خانه » کاشت مو » ماساژ موهای کاشته شده
آخرین مقالات

ماساژ موهای کاشته شده

ماساژ موهای کاشته شده

فهرست مطالب

برای یک کاشت مو موفق، نکاتی ضروری وجود دارد که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود. با این حال، برخی از این مراقبت های بعد از کاشت مو در میان داوطلبان ناشناخته است. ماساژ موهای کاشته شده از مهمترین نکاتی است که باید بعد از کاشت مو مورد توجه قرار گیرد. برای انجام درست ماساژ موهای کاشته شده نکات ظریفی وجود دارند که باید به آن‌ها دقت کرد.

برای رعایت تمامی این نکات، ما به شما توصیه می‌کنیم که خودتان این کار را انجام نداده و برای آن از کس دیگری کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کلینیک ره یا تماس گرفته و مشاوره بگیرید.

آیا ماساژ موهای کاشته شده ضرر دارد؟

تقریبا هر پزشک متخصص پوست و مو به شما توصیه می‌کند که بعد از کاشت مو، تا یک هفته به موهای کاشته شده دست نزنید. وقتی صحبت از ماساژ پوست سر بعد از کاشت مو می‌کنیم، منظور ما ناحیه ی دریافت کننده فولیکول و کاشت است؛ نه ناحیه بانک مو. مهمترین دلایل دست نزدن به موهای کاشته شده، شامل آسیب دیدن فولیکول‌های تازه و انتقال عفونت است.

با این حال با گذر از دوران نقاهت اولیه، به تدریج می‌توانید با استفاده از شامپوهای مخصوص شستشوی سر بعد از کاشت مو، به استحمام و ماساژ موهای کاشته شده خود بپردازید. این کار باید در دو هفته‌ی نخست، هر روز به صورت پیاپی انجام شود. در این رابطه، باید توجه داشته باشید که ماساژ موهای کاشته شده شما باید با دقت هر چه تمام‌تر انجام شود. چرا که بعضی موارد، مانند برخورد نوک انگشتان یا ناخن‌ها به پوست سر ممکن است به موهای کاشته شده، آسیب برساند. علاوه بر آن، خاراندن هر چند ملایم پوست سر ممکن است با عوارضی همراه باشد. بنابراین از آن اجتناب کنید.

همچین هیچگاه بدون شستشوی کامل دست‌ها، به پوست سر بعد از کاشت دست نزنید.

مزایای ماساژ موهای کاشته شده

گفتنی‌ست در صورتی که موهای شما نازک و شکننده است باید دقت کنید تا بیش از حد به ماساژ آن‌ها نپردازید. چرا که با این کار، ممکن است پوست سر شما نازک شده و موجب ریزش فولیکول‌ها شود. برای مالش پوست سر بعد از کاشت مو بهتر است حداقل ۱۰ روز الی دو هفته صبر کنید. سپس با اجازه‌ی پزشک متخصص و توسط شخص دیگری اجازه دهید تا این کار انجام شود.

نحوه صحیح ماساژ موهای کاشته شده بعد از کاشت مو

برای ماساژ موهای کاشته شده باید با دقت و حوصله کامل، این مراحل را انجام دهید. این مراحل تقریبا مشابه با ماساژ عادی است؛ با این تفاوت که باید مواظب فولیکول‌های کاشته شده باشید. در غیر این صورت، ممکن است به ترمیم و کاشت مو برای بار دوم نیاز پیدا کنید.

بهترین روش ماساژ موهای کاشته شده گره کردن دو دست پشت سر، و کشیدن کف دست روی پوست به آرامی است. البته روش‌های دیگری هم برای این کار وجود دارد. مثلا می‌توانید انگشتان خود را در جهت رویش موها به جلو بکشید. همچنین می‌توانید انگشتان را از نقطه بلا و فرق سر، به اطراف حرکت دهید. این حرکات را به تناوب و با ملایمت به صورت مستمر تکرار کنید.

برای کسب نتیجه بهتر، می‌توانید از برخی روغن‌های طبیعی زیر نظر پزشک خود استفاده کنید. بهد شما توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این امر، می‌توانید مقاله بعد از کاشت ابرو چه روغنی بزنیم در همین وب سایت را مطالعه کنید. موارد استفاده از روغن برای ماساژ موهای کاشته شده و ابروها تقریبا مشابه یکدیگر است.

با این حال برخی روغن‌ها برای ماساژ موهای خاصی می‌توانند مفیدتر باشند. به عنوان مثال، روغن زیتون در منابع مختلفی مانند این یا این یکی برای موهای وز و فر، توصیه شده‌اند.

آموزش ماساژ موهای کاشته شده

ماساژ به همراه کمپرس سرد و گرم بعد از کاشت مو

مهمترین هدف ما از ماساز دادن موها بعد از کاشت، به جریان انداختن خون در مویرگ‌های زیر پوست است. به این ترتیب، می‌توانیم مطمئن شویم که بعد از کاشت مو فولیکول‌ها به خوبی تغذیه می‌شوند. البته برای این کار، می‌توان گزینه‌ی تقویتی مزوتراپی و یا پی آر پی را هم برای تقویت موهای کاشته شده در نظر گرفت.

یکی از راه‌های بسیار موثر برای تسهیل جریان خون، استفاده از کمپرس سرد و گرم بعد از کاشت مو است. برای این کار، کمپرس ها را به تناوب و در فواصل یک ساعته روی پیشانی و شقیقه‌ها قرار دهید. به این ترتیب، مویرگ‌ها منقبض و منبسط شده، در نتیجه خون در اثر جریانات همرفتی به جریان می‌افتد. البته این کار باید حداقل ۵ روز بعد از کاشت مو انجام شود.

زمان مناسب برای ماساژ موهای کاشته شده بعد از کاشت

بهترین زمان برای ماساژ موهای کاشته شده بعد از کاشت، حداقل یک هفته الی ده روز بعد از کاشت مو است. این موضوع بستگی به روش کاشت مو و سرعت بهبود فرد دارد. برخی روش‌ها مثل کاشت مو به روش FUT به دلیل ایجاد زخم‌های شدید دوران نقاهت طولانی‌تری دارند. برای بالا بردن هرچه زود دوران نقاهت، بهتر است از مصرف رقیق‌کننده‌های خون، دخانیات و موارد الکلی به شدت اجتناب کنید.

ماسک مو برای موهای کاشته شده

برای تغذیه موهای کاشته شده می‌توان راه های مختلفی را در نظر داشت. یکی از این راه‌ها، استفاده از ماسک های مغذی بعد از کاشت مو است. برای ماساژ موها می‌توانید استفاده از ماسک های روغنی که عمدتا از روغن کنجد یا زیتون تشکیل شده‌اند را در نظر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *