خانه » کاشت ابرو » کاشت ابرو برای بیماران آلوپسی
آخرین مقالات

کاشت ابرو برای بیماران آلوپسی

آلوپسی ابرو

فهرست مطالب

در صورتی که بیماری آلوپسی دارید و قصد کاشت ابرو دارید از مشاوره رایگان در واتساپ یا تماس با کلینیک ره یا استفاده کنید.

در مورد کاشت ابرو برای بیماران آلوپسی چه می‌دانید؟ شاید پیش از این، با مطالعه مقالات ما متوجه شده باشید که همه نمی‌توانند کاشت ابرو انجام دهند. معمولا دلیل این امر، قابل درمان نبودن یا مقاومت به درمان علت اصلی ریزش موهاست. به هر روی، پزشکان در چنین شرایطی، ابتدا اقدام برای درمان یا جایگزینی کاشت ابرو به روش‌های متداول با روش‌های مؤثرتر را تجویز می‌کنند.

از جمله رایج‌ترین دلایلی که ممکن است امکان کاشت مو را برای داوطلبان آن دشوار کنند، باید به بیماری‌های پوستی از جمله پسوریازیس، لیکن پلان، ایکتیوز، و البته آلوپسی آره آتا یا ریزش موی سکه ای اشاره کرد. آلوپسی، نامی کلی برای دسته‌ای از بیماری‌های خودایمنی ژنتیکی است که در آن، بیماران به انحای گوناگون با ریزش مو رو به رو می‌گردند.

کاشت ابرو برای بیماران آلوپسی را باید یک چالش جدی دانست. زیرا با وجود قابل درمان بودن آلوپسی، در برخی مواقع این بیماری نسبت به درمان مقاوم بوده و باید برای کاشت ابرو، به درمان‌های جایگزین روی آورد. تا انتهای این مقاله از وبلاگ کلینیک ره یا با ما همراه باشید تا تمام چیزهایی که باید راجع به بیماری آلوپسی و کاشت ابرو برای بیماران آلوپسی را بدانید، برای شما شرح دهیم.

در انتها، اگر سوالی برای شما همچنان بی‌پاسخ مانده بود، حتما آن را در قسمت نظرات برای ما مطرح کنید. کلینیک ره یا با کادر مجرب متخصص در درمان ناهنجاری‌های پوستی، در اسرع وقت پاسخ سوال شما را داده، و یا با شما برای کسب اطلاعات بیشتر تماس خواهند گرفت.

آلوپسی ابرو چیست؟

همان طور که پیشتر از این شرح دادیم، آلوپسی یک بیماری خود ایمنی بوده که در آن، سیستم ایمنی بدن فولیکول‌های ریشه مو را از بین می‌برد. در نتیجه، بیمار شاهد ریزش موی سر، صورت و بدن خود به شکل‌های گوناگون خواهد بود. دلیل این که چرا سلول‌های لنفوسیت چنین رفتاری دارند، هنوز کاملا برای محققان شناخته شده نیست.

در طی این فرآیند، آنتی‌ژن‌های سطح فولیکول موجب تجمع گلبول‌های سفید دور سلول‌های فولیکول شده و مرگ آن را رقم خواهد زد. البته همبستگی‌هایی میان ابتلا به آلوپسی با بیماری‌هایی از قبیل تیروئیدی، برخی بیماری‌های کم‌خونی، کمبود ویتامین ۱۲ B و مشکلات عصبی وجود دارد. بر خلاف چیزی که شاید تصور کنید، این بیماری به شدت رایج بوده و اشخاص زیادی از آن رنج می‌برند.

انواع آلوپسی ابرو

آلوپسی می‌تواند منشا مشکلات زیادی در زندگی روزمره بیماران شود. این بیماری معمولا در کودکی پدیدار می‌شود و در طول زندگی از خود شدت و ضعف نشان می‌دهد. آلوپسی از دسته بیماری‌های پلی‌ژنیک بوده و تنها در صورت ابتلای پدر و مادر به صورت تؤامان به کودک منتقل خواهد شد.

آلوپسیا به اشکال مختلفی در بیماران نمود پیدا می‌کند. از جمله‌ی مهمترین آن‌ها باید به این موارد اشاره کرد.

آلوپسی آره آتا

آلوپسی آره تا یا ریزش موی سکه‌ای رایج‌ترین نوع این بیماری است. در آلوپسی آره تا مو به صورت گله‌ای و در نقاط مختلف صورت و سر شروع به ریزش می‌کند. این ریزش ممکن است خود به خود به وجود آید، محو شود و پس از مدتی خود به خود دوباره ظاهر شود. با این وجود گفته می‌شود که اگر از آخرین حمله آلوپسی دو سال بگذرد و نشانه‌ای از بازگشت آن وجود نداشته باشد، می‌توان گزینه کاشت ابرو یا مو را در نظر گرفت.

آلوپسی توتالیس

آلوپسی توتالیس، بر خلاف ریزش موی سکه‌ای، تمام موهای سر و صورت را درگیر کرده و معمولا نسبت به درمان نیز مقاوم می‌باشد. از مشهور ترین افرادی که به این بیماری مبتلا بوده‌اند، باید به پیرلوئیجی کولینا اشاره کرد. آلوپسی توتالیس موجب ریزش کامل موهای صورت، سر و حتی مژه‌ها می‌شود.

آلوپسی یونیورسالیس

آلوپسی یونیورسالیس را باید وخیم‌ترین نوع این بیماری برشمرد. در آلوپسی یونیورسالیس، بیماری در تمام نقاط بدن گسترده شده و بیمار به کلی موهای بدن خود را به صورت پراکنده از دست می‌دهد. یونیورسالیس معمولا نسبت به درمان مقاوم است.

آلوپسی سیکاتریسیل

یکی از گونه‌های نادر آلوپسی، به نام آلوپسی سیکاتریسیل مشهور است. این بیماری که گاه در اثر سوختگی یا عفونت ایجاد می‌شود، علاوه بر ریزش مو موجب ایجاد فرمی شبیه به سوختگی نیز در سطح پوست می‌شود. آلوپسی اسکار علاوه بر نابود کردن کامل فولیکول‌ها و غیر قابل برگشت بودن، باید به سرعت تحت درمان قرار گیرد.

آلوپسی آندروژنیک

یکی دیگر از اختلالات ژنتیکی که می‌تواند باعث ریزش موهای سر و صورت افراد از جمله موهای ابرو شود آلوپسی آندروژنیک می باشد. در این الگوی ریزش مو که بیشتر سر را درگیر می‌کند، فولیکول‌ها با جذب هورمون تستسترون از گیرنده‌های آندروژن خود، تضعیف شده و می‌ریزند. طاسی ناشی از این نوع آلوپسی قابل درمان با کاشت ابرو و یا موی سر است.

آناژن افلوویوم چیست

آناژن افلوویوم یکی دیگر از انواع آلوپسی است که در مرحله‌ی آناژن -یا مراحل رشد مو- روی می‌دهد. این ریزش معمولا در بیمارانی دیده می‌شود که تحت درمان‌های شیمیایی خاص یا مبتلا به بیماری‌های خود ایمنی مانند آلوپسی آره آتا و پمفیگوس ولگاریس هستند. البته در واقع هر نوع ناهنجاری در تقسیم سلول‌های مو، مانند تشعشعات قدرتمند یا سموم مخرب می‌تواند باعث آناژن افلوویوم شود.

درمان آلوپسی ابرو

آلوپسی کششی چیست

این نوع آلوپسی معمولا برای موهای سر ایجاد می‌شود و در مراحل اولیه، التهابات پوستی جوش مانندی را ایجاد می‌کند. دلیل این نوع ریزش موهای ابرو، قرار گرفتن در معرض آلودگی‌های محیطی یا استرس زیاد است.

دلیل ایجاد آلوپسی در ابرو چیست؟

معمولا بیشتر مراجعان به کلینیک کاشت ابرو مبتلا به آلوپسی، بزرگسالان هستند. با این حال، خیلی از این بیماران تجربه‌ی زندگی با آلوپسی را از کودکی با خود داشته‌اند. پیش از این گفتیم که دلیل ایجاد آلوپسی به روشنی مشخص نیست و حداقل ۱۷ ژن در آن اثرگذار هستند. با این حال می‌توان عواملی مانند استرس را در تشدید این بیماری بسیار مؤثر عنوان کرد.

دلایل بروز آلوپسی در کودکان و نوجوانان

از دیگر عوامل ایجاد آلوپسی، باید به این موارد اشاره کرد:

  • واکنش های آلرژیک و تغییرات فصلی
  • بیماری آدیسون و درماتیت آتوپیک
  • عفونت‌های ویروسی و یا باکتریایی
  • آسیب فیزیکی به ناحیه رویش مو
  • شوک‌های تروماتیک
  • اختلالات هورمونی
  • آرتریت روماتوئید
  • مواد شیمیایی
  • بیماری تیروئید
  • دیابت نوع 1
  • لوپوس
  • بارداری

آیا مبتلایان به آلوپسی آره آتا می‌توانند کاشت ابرو انجام دهند

برای پاسخ به این سوال، باید عوامل متعددی مورد بررسی قرار گیرند. آلوپسی آره آتا را باید از اصلی‌ترین عواملی دانست که موجب ریزش و تنک شدن ابروهای افراد می‌گردد. در حالت عادی، باید نخست نقاطی که درگیر ریزش موی سکه‌ای شده‌اند مورد بررسی قرار گیرند. اکثر پزشکان به بیماران خود اخطار می‌دهند که در صورت کاشت فولیکول‌ها، ممکن است بیماری آن‌ها تشدید شود.

با این حال، در صورت درمان آلوپسی، می‌توان از روش‌های کاشت ابرو بدون هیچ مشکلی استفاده کرد.

در صورتی که بیماری آلوپسی دارید و قصد کاشت ابرو دارید از مشاوره رایگان در واتساپ یا تماس با کلینیک ره یا استفاده کنید.

علائم و درمان آلوپسی آره آتا

اصلی‌ترین علائم این بیماری شامل ریزش موهای سر و بدن به صورت سکه‌ای است. با این حال، این بیماری، علائم دیگری مانند تغییرات در ناخن‌ها (فرورفتگی، لکه‌های سفید، زبری، نازک شدن، شکاف)، ناهنجاری‌های پوستی، التهاب سینوس‌ها و چشم (در صورت درگیر شدن ابروان یا مژه‌ها) را دارد.

HRT بهترین روش ترمیم ابرو برای بیماران آلوپسی

با وجود موضوعات مطرح شده در مورد کاشت ابرو برای بیماران آلوپسی، به هیچ عنوان نباید نگران باشید. ما در کلینیک ره یا می‌توانیم بر آسیب‌های ناشی از آلوپسی غلبه و با استفاده از علم نوین پزشکی، ابروهای صورت شما را احیا کنیم. راه حلی که در بدترین حالات هم می‌توان آن را در نظر گرفت، استفاده از متد HRT برای درمان آلوپسی است.

در این روش، از تارهای مصنوعی و بی‌اندازه مشابه با تارهای ابرو بهره برده شده و در تنها چند ساعت، ابروهایی با ظاهر بسیار طبیعی به شما هدیه خواهد شد. البته این تنها راه درمان آلوپسی نیست و درمان‌های دیگری نیز مطرح هستند. از جمله مهمترین آن‌ها باید به:

  • میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ ابرو
  • درمان با کمک ماینوکسیدیل
  • پماد دیترانول یا آنترالین
  • استفاده از کورتیزون
  • کورتیکواستروئیدها
  • ایمن درمانی موضعی یا ایمونوتراپی

اشاره کرد. برای درمان‌های ایمونوتراپی از داروهایی مانند دیفن سیپرون، متوترکسات، دی‌فنیل‌سیکلوپروپنون، دی‌نیتروکلروبنزن، squaric acid dibutyl ester یا سایر تعدیل کننده‌های سیستم ایمنی استفاده می‌شود.

نحوه کاشت ابرو برای بیماران آلوپسی آره آتا

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، می‌توانید در مقاله کاشت ابرو، قسمت کاشت ابرو به روش HRT را مشاهده کنید. برای انجام این روش، ابتدا در یک جلسه، تمامی ویژگی‌های موهای طبیعی موهای ابرو شما بررسی شده، و سپس در جلسه بعدی در محل کاشته خواهد شد.

عوارض کاشت ابرو برای مبتلایان آلوپسی

با وجود بی‌اندازه طبیعی به نظر رسیدن کاشت ابرو به این روش برای بیماران آلوپسی، ابروها باید هر یک الی دوسال یکبار ترمیم شوند. همچنین ممکن است در کوتاه مدت، عوارضی جزئی مانند التهاب، کبودی، درد و (در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی) عفونت محدود را شاهد باشیم.

مراقبت های قبل و بعد از کاشت ابرو برای بیماران آلوپسی

مراقبت‌های کاشت ابرو برای بیماران آلوپسی مشابه با دیگر مراقبت های بعد از کاشت ابرو بوده، و شامل مواردی همچون فشار نیاوردن به ابروها، قطع مصرف رقیق‌کننده‌های خون (مانند دخانیات و داروهایی مانند آسپرین) و مراقبت در شستشوی ابروها می‌باشد.

همچنین به خاطر داشته باشید که مصرف داروهای تجویزی پزشک برای موفقیت کاشت ابرو و کاهش عوارض از اهمیت زیادی برخوردار است.

بهترین کلینیک برای درمان آلوپسی

مهمترین نکته‌ای که باید در مورد انتخاب بهترین کلینیک درمان ریزش ابروی بیماران آلوپسی به آن توجه کنید، اعتبار کلینیک و پزشکان حاضر در آن است. کلینیک‌های معتبر، دارای مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح بوده و شهرت خوبی میان مراجعان پیشین خود دارند. همچنین باید مراقب باشید که به خاطر عامل هزینه، به کلینیک‌های نامعتبر اعتماد نکنید.

هزینه کاشت ابرو برای بیماران آلوپسی به دلیل استفاده از مواد مرغوب و باکیفیت، ممکن است از دیگر روش‌های کاشت ابرو کمی گران‌تر باشد؛ اما احتمالا موفقیت آن بسیار بالاتر خواهد بود. کلینیک ره یا، به عنوان یکی از معتبرترین کلینیک‌های زیبایی تهران و زیر نظر دکتر امید رحمانی، آماده ی ارائه مشاوره تخصصی به شما عزیزان در رابطه با کاشت ابرو می‌باشد. با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد آلوپسی ابرو

آیا ابروها هم می‌توانند دچار آلوپسی شوند؟

تمام فولیکول‌های بدن، بسته به نوع آلوپسی، ممکن است درگیر این بیماری شوند.

چگونه از ابتلا به آلوپسی جلوگیری کنیم؟

  • سطح استرس خود را کاهش دهید.
  • رژیم غذایی خود را کنترل کنید.
  • از ابروهای خود در برابر آسیب و تروما محافظت کنید.
  • در صورت تجویز داروهای استروئیدی از سوی پزشک خود، مصرف آن‌ها را جدی بگیرید.

آیا آلوپسی می‌تواند بدتر شود؟

بله؛ آلوپسی یک بیماری با ریشه ژنتیکی است که رد صورت عدم رعایت نکات مراقبتی یا دیگر عوامل ناشناخته، امکان شعله‌ورتر شدن را دارد.

آیا بیماری آلوپسی واگیردار است؟

خیر؛ این بیماری یک بیماری با ریشه ژنتیکی است و به هیچ عنوان واگیردار نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *