خانه » کاشت ابرو » کاشت ابرو یا فیبروز : کدام بهتر است؟
آخرین مقالات

کاشت ابرو یا فیبروز : کدام بهتر است؟

کاشت ابرو یا فیبروز

فهرست مطالب

تردید میان کاشت ابرو یا فیبروز و دیگر روش‌های آرایش دائمی از نگرانی‌هایی‌ست که ذهن بسیاری از خانم‌ها را با خود درگیر کرده است. دلایل این تردید، سخت به نظر آمدن کاشت ابرو، تفاوت هزینه‌ها و در نهایت، هزینه‌های کاشت ابرو یا فیبروز است. در این مقاله ما به بررسی تفاوت‌های میان کاشت ابرو و فیبروز می‌پردازیم.

امید است با مطالعه‌ی این مقاله از کلینیک ره یا، بتوانید راجع به انتخاب بهترین روش ترمیم ابروهای خود به نتیجه‌ای نهایی دست پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید از قسمت + درخواست نوبت برای مشاوره حضوری با پزشک متخصص پوست و مو، وقتی را تعیین کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

کاشت ابرو بهتر است یا فیبروز

کاشت ابرو، یک روش دائمی، با نتایج بسیار طبیعی است. در کاشت ابرو، ریشه‌های موهای سالم (در واقع فولیکول‌های آن)، از جایی دیگر برداشته شده، در نقاط از پیش تعیین شده ابروان شما کاشته می‌شوند. در نتیجه، موهای جدید، کاملا مشابه با دیگر تارهای ابرو خود شما خواهند بود. در مقاله کاشت ابرو وب سایت ره یا، کاملا در مورد مزیت‌های کاشت ابرو نسبت به دیگر روش‌ها صحبت شده است.

روش فیبروز یک روش مدرن ارایش دائمی صورت است. کلیات فیبروز کاملا مشابه با روش میکروبلیدینگ است؛ هر چند جزئیات آن با میکروبلیدینگ تفاوت زیادی دارد.

کاشت ابرو بهتر است یا فیبروز

فیبروز ابرو چیست؟ تفاوت فیبروز ابرو و میکروبلیدینگ

فیبروز ابرو در واقع، متدی خاص از روش میکروبلیدینگ است که توسط یک انستیتوی تخصصی زیبایی پایه‌گذاری شد. این عبارت ترکیبی از کلمات فی+بروز (به معنی ابروها) است. فی، یک عدد ناگویا در نسبت‌های هندسی است که مقدار تقریبی آن برابر با ۱.۶۱۸ است. متخصصان اعتقاد دارند که چیزهای زیبا مانند آثار هنری، چهره‌ی افراد زیبا و غیره این نسبت برقرار است.

در متد فیبروز، برای طراحی ابروی شما از نسبت‌های طلائی استفاده می‌شود که در نتیجه، ابروهای شما به زیباترین شکل ممکن در خواهد آمد. با این حال، از نظر تکنیکی این روش فرق چندانی با میکروپیگمنتیشن یا میکروبلیدینگ ندارد. بنابراین شاید مطالعه‌ی مقاله‌ی ره یا در مورد بهتر بودن کاشت ابرو یا میکروبلیدینگ برای شما خالی از لطف نباشد.

همچنین میکروبلیدینگ معمولا با دست انجام می‌شود، در حالی که انجام فیبروز ابرو نیاز به دستگاه‌های اتوماتیک خاصی دارد.

مراحل انجام فیبروز ابرو

برای انجام متد فیبروز ابرو، ابتدا خطوط ابروها برای ناحیه تاج طراحی می‌شود. (تاج، آرک یا سینه و دم ابروها قسمت‌های مختلف ابروها هستند که باید روی آن‌ها کار به صورت مجزا انجام شود.) در ادامه، در چندین مرحله، خطوطی که موجب تمایز یافتن و پرپشت به نظر آمدن ابروها می‌شوند، اجرا خواهند شد. در نهایت به رنگ ابروها شوک وارد خواهد شد. پس از چند دقیقه که ابروها رنگ مورد نظر را به دست آوردند، ناحیه‌ی یاد شده بیحس می‌شود.

برای ادامه کار، ظاهر مد نظر برای آرک و دم ابروها طراحی شده، و ضخامت استروک‌ها دو برابر خواهند شد. استروک‌ها همان خطوطی هستند که روی ابروها رسم می‌شوند. البته روش انجام فیبروز برای افراد مختلف بسته به نوع پوست آن‌ها متغیر است.

مقایسه نتایج فیبروز و کاشت ابرو

نتایج کاشت ابرو کاملا طبیعی بوده، و نمی‌توان ابروهای کاشته شده را از دیگر ابروها تشخیص داد. علاوه بر آن، کاشت ابروی طبیعی نتایج کاملا دائمی داشته و ابروهای کاشته شده نیاز به تجدید ندارند. این در حالی است که نتایج فیبروز، نیمه دائمی بوده و در میان‌مدت، نیاز به تجدید خواهند داشت. ماندگاری فیبروز معمولا چیزی در حدود شش ماه تا یک سال است. 

همچنین رنگدانه‌های مورد استفاده در روش فیبروز در هفته‌ی اول تقریبا نیمی از رنگ خود را از دست خواهند داد. این مدت ماندگاری بیش از هرچیز به به سطح چربی پوست بستگی دارد. علاوه بر آن، عوامل مخرب خارجی مثل نور خورشید، تعریق یا مواد شیمیایی نیز بر نتایج به دست آمده از فیبروز می‌توانند تاثیرگذار باشند. این در حالی است که نتایج کاشت ابرو پس از تثبیت به این راحتی دستخوش تغییر نخواهند شد.

مراحل انجام فیبروز ابرو

مقایسه عوارض فیبروز و کاشت ابرو

عوارض فیبروز و کاشت ابرو، بسته به داوطلب می‌تواند بسیار متفاوت باشد. کاشت ابرو، در واقع یکی از اعمال جراحی با بیهوشی موضعی است و برای انجام آن، نیاز به نظارت پزشکان متخصص وجود دارد. به همین دلیل کاشت ابرو معمولا در کلینیک‌های تخصصی زیبایی انجام می‌شود. در حالی که فیبروز یک روش مشابه با تاتو است و ممکن است برخی مراکز غیرتخصصی هم نسبت به انجام آن مبادرت ورزند.

معمولا عوارض کاشت ابرو شامل التهاب و قرمزی ناحیه کاشت، ظاهر غیرطبیعی ابروها در روزهای اولیه کاشت و خارش آن‌ها است. همچنین برخی از داوطلبان از پوسته‌پوسته شدن پوست ناحیه‌ی اشت خبر داده‌اند. البته تمامی این عوارض کوتاه مدت بوده و در صورت رعایت نکات لازم برای مراقبت های بعد از کاشت ابرو، به سرعت بهبود خواهد یافت.

عوارض بالقوه و محتمل ناشی از فیبروز شامل واکنش و حساسیت پوست به رنگ‌های مصنوعی مورد استفاده، احساس درد، عفونت، ایجاد عدم تقارن در شکل یا رنگ ابروها، و در نهایت انتقال بیماری‌های خطرناک مانند هپاتیت، ایدز یا غیره است. البته در صورت مراجعه به مراکز معتبر می‌توانید اطمینان داشته باشید که این عوارض به حداقل خواهند رسید. در صورت انجام هر یک از این موارد در مراکز غیرمجاز، می‌توانید مراتب امر را به انجمن متخصصین پوست گزارش کنید.

محدودیت‌های خاص انجام فیبروز، یکی دیگر از معایب فیبروز ابرو نسبت به کاشت ابرو است. کسانی که می‌خواهند فیبروز ابرو انجام دهند باید پوستی کاملا سالم داشته و در صورت وجود اسکار یا تاتوی قبلی، نمی‌توان روی آن‌ها از فیبروز یا میکروبلیدینگ انجام داد. در حالی که محدودیت‌های کاشت ابرو به این شکل نیست.

کاشت ابرو بیشتر درد دارد یا فیبروز؟

برای کاشت ابرو، روی ناحیه‌ی جراحی بیهوشی موضعی انجام می‌شود. در نتیجه در طول عمل شما اصولا پوست شما هیچ سیگنال دردی را مخابره نخواهد کرد. البته در دوران نقاهت کاشت ابرو ممکن است برخی از داوطلبان احساس درد داشته باشند. برای کاهش درد در این دوران، پزشکان برای شما داروهایی تجویز و توصیه‌هایی را ارائه خواهند کرد.

با این حال، به دلیل این که فیبروز ابرو جراحی محسوب نمی‌شود، معمولا داروهای بیحسی خیلی قوی مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. در نتیجه درد فیبرو تقریبا مشابه با تاتو خواهد بود. مهمترین توصیه‌ای که برای کاهش حساسیت درد فیبروز ارائه می‌شود، ریلکس کردن پوست صورت حین اجرای فیبروز و عدم مراجعه در دوران عادت ماهانه است.

مقایسه نتایج فیبروز و کاشت ابرو

مقایسه مراقبت های لازم برای کاشت ابرو و فیبروز

تقریبا هر درمانی که روی پوست انجام می‌شود نیازمند رعایت مواردی است تا بتواند بیشترین اثرگذاری را از خود بر جای بگذارد. کاشت ابرو یا فیبروز نیز از این قاعده مستثنی نیست. به شکل کلی، برای انجام مراقبت‌های کاشت ابرو یا فیبروز، باید موارد مشابهی را رعایت کرد. هر چند که مراقبت‌های لازم برای کاشت ابرو از حساسیت بیشتری برخوردار است.

مهمترین مراقبت‌های کاشت ابرو، مربوط به موارد مربوط به حفظ انعقادپذیری خون پیش از کاشت، و در ادامه محافظت از فولیکول‌های کاشته شده از استرس، فشار و عفونت پس از کاشته شدن است. با این حال، در فیبروز، ما باید از آسیب به پوست و در کنار آن، تحت تأثیر قرار گرفتن رنگدانه‌ها جلوگیری کنیم.مهمترین نکات مراقبتی فیبروز شامل این موارد است:

  • بوتاکس، فیلر و لایه‌برداری تا یکماه قبل از فیبروز ممنوع است.
  • لیزر در دوره‌ی یک ماهه قبل و بعد از فیبروز ممکن است نتایج مخربی بر پوست شما داشته باشد.
  • نور خورشید برای ابروهای تازه فیبروز شده بسیار مضر است.
  • 10 روز قبل از فیبروز، نباید ابروها را رنگ کرد
  • رنگ انتخابی برای فیبروز نمی‌تواند خیلی روشن باشد

مراقبت‌های مشترک میان کاشت ابرو و فیبروز این موارد را شامل می‌شوند:

  • لازم است تا مدتی پس از فیبروز یا کاشت ابرو از انجام تمرینات ورزشی کناره بگیرید.
  • دست زدن، خاراندن یا مالش ناحیه تحت درمان کاشت یا فیبروز ابرو ممنوع است
  • پوست صورت شما باید از آلودگی و گرد غبار به دور باشد. بنابراین از تمیزکاری منزل یا مراجعه به مکان‌هایی با امکان آلودگی بالا خودداری کنید
  • مصرف الکل، دخانیات و داروهایی مثل ایپوبروفن، ویتامین‌هایی مثل نیاسین و هر گونه ماده‌ای که در ترمیم زخم‌های شما اختلال ایجاد کند ممنوع است.
  • انجام کاش ابرو یا فیبروز در دوران بارداری به شکل کلی ممنوع است.

بررسی تجربه کسانی که کاشت ابرو یا فیبروز انجام داده اند

برای بررسی و مقایسه نتایج کاشت ابرو یا فیبروز، می‌توان به تجربه کسانی که کاشت ابرو یا فیبروز انجام داده‌اند اعتماد کرد. بسیاری از این خانم‌‌ها بیان داشته‌اند که کاشت ابرو نسبت به فیبروز، نتایج بسیار طبیعی‌تر و بهتری را به آن‌ها داده است. همچنین بسیاری از موقتی بودن نتایج فیبروز اظهار نارضایتی دارند. البته برای کسب بهترین نتیجه در هر درمانی، نیاز خواهید داشت تا به بهترین متخصصان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *