بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی

پلک ها یکی از قسمت های صورت هستند که تاثیر به سزایی در زیبایی ظاهری به خصوص زیبایی چشم ها می گذارند. خیلی از مواقع، زمانی که به چهره یک نفر نگاه می کنید، چشم ها نظر شما را جلب می کنند و می توانید احساسات درونی فرد را تشخیص بدهید. پس مهم است که به زیبایی و سلامت این ناحیه اهمیت داده شود. به مرور زمان و بالا رفتن سن، چین و چروک هایی اطراف پلک ها و چشم ها ایجاد می شوند و خیلی از افراد، متوجه درجاتی از افتادگی پلک بالای خود و یا تشکیل کیسه و پف های زیر چشم می شوند. برخی افراد هم که به صورت ژنتیکی مشکل افتادگی پلک دارند که می تواند به مرور شدت بگیرد. اما خوش بختانه، هیچ گونه جای نگرانی وجود ندارد، چرا که عمل زیبایی پلک می تواند به احیای زیبایی و جوانی شما کمک کند و تا سال ها از نتایج آن لذت ببرید.
تعداد جلسات
1 جلسه
دوره نقاهت
1 تا 2 هفته
ماندگاری
طولانی مدت
عوارض
بدون عوارض

مشاوره و ویزیت رایگان ره‌یا

سریع ترین راه برای مشاوره ای رایگان و تخصصی در کلینیک ره یا به صورت آنلاین

مشاوره آنلاین در واتس‌اپ

جهت مشاوره و اطلاع از قیمت‌ها با ما در ارتباط باشید.

ویدئو بلفاروپلاستی کلینیک ره یا

بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک، یک روش جراحی موثر برای بهبود ظاهر پلک‌های بالایی و پایینی است که به رفع افتادگی پوست، پف زیر چشم و چین و چروک‌های اطراف چشم کمک می‌کند. این جراحی باعث می‌شود چشمان شما جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسند و تاثیر قابل توجهی در زیبایی کلی چهره داشته باشد. در کلینیک زیبایی ره یا، بلفاروپلاستی توسط جراح دکتر امید رحمانی و با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته انجام می‌شود تا نتایجی طبیعی و ماندگار حاصل شود. این روش همچنین می‌تواند به بهبود بینایی در مواردی که افتادگی پلک باعث محدود شدن میدان دید شده باشد، کمک کند.

نمونه کارهای بلفاروپلاستی کلینیک ره‌یا

نمونه کارهای بلفاروپلاستی کلینیک ره‌یا

سوالات متداول درباره بلفاروپلاستی

پر تکرارترین سوالات مشاوره‌ای اینجا اومده، اگه جواب سوالتون رو پیدا نکردین با گفتوگوی آنلاین ره‌یا صحبت کنید.

در خصوص بهبود ورم و کبودی ها صبور باشید. این علائم به مرور خوب می شوند و بعد از گذشت دو تا سه هفته از جراحی، کاملا برطرف خواهند شد. کاملا طبیعی است که در این دوران، علائمی از قرمزی در اطراف بخیه ها دیده شود.
تا دو هفته بعد از جراحی، از انجام هر گونه فعالیت و ورزش شدید، ایروبیک، یوگا و هم چنین بلند کردن اجسام سنگین باید خودداری شود. این قبیل فعالیت ها میزان ورم و کبودی را افزایش می دهند و روند بهبودی و ترمیم را به تاخیر می اندازند.
عمل پلک، یک روش سرپایی است و نیاز به بستری شدن ندارد و شما همان روز به منزل برمی گردید. معمولا بهتر است شب اول، فردی از دوستان یا نزدیکان شما را همراهی کند.
از آن جایی که توصیه می شود تا حد امکان در منزل استراحت کنید، بهتر است که یک هفته مرخصی داشته باشید.
خیر، بعد از جراحی هم چنان اثرات بیهوشی در بدن وجود دارد و از رانندگی باید خودداری شود.
طول مدت جراحی به نوع روش و میزان پیچیدگی آن بستگی دارد. در مواقعی که میزان بیشتری پوست و چربی برداشته شود و میزان افتادگی پلک بیشتر است، مدت جراحی نیز بیشتر خواهد بود.
هر روش جراحی می تواند با مقداری احساس ناراحتی همراه باشد و میزان درد به آستانه تحمل افراد بستگی دارد. میزان درد بعد از جراحی قابل کنترل است، با این حال می توانید تا چند روز داروهای مسکن مصرف کنید. توصیه می شود جهت پیشگیری از درد، از خوردن غذاهای سفت و جویدنی خودداری شود.
در بیشتر موارد، عمل پف بالای چشم با بیهوشی عمومی انجام می شود تا هیچ گونه دردی احساس نشود. بلافاصله بعد از عمل به هوش می آیید و مشکلی در انجام کارهای روزانه خود نخواهید داشت.
در چنین شرایطی، نیاز است که بررسی های تخصصی تری بر روی ناحیه جراحی انجام شود. اصلاح و ترمیم بلفاروپلاستی به مراتب سخت تر و پیچیده تر از جراحی اولیه است و میزان ورم و کبودی ها نیز بیشتر خواهد بود. در این افراد، آزمایشات و معاینات همانند سایر بیماران انجام و ترمیم و اصلاح مشکلات انجام خواهد شد.

نظرات مراجعه کننده‌گان

به صورت مادرزادی دچار افتادگی توی ناحیه پشت پلک بودم، که با عمل توی کلینیک ره یا مشکلم حل شد.
کیمیا
5 از 5
من از طریق صفحه اینستاگرام این مجموعه با کلینیک آشنا شدم، توی سفرم به ایران با مشاوره رایگان با دکتر به این نتیجه رسیدم که بلفاروپلاستی می تونه سنم رو کمتر کنه و انجامش دادم، خیلی ساده و راحت بود.
رضا
5 از 5
افتادگی پلک داشتم که به لطف دستان هنرمند دکتر رحمانی کاملا رفع شد و چهره ام متفاوت شد.
سهیلا
مراجع
5 از 5

ویدیوهای مرتبط با بلفاروپلاستی

Play Video
بفاروپلاستی

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک، روشی است که با هدف برداشتن پوست و چربی اضافی از روی پلک ها و هم چنین رفع پف زیر چشم انجام می شود. این روش بر روی پلک های بالا و پایین چشم قابل انجام است و تاثیر به سزایی را در زیبایی ظاهری و جوانسازی صورت خواهد داشت.

بالا رفتن سن و عوامل ژنتیکی از جمله مهم ترین عوامل در بروز افتادگی پلک و ایجاد چین و پف زیر چشم ها به حساب می آیند. گاهی ممکن است میزان افتادگی پلک و تشکیل چربی و پوست اضافی در اطراف پلک ها به حدی شدید باشد که مشکلاتی را در بینایی ایجاد کند. در چنین شرایطی، جراحی پلک با هدف درمانی برای فرد انجام خواهد شد.

در بلفاروپلاستی، چه با هدف زیبایی و چه درمانی، برش هایی در امتداد چین های پلک بالا و یا زیر چین های طبیعی چشم زده می شود و هر گونه پوست و چربی اضافی برداشته خواهد شد. در پایان نیز، برش ها بخیه زده می شوند.

انواع عمل بلفاروپلاستی برای زیبایی پلک ها

عمل زیبایی جراحی پلک را می توان بر روی پلک بالا، پایین و یا هر دو پلک انجام داد که به بررسی نحوه انجام جراحی در هر یک از شرایط خواهیم پرداخت:

بلفاروپلاستی پلک بالا

در این روش، برش هایی در امتداد چین های پشت چشم زده می شود و پوست و چربی اضافی برداشته خواهد شد. این روش عمدتا تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و نیاز است که فرد چند روزی را در منزل استراحت داشته باشد و نکات و مراقبت های گفته شده توسط پزشک را رعایت کند. نتیجه انجام این روش، رفع چین و چروک های پشت چشم، بهبود وضعیت بینایی و افزایش زیبایی ظاهری می باشد.

بلفاروپلاستی پلک پایین

در این روش، برش هایی در امتداد چین های زیر چشم زده می شود تا امکان برداشت پوست و چربی اضافی و هم چنین رفع پف زیر چشم ها فراهم گردد. این روش عمدتا برای افرادی مناسب است که از پف های زیر چشم خود ناراضی هستند. اما گاهی ممکن است نیاز به انتقال چربی از دیگر قسمت های بدن، جهت پر کردن پوست خالی زیر چشم ها باشد. این روش عمدتا با بیهوشی موضعی انجام می شود و فرد بعد از چند روز می تواند به زندگی عادی خود بازگردد.

بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

در این روش، پوست و چربی اضافی پلک بالا و پایین باهم برداشته می شود و نتایج زیبایی و بهبود دید را به همراه خواهد داشت.

بلفاروپلاستی داخلی

در افرادی که میزان پف زیر چشم شان زیاد است، برشی داخل پلک پایین زده می شود و چربی اضافی برداشته خواهد شد.

کاربردهای جراحی پلک

بلفاروپلاستی زیبایی

بیشتر افراد با هدف زیبایی سراغ عمل جراحی پلک می روند. همزمان با طی شدن روند بالا رفتن سن، درجاتی از افتادگی و شل شدگی پوست به خصوص در پلک بالا اتفاق می افتد و کاملا طبیعی است که عضلات این ناحیه ضعیف شوند. در برخی افراد نیز به مرور زمان، پف هایی در قسمت زیر چشم تشکیل می شود که می تواند به دلیل تجمع چربی باشد. هر دو حالت می تواند زیبایی ظاهری چشم ها را تحت تاثیر قرار بدهد و اعتماد به نفس فرد را پایین بیاورد که خوش بختانه عمل بلفاروپلاستی به رفع این قبیل مشکلات کمک خواهد کرد.

بلفاروپلاستی درمانی

در برخی افراد شاهد این هستیم که میزان افتادگی و ورم پلک ها به حدی شدید است که وضعیت بینایی و زندگی عادی فرد را مختل کرده است. در چنین مواردی، جراحی پلک با هدف درمانی انجام می شود و نیاز است که معاینات دقیقی بر روی پلک ها و چشم ها توسط پزشک صورت بگیرد.

مزایای جراحی زیبایی پلک

جراحی زیبایی پلک، حتی با هدف درمانی می تواند مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد. از جمله:

  • بهبود زیبایی ظاهری و جوانسازی پوست با رفع چین و چروک های دور چشم
  • بالا رفتن سطح اعتماد به نفس و احیای پوست اطراف چشم ها
  • بهبود وضعیت بینایی با برداشته شدن پوست اضافی و رفع افتادگی پلک ها
  • رفع مشکلات چشمی و پلکی

کاندیدای جراحی پلک چه کسانی هستند؟

افرادی که قصد انجام عمل رفع افتادگی و پف پلک دارند، باید توسط پزشک متخصص کامل معاینه شوند تا وضعیت جسمی و پوستی مورد بررسی قرار بگیرد. اما به طور کلی، افراد با شرایط زیر کاندیدای مناسب برداشتن پف بالای چشم به حساب می آیند:

  • شل و آویزان بودن پوست پلک ها
  • ایجاد پف و کیسه های زیر چشم
  • پف کردگی چشم ها
  • وجود پوست و چربی اضافی در قسمت بالای پلک ها و زیر ابروها

چند توصیه مهم:

  • بهتر است این روش در افراد بالای 35 سال انجام شود.
  • افراد باید از نظر بدنی در سلامت کامل باشند و مواردی از قبیل مشکلات قلبی عروقی، دیابت و فشار خون بالا باید مورد بررسی قرار بگیرد.
  • هر فرد باید انتظارات منطقی و واقع بینانه ای از نتایج جراحی داشته باشد.

سن مناسب برای انجام جراحی برداشتن پف بالای چشم

سن انجام بلفاروپلاستی می تواند در هر فردی متفاوت باشد، آن هم به این دلیل که در برخی موارد، افتادگی پلک مادرزادی بوده و می تواند مشکلاتی را برای فرد به همراه داشته باشد. با این حال توصیه می شود جراحی برداشتن پف بالای چشم، از 35 سالگی به بعد انجام شود که در این سنین، پوست و بافت به دلیل اثرات بالا رفتن سن، ضعیف شده و چین و چروک های پوستی ظاهر شده اند و قطعا نتایج بهتری را شاهد خواهیم بود.

هزینه بلفاروپلاستی چقدر است؟

یکی از چالش هایی که افراد با آن روبرو هستند، بحث هزینه بلفاروپلاستی است که می تواند در هر فرد و متناسب با شرایط موجود، متفاوت باشد. از این رو، همواره توصیه می شود قبل از انجام جراحی، حتما با پزشک متخصص مشورت کنید تا شرایط پوستی و میزان وجود چربی و پوست اضافی بررسی شود و مشخص گردد که کدام روش برای شما مناسب تر خواهد بود.

قیمت عمل رفع پف بالای چشم به عوامل مختلفی بستگی دارد و شما باید مواردی مانند هزینه تست ها و آزمایشات پزشکی، داروهای مصرفی، تعرفه های کلینیک و دستمزد پزشک را در نظر بگیرید. از طرفی، میزان پیچیدگی جراحی نیز بر هزینه نهایی تاثیر گذار خواهد بود.

عوامل موثر در تعیین هزینه های جراحی پلک

هزینه عمل جراحی پلک به عوامل و پارامترهای مختلفی بستگی دارد. از جمله:

شرایط پوستی. بسته به این که چه میزان پوست و چربی اضافی باید برداشته شود و میزان افتادگی تا چه حد است، هزینه ها می تواند متغیر باشد.

نوع جراحی. معمولا عمل رفع پف بالای چشم هزینه بیشتری را نسبت به عمل پلک پایین به همراه دارد.

تخصص و مهارت پزشک. پزشکانی که تجربه و مهارت بیشتری در این زمینه دارند، هزینه های بالاتری را به عنوان دستمزد دریافت می کنند.

هزینه های بیمارستان و تجهیزات پزشکی مورد استفاده

هزینه های کلی عمل. به عنوان مثال، تهیه داروهای دوره نقاهت و هزینه جلسات مشاوره در قیمت بلفاروپلاستی حساب می شوند.

آمادگی قبل از جراحی پلک

رعایت یک سری نکات و مراقبت ها قبل از جراحی، به شما کمک می کند تا دوره نقاهت راحت تر با کمترین میزان عوارض را پشت سر بگذارید. در کنار انتخاب پزشک متخصص که مهم ترین اقدام به حساب می آید، رعایت موارد زیر همواره توصیه می شود:

از دو هفته قبل، مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین، ژلوفن و نوافن باید قطع شود. این داروها با رقیق کردن خون، احتمال خونریزی را افزایش می دهند و می توانند باعث ایجاد اختلال در روند انعقاد خون شوند. هم چنین توصیه می شود در خصوص مصرف هر گونه دارو و مکمل، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

از مصرف مشروبات الکلی و استعمال دخانیات، دو هفته قبل از عمل خودداری شود.

قبل از جراحی حتما استحمام کنید و هیچ گونه آرایشی هنگام جراحی نداشته باشید.

در برخی موارد، توصیه می شود که روز عمل ناشتا باشید و شب قبل، شام سبک میل کنید.

بهتر است قبل از عمل در تماس مستقیم با نور خورشید قرار نگیرید.

توصیه می شود روز جراحی، فردی از دوستان یا اعضای خانواده شما را همراهی کند، چرا که قادر به رانندگی کردن نخواهید بود.

نقاهت بعد از جراحی پلک

بعد از پایان جراحی بلفاروپلاستی، دوره نقاهت و ریکاوری که با استراحت و رعایت کلیه مراقبت ها همراه است، شروع می شود. آن چه که اهمیت دارد این است که تمامی نکات در نظر گرفته شوند تا بهترین نتایج در کوتاه ترین زمان ممکن حاصل گردد. از جمله مهم ترین مراقبت ها در دوره نقاهت عبارت است از:

استراحت کافی و تغذیه مناسب داشته باشید.

از کمپرس سرد هر ده تا پانزده دقیقه یکبار استفاده کنید تا از میزان ورم و کبودی کاسته شود.

در صورت بروز التهاب و یا درد احتمالی، از داروهای مسکن تجویز شده توسط پزشک مصرف کنید.

از شست و شوی پلک ها با آب و شامپو به مدت حداقل هفت روز باید خودداری شود.

از انجام فعالیت های شدید بدنی یا بلند کردن اجسام سنگین تا چند روز خودداری کنید. این قبیل فعالیت ها می توانند باعث بالا رفتن فشار خون و افزایش احتمال خونریزی شوند.

از لنزهای تماسی به مدت حداقل دو هفته نباید استفاده شود.

تا حد امکان در تماس مستقیم با نور خورشید قرار نگیرید و حتما از عینک آفتابی استفاده کنید.

از استعمال دخانیات و هم چنین مصرف مشروبات الکلی باید خودداری شود.

دوره نقاهت عمل جراحی زیبایی پلک چقدر است؟

دوره نقاهت بلفاروپلاستی در حدود دو هفته است که می تواند بسته به شرایط بدنی و نوع عمل، کمتر و یا بیشتر باشد. در این بازه زمانی، نیاز است که جهت کشیدن بخیه ها و انجام چکاپ های مورد نیاز به پزشک مراجعه کنید و هر گونه تغییر غیر عادی را به پزشک اطلاع بدهید.

به مرور از میزان ورم و کبودی ناحیه کاسته و بخیه ها و اسکارها جذب پوست می شوند و نتایج نهایی نمایان خواهد شد. در کل، این روش جراحی دوره نقاهت سخت و طولانی ندارد و بسیاری از افراد بعد از گذشت دو هفته، به زندگی عادی خود برمی گردند و محدودیتی در انجام کارهای روزانه خود ندارند.

بهترین جراح بلفاروپلاستی در تهران

مهم ترین اقدام برای انجام بلفاروپلاستی، انتخاب پزشک متخصص و باتجربه است. آن هم به این دلیل هر چه تجربه و مهارت پزشک در این زمینه بالاتر باشد، احتمال بروز عوارض به حداقل می رسد و نتایج زیبایی و طبیعی تری را شاهد خواهیم بود و افراد به نتایج دلخواه خود خواهند رسید. توصیه ما این است که زمان کافی را برای پیدا کردن متخصص اختصاص دهید و به بررسی نمونه کارهای پزشک بپردازید تا خیال تان از نتایج راحت باشد.

جراحی زیبایی پلک توسط دکتر امید رحمانی در کلینیک ره یا، با بکارگیری مجهزترین و به روزترین تکنیک ها انجام می شود. بعد از جراحی، تحت پشتیبانی و مراقبت هستید و می توانید سوالات خود را از پزشک بپرسید.

عوارض و خطرات جراحی پلک

جراحی پلک و عمل برداشتن پف بالای چشم نیز همانند سایر روش های درمانی و زیبایی می تواند با یک سری عوارض احتمالی همراه باشد. اما بدیهی است که انجام این روش نزد پزشک متخصص، با آسودگی خاطر بیشتری همراه خواهد بود. با این حال، بهتر است با برخی خطرات احتمالی این روش آشنا شوید و در صورت بروز و مشاهده، پزشک را در جریان قرار دهید.

ممکن است در ناحیه بخیه ها، علائمی از عفونت که شامل ترشح چرکی است، دیده شود که توصیه می شود به محض مشاهده، به پزشک مراجعه کنید.

دوبینی یا تاری دید که در برخی موارد رخ می دهد.

مشکلاتی در بستن کامل چشم ها یا خشکی چشم، که اغلب در کوتاه مدت برطرف خواهد شد.

بی حس شدن پلک ها که کاملا موقتی است.

باقی ماندن جای زخم و اسکار که می تواند یکی از شایع ترین عوارض در نظر گرفته شود.

اطلاعات بیشتر درباره بلفاروپلاستی

با افزایش سن، پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و پلک‌ها شل و افتاده می‌شوند. این تغییرات مربوط

بلفاروپلاستی یکی از مرسوم ترین درما‌ن‌های زیبایی صورت است که به منظور بهبود ظاهر نواحی اطراف چشم انجام می‌شود. کسانی

هرچه سن بالاتر می‌رود، پوست پلک‌ها شل‌تر و عضلات نگهدارنده‌شان ضعیف‌تر می‌شود. درنتیجه چربی و پوست اضافی بالا و پایین

نظرات و سوالات شما

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رزرو و دریافت نوبت مشاوره ره‌یا

انتخاب خدمت*
نام شما*
ایمیل شما*
شماره تلفن شما*