خانه » کاشت ابرو » آیا کاشت ابرو با بیهوشی انجام می شود؟
آخرین مقالات

آیا کاشت ابرو با بیهوشی انجام می شود؟

بیهوشی کاشت ابرو

فهرست مطالب

در کلینیک ره یا با توجه به روش استفاده و تخصص تیم کاشت، به هیچ وجه از بیهوشی استفاده نمیشود.

تقریبا تمام کسانی که تصمیم به دریافت خدمات و درمان‌های زیبایی مانند کاشت ابرو را دارند، کمی از فرآیند درمانی و مراجعه به کلینیک‌ها استرس دارند. مهم‌ترین دلیل این موضوع، ناآشنایی با شیوه‌ی انجام درمان است. البته موضوعاتی مانند بیهوشی نیز ممکن است برای بعضی افراد استرس‌زا باشد.

به همین دلیل در این مطلب از بلاگ کلینیک ره یا، قصد داریم تا با شما درباره بیهوشی در کاشت ابرو صحبت کرده و به سوالات شما راجع به این موضوع پاسخ دهیم. گفتنی‌ست بنا به روش کاشت ابرویی که پزشک معالج برای شما در نظر می‌گیرد، روش بیهوشی برای کاشت ابرو نیز متفاوت خواهد بود. اما چه تفاوتی؟ برای رسیدن به پاسخ سوالات خود تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

خدمات کلینیک ره یا: کاشت ابرو با تخفیف‌های ویژه

کدام انواع بیهوشی در کاشت ابرو مورد استفاده قرار میگیرد؟

شاید پیش از این، شنیده باشید که کاشت ابرو بدون بیهوشی انجام می‌شود. این موضوع هم درست و هم کمی گمراه‌کننده است. در کاشت ابرو، بسته به روش‌های مورد استفاده از بیهوشی‌های محدود و بی حسی موضعی استفاده می‌شود. اما تفاوت این نوع بیهوشی با دیگر انواع آن چیست؟

انواع بیهوشی در کاشت ابرو

به طور کلی، پزشکان می‌توانند از سه نوع اصلی بیهوشی استفاده کنند. این سه نوع شامل بیهوشی عمومی، بی حسی ناحیه ای (منطقه ای) و بی حسی اعصاب محیطی (موضعی) است.

بیشتر بخوانید: افراد با ریزش مو سکه‌ای می‌توانند کاشت ابرو انجام دهند یا نه؟

بیهوشی عمومی

بیهوشی عمومی همان نوعی است که در جراحی‌های اتاق عمل مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع بیمار به خوابی عمیق فرو رفته و کاملا سطوح هوشیاری خود را از دست می‌دهد. این نوع، برای جراحی‌هایی مانند کاشت ابرو یا مو کاربردی ندارد.

بیهوشی منطقه ای

این نوع بیهوشی، خود شامل سه نوع نخاعی (برای جراحی‌های واقع در پایین تنه)، اپیدورال (تزریق مداوم داروی بیهوشی به بدن) و بازویی است. بدیهی است که این روش برای بیشتر روش‌های کاشت ابرو کاشت ابرو مناسب نیست. با این حال در این روش، بیمار هوشیاری خود را از دست نخواهد داد.

بی حسی موضعی

این روش، روش مورد علاقه بسیاری از پزشکان برای انجام درمان‌هایی مانند کاشت ابرو است. در این روش، داروی بیحسی به زیر پوست به کمک سرنگ تزریق می‌شود. به این ترتیب در طول عملیات گرفت‌برداری از ناحیه بانک مو (اهداکننده) و کاشت فولیکول‌ها، دردی را حس نخواهید کرد.

برای بیحسی موضعی، از داروهایی به نام آرامش بخش استفاده می‌شود. این داروها بنا به تشخیص پزشک در هر بیمار یا روش کاشت ابرو ممکن است متفاوت باشند. همچنین گاهی شرکت‌های دارویی، داروی یکسانی را با نام‌های تجاری گوناگونی تولید می‌کنند. داروهای آرامش بخش 10 الی 20 دقیقه برای تاثیرگذاری زمان نیاز دارند و تا چندین ساعت، اثر آن‌ها ادامه دارد.

در کلینیک ره یا با توجه به روش استفاده و تخصص تیم کاشت، به هیچ وجه از بیهوشی استفاده نمیشود.

چرا بیهوشی کامل برای کاشت ابرو مناسب نیست

مهمترین دلیلی که پزشکان برای اجتناب از دیگر انواع بیهوشی در کاشت ابرو عنوان می‌کنند، ریسک‌هایی است که بیهوشی برای کاشت ابرو به دنبال دارد. دیگر انواع بیهوشی، به خصوص بیهوشی عمومی علاوه بر رسیک‌هایی که به دنبال دارد، معمولا با عوارضی جدی نیز همراه است. از دیگر دلایل ترجیح بیحسی موضعی به بیهوشی در کاشت ابرو، باید به این موارد اشاره کرد.

امنیت بیمار در بیهوشی موضعی (بی حسی)

در بیهوشی عمومی، ارتباط بیمار با دنیای بیرون قطع شده، در برخی موارد نیز ریکاوری با چالش‌هایی رو به رو خواهد شد. بدیهی است که اگر امکانی برای دوری از این خطرات وجود داشته باشد، پزشکان حتما از آن سود خواهند جست. امنیت بیمار در بیهوشی موضعی برای پزشکان اهمیت خاصی دارد و به همین دلیل نیز ترجیح بر آن است تا با حداقل ریسک به انجام برسد. 

آسیب بیهوشی عمیق به پروسه کاشت ابرو

در واقع پوست و فولیکول‌های مو زیرپوستی واحدهایی بسیار حساس بوده و افزایش استرس وارد بر بیمار یا تهاجمی‌تر کردن درمان، ممکن است بر آن‌ها اثر گذارد. به همین علت، پزشکان ره یا معمولا در طول جلسه کاشت ابرو، به شما چندین بار استراحت خواهند داد. این امکان را تنها با بیهوشی موضعی در اختیار خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: کاشت ابرو روی تتو امکان دارد؟

عوارض بیحسی و بیهوشی کاشت ابرو

حال ممکن است برای برخی این سوال مطرح شود که آمپول های بیهوشی در کاشت ابرو چه عوارضی در پی دارند؟ باید گفت در چند دهه‌ای که این روش به صورت گسترده در سراسر جهان برای کاشت ابرو به کار برده شده ، موارد بسیار نادری از عوارض جدید بیهوشی کاشت ابرو گزارش شده است. مهمترین عوارضی که در حال حاضر ممکن است برای برخی بیماران به وجود بیاید، شامل این موارد است.

  • سوزن سوزن شدن پوست
  • سوزش سطحی
  • خارش ناحیه درمان
  • حساسیت به داروی بیهوشی

راه های کاهش درد کاشت ابرو

البته برخی اوقات، مشکلی که داوطلبان ابرو از آن شکایت کرده‌اند، وجود احساس درد در ناحیه بیهوشی است. دلیل این موضوع عموما رعایت نکردن نکات مراقبتی قبل از کاشت ابرو است. با این حال این دردها موقتی بوده و در عموم موارد چندان شدید نیز نیستند. برای جلوگیری از بروز چنین عوارضی، بهتر است به نکات زیر عمل کنید:

  1. مصرف داروهای مسکن که پزشک برای شما تجویز کرده است.
  2. بالا نگه داشتن سطح آب بدن با نوشیدن آب و مایعات کافی
  3. بالاتر نگه داشتن سطح سر از بدن هنگام استراحت و خواب
  4. استفاده از کمپرس سرد و گرم.
  5. پایین نگه داشتن سطح استرس

جمع بندی

بیهوشی در کاشت ابرو یکی از استرس‌زاترین نگرانی‌هایی است که بیماران داوطلب کاشت ابرو با ان رو به رو هستند. با این حال، نگرانی خاصی را نباید از این جهت در دل راه داد. بیهوشی کاشت ابرو از نوع بی حسی منطقه ای بوده و به صورت عمومی دچار مسأله‌ی خاصی نخواهید شد. این نوع از بیهوشی تاکنون عارضه‌ی خاصی را در بیماران ایجاد نکرده و شما می‌توانید در همان روز به روند عادی زندگی خود بازگردید.

برای کسب اطلاعات بیشتر یا رزرو وقت، می‌توانید با ما در کلینیک ره یا تماس بگیرید. کلینیک ره یا یکی از بهترین کلینیک‌های تهران واقع در منطقه فرشته است.

سوالات متداول

چه نوع بیهوشی در کاشت ابرو مناسب است؟

برای جراحی کاشت ابرو، معمولا از روش‌های بیحسی موضعی استفاده می‌شود. در این روش سرنگ‌هایی با سوزن نازک، داروی بیحسی را زیر پوست تزریق می‌کنند. بیحسی موضعی اثری بر سطح هوشیاری ندارند و ریسک حداقلی را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اصلاح ابرو بعد از کاشت

آیا بیحسی در روش های مختلف کاشت ابرو متفاوت است؟

در روش کاشت ابروی FUE به دلیل زخم‌های نواری که به ناحیه بانک مو وارد می‌شود، ممکن است از داروهای بیحسی قوی‌تر یا بیشتری استفاده شود. اما در نوع روش بیهوشی با دیگر روش‌ها تفاوتی وجود ندارد.

مقاله‌ای که برای شما آماده کردیم، مربوط به بلاگ ره یا بوده و می‌توانید نکات جذاب و آموزش‌های دیگر را در صفحه مربوطه مطالعه کنید. می‌توانید برای دریافت انواع خدمات زیبایی از خدمات کلینیک پوست و مو ره یا بهره ببرید.

در کلینیک ره یا با توجه به روش استفاده و تخصص تیم کاشت، به هیچ وجه از بیهوشی استفاده نمیشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *