقبت‌های پس از میکرونیدلینگ صورت

مراقبت‌های پس از میکرونیدلینگ صورت

روش میکرونیدلینگ، به اندازه روش‌های جراحی زیبایی تهاجمی نیست و دوران نقاهت آن کوتاه است. بعد از این درمان، اکثر افراد، نیازی به استراحت طولانی مدت ندارند.

تا چند روز بعد از میکرونیدلینگ، ممکن است کمی سوزش و قرمزی در پوست خود داشته باشید. این عوارض ناشی از “آسیب‌های” جزئی است که به وسیله سوزن‌های میکرونیدلینگ بر روی پوست شما ایجاد شده ‌است.

در صورتی که درد و ناراحتی نداشته باشید، می‌توانید بعد از درمان، به محل کار و یا تحصیل خود بروید. تا زمانی که پوستتان خوب نشده‌، بهتر است آرایش نکنید. البته، بعد از گذشت مدتی، می‌توانید در طول زمان ترمیم پوست خود، با آرایش کردن، قرمزی آن را بپوشانید.

بعد از میکرونیدلینگ، پوست شما نسبت به تابش آفتاب حساس تر خواهد شد، پس حتما از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید؛ البته، بهتر است تا یک هفته بعد از میکرونیدلینگ، در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

پوست شما بعد از عمل میکرونیدلینگ، به سرعت شروع به ترمیم پوست و تولید بافت جدید می‌نماید. معمولا، شما می‌توانید بعد از گذشت چند هفته، نتایج این درمان را ببینید.

برای حفظ نتایج درمانی میکرونیدلینگ، به جلسات متعدد درمانی و استفاده از درمان‌های تکمیلی دیگر نیز احتیاج دارید. پزشک برای دستیابی به اهداف زیبایی شما برنامه‌ای تنظیم خواهد کرد.

میکرونیدلینگ صورت در خانه

میکرونیدلینگ صورت در خانه

کیت‌های میکرونیدلینگ خانگی یا غلتک‌های خانگی وجود دارد که محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده‌اند. این کیت‌ها ازران بوده و همه جا در دسترس می‌باشند.

غلتک‌هایی که برای استفاده در خانه ساخته شده‌اند، دارای سوزن‌های کوتاه‌تر و کندتری نسبت به دستگاه‌های میکرونیدلینگ حرفه‌ای هستند. این غلتک‌ها، موجب تحریک موقت رگ‌های خونی، با هدف روشن کردن پوست، می‌شوند. البته، نتایج درمانی استفاده از غلتک‌های خانگی، مشابه میکرونیدلینگ انجام شده در مطب متخصص پوست و یا اسپا نیست.

اگر غلتک‌های خانگی کاملا استریل نشوند، درست مانند دستگاه‌های میکرونیدلینگ حرفه‌ای، ممکن است باعث گسترش میکروب‌ها شوند. قبل از استفاده از غلتک‌های خانگی، پوست خود را کاملا تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: کشیدن پوست صورت بدون جراحی با لیزر، نخ

آیا میکرونیدلینگ صورت در خانه ضرر دارد؟

عمل میکرونیدلینگ یک درمان حرفه‌ای پوست است که باید در مطب یک پزشک متخصص انجام شود. بعضی افراد، برای پرداخت هزینه کمتر، غلتک‌های خانگی میکرونیدلینگ را انتخاب می‌کنند. برخلاف ابزار میکرونیدلینگ حرفه‌ای، این غلتک‌های خانگی، زیاد به عمق پوست فرو نمی‌روند تا خراش سطحی‌تری ایجاد کنند.

این روش، درد کمتری ایجاد می‌کند، اما نتایج آن مشابه میکرونیدلینگ حرفه‌ای نیست. سوراخ‌های روی پوست، در طول درمان میکرونیدلینگ حرفه‌ای، برای القای جوانسازی پوست و ترمیم مجدد آن، ایجاد می‌شود. اما یک غلتک خانگی میکرونیدلینگ، در بهترین حالت، باعث می‌شود که پوست شما روشن‌تر شود.

اگر به دنبال نتایج طولانی مدت و موثر هستید، میکرونیدلینگ حرفه‌ای، گزینه بهتری نسبت به دستگاه غلطکی میکرونیدلینگ خانگی است. اما اگر یک روش کمتر تهاجمی و موقتی می‌خواهید، می‌توانید کیت‌های خانگی را امتحان کنید.

عوارض جانبی میکرونیدلینگ صورت

عوارض جانبی میکرونیدلینگ صورت

درمان میکرونیدلینگ، از نظر جامعه پزشکی، یک روش ایمن و موثر محسوب می‌شود، اما باز هم خطراتی در این درمان وجود دارد.

اولین عارضه بعد از میکرونیدلینگ، خطر تحریک شدن پوست است. عوارض جانبی دیگر میکرونیدلینگ شامل موارد زیر است:

  • تورم
  • درد و ناراحتی در ناحیه درمان شده
  • قرمزی پوست
  • کبودی
  • خشکی پوست
  • پوسته پوسته شدن پوست

یکی از عوارض غیر معمول میکرونیدلینگ، خون‌ریزی است، که ممکن است بعد از میکرونیدلینگ عمیق‌تر، رخ دهد.

همچنین خطر بروز خون‌ریزی، در افرادی که دچار اختلالات خون‌ریزی هستند و کسانی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌نمایند بیشتر است. لازم است که اطلاعات مربوط به بیماری‌ها و داروهایی که مصرف می‌کنید را قبل از این درمان، به پزشک اطلاع دهید.

در میکرونیدلینگ، خطر عوارض جانبی جدی‌تری نیز وجود دارد، از جمله:

  • عفونت
  • تغییر رنگ پوست
  • واکنش به داروهای موضعی استفاده شده در هنگام درمان

برخی از دستگاه‌های میکرونیدلینگ، خطرات مضاعفی ایجاد می‌کنند. آن دستگاه‌هایی که از انرژی و یا گرما استفاده می‌کنند ممکن است باعث سوختگی شوند.

موارد منع میکرونیدلینگ

اگر شرایط زیر را دارید، نباید میکرونیدلینگ انجام دهید:

  • اگر آکنه دارید و یا در حال مصرف دارو برای درمان آکنه هستید.
  • اگر اختلالات خونی دارید و یا داروهای ضد انعقاد مصرف می‌کنید.
  • اگر مبتلا به سرطان باشید و تحت شیمی درمانی و یا پرتودرمانی هستید.
  • اگر مبتلا به دانه‌های پوستی مکرر (درماتیت تماسی) یا تب‌خال هستید.
  • در صورت ابتلا به زمینه کلوئیدی (بیماری که پوست، اسکارهای سخت و برجسته ایجاد می‌کند).
  • اگر در ناحیه تحت درمان، خال‌، کک‌ومک‌، تگ‌های پوستی یا زائده‌هایی دارید که اندازه یا شکل آن‌ها تغییر می‌کند یا خون‌ریزی می‌نماید.
  • در صورت ابتلا به بیماری‌های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس.

هزینه میکرونیدلینگ صورت

هزینه میکرونیدلینگ صورت

به دلیل این که میکرونیدلینگ یک عمل زیبایی محسوب می‌شود، تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد، به غیر از موارد نادر، که پزشک انجام این درمان را ضروری تشخیص دهد. حتما قبل از درمان، با ارائه دهنده بیمه خود صحبت کنید.

پزشک شما ممکن است یک برنامه پرداختی داشته باشد که انجام این درمان را برای شما مقرون به صرفه بکند. بعضی از کلینیک‌ها ممکن است برای تامین هزینه درمان شما، پیشنهاداتی داشته باشند.

با این وجود، هزینه‌های جانبی دیگری نیز وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید. بعد از میکرونیدلینگ، اکثر مردم نیاز زیادی به زمان استراحت ندارند، اما ممکن است لازم باشد مرخصی بگیرید.

همچنین، لازم است که در مورد هزینه درمان‌های مورد نیاز بعدی نیز، فکر کنید. با این که میکرونیدلینگ یک درمان موثر است، اما معمولا نیاز‌ به درمان‌های مکمل بعدی به عنوان بخشی از یک برنامه نگهداری طولانی مدت، وجود دارد.

سوالات متداول

نتایج درمانی میکرونیدلینگ چقدر ماندگاری دارد؟

نتایج این درمان، ممکن است بر اساس شدت مشکلات پوست، ناحیه تحت درمان و برنامه درمانی مورد استفاده متفاوت باشد. پوست شما ممکن است به مدت ۳ تا ۶ ماه بعد از درمان میکرونیدلینگ، به تولید کلاژن بیشتر ادامه دهد. ممکن است پزشک، ۴ تا ۶ جلسه میکرونیدلینگ را توصیه کند.

آیا درمان میکرونیدلینگ دردناک است؟

پزشک قبل از انجام میکرونیدلینگ، بر روی پوست شما کرم بی‌حس‌کننده می‌مالد، در نتیجه دردی احساس نمی‌کنید.

آیا نتایج کیت‌های خانگی میکرونیدلینگ دائمی است؟

خیر، نتایج این کیت‌های خانگی دائمی نیست. اگر قصد دارید از کیت‌های خانگی(درما رولر) استفاده کنید، ممکن است لازم باشد برای باقی ماندن نتایج آن، تعداد دفعات بیشتری از آن استفاده کنید. برای اینکه بفهمید که کدام روش برای شما مناسب‌تر است، بهتر است که با یک متخصص پوست مشورت کنید.

برای درمان جای آکنه به چند جلسه میکرونیدلینگ نیاز دارم؟

اگرچه برنامه درمانی، برای هر فردی متفاوت است، اما بعد از ۲ جلسه میکرونیدلینگ، بهبودی خفیفی در جای آکنه، حاصل می‌شود و بعد از ۶ جلسه، افراد ترمیم متوسطی در بافت پوست خود و بهبود خوبی در جای آکنه مشاهده می‌کنند.

چرا انجام میکرونیدلینگ در حین مصرف ایزوترتینوئین (آکوتان) بد است؟

انجام میکرونیدلینگ در زمانی که ایزوترتینوئین (آکوتان) مصرف می‌کنید توصیه نمی‌شود زیرا احتمال ایجاد اسکار را افزایش می‌دهد. باید حداقل ۶ ماه از قطع این دارو گذشته باشد، تا بتوانید میکرونیدلینگ انجام دهید.

آیا میکرونیدلینگ همان مزوتراپی است؟

درمان‌های مزوتراپی و میکرونیدلینگ هر دو به وسیله تکنیک‌های سوزن‌زنی انجام می‌شوند، اما، تفاوت‌های زیادی بین آن‌ها وجود دارد، مانند طول سوزن مورد استفاده، عمق نفوذ سوزن در پوست و سرعت سوزن زدن در طول درمان.

آیا درمان میکرونیدلینگ ارزش پرداخت هزینه‌اش را دارد؟

این درمان فواید زیادی برای ترمیم پوست شما داشته، و کاملا ارزش هزینه‌اش را دارد، و در مقایسه با روش‌های درمانی دیگر که همان نتایج را ارائه می‌دهند، میکرونیدلینگ هزینه کمتری دارد.

تفاوت میکرونیدلینگ و میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرونیدلینگ و میکرودرم ابریژن هر دو روش‌هایی برای بهتر کردن ظاهر و بافت پوست هستند؛ اما در میکرودرم ابریژن از سوزن استفاده نمی‌شود. به جای سوزن، در میکرودرم ابریژن، پزشک از ابزاری با یک لبه زبر مانند کاغذ سنباده استفاده می‌کند تا پوست را لایه برداری نماید. در مقابل، میکرونیدلینگ وارد لایه‌های عمیق‌تر پوست می‌شود، بنابراین ممکن است برای رفع مشکلات زیر سطح پوست، مانند جای زخم و آکنه، موثرتر باشد.

مقاله‌ای که برای شما آماده کردیم، مربوط به بلاگ ره یا بوده و می‌توانید نکات جذاب و آموزش‌های دیگر را در صفحه مربوطه مطالعه کنید. می‌توانید برای دریافت انواع خدمات زیبایی از خدمات کلینیک پوست و مو ره یا بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *