خانه » کاشت مو » جدیدترین روشهای کاشت مو ارائه شده در کلینیک ره یا 1401
آخرین مقالات

جدیدترین روشهای کاشت مو ارائه شده در کلینیک ره یا 1401

جدیدترین روش های کاشت مو

فهرست مطالب

ریزش موی سر، از آزاردهنده‌ترین مشکلاتی است که برای افراد پیش می‌آید. برخی در این شرایط ترجیح می‌دهند موهای خود را کاملا بتراشند و یک بار برای همیشه، از دست آن‌ها خلاص شوند. هرچند این انتخاب برای همه گزینه‌ی آسانی نیست. چرا که ممکن است از ظاهر بدون موی جدید خود راضی نبوده یا اصولا امکان این کار (خصوصا میان خانم‌ها) وجود نداشته باشد.

کلینیک ره یا: کاشت مو با تخفیف

پاسخ علم پزشکی به این مشکل، کاشت مو طبیعی است. با کاشت مو، تارهای از دست رفته‌ی شما کاملا احیا شده و از موهای قدیمی قابل تشخیص نخواهند بود. پیوند مو می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود. روش‌هایی که فرآیند و نتایج گوناگونی را با خود به همراه دارند. در این مقاله از وبلاگ کلینیک ره یا، جدیدترین روشهای کاشت مو در سال 1401 را معرفی کرده و مزایا و معایب هر کدام را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بهترین روش کاشت موی طبیعی چیست

اولین سوالی که برای داوطلبان کاشت مو مطرح می‌شود، کنجکاوی در مورد بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا است. به همین دلیل معرفی جدیدترین روش کاشت مو با تراکم حداکثری پیش از بررسی جدیدترین روش کاشت مو ضروری به نظر می‌رسد.

جدیدترین روش های کاشت مو طبیعی در جهان 2022

در پاسخ به سوال بالا باید گفت که تمامی روش های جدید کاشت مو در جهان، در پاسخ به نیاز خاصی ابداع شده‌اند. به همین دلیل پزشک باید برای هر بیمار خاص، با توجه به شرایط بالینی مختص به خود وی، درباره‌ی بهترین روش کاشت مو تصمیم‌گیری کند.

بیشتر بخوانید: بانک مو چیست؟‌

جدیدترین روش های کاشت مو طبیعی در جهان 2022

به شکل کلی، در خارج از مرزهای جغرافیایی ایران و خصوصا کشورهای غربی، تنها دو روش کلی برای کاشت موی طبیعی مطرح است. این روش، تکنیک‌های کاشت موی نواری (FUT) و کاشت مو به روش FIT یا پانچ هستند. در واقع، وقتی از جدیدترین روش کاشت مو در امریکا صحبت به میان می‌آید، تنها درباره‌ی تغییر در رویکرد عملی این دو روش، یا روش‌های انقلابی مثل کاشت مو با سلول های بنیادی صحبت می‌کنیم

البته مزایای ابداع جدیدترین روش های کاشت مو قابل انکار نیست. چرا که علم قابل توقف نبوده و همواره راهکارهای جدیدی برای بهبود روش‌های قدیمی در حال ابداع است.

جدیدترین روش کاشت مو در ایران 1401

اگر پیش از این درباره‌ی روش های جدید کاشت مو در ایران تحقیق کرده باشید، حتما با نام‌های عجیبی رو به رو شده‌اید. نام‌هایی که خود ما در این وب سایت، درباره‌ی برخی از آن‌ها مطالب مختلفی را منتشر کرده‌ایم. ولی همان طور که همیشه بیان شده است، تنها دو متد کلی برای کاشت مو وجود دارد. تمامی روش‌هایی که به عنوان جدیدترین روشهای کاشت مو مطرح هستند، یا درباره‌ی تغییراتی در تکنیک انجام این دور روش بوده؛ یا اصولا وجود ندارند.

جدیدترین روش کاشت مو در ایران 1401

به عنوان مثال برخی از روش‌هایی تحت عناوین در برخی وب سایت‌ها وجود دارد که در هیچ منبع معتبر یا گایدلاین پزشکی اثری از آن‌ها وجود ندارد. از جمله روش‌های جدید:

  • کاشت مو به روش FUG
  • کاشت مو به روش DHI
  • روش کاشت موی FCI
  • کاشت مو FUSS

جدیدترین روش های کاشت مو چه تفاوتی ایجاد می کنند؟

به طور کلی، ابداع روش‌های جدید کاشت مو، با هدف بهبود نتایج، افرایش رضایت بیماران و کاشه عوارض جانبی انجام می‌شود. البته مزایای ابداع جدیدترین روش های کاشت مو شامل موارد دیگری هم می‌شود. مواردی که در ادامه و در مورد هر یک از روش‌های جدید آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مزایای ابداع جدیدترین روش های کاشت مو

روش های جدید کاشت مو معمولا در برای بهبود نتایج روش پانچ مورد استفاده قرار می‌گیرند. چرا که به شکل کلی این روش از روش اف آی تی عوارض کمتری دارد. هر چند که کاشت موی نواری، انتخاب اول بسیاری از متخصصان کاشت مو است. از جمله‌ روش‌هایی که اصلا زیر این روش دسته‌بندی می‌شوند، باید به این موارد اشاره کرد.

کاشت مو به روش میکروفیت Micro FIT چیست؟

کاشت مو به روش میکروفیت Micro FIT که ما در این وب سایت با نام کاشت مو به روش SFIT در مورد آن صحبت کرده‌ایم، از اولین تلاش‌های بود که برای بهبود نتایج و کاهش عوارض کاشت مو به روش FIT مطرح شد. در این روش، ما از دستگاه‌های هندلر جدیدی استفاده می‌کنیم که توانایی انجام پانچ‌هایی با حداقل قطر در پوست سر را دارند.

کاشت مو به روش میکروفیت Micro FIT

به این ترتیب، نه تنها اسکارهای بانک مو به سرعت ترمیم می‌يابند، که به ذخیره‌ی فولیکولی هم کمترین خسارت وارد خواهد شد.

تفاوت کاشت مو به روش میکروگرافت و سوپرفیت SFIT

البته همان طور که ملاحظه می‌کنید، این روش شباهت زیادی با کاشت مو به روش میکروگرافت دارد. چرا که در روش میکروگرافت هم ما گرافت‌های کوچکی را از پوست سر دریافت می‌کنیم. روش میکروگرافت روشی در تکمیل متد فوق بوده، و در آن برای حذف مشکل ظاهر عروسکی موهای کاشته شده، گرافت‌های جدید با حداقل فولیکول ممکن ساخته‌خواهند شد. به این ترتیب، مسأله‌ی تراکم پایین در کاشت مو به روش FIT برطرف شده است.

تفاوت کاشت مو به روش FUE با FIT

یکی دیگر از روش‌های کاشت مو که شبهت زیادی با کاشت مو به روش FIT دارد، کاشت مو به روش FUE است. البته ممکن است شما با نام‌هایی مثل کاشت مو به روش Super FUE یا Super FUE Plus نیز برخورد کرده باشید. اصول این روش کاشت مو به شدت مشابه با روش FIT بوده و به همین دلیل، باید آن دو را یک روش فرض کرد.

بیشتر بخوانید: بررسی کامل عوارض مصرف دخانیات بر روی کاشت مو و ابرو

کاشت مو به روش SUT چیست؟

البته یکی دیگر از روش‌های کاشت مو که شاید جداکردن آن از کاشت مو به روش FIT خیلی هم اشتباه نباشد، کاشت مو به روش SUT‌ است. در کاشت مو به روش SUT که از جدیدترین روش های کاشت مو در ایران و جهان محسوب می‌گردد، ما به جای ذخیره‌سازی فولیکول‌ها در ظرف‌های جداگانه، همه‌ی آن‌ها را در خود دستگاه هندلر جمع‌اوری می‌کنیم. در واقع تفاوت روش SUT با FIT در هندلر مورد استفاده آن‌ها است.

روش fut قدیمی است

کاشت مو به روش FUT

با این تفاصیل، ممکن است برای برخی این شائبه به وجود بیاید که آیا کاشت مو به روش FUT قدیمی شده است؟ در پاسخ باید اشاره کرد که خیر. کاشت مو به روش FUT همچنان مزیت‌های خود را برای برخی از داوطلبان حفظ کرده است. به همین دلیل، همچنان این روش توسط بهترین پزشکان کاشت مو انجام می‌شود. برای تعیین بهترین روش کاشت مو بهترین کار، درخواست نوبت و مشاوره و معاینه‌ی مستقیم توسط پزشک متخصص است.

روش کاشت موی ترکیبی چیست

البته پزشکان برتر کاشت مو، خود را محدود به استفاده از یکی دو روش خاص نمی‌کنند. ممکن است در برخی موارد، پزشک محترم تشخیص دهد که می‌توان از بیش از یک تکنیک برای کاشت مو بهره برد. به این ترتیب، با کاشت مو به روش ترکیبی مزایای چندین روش را به صورت همزمان در اختیار خواهیم داشت.

جدیدترین روش های جایگزین کاشت مو

اگر مقاله‌ی چه کسانی نمی توانند کاشت مو انجام دهند در همین وب سایت را مطالعه کرده باشید، می‌د‌انید که در برخی موارد نمی‌توان از بانک موی پشت سر استفاده کرد. به همین دلیل برخی از جدیدترین روش های کاشت مو مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهمترین روش های کاشت مو بدون بانک مو شامل این موارد هستند:

کاشت مو از بدن به سر یا BHT

کاشت مو از ریش یا بدن، اولین راهکار برای جبران فقر در بانک موی پشت سر است. همچنین می‌توان کاشت مو از ناحیه تناسلی را برای پیوند موی طبیعی مد نظر قرار داد. این روش که به نام کاشت مو به روش BHT شناخته می‌شود، از جدیدترین روش های کاشت مو در جهان است. این رویکرد که شاید در ابتدا برای بسیاری کمی عجیب به نظر برسد، نتایج بسیار خوبی را به همراه دارد. برای کسب اطلاع بیشتر به مقاله کاشت مو به روش BHT مراجعه کنید.

جدیدترین روش کاشت موی ترکیبی

ترمیم مو به روش HRT

یکی دیگر از روش های جدید کاشت مو که در دشوارترین شرایط هم نتایج آن قابل اتکا هستند، کاشت موی مصنوعی یا ترمیم مو به روش HRT است. در روش HRT به جای پیوند فولیکول، تارهای موی مصنوعی روی یک لایه‌ی میانجی قرار گرفته، به پوست سر متصل می‌شوند. این روش بر خلاف گذشته، دیگر یک روش پر از عوارض نیست و یکی از جدیدترین روش های کاشت مو در ایران است.

کاشت مو به کمک سلول های بنیادی

کاشت مو به روش سلول های بنیادی در حال حاضر در مرحله‌ی تحقیقات اولیه قرار دارد. در مقاله کاشت مو با سلول های بنیادی، به شکل مفصل و با بررسی معتبرترین منابع در دسترس، به بررسی این روش پرداخته‌ایم. کاشت مو به بهره گیری از سلول‌های بنیادی در صورت موفقیت و تأیید از سوی مراجع پزشکی، می‌تواند تمامی روش‌های دیگر کاشت مو را تحت‌الشعاع قرار دهد.

بهترین روش کاشت مو برای شما کدام است؟

در انتها باید به یک سوال رایج در انتخاب بهترین روش های کاشت مو پاسخ دهیم. این سوال، که به کرات هم با آن رو به رو می‌شویم، این است که کدام یک از روش‌های جدید کاشت مو برای من مناسب است؟ باید گفت که انتخاب مناسب‌ترین روش کاشت مو از میان جدیدترین روش های کاشت مو، فقط و فقط بستگی به شرایط خاص هر داوطلب و نظر پزشک دارد.

مثلا برخی از بیماران ممکن است پوست سر سفتی داشته یا از نظر انعقاد خون در شرایط خاصی باشند. در این حالت، ممکن است پزشک تصمیم بگیرد که کاشت مو به روش روش FUT را برای ایشان اجرا نکند. برخی دیگر نیز ممکن است بانک موی مناسبی نداشته و یا شرایط دیگری داشته باشند. بنابراین توصیه می‌کنیم برای انتخاب روش مناسب کاشت موی خود تنها با پزشک مشورت کرده و از منابع غیرمعتبر اینترنتی، اجتناب کنید.

بهترین روش کاشت مو

آیا نتایج کاشت مو دائمی است؟

بله؛ نتایج کاشت مو طبیعی کاملا دائمی بود و موهای کاشته شده در برابر ریزش، مقاوم هستند. الابته برای کسب نتیجه حداکثر از پیوند موی طبیعی، باید به مراقبت های بعد از کاشت مو توجه ویژه‌ای داشته باشید.

مقایسه هزینه و نتایج جدیدترین روش کاشت مو در ایران و خارج از کشور

کاشت موی طبیعی

یکی دیگر از مواردی که با آن در سال‌های اخیر رو به رو شده‌ایم، مراجعه‌ی برخی هزیران هموطن به کشورهای خارجی، مانند ترکیه یا کشورهای غربی مانند آمریکا و انگلستان برای کاشت مو طبیعی است. دلیلی که این داوطلبان برای صرف هزینه‌های هنگفت ارزی در خارج از کشور مطرح می‌کنند، بهره‌گیری از جدیدترین روش های ابداع شده بین‌المللی است.

در پاسخ باید به این نکته دقت داشته باشید که تمامی روش های جدید بین‌المللی در حال حاضر در کشور خود ما و کلینیک ره یا مورد استفاده قرار می‌گیرند. سطح تخصص پرشکان ایرانی نیز تنها قابل مقایسه با کشورهای پیشرو در علوم پزشکی جهان است. کشورهایی که ترکیه، ابدا در میان آن‌ها قرار ندارد و شامل ژاپن، ایتالیا، اسپانیا، آلمان و ایالات متحد می‌باشد.

بیشتر بخوانید: روشهای تقویت مو

تنها دلیل مطرح بودن کشور ترکیه در سطح بین‌المللی، حمایت‌های دولت آن از صنعت گردشگری پزشکی و قیمت پایین آن در مقایسه با کشورهای دیگر است. در واقع، سطح پزشکان هندی به مراتب از پزشکان ترک بالاتر می‌باشد. در حالی که کشور هند کمتر در میان گزینه‌های عزیزان هموطن مطرح است.

کلینیک ره یا به عنوان یکی از بهترین مراکز کاشت مو در سطح کشور، همه ساله پذیرای بسیاری از هموطنان ساکن در خارج از کشور است که برای درمان‌ها و خدمات زیبایی به کشور خود و کلینیک ره یا مراجعه می‌کنند. ره یا توانایی آن را دارد تا درمان‌هایی مانند کاشت مو و ابرو را با بالاترین کیفیت و تخصص عرضه کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، همین دلان با ما تماس بگیرید.

مقاله‌ای که برای شما آماده کردیم، مربوط به بلاگ ره یا بوده و می‌توانید نکات جذاب و آموزش‌های دیگر را در صفحه مربوطه مطالعه کنید. می‌توانید برای دریافت انواع خدمات زیبایی از خدمات کلینیک پوست و مو ره یا بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *