خانه » کاشت مو » کاشت مو به روش SFIT
آخرین مقالات

کاشت مو به روش SFIT

کاشت مو به روش SFIT

فهرست مطالب

امروزه و در کیلینیک‌های مختلف سراسر جهان، روش‌های مختلفی برای پیوند و ترمیم موهای از دست رفته مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از این روش‌ها، کاشت مو به روش SFIT است. البته متخصصان کلینیک‌های معتبر همواره ادعا کرده‌اند که چیزی به نام کاشت مو به روش Super FIT وجود خارجی نداشته و این نام، فقط یک ترفند تبلیغاتی برای پروموت کردن نسل جدید خدمات کاشت مو به روش FIT است.

اما ایا این ادعا واقعیت دارد؟ در برخی از منابع اینترنتی که اعتبار آن‌ها نیز چندان مشخص نیست، ادعا شده است که کاشت مو به روش Super FIT برای اولین بار توسط یک پزشک ایرانی در سال 2014 ابداع و معرفی شده است. هر چند با گشت و گذاری ساده در وب‌سایت‌های آمریکایی و کانادایی، متوجه می‌شویم که نشانی از این روش در کلینیک‌های این کشورها وجود ندارد. با ما در این مقاله از وب‌سایت کلینیک ره یا همراه باشید تا هر چیزی که درباره کاشت مو SFIT نیازدارید بدانید را بیابید.

کاشت مو به روش SFIT چیست؟

شاید تا کنون درباره کاشت مو SFIT چیزهایی در اینترنت مطالعه کرده باشید. به شکل کلی، گفته می‌شود کاشت مو به شکل کلی تنها در دو دسته‌ی روش‌های مبتنی بر کاشت مو به روش SUT و روش FIT انجام می‌گیرد. سایر روش‌ها یا خود نوعی خاص این این متدها بوده و یا تنها نامی نو، بر اساس نحوه ی جدید ارائه‌ی خدمات است.

 کاشت مو به روش SFIT را باید گونه‌ای از خدمات پیوند موی طبیعی که تنها جزئیات انجام متد در آن تغییر کرده است، دانست. در روش قدیمی کاشت موی طبیعی FIT، برای برداشت گرافت‌های مو از ناحیه اهداکننده، از دستگاهی به نام پانچ استفاده می‌شود. در روش سوپر فیت، این گرافت‌ها با کمک هولدرهای پیشرفته‌تر و ظریف‌تری که توان برداشت و کاشت بالاتری دارند برداشته و کاشته خواهند شد.

مزیت های کاشت مو super fit

علل انتخاب کاشت مو به روش سوپر فیت

چرا باید کاشت مو به روش SFIT یا همان FIT را برگزید؟ در پاسخ به این سوال، باید از چند منظر به موضوع نگریست. نخست، شرایطی است داوطلبان کاشت مو از نظر نوع طاسی، وضعیت ذخیره‌ی بانک مو (یا ناحیه اهداکننده) و انتظارات مد نظرشان با آن رو به رو هستند. دوم، مزیت‌هایی است که کاشت مو به روش SFIT برای داوطلبان این روش در بر دارد.

مزایای کاشت مو SUPER FIT چیست؟

مهمترین مزیت روش سوپر فیت را باید سهولت در برداشت گرافت از نقاط مدنظر، عدم ایجاد عوارض شدید و نیز، نتایج طبیعی آن برشمرد. به این ترتیب با کاشت موی طبیعی، موهای جدید شما هیچ تفاوتی با موهای از دست رفته نخواهند داشت. در واقع، مزیت‌های کاشت مو به روش SFIT مشابه با کاشت موی طبیعی با متد FIT است. از دیگر مزیت‌های کاشت مو به روش SFIT، باید به این موارد اشاره کرد.

  • عدم الزام به تراشیدن مو
  • عوارض محدود و دروه نقاهت کوتاه
  • کاشت مو بدون درد
  • ظریف بودن نتایج کار و امکان کنترل و طراحی دقیق خط رویش
  • عدم آسیب‌رسانی به فولیکول‌های گرافت‌های برداشت شده
  • تعداد بالای گرافت‌های قابل برداشت در هر جلسه
  • ایجاد نکردن جای زخم در ناحیه اهدا کننده و عدم نیاز به بخیه
  • امکان استفاده از تمامی موهای بدن به عنوان اهداکننده
  • عدم اختلاف در رنگ موهای کاشته شده با موهای طبیعی همان ناحیه

مراحل کاشت موی SFIT

همان گونه که پیشتر از این اشاره کردیم، کاشت مو به روش SFIT مشابه با روش پانچ یا روش FIT است. مراحل این جراحی پیوند موی طبیعی به ترتیب زیر است.

استخراج واحدهای فولیکولی از ناحیه ی اهدا کننده

در اولین مرحله، پزشک متخصص با بررسی ناحیه‌ی اهدا کننده، واحدهای فولیکولی را در ناحیه بانک مو شناسایی کرده و آن‌ها را با کمک دستگاه ظریفی که دستگاه یا هولدر پانچ نامیده می‌شود، استخراج می‌کند.

آماده سازی واحدهای فولیکولی

در مرحله‌ی بعدی، این گرافت‌های برداشته شده باید مورد پردازش قرار گرفته و واحدهای فولیکولی آن جداسازی و اماده شوند.

آماده‌سازی ناحیه دریافت‌کننده

در حینی که واحدهای فولیکولی آماده‌ی قرارگیری در ناحیه دریافت‌کننده می‌گردند، قسمتی‌هایی که باید مو در آن کاشته شود آماده سازی شوند. به این منظور، شکاف‌هایی بسیار کوچک و با عمق کم در پوست ایجاد خواهند شد. هر چقدر این شکاف‌ها نزدیک‌تر به هم باشند، نتیجه ی نهایی کاشت مو طبیعی تر خواهد بود.

کاشت مو از بدن به سر

در نهایت، فولیکول‌های برداشته شده در دسته‌های دو تا سه تایی در محل شکاف‌ها کاشته خواهند شد.

معایب کاشت مو به روش SUPER FIT

معایب کاشت مو به روش SUPER FIT در ترکیه

همان طور که مشاهده کردید، کاشت مو به روش SFIT بسیار ساده، سرراست و با نتایجی عالی است. به همین علت سالانه تعداد زیادی از داوطلبان کاشت موی طبیعی، از این روش برای پایان دادن به طاسی موهای سر یا کم‌پشتی موهای صورت خود (به وسیله کاشت ابرو یا ریش و سبیل) استفاده می‌کنند. با وجود این، برخی از عزیزان هم وطن نیز ترجیح می‌دهند برای کاشت موهای خود، به کشور همسایه، یعنی ترکیه مسافرت کنند.

ترکیه سال‌هاست که یکی از مقاصد پرطرفدار در گردشگری پزشکی بوده و گردشگرانی از سراسر جهان به این کشور برای دریافت انواع خدمات درمانی زیبایی مراجعه می‌کنند. مهمترین دلیل این اقبال، ارزان بودن ترکیه و کسب استانداردهای بین‌المللی بیمارستان‌های آن از سوی مراجع بین‌المللی است. با این حال، این دلایل برای متقاضیان ایرانی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. به دو دلیل:

اهمیت مهارت جراح متخصص کاشت مو در موفقیت پیوند موهای سر

پزشکان ایرانی از همتایان ترک خود، به طور متوسط از سطح تخصص، تجربه و کارنامه‌ی بهتری برخوردار هستند. به واقع شما در تهران می‌توانید پزشکان به مراتب بهتری را برای مراجعه و دریافت خدمات درمانی و زیبایی بیابید. در امر استانداردهای بین‌المللی نیز، مهمترین دلیل عدم کسب آن از سوی بیمارستان‌های ایرانی، تحریم‌های بین‌المللی، و نه سطح حرفه‌ای بیمارستان‌های ماست.

مقایسه هزینه کاشت مو به روش SFIT در ترکیه و ایران

دومین امر نیز معطوف به هزینه‌های کاشت مو به ترکیه است که در بدترین حالت، حداقل ۳ برابر بیشتر از کاشت مو در تهران تمام می‌شود. البته کاشت مو به روش Super FIT ممکن است نقاط ضعف دیگری را نیز داشته باشد. از مهمترین این موارد باید به این نکات اشاره کرد:

  • زمان جلسات کاشت مو به روش Super FIT به نسبت طولانی است
  • پس از کاشت مو به روش SFIT ناحیه‌ی دریافت کننده نسبت به هر گونه تنشی آسیب پذیر خواهد بود.
  • هزینه این روش در مقایسه با دیگر روش‌ها کمی بیشتر است.

قیمت کاشت مو به روش SFIT در تهران

برای کسب اطلاع با هزینه‌ی کاشت مو به روش SFIT با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید. به دلیل نوسان قیمت‌ها در حال حاضر، امکان اعلام قیمت وجود ندارد. علاوه بر آن، هزینه کاشت مو به روش SFIT ممکن است بسته به مواردی همچون

  • تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای کاشت
  • وسعت ناحیه‌ی دچار ریزش مو
  • تعداد جلسات مورد نیاز

متغیر باشند.

کاشت مو به روش SFIT در کلینیک ره یا

در اینجا به انتهای این مقاله از کلینیک ره یا می‌رسیم. همچنین لازم است تا مجددا تأکید کنیم کاشت مو به روش سوپرفیت یک متد مستقل و تأییدشده بین‌المللی نیست؛ بلکه تنها نامی است که به برخی نحوه‌های اجرای روش FIT اطلاق می‌شود. بنابراین اگر تصمیم به انجام کاشت مو دارید، حتما درباره‌ی روش انجام آن با یک پزشک متخخص مشورت کنید.

کلینیک ره یا به عنوان یکی از بهترین کلینیک‌های کاشت موی تهران آماده است تا به شما عزیزان در این راه یاری دهد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *