خانه » مزوتراپی مو » مزوتراپی یا آر اف فرکشنال ؟ کدام بهتر است؟
آخرین مقالات

مزوتراپی یا آر اف فرکشنال ؟ کدام بهتر است؟

مزوتراپی یا آر اف

فهرست مطالب

آیا تفاوت میان مزوتراپی و آر اف فرکشنال را می‌دانید؟ انتخاب شما میان مزوتراپی یا آر اف چیست؟ اگر نمی‌دانید، جای تعجبی هم ندارد. زیرا در میان مراجعانی که کلینیک ره یا را برای دریافت خدمات جوانسازی و احیای پوست انتخاب می‌کنند، بسیاری دقیقا نمی‌دانند که کدام روش (مزوتراپی یا آر اف) برای آن‌ها بهتر است.

دلیل این موضوع آن است که اکثر مراجعان عزیز ما، به تفاوت‌های این روش‌ها و دیگر متدهای لیفت صورت آگاه نیستند. به همین دلیل، ما در این مطلب از وب سایت کلینیک زیبایی ره یا تصمیمی گرفتیم تا در مقاله‌ای به تفاوت‌های مهم میان مزوتراپی و آر اف بپردازیم. هدف ما این است تا با مطالعه‌ی این مطلب، بتوانید بهترین روش برای جوانسازی پوست خود را از میان مزوتراپی یا آر اف و یا دیگر روش‌ها بیابید.

برای جوانسازی پوست مزوتراپی بهتر است یا یا آر اف

یکی از سوالاتی که معمولا به کرات از پزشکان متخصص یا دست اندرکاران کلینیک‌های زیبایی مطرح می‌شود، درخواست برای مشاوره انتخاب بهترین روش درمانی است. معمولا این سوالات به این گونه مطرح می‌شوند که مثلا «برای من مزوتراپی بهتر است یا آر اف فرکشنال»؟ در پاسخ باید گفت که این موضوع بستگی به نیازهای خاص پوست هر بیمار دارد.

برای درک بهتر این موضوع بد نیست تا به مقالات Mesotherapy و Fractional RF ما در همین وب سایت مراجعه کنید. به طور خلاصه باید گفت که در برخی از عارضه‌های پوستی، نیاز پررنگ‌ تر بیماران ناظر بر تحریک و احیای لایه‌های مختلفی از پوست است. بنا بر این اساس، ممکن است علاوه بر مزوتراپی یا آر اف فرکشنال، روش‌های دیگری مانند هیدرودرم ابریژن، هایفوتراپی یا مزونیدلینگ هم مورد توجه قرار گیرند.

اثر مزوتراپی بیشتر است یا آر اف فرکشنال

با در نظر گرفتن این نکات، می‌توان بررسی و نتیجه‌گیری کرد که کدام یک از روش‌های آر اف فرکشنال یا مزوتراپی ، برای هر داوطلب مناسب‌تر و پربازده‌ تر است. با این حال، برخی موارد را می‌توانیم در مقایسه‌ی این دو روش، به شکلی خاص مد نظر قرار دهیم.

از جمله مهمترین این نکات، باید به مزیت‌های خاصی اشاره کرد که آر اف فرکشنال نسبت به مزوتراپی دارد. آر اف، بر خلاف مزوتراپی، روشی استاندارد و غیرتهاجمی است که به دریافت تأییده‌ی سازمان غذا و داروی ایالات متحده امریکا FDA نیز شده است. همچنین گفته می‌شود که آر اف فرکشنال، در دراز مدت نتایج پایدارتری را از خود بروز خواهد داد.

البته این موارد نباید موجب این سوءتفاهم شود که مزوتراپی روشی غیرمعتبر یا نامناسب است؛ بلکه این تفاوت در مزایای Mesotherapy یا Fractional RF در اثر ناهمسانی میان ماهیت این درمان‌ها روی می‌دهد. در حالی که آر اف روشی نیمه اتوماتیک و با کاربرد پررنگ تجهیزات پزشکی پیشرفته است، مزوتراپی روشی نیمه‌تجربی و بر اساس تخصص و نظر پزشکان محسوب می‌شود.

فرق مزوتراپی با آر اف فرکشنال

تفاوت مزوتراپی و RF در چیست؟

برای این که این تفاوت را بهتر درک کنید، باید کمی در مورد چیستی این متدها، اطلاع داشته باشید. در مزوتراپی، برای تحریک، تغذیه و بهبود سلامت پوست و مو، به کمک سرنگ به درون لایه مزودرم پوست تزریق‌هایی را به عمل می‌آوریم. سرم‌هایی که در این متد مورد استفاده قرار می‌گیرند بسته به برند دارویی یا نظر صائب پزشک داروساز، ممکن است متفاوت باشند. این سرم‌ها دارای موادی از قبیل زیر هستند.

  • هیالورونیک اسید
  • مواد آلی با پایه گیاهی یا معدنی تغذیه و تقویت کننده
  • هورمون‌هایی مانند کلسی‌تونین یا تیروکسین

همچنین مزوتراپی دارای مقاصدی همچون رفع تیرگی پوست، برطرف نمودن لک‌های پوستی و یا حذف چربی و سلولیت هم هست. در حالی که در روش جوانسازی پوست به کمک آر اف فرکشنال، با مشابه با درمان موسوم به هایفوتراپی، تنها لایه‌های زیرین پوست را به منظور لیفتینگ تحریک می‌کنیم.

مقایسه روشهای جوانسازی پوست

البته روش آر اف، مزیت‌های خاصی دارد که موجب می‌شود همچنان، در بحث لیفت، جوانسازی و احیا از گزینه‌های اصلی به شمار رود. بنابراین برای انتخاب میان مزوتراپی یا آر اف فرکشنال، بد نیست تا به مزیت‌های هر یک از آن‌ها واقف باشید.

مزیت آر اف فرکشنال نسبت به مزوتراپی

آر اف فرکشنال، روشی مدرن و بر پایه تجهیزات پزشکی جدید است. در این روش، سوزن‌های کوچکی تا عمق محدودی از پوست وارد شده، و سپس امواجی مکانیکی موسوم به فراصوت (یعنی امواج با فرکانس بالاتر از صدا) به درون لایه‌های پوستی گسیل می‌شود. عمق نفوذ این امواج کم بوده، با این حال اثرات بسیار جالبی را از خود به نمایش می‌گذرد.

معمولا از آر اف برای رفع چین و چروک‌های ریز و سطحی پوست که به صورت گسترده وجود دارند، استفاده می‌شود. به این ترتیب با تحمیل کلاژن سازی به پوست، می‌توانیم تغییرات گسترده‌ای را در ظاهر (درمان چین و چروک‌ها، جای اسکار و زخم یا جوش‌ها) و رفتار پوست (درمان تعریق پوستی) انتظار داشته باشیم. اهم مزیت‌های روش RF نسبت به Mesotherapy شامل این دسته‌ها می گردد.

  • تأییده‌ی رسمی FDA
  • اثرات طولانی مدت
  • عوارض ناچیز
  • اثر بیشتر بر درمان چین و چروک، خصوصا چین و چروک‌های عمیق‌تر (و کم عمق‌تر از هایفوتراپی)
  • تعداد جلسات کمترمزوتراپی یا RF

مزیت مزوتراپی نسبت به آر اف فرکشنال

با این حال، مزوتراپی برای برخی از درمان‌ها، گزینه‌ی بهتری به شمار می‌آید. مهمترین مزیتی که می‌توانیم برای درمان نیمه تهاجمی مزوتراپی نسبت به آر اف برشماریم، چندمنظوره بودن نتایج آن است. از مهمترین کاربردهای مزوتراپی باید به این موارد اشاره کرد: درمان سولیت‌ها، درمان جای جوش و آکنه، رفع عوارض و ناهنجاری‌های پوستی و بهبود سفتی پوست.

همچنین مزیت‌های مهم این درمان برای انتخاب میان مزوتراپی یا آر اف فرکشنال، شامل این نکات می‌گردد:

  • نتایج زودهنگام‌تر
  • هزینه‌ی پایین‌تر
  • جلسات کوتاه‌تر
  • گستره‌ی بیشتر درمان‌ها و نتایج مفید متعدد

آیا مزوتراپی پوست برای جای جوش هم مفید است؟

کمی پیشتر، در مورد مزیت‌های متعددی که مزوتراپی در مقایسه با دیگر روش‌ها دارای آن می‌باشد بحث کردیم. یکی از محبوب‌ترین این کاربردها، رفع جای جوش‌های قدیمی از روی صورت است. البته این جای جوش‌ها را می‌توان با کمک هایفوتراپی نیز برطرف کرد. با این حال هزینه‌ی این درمان با کمک مزوتراپی به مراتب کمتر است.

تفاوت مزوتراپی و پی آر پی در چیست؟

البته هواره در کنار مزوتراپی، روش‌دیگری به نام PRP نیز مطرح بوده است. تفاوت میان این دو روش را باید در مواد مورد استفاده تزریقی جستجو کرد. در حالی که در مزوتراپی، ما از سرم‌های دارویی برای تحریک، تغذیه و احیای ناحیه‌ی مزودرم استفاده می‌کنیم؛ در پی آر پی ماده پایه‌ی مورد استفاده خون تصفیه‌ شده‌ی خود داوطلب است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله‌ی پی آر پی در همین سایت مراجعه کنید.

بین مزوتراپی یا آر اف کدام بهترین روش برای لیفت صورت است؟

امیدواریم با بیان این نکات ظریف در مورد مقایسه میان مزایا و کاستی‌های هر یک از درمان‌های مزوتراپی یا آر اف، توانسته باشیم کمی از پیچیدگی‌های انتخاب میان این روش‌ها را به شما توضیح داده باشیم. به همین دلیل توصیه می‌شود که پیش از انتخاب هر یک از درمان‌هایMesotherapy یا Fractional RF ، با پزشک معالج مشاوره داشته باشید.

زیرا ممکن است بسته به هدف شما، (لیفت، جوانسازی یا رفع عوارض پوستی) یا وضعیت سلامت پوست (بسته به سن و شرایط دیگر از قبیل استرس،بیماری‌های زمینه‌ای، تغذیه و سبک زندگی)، ایشان تشخیص دهند که شما به یکی از این روش‌ها یا روش دیگری نیاز دارید. ما در کلینیک ره یا آماده‌ی آن هستیم تا به ارائه‌ی مشاوره در بالاترین سطح، به شما برای انتخاب میان مزوتراپی یا آر اف فرکشنال و یا هز درمان مناسب دیگری یاری رسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *