خانه » کاشت مو » کاشت مو به روش FUE
آخرین مقالات

کاشت مو به روش FUE

کاشت مو به روش FUE

فهرست مطالب

یکی از انتظاراتی که بیماران و داوطلبان جراحی‌های زیبایی کاشت مو از علم پزشکی دارند، پیشرفت و بهبود مستمر در امر بهبود متدهای پیوند موی طبیعی و نتایج حاصل از آن است. کاشت مو به روش FUE را باید پاسخی به جا در قبال این نیاز دانست. در واقع کاشت مو به روش FUE یا Follicular Unit Extraction به شدت مشابه کاشت مو به روش اف آی تی است؛ با این تفاوت که FUE را باید جنبه‌ای متکامل‌تر و ظریف‌تر از FIT‌ دانست.

در این مقاله از وب سایت ره یا، بر آن هستیم تا تمام چیزهایی را که باید در مورد کاشت مو به روش FUE بدانید به صورت یکجا برای شما مطرح کنیم. تا انتها همراه ما باشید و اگر نکته‌ی خاصی ذهنتان را مشغول کرده بود، حتما آن را در قسمت نظرت با ما درمیان بگذارید.

کاشت مو به روش FUE چیست

عبارت FUE از سرواژه‌های عبارت استخراج واحد فولیکول گرفته شده است. این روش را باید روش در مقابل روش FUT دانست که در آن برای تهیه‌ی گرفت‌های مورد نیاز، برشی از پوست سر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش، متدی ایده‌آل برای کسانی است که بانک موی ضعیفی دارند. با این حال از جمله معایب کاشت مو به روش FUE باید به محدودیت کاشت مو برای طاسی‌های گسترده اشاره کرد.

در این روش، برای کاشت موی طبیعی، گرفت‌های مورد نیاز مستقیما از روی پوست جدا و برداشته شده و پس از آماده‌سازی در محل میزبان، کاشته می‌شوند. این امر، کاشت مو به روش FUE را برای افرادی که نمی‌توانند از کاشت موی نواری استفاده کنند، بسیار مناسب می‌سازد. مراحل کاشت مو به روش FUE تقریبا مشابه با روش اف آی تی می‌باشد.

روش انجام کاشت مو FUE

برای انجام کاشت موی طبیعی FUE، باید ابتدا خود را کاملا کوتاه کرده باشد؛ زیرا در مراحل بعدی، نیاز خواهیم داشت که با دستگاه میکروپانچ گرفت‌هایی شامل واحدهای فولیکولی مورد نیاز خود را از پوست سر استخراج کنیم. همچنین ناحیه‌ی دریافت‌کننده بهتر است تراشیده شود. هرچند امکان کاشت مو میان موهای سر نیز وجود دارد. تصمیم نهایی در این رابطه برعهده‌ی تشخیص پزشک خواهد بود.

در ادامه، گرافت‌های استخراج شده در زیر میکروسکوپ قرار گرفته و فولیکول‌های آن جداسازی خواهند شد. این فولیکول‌ها مجددا در واحدهای یک یا چندتایی سورت شده و درون مایع مخصوصی خوابانیده می‌شوند تا آماده‌ی پیوند شوند. در این حین به وسیله‌ی دستگاه‌های اتوماتیک مخصوص، سوراخ‌های ریز در پوست سر ناحیه دریافت‌کننده ایجاد خواهد گردید.

در نهایت، گرفت‌های آماده شده به وسیله‌ی دست و انبرک‌های مخصوصی، دانه دانه در محل مخصوص خود کاشته می‌شوند. کاشت مو به روش FUE علاوه بر پوند موی طبیعی در ترمیم ابرو و ریش و سبیل نیز کاربرد دارد.

یکی دیگر از نکات جالب در کاشت مو به روش FUE، گستردگی نواحی مناسب جهت کاربرد به عنوان بانک مو است. به دلیل این که در روش FUE می‌توان هر گرافت را به تنهایی استخراج نمود، تقریبا کلیه‌ی تارهای موی موجود در پوست بدن قابلیت استفاده به عنوان اهداکننده را دارند.

عکس کاشت مو به روش FUE

مراقبت های قبل از کاشت مو به روش FUE

همان طور که ملاحظه می‌کنید، در واقع روش FUE، روشی بسیار ساده و بدون جراحی‌های تهاجمی، مشابه برش‌های نواری روش FUT است. با این حال برای این که کاشت موی طبیعی به روش FUE به بهترین نتایج دست یابد، باید نکات مهمی را مد نظر قرار داد. از مهمترین این نکات، مراقبت های قبل از پیوند موی طبیعی است. این مراقبت‌ها تقریبا در تمامی روش‌های کاشت مو مشترک هستند.

  • اولین نکته، اهمیت بهبود سلامت و سبک زندگی داوطلب کاشت مو است. به همین منظور باید در یکی دوماهه‌ی منتهی به اولین جلسه کاشت مو، مصرف دخانیات شامل سیگار و قلیان، نوشیدنی‌های الکلی، غذاهای چرب و یا با قند بالا متوقف شود. در عوض، باید مصرف میوه‌ها و سبزیجات را به حداکثر خود برسانید. البته در مصرف مواد غذایی باید از خوراکی‌هایی که خاصیت رقیق‌کنندگی خون را دارند پرهیز کرد.
  • مصرف داروها نیز در این دوره باید تحت نظارت پزشک قرار گیرند. داروهایی مانند آسپرین، وارفارین و هر گونه رقیق‌کننده‌ی خون باید متوقف شوند. آزمایش‌های تجویز شده توسط پزشک مانند تست حساسیت‌های دارویی نیز مهم تلقی می‌گردند.
  • روز جلسه کاشت مو، باید وعده غذایی سبک میل کرده، خواب کافی نیز داشته باشید. همچنین پیش از مراجعه به کلینیک، استحمام کنید؛ زیرا تا مدتی این امکان وجود نخواهد داشت.

مراقبت‌های بعد از کاشت مو به روش FUE

اگر تمامی مواد بالا را رعایت کنید، احتمالا عمل کاشت مو خود را به خوبی پشت سر خواهید گذاشت. با این حال، بسیاری از موارد بالا (مانند تغذیه ی مناسب پس از کاشت مو) را باید حداقل تا دو هفته بعد از کاشت مو به روش FUE رعایت کنید. علاوه بر آن، این نکات نیز دارای اهمیت خاصی هستند:

  • باید از تماس هرگونه سطح خارجی با موهای کاشته شده جلوگیری شود. به همین منظور باید در حالت خاصی استراحت کرده، از دستکاری زخم‌های سر خود به جد خودداری کنید. همچنین نحوه درست شستشوی سر بعد از کاشت مو دارای جزئیات خاصی است.
  • داروهای تجویزی و آنتی‌بیوتیک‌ها باید حتما مصرف شوند تا جلوی عفونت‌های احتمالی گرفته شود.
  • حرکات ورزشی سنگین، قرارگیری در معرض عوامل تحریک‌کننده‌ی پوست سر و یا هر عامل مشابه دیگری ممنوع است.

کاربرد و مزایای کاشت مو به روش FUE

البته بسیاری از مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو به روش FUE که در بالا به آن اشاره شد، در میان تمامی روش‌های کاشت موی طبیعی مشترک هستند. کاشت مو به روش FUE کاربردها و مزایای زیادی دارد که موجب می‌شود این دردسرها ارزش آن را داشته باشد. پیش از این به چند مورد از کاربردهای کاشت مو به روش FUE اشاره کردیم. مهمترین مزیت های کاشت مو به روش FUE شامل این موارد می‌شود.

  • کاشت مو به روش FUE، روشی کمتر تهاجمی در مقایسه با روش FUT است که به ناحیه بانک مو و پوست سر آسیب جدی نمی‌رساند. در نتیجه احتمالا با عوارض جانبی جدی روبه‌رو نبوده و می‌توان دوره‌ی نقاهت کوتاهی را برای آن در نظر داشت.
  • کاشت مو به روش FUE محدودیت‌های دیگر روش‌ها را ندارد و نه تنها تمامی نقاط پوست سر را می‌توان به عنوان بانک موی بالقوه در نظر گرفت، که طراحی خط رویش با آن نیز بسیار ساده است. همچنین در مقایسه با روش FUT محدود به گرافت‌های برداشته شده از برش نواری نخواهیم بود.

 نتیجه پس از کاشت مو fue

معایب و عوارض کاشت مو به روش FUE

البته روش FUE نیز محدودیت‌های خاص خود رنج می‌برد. این روش برای کسانی که پوست سر سفتی دارند مناسب است و در صورت شل بودن پوست سر، انجام ان با دشواری امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین در مقایسه با روش FUT، در هر جلسه کاشت مو به روش FUE امکان پیوند گرافت‌های کمتری با هزینه ی بیشتری را داریم.

در واقع بیشتر معیاب کاشت مو به روش FUE مشابه با معایب کاشت مو به روش FIT است. مهمترین عوارضی که بعد از کاشت مو به روش FUE انتظار آن را داریم شامل واکنش‌های طبیعی بدن مانند

  • التهاب، سوزش و احساس درد در پوست سر
  • ایجاد اسکارهای بسیار ریز در ناحیه بانک مو
  • احتمال عفونت در صورت دستکاری و عدم رعایت نکات مراقبتی بعد از کاشت مو
  • و در نهایت، عوارض نادری مانند بروز سکسکه بعد از پیوند موی طبیعی هستند.

افراد مناسب برای کاشت مو به روش FUE

برای این که مطمئن شوید روش FUE برای شما مناسب هست یا نه، بهترین کار رزرو جلسه‌ی مشاوره حضوری است. معمولا کسانی که می‌توانند کاشت مو به روش اف یو ای را انجام دهند، خصوصیات مشترکی را دارند. این خصوصیات شامل مواردی همچون پوست سر سفت و غیرکشسان، ریزش مو به دلایل قابل کنترل و مواردی از این دست است. پیش از این در مقاله چه کسانی نمی‌توانند کاشت مو انجام دهند به تفصیل به این موضوع پرداخته‌ایم.

آیا کاشت مو به روش FUE واقعا با روش FIT‌ متفاوت است؟

شاید شما هم پیش از این شنیده باشید که اصلی‌ترین روش‌های کاشت مو تنها شامل روش‌های FIT و FUT هستند و روش‌های مطرح شده‌ی دیگر صرفا جنبه‌ی بازاریابی دارند. در واقع این ادعا چندان هم نادرست نیست؛ زیرا کلیه‌ی روش‌های رایج برای کاشت مو، از جمله کاشت مو به روش FUE به واقع انشعابی از یکی از این دو روش است.

با ان حال اگر قصد کاشت مو را دارید، هیچ نیاز نیست تا نگران روش کاشت موی خود باشید. ما در کلینیک ره یا آماده هستیم تا با ارائه‌ی مشاوره‌ی تخصصی، بهترین و جدیدترین روش کاشت مو روز جهان را به فراخور نیاز شما برایتان فراهم کنیم. تنها کافیست تا با رزرو وقت ویزیت، یکبار برای همیشه با مشکل ریزش موهای سر خود خداحافظی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید:

درخواست نوبت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *