خانه » کاشت مو » کاشت مو و مزوتراپی کدام بهتر است؟
آخرین مقالات

کاشت مو و مزوتراپی کدام بهتر است؟

کاشت مو و مزوتراپی کدام بهتر است؟

فهرست مطالب

امروزه بسیاری از افراد به دلیل استرس و استرس در زندگی از ریزش مو رنج می برند. بیماری و ارث نیز به این امر کمک می کند. برای کسانی که موهای نازک دارند، استفاده از روش های درمانی جدید مانند ترمیم مو و مزوتراپی برای رفع این مشکل توصیه می شود.

این روش ها حمایت قابل توجهی از FDA دریافت کرده اند و به عنوان بهترین درمان برای آکنه در جهان شناخته می شوند. ترمیم مو و مزوتراپی مانند بسیاری از روش های دیگر زیبایی از دست رفته را به فرد باز می گرداند.

پس کسانی که موهای فر دارند دیگر نگران این موضوع نباشند و به آرایشگاه مراجعه کنند و درخواست کوتاه کردن یا کوتاهی مو کنند. در اوایل این مقاله، من به مردم این فرصت را می‌دهم که به راحتی اطلاعاتی را بیابند تا تصمیم بگیرند که مزوتراپی برای مو مفید است یا برای مو.

 

بین کاشت مو و مزوتراپی کدام را انتخاب کنم؟

در نتیجه پیشرفت های اخیر سلامتی، راه حل های مختلفی برای ریزش مو در حال توسعه است. هر روشی نیز مزایا و معایبی دارد که با توجه به شرایط نویسنده و تعداد طاسی توسط پزشک متخصص توصیه می شود.

بنابراین قبل از برداشتن مو و مزوتراپی باید معاینه کامل انجام شود. به همین دلیل صحبت از مراکز معتبر ترمیم و زیبایی مو مانند کلینیک رویان سلامت نقش مهم و موثری در این روش ها دارد.

در این حوزه انتخابی، متخصصان با تجربه و با تجربه از انواع درمان ها و بهترین روش ها برای پوست و مو استفاده خواهند کرد. آرایشگاه ها در زمینه مو و روش های جدید که اطلاعات مفیدی به مردم می دهند. با توجه به مزایا و معایب برش و مزوتراپی، افراد به راحتی می توانند بهترین گزینه را برای خود ببینند.

 

کاشت مو روشی نیمه تهاجمی است که با یک برش کوچک به جای برش انجام می شود. بنابراین درد، خونریزی و زمان بهبودی بیشتر از مزوتراپی است. در مزوتراپی فقط مواد معدنی، ویتامین ها و سایر مواد مغذی زیر پوست تزریق می شود.

بنابراین این روش در ترمیم و تقویت فولیکول های مو بسیار موثر بوده و اثر دائمی مشابه کاشت مو ندارد. بنابراین هر فردی باید با توجه به نیاز، وضعیت مو و درآمد خود روش مناسب را انتخاب کند.

کاشت مو چیست؟

اکستنشن مو یکی از موثرترین و کارآمدترین روش ها برای انجام این کار است. افرادی که به این دلیل دچار طاسی یا ریزش مو هستند. آنها این روش را برای حالت دادن به موهای خود انتخاب می کنند.

حالت دهی مو با FUE، FUT، FIT، SUT و غیره انجام می شود. SUT و FUE بخشی از یک رویکرد جدید برای بدون درد و خونریزی هستند. در این صورت موهای ریز پشت یا کناره گوش برداشته شده و وارد نقطه طاسی می شوند. بنابراین، با گذشت زمان، موهای آسیب دیده تشویق می شوند و فولیکول های مو شروع به رشد می کنند.

یک روش جدید برای کوتاه کردن موها، کوتاه نکردن موهایتان است. در نتیجه این روند پس از زمان بهبودی بسیار کاهش می یابد. این روش بهترین گزینه درمانی برای افراد مبتلا به ریزش موی دائمی یا طاسی است.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی مو یکی دیگر از درمان های توصیه شده توسط کلینیک رویان سلامت است که با سرگیجه انجام می شود. مزوتراپی در دسته طب سوزنی قرار می گیرد و بدون جراحی یا قطع پوست قابل انجام است.

مزوتراپی مو را می توان در حین فر کردن مو یا جدا کردن مو انجام داد. بنابراین مانع این کار نمی شود. مزوتراپی شامل مصرف ویتامین ها، پروتئین ها، مواد معدنی، گیاهان، آنزیم ها و داروهای ایزوتلیوما می باشد.

پوست از سه رشته تشکیل شده و در لاتین پارچه مرکزی نامیده می شود. تغییرات پوست و مو به دلیل کمبود سایر مواد مغذی در این لایه، کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک ایجاد می شود. بنابراین، استفاده از مواد مفید بر روی لایه مزوتلیال یا درم، جوانی پوست و مو را باز می گرداند.

 

کاشت مو با مزوتراپی چه تفاوتی دارد؟

افرادی که از ریزش مو رنج می برند ممکن است در مورد نحوه درمان ریزش مو با مزوتراپی و تمایز سوال داشته باشند. بعداً در این مورد بحث خواهیم کرد.

 

هدف از مو و مزوتراپی

معمولاً به افرادی که مشکلات دائمی مو یا طاسی دارند داده می شود. بنابراین، برای افرادی که استعداد ژنتیکی دارند، مزوتراپی یا درمان دارویی بر رشد مو تأثیری نداشت. از آنجایی که مزوتراپی یک روش درمانی و درمانی است، به تقویت فولیکول های مو و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

 

تفاوت در نحوه انجام آن است

یکی از تفاوت های مهم بین مو و مزوتراپی، نحوه پردازش مو است. اکستنشن مو یک راه عالی برای بهبود سبک زندگی شماست، پس از آن لذت ببرید و خودتان را درمان کنید. بنابراین، برش های کوچکی در سپتوم ایجاد می شود تا با ناحیه برش مطابقت داشته باشد. با این حال، در مزوتراپی، فولیکول‌های مو وارد پوست می‌شوند تا به تقویت فولیکول‌های مو کمک کنند.

زمان بهبودی متفاوت است

رفع موهای زائد و مزوتراپی هر دو روش جامع و مدرنی هستند که هر کدام زمان بهبودی خاص خود را دارند. از آنجایی که کاشت مو یک درمان مناسب برای طاسی و رشد مو است، زمان بهبودی بیشتری نسبت به مزوتراپی دارد. علاوه بر این، به دلیل نامناسب بودن مزوتراپی و عدم وجود بافت روی پوست، این زمان کوتاهتر خواهد بود.

 

زمان موفقیت

اکستنشن مو در یک تا دو قسمت ساخته می شود و در هر قسمت 1000-14000 قسمت اکستنشن مو قابل اعمال است. از آنجایی که موها پس از کاشت می ریزند تا به طور طبیعی رشد کنند، تا یک سال طول می کشد تا عمل کند.

اما در روش مزوتراپی تعداد اپیزودها بسته به شرایط بیمار از 4 تا 8 واحد متغیر است. مدت زمان درمان کوتاهتر از کاشت مو است. زیرا به این ترتیب فولیکول ها ترمیم می شوند و تغذیه برای رشد و نمو آنها با تزریق تامین می شود. بنابراین تفاوت مزوتراپی و کاشت مو در مشاهده نهایی قابل توجه است.

 

بهترین زمان انجام مزوتراپی بعد از کاشت مو چه زمانی است؟

مزوتراپی به عنوان یک درمان ترکیبی پس از کاشت مو برای افزایش رشد مو نیز استفاده می شود. معمولا بعد از سه ماه از کاشت مو، مزوتراپی توصیه می شود. به تقویت مو و افزایش گردش خون در زیر پوست کمک می کند.

عواقب آرایش مو چیست؟

کاشت مو در مقیاس کوچک انجام می شود و نیازی به بیهوشی ندارد. اما بروز ریزش مو غیرقابل انکار است. اینها عبارتند از قرمزی و تورم پوست، جای زخم، تورم، عفونت، درد و موارد دیگر.

 

پیامدهای کاشت مو و مزوتراپی چیست؟

اکستنشن مو اغلب اثرات دائمی دارد. با نظر پزشک، اثرات ماندگار این روش پس از 9 ماه قابل مشاهده است. اما مزوتراپی با تقویت و عبور از درمان، ریزش مو را متوقف کرده و استحکام و ضخامت آنها را افزایش می دهد. اما این روش برای درمان کوتاه مدت است و نتایج آن مانند صاف کردن مو نیست.

 

مدت زمان بهبودی پس از کاشت مو چقدر است؟

هفته اول بعد از مدل مو به دلیل جزء آن نقش مهمی ایفا می کند. بهبودی از این روش تا سه هفته طول می کشد. سپس موهای کاشته شده شروع به ریزش کرده و بعد از 9-12 ماه اثرات خود را نشان می دهد.

 

کاشت مو و مزوتراپی چند جلسه انجام می شود؟

کاشت مو در یک تا دو جلسه انجام می شود در حالی که مزوتراپی به 4 تا 8 جلسه نیاز دارد. تعداد واحدها بر اساس شرایط فردی و ارزیابی کارشناسی تعیین می شود و ممکن است برای فرد متفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *