خانه » کاشت مو » کاشت مو به روش میکروگرافت
آخرین مقالات

کاشت مو به روش میکروگرافت

کاشت مو به روش میکروگرافت

فهرست مطالب

یکی از مواردی که ما در کلینیک ره یا هر روزه با آن مواجه هستیم، دغدغه‌هایی است که داوطلبان کاشت مو در رابطه با جراحی پیوند موی طبیعی خود مطرح می‌کنند. این موضوع، شامل موارد متعددی از امکان کاشت موی سر، تا نتایج کسب شده از کاشت مو به روش های متعدد، از جمله کاشت مو به روش میکروگرافت است. اما شاید برای شما هم سوال باشد که جزئیات کاشت مو به روش میکروگرافت چیست؟

به اذعان بسیاری، کاشت مو به روش میکروگرافت در حال حاضر از محبوب‌ترین ترندهای روز پزشکی زیبایی محسوب می‌شود. تا حدی که بسیاری از داوطلبان در تماس اولیه خود، درخواست کاشت مو به روش میکروگرافت را مطرح می‌کنند. کاشت مو به روش میکروگرافت، یکی از بهترین روش های کاشت موی مدرن است که مزیت‌های زیادی را با خود به همراه دارد.

بنابراین اگر سوالاتی مانند:

  • در روش میکروگرافت اگر پشت سر بدون مو بود، چه باید کرد؟
  • آیا کاشت مو به روش میکروگرافت از بانک موی دیگران ممکن است؟
  • آیا کاشت مو به روش میکروگرافت درد دارد؟

برای شما نیز مطرح است، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. ما تمام نکاتی را که در رابطه با کاشت مو به روش Micro Graft ممکن است مطرح باشد را پوشش خواهیم داد. در انتها، اگر همچنان سوالی برایتان باقی مانده بود، حتما آن را در قسمت نظرات برای ما مطرح کنید.

چرا کاشت مو به روش میکروگرافت ؟

تمام کسانی که تا کنون با کلینیک‌های تخصصی کاشت مو تماس گرفته و از آن‌ها، اطلاعاتی در مورد جزئیات کاشت مو به روش میکروگرافت را جویا شده باشند، می‌دانند که در دسته‌بندی‌های علمی پزشکی، چنین روشی تعریف نشده است. دلیل این امر آن است که کاشت مو به روش میکروگرافت، در واقع یک رویکرد در کاشت مو و نه یک متد مجزا است.

در این روش به جای استفاده از ماکروگرافت‌هایی با ۱۰ فولیکول و یا حتی بیشتر -که در متدهای قدیمی رایج بود- از میکروگرافت‌هایی شامل ۳ واحد فولیکولی یا کمتر بهره گرفته می‌شود. پیشرفتی که تنها در سایه پیشرفت علوم مهندسی پزشکی و استفاده از دستگاه‌های پیشرفته‌تر و دقیق‌تر بود که ممکن گردید.

به همین علت، تمامی کلینیک های معتبر کاشت مو به روش میکروگرافت در ایران در حال حاضر این متد را اجرا می‌‌کنند. تقریبا تمامی این کلینیک‌ها همه بر این نکته توافق دارند که Micro Graft، جدیدترین روش کاشت مو بدون نیاز به جراحی و بدون درد می‌باشد.

جزئیات کاشت مو به روش میکروگرافت

تفاوت کاشت مو به روش میکروگرافت با سایر متدها

اما چرا کاشت مو به روش میکروگرافت تا به این حد مورد اقبال مردم قرار گرفته است؟ آیا کاشت مو به روش میکروگرافت مزایای خاصی دارد؟ دلیل اصلی این اقبال نسبت به کاشت مو به روش میکروگرافت، را باید در نتایج نهایی و نیز، کنترل عوارضی از قبیل ایجاد اسکار، ایجاد حالت موی عروسکی و یا درد و خونریزی دانست.

در واقع، عارضه‌ای موسوم به موی عروسکی یکی از عوارض جانبی منفی‌ای بود که در متدهای قدیمی کاشت مو، مانند کاشت موی نواری، به کرات دیده می‌شد. از این نظر، مزیت کاشت مو به روش میکروگرافت این بود که مشکلاتی از این دست را کاملا مرتفع نمود. دلیل اصلی عارضه موی عروسکی را باید استفاده از واحدهای فولیکولی دانست که امروزه به آن‌ها، ماکروگرافت گفته می‌شود.

هر ماکروگرافت یک واحد شامل حدود ۱۰ عدد فولیکول است، در حالی که امروزه در کاشت مو به روش میکروگرافت، ما از گرافت‌هایی نهایتا شامل ۳ واحد فولیکولی بهره می‌بریم. این ظرافت در کار و نیز عدم انجام پانچ‌های عمیق یا برش‌های گسترده در کاشت مو به روش میکروگرافت، خود به عاملی برای بهبود هر چه سریع‌تر پوست سر و اجتناب از عوارض وخیم مبدل گشت.

از دیگر عوارض منفی که با کاربرد کاشت مو به روش میکروگرافت دیگر شاهد آن نیستیم، نکروز پوست سر است. علاوه بر آن، کاشت مو به روش میکروگرافت دو تفاوت اصلی با دیگر متدهای کاشت مو دارد.

  • استفاده از هندلرهای پیشرفته برای پانچ گرافت‌های مو
  • استفاده از فولیکول‌های کمتر در هر گرافت کاشته شده
  • امکان استفاده از تمامی گرافت‌های موی بدن برای برداشت واحد فولیکولی

کاشت مو میکروگرافت چیست؟

کاشت مو به روش میکروگرافت روشی مشابه با کاشت مو به روش FIT است که هم در مرحله‌ی برداشت‌ گرافت‌های مو و هم آماده‌سازی آن‌ها از حداکثر دقت و ظرافت استفاده می‌شود. به این ترتیب، نتایج این متد نسبت به تمامی متدهای دیگر به مراتب طبیعی‌تر خواهد بود.

تاریخچه پیدایش تکنیک کاشت مو به روش میکرو گرافت

مهمترین دلیل ابداع کاشت مو به روش میکروگرافت، تلاش پزشکان برای بهبود متدهای پیوند موی طبیعی بود. اولین متدهایی که برای ترمیم موهای ریخته شده ابداع شدند، متدهای کاشت مو به روش FUT بودند. در این روش برای برداشت فولیکول‌ها، از برشی نواری در پشت سر استفاده می‌شد. روش FUT مشکلاتی داشت که موجب ابداع روش FIT و در ادامه، متدهایی مانند کاشت مو به روش میکروگرافت شد.

حال شاید برای شما جالب باشد که در روش فوق، چه کارهایی برای بهبود رویکردهای پیشین انجام شد. مهمترین کارهایی که برای این هدف صورت گرفت را باید در جزئیات روش کاشت مو میکروگرافت جستجو کرد.

مراحل کاشت مو روش میکروگرافت چگونه است

آیا می‌دانید کاشت مو به روش میکروگرافت چگونه انجام میشود؟ مراحل این روش شامل آماده‌سازی محل برداشت موها، پانچ گرافت، اماده سازی آن و در نهایت کاشت گرفت‌های مو است. در اولین مرحله آماده سازی گرافت در کاشت مو به روش میکروگرافت، موهای بانک مو و ناحیه دچار طاسی باید کوتاه شوند.

سپس داروهای بیحسی موضعی تزریق شده و پوست سر آماده‌ی شروع عملیات می‌گردد. در ادامه، با کمک هندلرهای پیشرفته پانچ مو زیر میلیمتری وارد مرحله برداشت مو به روش میکروگرافت می‌شویم. این پانچ‌ها نسبت به پانچ‌های گرفت‌برداری مورد استفاده در روش FIT به مراتب ظریف‌تر بوده و می‌توانند گرافت‌های بهتری را استخراج می‌کنند.

در نتیجه هم ناحیه بانک مو با آسیب کمتری مواجه می شود و هم توان برداشت گرافت‌های بیشتری را در اختیار خواهیم داشت. در ادامه و در مرحله آماده سازی گرافت موی روش میکروگرافت فولیکول‌های کمتری در هر گرافت قرار داده می‌شود. آخرین مرحله، قرار دادن گرافت‌ها در مناطق هدف خواهد بود. به دلیل کوچک‌تر بودن گرافت‌ها، در کاشت مو به روش میکروگرافت، توان ایجاد تراکم بیشتری را نیز در این مرحله خواهیم داشت.

چگونه کاشت مو میکروگرافت انجام میشود

مزایای کاشت موی طبیعی به روش میکروگرافت

اصلی‌ترین مزیت‌های کاشت مو به روش میکروگرافت عدم ایجاد زخم‌های عمیق و نتایج طبیعی آن می‌باشد. با این حال اگر بخواهیم این مزیت‌ها را با دقت بالاتری مورد بررسی قرار دهیم، این نکات قابل اعتنا خواهند بود:

  • یکی از عوارض قدیمی کاشت مو به روش FIT با استفاده از ماکروگرافت، ایجاد اسکارهایی دایره‌ای در پشت سر بود. در کاشت مو به روش میکروگرافت این اسکارها تقریبا غیرقابل‌دید می‌شوند.
  • روش Micro Graft کاملا بدون درد و خونریزی بوده و در نتیجه دروان نقاهت آن کوتاه‌تر خواهد بود.
  • عدم محدودیت در منابع مورد استفاده به عنوان بانک مو
  • قابل استفاده در کاشت ابرو و ریش و سبیل

افراد کاندیدای مناسب برای کاشت مو روش میکروگرافت

شاید قبل از این مقاله چه کسانی نمی توانند کاشت مو انجام دهند در همین وب سایت را مطالعه کرده باشد. نامزدهای مناسب کاشت مو به روش میکروگرافت باید ویژگی‌های خاصی را داشته باشند. این ویژگی‌ها شامل مشخص شدن الگوی ریزش موها، سلامتی عمومی، عدم ابتلا به بیماری‌های خاص، عدم مصرف داروهای خاص و مواردی است که در مقاله یاد شده به آن اشاره کرده‌ایم.

بانک موی مناسب

با وجود این باید گفت که مهمترین ویژگی افرادی که کاندیدای مناسبی برای کاشت مو به روش میکروگرافت هستند، داشتن بانک موی غنی برای برداشت گرافت است. بنابراین اگر موهای ناحیه پشت سر شما از سلامت و تراکم بالایی برخوردار است، شما نامزد مناسبی برای بهره‌گیری از این روش محسوب می‌شوید. البته در غیر این صورت نیز، همچنان می‌توان گزینه‌های دیگری را در نظر داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله کاشت مو به روش BHT مراجعه کنید.

هزینه و قیمت کاشت مو به روش میکروگرافت

هزینه کاشت مو به روش میکروگرافت از رایج‌ترین سوالاتی است که برای بسیاری از خوانندگان این سطور مطرح است. با این حال، قیمت کاشت مو به روش میکروگرافت وابسته به شرایط هر بیمار متغیر است و متأسفانه امکان اعلام قیمت در مورد آن وجود ندارد. شرایطی همچون وسعت منطقه طاسی، وضعیت بانک مو، شرایط عمومی بیمار و تعداد جلسات و گرافت‌های کاشته شده در این امر موثر هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا از طریق شماره‌های درج شده در پایین این صفحه با کلینیک ره یا در تماس باشید.

عوارض، خطرات احتمالی و معایب کاشت مو به روش میکروگرافت

آیا کاشت مو به روش میکروگرافت معایبی دارد؟ شاید بتوان گفت که بالاتر بودن هزینه نسبت به روش کاشت موی نواری، اصلی‌ترین نکته‌ای است که موجب عدم تمایل داوطلبان نسبت به آن می‌شود. هرچند در حال حاضر و با فراگیر شدن متدهای جدید کاشت مو، این اختلاف قیمت رو به کاهش می‌رود. به جز آن، در حال حاضر برای کاشت مو به روش میکروگرافت ریسک خاصی گزارش نشده است. اصلی‌ترین عوارض کاشت مو به روش میکروگرافت شامل:

  • احساس درد خفیف، گرگز و یا خارش پوست سر
  • کبودی ناحیه‌های تحت جراحی به صورت محدود
  • محدودیت فعالیت‌های فیزیکی شدید تا حداکثر ۱۰ روز الی دو هفته

است. با این حال همین عوارض را می‌توان با رعایت نکاتی کنترل کرد. این نکات، شامل رعایت توصیه‌های مراقبتی قبل و بعد از کاشت می‌شوند. در واقع از مهم‌ترین عوامل موفقیت در روش میکروگرافت باید به همین موارد اشاره نمود.

مراقبت های قبل و پس از از پیوند طبیعی مو به روش Micro Graft

اما چه نکاتی در کاشت مو به روش میکروگرافت بیش از دیگر موارد حائز اهمیت هستند؟ باید گفت که مراقبت‌های قبل و بعد از کاشت مو به روش میکروگرافت با دیگر مراقبت‌های مشابه روش‌های دیگر تفاوت خاصی ندارد. اصول کلی این مراقبت‌ها شامل

  1. کنترل دارویی و غذایی،
  2. تمیز نگه داشتن پوست سر پس از جراحی،
  3. عدم وارد آوردن فشار یا استرس به فولیکول‌های کاشت شده،

می‌شوند. در مورد نخست، باید سبک زندگی فرد و سبد غذایی وی در این دوران اصلاح شده و از مصرف موارد مضر خودداری کرد. همچنین مصرف هرگونه دارو باید تحت نظر پزشکان انجام شود. استفاده از هر گونه دارو و یا ماده غذایی رقیق‌کننده‌ی خون در این دوران بهتر است متوقف شود. اختلالات دارویی با داروهای بیحسی کاشت یا آنتی‌بیوتیک‌ها نیز به شدت دارای اهمیت است.

برای تمیز نگه داشتن فولیکول‌های کاشته شده، باید قبل از جلسه‌ی اول کاشت مو به روش میکروگرافت دوش گرفته و موهای خود را بشویید. همچنین در دوران بعد از کاشت، باید از شامپوهای خاصی استفاده کرد. البته برای دوش گرفتن یا استفاده از استخر، سونا و جکوزی باید تا زمان اتمام نقاهت اولیه صبر کرد. دست زدن به پوست سر هم البته ممنوع است.

علاوه بر این موارد، درمان‌های حمایتی مانند مزوتراپی و پی آر پی مو نیز می‌تواند در بهبود هر چه سریع‌تر و تقویت موهای کاشته شده مفید باشند. درمان‌های خانگی تقویت موهای کاشته شده مانند استفاده از روغن‌های طبیعی نیز می‌توانند مثمر ثمر واقع گردند.

کلینیک های کاشت مو به روش میکروگرافت در تهران

در حال حاضر کلینیک‌های متعدد در تهران نسبت به ارائه متدهای کاشت مو به روش میکروگرافت اقام می‌کنند. کلینیک ره یا را باید در این میان یکی از بهترین کلینیک های کاشت مو تهران بازشناخت. کلینیک ره یا تحت مدیریت دکتر امید رحمانی آماده‌ی ارائه‌ی بالاترین سطح از کیفیت خدمات کاشت مو، ابرو و دیگر درمان‌های زیبایی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی کاشت مو به روش میکروگرافت و رزرو وقت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *