خانه » کاشت مو » کاشت مو به روش SUT
آخرین مقالات

کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش SUT

فهرست مطالب

کاشت مو به روش SUT یکی از روش‌های جدید کاشت مو است که امروزه در برخی کلینیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته اگر با یک فرد متخصص درباره‌ی این روش صحبت کرده باشید، احتمالا می‌دانید که کاشت مو به روش SUT یک متد مجزای خاص نیست؛ بلکه تنها بر اساس روش کاشت موی FIT و توسط متخصصان ایرانی نامگذاری شده است.

کلینیک ره یا: کاشت مو با تخفیف ویژه

مهمترین تفاوت کاشت مو SUT و کاشت مو به روش FIT را باید در دستگاه‌های مورد استفاده برای برداشت و پیوند گرافت در آن‌ها دانست. در کاشت مو به روش SUT برای کلیه مراحل برداشت گرافت‌ها، شکاف‌گذاری روی پوست سر و کاشت مو از دستگاه‌های تمام اتوماتیک استفاده می‌شود. این موضوع مزیت‌های گوناگونی را با خود به همراه دارند که به آن جذابیت ویژه‌ای می‌بخشد.

بنابراین اگر شما از افرادی هستید که تصمیم به ترمیم موهای خود دارید، به شما توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله با کلینیک ره یا همراه باشید. در این یادداشت قصد داریم تا ابتدا، مهمترین نکات را درباره‌ی کاشت موی SUT، بیان، و سپس نکات مراقبتی و عوارض و نتایج آن را مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم با مطالعه‌ی این مقاله، بتوانید به پلاسخ سوالات مهم خود دست یابید.

در انتها از شما دعوت می‌کنیم تا هر گونه سوال و ابهامی را در قسمت نظرات برای ما به جا بگذارید. همکاران ما در اسرع وقت به شما پاسخ کافی را اعلام خواهند داشت.

تکنیک کاشت مو به روش SUT چگونه است؟

ریزش موهای سر را باید مرحله‌ای جدانشدنی از بزرگسالی و تغییرات بدن افراد در این سنین دانست. این امر محدود به آقایان نشده و ممکن است خانم‌ها هم با ریزش و از دادن موهای خود رو به رو شوند. البته ریزش مو ممکن است عوامل دیگری را نیز شامل شود. به هر روی، موثرترین درمان برای این مشکل، کاشت موی طبیعی است.

احتمالا پیش از این شما در مقاله‌ی کاشت مو به روش FIT در مورد نحوه‌ی کار دستگاه‌های کاشت مو اطلاعاتی را کسب کرده‌اید. همچنین در ابتدای مقاله گفتیم تفاوت اصلی کاشت مو به روش SUT و FIT در دستگاه‌های مورد استفاده در آن‌هاست؛ و نه استفاده از رویکردی متفاوت.

مراحل و نحوه کاشت مو به روش SUT

مراحل لازم برای کاشت مو به روش SUT تقریبا مشابه سایر روش‌های کاشت موی طبیعی دیگر است. اولین قدم برای کاربرد این روش، مراجعه‌ی حضوری به کلینیک و ویزیت توسط پزشک متخصص پوست و مو است. در این جلسه در مورد روش مد نظر پزشک برای پیوند مو و آمادگی داوطلب جهت جراحی تصمیم گیری می‌شود. همچنین از داوطلب خواسته می‌شود تا برخی آزمایش‌های لازم را پیش از جلسه اول مراحل و نحوه کاشت مو به روش SUT انجام دهد.

پس از این مقدمات، داوطلب آماده‌ی اولین جلسه کاشت مو به روش SUT می‌شود. برای این جراحی باید ابتدا در ناحیه‌ی بانک مو و دریافت‌کننده‌ی گرافت‌ها بیهوشی موضعی ایجاد شود. در ادامه نواحی یادشده ضدعفونی شده و توسط دستگاه‌های مخصوص مورد جراحی قرار خواهد گرفت. در این راستا، ابتدا باید گرافت‌های حاوی فولیکول‌های لازم از پوست سر برداشته شوند.

بیشتر بخوانید: روشهای تقویت مو

نحوه کاشت مو به روش SUT

آماده سازی و انتقال مو در کاشت مو به روش SUT

این گرافت‌ها در ادامه جداسازی شده و در زیر میکروسکوپ، فولیکول‌های سالم آن در دسته‌های یک الی 4 تایی مرتب می‌شوند. البته در حال حاضر برخی کلینیک‌ها از دستگاه‌های خودکار آماده‌سازی فولیکول‌ها استفاده می‌کنند. گرافت‌های آماده شده در مایع مخصوصی قرار می‌گیرند تا آماده‌ی کاشت شوند.

همچنین برخی از دستگاه‌ها نیازی به این مرحله نیز ندارند و کلیه‌ی مراحل برداشت، آماده‌سازی و کاشت مو به صورت یکسره و توسط یک دستگاه انجام می‌شوند. در مرحله‌ی بعدی، باید در ناحیه دریافت‌کننده شکاف‌هایی با تراکم و زاویه‌ی خاص ایجاد شوند تا گرافت‌های یاد شده در آن قرار گرفته، کاشته شوند.

این مرحله نیز در کاشت مو به روش SUT به صورت خودکار و با کمک هندلرهای پیشرفته‌ی کاشت مو صورت خواهد گرفت.

چه نوع دستگاه کاشت مویی برای افراد مناسب است؟

هندلرهای پیشرفته‌ی کاشت موی روش sut بزرگترین مزیت این روش محسوب می‌گردند. چرا که در مقایسه با روش‌های دیگر، از جمله روش برداشت و پیوند موی پانچ عوارض کمتر و نتایج بهتری را در بر دارند. برای این کار معمولا از دستگاه‌های مختلفی، از جمله NEO Graft و یا SAFE استفاده می‌شود. البته ما در کلینیک ره یا از هیچ کدام از این دو روش، به دلیل ابهام در تایید شدن آن‌ها از سوی سازمان‌های مرجع استفاده نمی‌کنیم.

نکات مهم قبل و بعد از کاشت موی طبیعی اس یو تی

نکات مهم قبل و بعد از کاشت مو به روش SUT در واقع تفاوت خاصی با دیگر روش‌های رایج ندارد. معمولا مهمترین توصیه‌هایی که به داوطلبان این درمان زیبایی می‌شود، شامل موارد زیر است:

  • رژیم غذایی و سبد مواد مصرفی در دوره‌ای که تحت درمان هستید، باید برای به حداقل رساندن عوارض سالم‌سازی شود. مصرف دخانیات، مشروبات الکلی، مواد غذایی چرب یا فست فود در این دوره باید متوقف شود. همچنین باید از مصرف هر گونه دارو یا خوراکی‌هایی که موجب رقیق شدن خون می‌شوند، خودداری کرد.
  • در سبد غذایی باید علاوه بر میوه و سبزیجات تازه، مقدار آب مصرفی نیز تحت نظر قرار گرفته شود. بدن باید در این دوره کاملا هیدراته باشد.
  • از دیگر نکات مهم، رعایت نکات لازم برای سرکوب عفونت است. قبل از مراجعه به کلینیک موهای خود را کاملا کوتاه کرده (بلندی در حد یک میلیمتر) و دوش بگیرید. همچنین باید از لباس نخی جلو باز استفاده کنید. در دوره‌ی بعد از کاشت به سر خود دست نزنید و از قرار گرفتن در معرض گرد و غبار خودداری کنید. همچنین باید حتما آنتی بیوتیک‌های تجویز شده را مصرف کنید.
  • حتما آزمایش‌های لازم را از نظر حساسیت‌های دارویی و یا بیماری‌های خاص انجام داده و نتایج آن را به کلینیک ارائه کنید. هدف از این آزمایش‌ها، تشخیص نامزد مناسب کاشت مو به روش SUT است.

افراد کاندید مناسب جهت کاشت مو به روش SUT

شناسایی افراد نامناسب جهت کاشت مو به روش SUT از دیگر نکاتی‌ست که باید قبل از کاشت مو به آن دقت ویژه‌ای کرد. به همین علت، ممکن است خیلی از افراد از خود بپرسند «آیا SUT برای من مناسب است»؟ در این رابطه گفتنی‌ست که ویژگی های متقاضی مناسب برای کاشت مو تکنیک sut تا حد زیادی مشابه متقاضیان کاشت مو به روش FIT است؛ چرا که ماهیت این دو روش در حقیقت یکسان تلقی می‌شود.

  • سن نامزد مناسب کاشت مو به روش اس یو تی باید حداقل 25 ساله یا بیشتر باشد.
  • الگوی ریزش موی داوطلب کاشت مو به روش SUT باید مشخص شده؛ و دوره اوج خود را سپری کرده باشد.
  • همچنین برای انجام کاشت مو SUT باید بانک موی مناسبی در پشت سر یا بدن خود داشته باشید.
  • یکی از محدودیت‌هایی که داوطلبان کاشت مو به روش FUT با آن رو به رو هستند، سفت بودن پوست سرشان است. این افراد می‌توانند نامزدهای خوبی برای کاشت مو به روش SUT باشند.

چه افرادی نباید از کاشت مو به روش SUT استفاده کنند

البته کاشت موی طبیعی SUT محدودیت‌های خود را نیز داراست. از این جهت، معمولا این گزینه‌ها از انجام هر گونه متد کاشت مو منع می‌شوند.

  • مبتلایان به بیماری‌هایی مانند قند یا فشار خون
  • مبتلایان به بیماری‌های پوستی یا عوارض جلدی وخیم
  • مبتلایان به بیماری‌های انعقاد خون، هموفیلی، و یا منتقل شوند از راه خون (هپاتیت، ایدز و اچ آی وی مثبت)

توصیه های بعد از کاشت مو به روش SUT

البته اگر شما از افرادی هستید که نامزد مناسبی برای کاشت مو به روش SUT محسوب می‌شوید، نباید تصور کنید که عوارض این جراحی گریبانگیر شما نخواهند شد. در صورتی که نکات مهم مراقبت های بعد از کاشت مو به روش SUT را رعایت نکنید، احتمال شکست در پیوندهای کاشت موی طبیعی وجود دارد. بنابراین:

  • از ده روز الی دو هفته بعد از کاشت مو نباید سر خود را بشویید. پس از این دوره نیز باید نکاتی را در رابطه با نحوه‌ی شستشوی سر خود رعایت کنید. این موارد شامل استفاده از شامپوی خاص و نحوه‌ی خشک کردن موها بعد از کاشت مو است. در این رابطه بهتر است مقاله‌ی نحوه شستشوی موی سر بعد از کاشت مو طبیعی در همین وب سایت را مطالعه کنید.
  • بعد از کاشت مو باید تا مدتی شیوه خوابیدن خود را تغییر دهید. برای این کار باید از دو یا سه بالش زیر سر خود استفاده کرده؛ سر خود را در زاویه 45 درجه و بالاتر از سطح بدن قرار دهید.
  • کندن دلمه‌های روی پوست سر، خاراندن یا دستکاری موهای کاشت شده ممکن است باعث تغییر زاویه‌ی رشد مو یا نابود شدن فولیکول‌های کاشته شده خواهند شد. در بدترین حالت، ممکن است با نکروز رو به رو شوید.
  • تا زمانی که پزشک معالج‌تان موافقت نکرده است، باید از ورزش یا فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.
  • استفاده از کمپرس سرد می‌تواند به کاهش التهاب پوست سر کمک کند. البته این کار را نیز باید با دقت انجام دهید تا باعث آسیب به فولیکول‌های کاشته شده نشوید.

بیشتر بخوانید: بررسی کامل عوارض مصرف دخانیات بر روی کاشت مو و ابرو

مزایای روش کاشت مو به روش SUT

با وجود این دردسرها باید گفت کاشت مو به روش SUT کاملا ارزش آن را خواهد داشت. از جایی که این روش، یک روش پیشرفته برای پیوند فولیکول‌های مو است نتایج موفقیت‌آمیز و عوارض کمی را در پی خواهد داشت. اگر بخواهیم مشروح مزیت های کاشت مو به روش اس یو تی را بیان کنیم، ذکر این موارد ضروری به نظر می‌رسد:

  • این روش، یک روش بدون درد و خونریزی محسوب شده و تراکم بالایی از موهای کاشته شده را به ارمغان خواهد آورد.
  • در این روش به ذخیره بانک مو آسیب جدی وارد نخواهد آمد و حداکثر فولیکول‌ها به بهینه‌ترین شکل مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
  • به دلیل اتوماتیک بودن پروسه در این روش، می‌توان تعداد بیشتری از فولیکول‌های مو را در یک جلسه پیوند زد. افزایش سرعت و دقت با SUT از مهمترین مزیتهای این روش است.
  • طول زمان عمل جراحی و دوره نقاهت این روش در مقایسه با روش‌های جراحی تهاجمی کمتر است. خصوصا خبری از محل اسکار نواری روش FUT خبری نخواهد بود. همچنین عارضه پوست پرتقالی که در روش‌های قدیمی FIT با آن رو به رو بودیم برطرف می‌شود.

افزایش سرعت و دقت با SUT

معایب کاشت مو به روش sut

در کاشت مو به روش SUT به دلیل پیشرفته بودن متد و تجهیزات، عوارض و معایب به حداقل خود رسیده‌اند. با این حال، همچنان ممکن است برخی از چالش‌ها در این روش مطرح باشد. از مهمترین این موارد، باید به:

  • آسیب به ذخیره‌ی بانک موی داوطلب
  • عدم امکان کنترل بر بالا بودن کیفیت گرافت‌های برداشته شده
  • هزینه‌ی بالا نسبت به کاشت موی نواری
  • نیازمند تراشیده شدن مو
  • وجود عوارض و اختلال در زندگی روزمره

اشاره کرد.

عوارض احتمالی کاشت مو به روش SUT

اما شاید برای شما هم سوال باشد که کاشت مو به روش SUT ممکن است چه عوارضی را ایجاد کند. این عوارض را یاد در مقایسه با دیگر روش‌ها، ناچیز شمرد. با این حال از مهمترین آن‌ها باید به

  • احساس التهاب، سوزش و خارش در پوست سر و یا بیحسی موضعی
  • تورم یا شل شدن پوست سر
  • ریسک فولیکولیت، ایجاد کیست و نکروز
  • ریزش مجدد موهای کاشته شده در یکی دو ماهه‌ی نخست کاشت مو (این موها بعد دوباره خواهند رویید)
  • ظاهر ناخوشایند پوست سر بعد از کاشت و هیپرپیگمانتاسیون

اشاره کرد. در برخی منابع هم گزارش شده است که داوطلبان کاشت مو بعد از جراحی، دچار سکسکه‌های ممتد شده‌اند. این علایم خود به خود و به تدریج از میان خواهند رفت.

هزینه ها و قیمت کاشت مو به روش SUT

برای کسب اطلاع از هزینه‌های کاشت موی SUT باید با کلینیک ره یا تماس بگیرید. دقت داشته باشید که در ره یا، ما روش کاشت موی SUT را به نام FIT می‌شناسیم. با این حال می‌توانید اطمینان داشته باشید که برای کاشت مو در ره یا، از بهترین سطح خدمات و با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های کاشت موی روز بهره‌مند خواهید شد. قیمت کاشت مو در تهران ابسته به عوامل متعددی چون این موارد وابسته است.

  • تعداد گرافت های کاشته شده
  • وسعت طاسی
  • سطح تخصص پزشک و تجهیزات کلینیک

بیشتر بخوانید: بانک مو چیست؟‌

نتیجه کاشت مو به روش SUT

نتایج روش SUT در کاشت مو بسیار طبیعی بوده و می‌توان آن را کاملا مشابه با موهای طبیعی دانست. در این روش خط رویش مو به دقت قابل طراحی بوده و می‌توان به هر صورت که مد نظر است، آن را ایجاد کرد. برای مشاهده‌ی نتایج کاشت مو در کلینیک ره یا، می‌توانید به اینستاگرام ما مراجعه کنید.

مقاله‌ای که برای شما آماده کردیم، مربوط به بلاگ ره یا بوده و می‌توانید نکات جذاب و آموزش‌های دیگر را در صفحه مربوطه مطالعه کنید. می‌توانید برای دریافت انواع خدمات زیبایی از خدمات کلینیک پوست و مو ره یا بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *