خانه » مزوتراپی مو » آیا کاهش وزن با مزوتراپی ممکن است ؟
آخرین مقالات

آیا کاهش وزن با مزوتراپی ممکن است ؟

کاهش وزن با مزوتراپی

فهرست مطالب

با فراگیر شدن زندگی ماشینی و کاهش تحرکات بدنی افراد روز به روز افراد بیشتری با معضل چاقی دست و پنجه نرم می کنند. چاقی در اندام های صورت نیز میتواند به زیبایی چهره لطمه بزند و موجب کاهش اعتماد به نفس فرد شود . در گذشته به دلیل داشتن یکسری عوارض استفاده روش های جراحی و تهاجمی اغلب انتخاب افراد نبوده و از آن فراری بودند. با توسعه روش های کم تهاجمی با نتایج طولانی مدت و بدون عوارض جانبی، مردم شروع به استفاده از روش هایی مانند کاهش وزن موضعی با استفاده از دستگاه کردند. یکی از روش های کاهش وزن موضعی مزوتراپی است که در این مقاله به این روش و مزایا و معایب آن می پردازیم.

خدمات کلینیک ره یا: مزوتراپی مو توسط متخصصین کاربلد

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی شامل معرفی مقادیر میکروسکوپی دارو، عصاره های گیاهی، داروهای هومیوپاتی و ویتامین ها به مزودرم است. مزودرم لایه ای از چربی و بافت زیر پوست انسان است. بسته به نیازهای خاص فرد، پزشک ممکن است فرمول درمانی فردی را انتخاب کند. روش مزوتراپی بدون سوزن نیز وجود دارد که کاملا غیر تهاجمی است و از فناوری اولتراسوند برای کشش مواد زیر پوست استفاده می کند. این روش نیازی به بیهوشی ندارد، اگرچه به درخواست مشتری از بی حسی موضعی در نواحی تحت درمان استفاده می شود. داروهای تزریقی سلول های چربی را تجزیه می کنند و بدن بعداً آنها را به طور طبیعی ترشح می کند.

این روش می تواند چربی های ناخواسته در صورت، چانه، گردن، بازوها، پشت، باسن، ران ها و پاها را درمان کند. این روش برای رفع چین و چروک صورت نیز استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: روابط زناشویی بعد از کاشت مو

مزوتراپی برای کاهش وزن

مزوتراپی برای لاغری روشی جدید برای کاهش وزن غیرتهاجمی و جایگزین غیر جراحی برای لیپوساکشن در مردان و زنان است. این روش باعث کاهش سلولیت و رسوب چربی در تمام قسمت های بدن می شود. مزوتراپی از معرفی میکرودرم ابریژن معمولی یا هومیوپاتی به لایه میانی پوست برای رساندن مواد مغذی به ناحیه خاصی از بدن استفاده می کند.

این روش برای افراد دارای اضافه وزن مناسب نیست و جایگزینی برای تغذیه مناسب و تناسب اندام نمی باشد. اما به خلاص شدن از شر چربی های اضافی و ماندگار در بسیاری از قسمت های بدن کمک می کند و برای درمان سلولیت عالی است. برخی از مزایای مزوتراپی:

بدون جراحی: بدون نیاز به جراحی، کمربند یا بانداژ و در نتیجه خطرات جراحی وجود ندارد.

سریع: میانگین زمان درمان 20 تا 50 دقیقه است.

فقدان دوره نقاهت: شما می توانید بلافاصله پس از مزوتراپی در هر قسمت از بدن به سر کار یا فعالیت های عادی روزانه خود بازگردید.

درمان سلولیت: به طور قابل توجهی سلولیت را در دراز مدت بهبود می بخشد.

حذف چربی: در آب کردن چربی بسیار موثر است.

ضایعات اسکلروتیک: بافت اسکلروتیک را از بین می برد.

گردش خون: جریان خون موضعی را بهبود می بخشد.

غدد لنفاوی: خروج لنفاوی را بهبود می بخشد.

جوانسازی پوست: به جوانسازی پوست کمک می کند.

سلامت پوست: پوست را نرم و لطیف می کند.

برای کاهش وزن با مزوتراپی دو روش کلی وجود دارد گه در ادامه به آن می پردازیم

لیپولیز مزوتراپی

مزوتراپی تزریقی در نواحی که نیاز به ذوب چربی و بهبود سلولیت دارند استفاده می شود. هدف از این روش انتقال برخی مواد به زیر پوست است. محلول ها حاوی مواد محلول در چربی هستند که به سرعت عمل می کنند و می توان آنها را روی شکم، ران ها، زانوها، شانه ها و باسن استفاده کرد. عمق تزریق برای جلوگیری از آسیب بسیار مهم است و باید مراقب بود که عفونت در محل تزریق ایجاد نشود، بنابراین این کار باید توسط متخصص انجام شود. برای بهترین نتیجه، حداقل 6-8 جلسه با فاصله 10-14 روز توصیه می شود.

مزوتراپی ابلیتیو

مزوتراپی بدون سوزن شامل استفاده از دستگاه خاصی است که کانال های کوچکی را روی سطح پوست ایجاد می کند. از طریق این کانال ها محلول ها وارد اپیدرم می شوند تا به عمق مورد نیاز برسند. مزایای این درمان غیر تهاجمی، راحت و غیر آسیب زا است، به این معنی که می توانید بلافاصله به فعالیت های عادی بازگردید.

لاغری با مزوتراپی

استفاده از مزوتراپی برای کاهش وزن

این روش شامل برداشتن چربی از نواحی مانند شکم، ران، باسن، پاها، بازوها و صورت است:

بیشتر بخوانید: مدت ماندگاری کاشت مو | کاشت مو چقدر دوام دارد

استفاده از مزوتراپی برای کاهش وزن: این مزوتراپی معمولا برای بیمارانی که نیاز به کاهش چربی دارند استفاده می شود.

بهبود التهاب لثه با مزوتراپی : یکی از مزایای مزوتراپی برای التهاب لثه این است که چین و چروک ها و رسوبات چربی اطراف این ناحیه بدون جراحی از بین رفته و باعث کاهش چربی و افتادگی پوست می شود.

مزوتراپی دست: دست ها یکی از اعضای بدن است که حتی با رژیم غذایی قوی برای کاهش وزن، چربی از دست نمی دهد. با مزوتراپی می توان به راحتی و بدون نیاز به جراحی زیبایی، چربی اضافی روی دست فرد را از بین برد.

کاهش سلولیت: درمان سلولیت تقریباً به 3 تا 4 جلسه درمانی با فاصله 3-4 هفته نیاز دارد.

کاهش وزن موضعی پاها: سلولیت تجمع چربی در زیر پوست است که عمدتاً در داخل و خارج ران ایجاد می شود. این چربی های اضافی در پاها و باسن مانند شکم و کمر با ورزش و رژیم غذایی از بین نمی روند.

 

هزینه مزوتراپی برای کاهش وزن چقدر است؟

هزینه مزوتراپی بسته به شهر، منطقه، نوع کلینیک، تجهیزات بیمارستانی، تجربه ارائه دهنده، تکنولوژی، مواد مورد استفاده، ناحیه بدن مورد درمان و غیره متفاوت است. لطفاً برای برنامه درمانی دقیق و قیمت متناسب با نیازهای شما با پزشک خود تماس بگیرید. . این هزینه ها پس از بررسی و تعیین داروی انتخابی شما مشخص می شود.

 

مزوتراپی برای کاهش وزن چه عوارضی دارد؟

اگر به متخصص مراجعه کنید، خطر بسیار کم است. پس از یک جلسه مزوتراپی، درد، قرمزی، کبودی و تورم در نواحی تحت درمان دیده می شود. همه این علائم معمولا در عرض چند روز ناپدید می شوند.

حالت تهوع ، درد ، خارش ، قرمزی ، کبودی ، تورم در محل تزریق ، لکه های تیره روی پوست ، عفونت از جمله مواردی است که در بعضی از زیباجویان بعد از استفاده از این روش دیده شده است .

در موارد نادر، خطر واکنش آلرژیک به ماده تزریقی وجود دارد که می تواند خطرناک باشد.

 

مزوتراپی برای کاهش وزن یا لیپوساکشن کدام بهتر است؟

لیپوساکشن برای از بین بردن دائمی چربی موثر است ، اما بهبودی می تواند تا شش هفته طول بکشد. همچنین ممکن است خطراتی مانند آسیب به اعصاب و عروق خونی، خطوط ناهموار پوست، سوختگی و عفونت وجود داشته باشد. علاوه بر این، لیپوساکشن برای کاهش وزن گرانتر از مزوتراپی است.

لیپوساکشن یک عمل دردناک است که نیاز به ۱ تا ۲ هفته استراحت، کاهش وزن و لباس مخصوص به مدت ۲ تا ۴ هفته دارد و مزوتراپی به اندازه لیپوساکشن تهاجمی نیست. در این روش هیچ برشی وجود ندارد ، بدون درد است ، سریعتر بهبود می یابد و نیازی به بستن کمربند یا لباس نیست. اگرچه مزایای طولانی مدت لیپوساکشن بسته به تغییر بیمار پایدار نیست، مزوتراپی افزایش وزن را در ناحیه تحت درمان ایجاد نمی کند. با مزوتراپی، عملکرد طبیعی بافت های شما حفظ می شود.

بیشتر بخوانید: آیا کاشت مو در اسلام مجاز است؟

مزوتراپی لاغری یا لیپوساکشن

مزوتراپی یک جایگزین غیر جراحی برای لیپوساکشن برای حذف چربی های ناخواسته است. با این حال، باید توجه داشته باشید که نتایجی که از مزوتراپی به دست می آورید به ناحیه ای که جراحی انجام می شود بستگی دارد.

 

آیا نتایج مزوتراپی می تواند برای مدت طولانی چربی بسوزاند؟

مدت زمان عمل در مناطق تحت درمان دائمی در نظر گرفته می شود. اما اگر وزن خود را حفظ نکنید احتمال تجمع چربی در نواحی دیگر وجود دارد. یک رژیم غذایی متعادل همراه با سطح ثابت فعالیت بدنی، از جمله ورزش، نتایج طولانی مدت را تضمین می کند.

 

ریکاوری بعد از مزوتراپی چربی سوزی چقدر طول می کشد؟

این روش حدود 30 دقیقه طول می کشد و نیازی به آماده سازی یا زمان بهبودی ندارد. می توانید بلافاصله پس از جلسه کار را از سر بگیرید.

 

آیا من کاندید مناسبی برای مزوتراپی برای کاهش چربی هستم؟

اگر از سلامت جسمانی خوبی برخوردار هستید و چربی دارید که به ورزش و رژیم غذایی پاسخ نمی دهد، کاندیدای ایده آل برای مزوتراپی هستید.

 

مزوتراپی برای چه افرادی مناسب نیست ؟

افراد دارای اضافه وزن شدید

افراد مبتلا به سرطان، مشکلات تیروئید، دیابت، بیماری قلبی، سیستم ایمنی و مشکلات گردش خون.

افرادی که از ایمپلنت های فعال مانند دفیبریلاتور، دفیبریلاتور، کاشت حلزون گوش یا پمپ های دیابتی استفاده می کنند.

بیماران مبتلا به صرع و بیماران با ایمپلنت فعال.

نکات قبل از مزوتراپی

بهتر است قبل از جلسه مزوتراپی با پزشک مشورت کنید. ممکن است لازم باشد از مصرف آسپرین (ایبوپروفن) و سایر داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAIDs) یک هفته قبل از عمل خودداری کنید. این مسکن‌ها می‌توانند خطر خونریزی و کبودی را در طول فرآیند مزوتراپی افزایش دهند.

مقاله‌ای که برای شما آماده کردیم، مربوط به بلاگ ره یا بوده و می‌توانید نکات جذاب و آموزش‌های دیگر را در صفحه مربوطه مطالعه کنید. می‌توانید برای دریافت انواع خدمات زیبایی از خدمات کلینیک پوست و مو ره یا بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *