خانه » خدمات کاشت » کاشت ریش و سبیل

کاشت ریش و سبیل

روش های پزشکی و زیبایی

کاشت ریش و سبیل

کاشت ریش و سبیل یکی از بهترین راه ­ها برای پرپشت کردن موهای صورت (برای کسانیکه ریش و سبیل کم­ پشت دارند یا بخش­ هایی از صورت آنها دچار طاسی است و یا بطور کلی ریش و سبیل ندارند) می باشد. این روش کاشت ریش و سبیل، طبیعی ، قابل رشد و دائمی ­است.

همچنین سبیل و ریش نقش بسیار زیادی در زیبایی، جذابیت و اعتماد به نفس مردان خصوصاً در مناطق خاورمیانه و ایران دارند. بسیاری از مردان به دلایل مختلف ریش و سبیل متراکمی ندارند و یا به دلایل مختلفی مانند انواع بیماری ها، تصادفات و سوانح، سوختگی، دلایل ژنتیکی و هورمونی، سبک زندگی ناسالم، مصرف دارو و … قسمتی از موهای ریش و سبیل خود را از دست داده اند. خوشبختانه امروزه روش های مختلفی برای جایگزین کردن موهای از دست رفته وجود دارد و افراد می توانند با عمل کاشت سبیل و ریش به ظاهر و چهره دلخواه خود برسند.

امروزه روش های متعدد و مدرنی برای کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی ها، قابلیت ها، مزایا و معایب خاص خود هستند و عوارض و نتایج هرکدام متفاوت می باشد. از مهم ترین روش ها و تکنیک های کاشت ریش و سبیل به شکل طبیعی می توان به روش های FIT، FUT، FUE، BHT، SUT و روش های ترکیبی اشاره کرد.

کاشت ریش و سبیل
کاشت ریش و سبیل

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

مهمترین علل ریزش ریش و سبیل

البته این مسئله برای آقایان بستگی به ضخامت و پرپشتی و رویش ریش یا سبیل در خانواده مادری دارد. در این مورد نمی‌توان از دارودرمانی استفاده کرد و معمولا روش‌های دارویی روی این مورد خاص پاسخگو نخواهد بود. بنابراین نباید فریب تبلیغات گول زننده داروهای گیاهی، لوسیون‌ها، هورمون تراپی‌ها و مزوتراپی‌ها را خورد. روش هایی مانند مزوتراپی مو برای رفع کم پشتی موی سر بکار می رود.

جشنواره تخفیفی کلینیک ره یا
کاشت ریش و سیبل با مزوتراپی رایگان حین عمل

پروسه کاشت ریش و سبیل

با پیشرفت تکنولوژی و توسعه علم پزشکی بسیاری از مشکلات سلامتی یا زیبایی بسیار ساده و با سهولت قابل درمان هستند، یکی از موارد بسیار آزار دهنده کم‌مویی صورت در آقایان است چرا که ریش و سبیل نماد مردانگی است و نقش بسیار زیادی در جذابیت ظاهری آقایان دارد. به همین دلیل از بین رفتن موی صورت مردان به هر دلیلی، می‌تواند در اعتماد به نفس آنها نقش اساسی داشته باشد.
کاشت-ریش-و-سبیل
از نظر پروسه انجام کاشت، کاشت ریش و سبیل نیز کاملا شبیه کاشت مو ی سر است، البته باید از دقت و حساسیت بیشتری برخوردار باشد، یکی از مواردی که در کاشت ریش باید به آن توجه کرد، زاویه قرار گرفتن موها است تا زمانی که مو رشد می کند، موها در زاویه درستی قرار بگیرند؛ توجه به این مورد می‌تواند باعث شود که کاشت ریش و سبیل بسیار طبیعی جلوه کند. برای کاشت ریش و سبیل ابتدا فولیکول‌های مو از قسمت انتقال دهنده استخراج شده و از یکدیگر جدا می‌شوند. سپس با استفاده از سوزن‌های مخصوص و بسیار ظریف، روی صورت شکاف‌هایی در جهت رشد مو ایجاد شده و سپس فولیکول‌های استخراج شده با دقت و بدون آسیب رسیدن به وسیله سوزن در این شکاف‌ها قرار داده می‌شوند یا اصطلاحا به پوست پیوند زده می‌شود. عمل کاشت ریش و سبیل معمولا با بی‌حسی موضعی انجام گرفته و با توجه به تکنیکی که پزشک برای کاشت از آن استفاده می‌‌کند بین 7 تا 10 ساعت زمان می‌برد.

مراحل کاشت ریش و سبیل

برنامه‌ریزی کاشت ریش و سیبیل

برنامه‌ریزی

اولین چیزی که باید مورد بررسی قرار گیرد این است که برای رسیدن به تراکم دلخواه به چند گرافت نیاز است. برای این کار پزشک روی صورت بیمار یک مثلث یا مستطیل فرضی در نظر گرفته و موهای موجود در آن را شمارش می‌کند، به این روش می‌توان تعداد گرافت مورد نیاز را تخمین زد.
نکته دیگری که در این مرحله وجود دارد انتخاب فولیکول‌های مناسب است، چرا که ریش و سبیل دو خصیصه متفاوت از موی سر دارند: اولا موهای صورت ضخیم تر از موی سر هستند و دوم این که واحدهای فولیکولی موجود در سر بین یک تا چهار فولیکول دارند در حالی که واحدهای ریش و سبیل دو فولیکولی هستند، بنابراین باید در انتخاب فولیکول‌ها به این مسئله دقت داشت.

بی‌حسی موضعی

مراحل استخراج و کاشت فولیکولها با بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد. این بی حسی موضعی به وسیله تزریق مایع بی‌حسی به پوست قسمت بانک مو و نواحی گیرنده صورت می‌گیرد.

بی‌حسی موضعی ریش و سیبیل
چگونگی برداشت و کاشت فولیکول‌ها

برداشت فولیکول‌ها

چگونگی برداشت و کاشت فولیکول‌ها انواع روش‌های کاشت را ایجاد می کند. این قسمت با توجه به روشی که پزشک شما برای کاشت مو انتخاب می کند انجام می‌شود.

آماده‌سازی گرافت

این مرحله نیاز به دقت، توجه و ظرافت زیادی دارد. در این مرحله پزشک با استفاده از میکروسکوپ واحدهای فولیکولی حاوی یک یا دو تار مو را جدا کرده و برای کاشت در ناحیه مورد نظر آماده می‌کند.
آماده‌سازی گرافت
کاشت گرافت‌ها در ناحیه دلخواه

کاشت گرافت‌ها در ناحیه دلخواه

این مرحله باید با دقت بسیار زیادی صورت گیرد. البته روش‌های مختلف کاشت در این مرحله دارای تفاوت‌هایی است. پزشک برای کاشت گرافت‌ها باید به زاویه رویش موها، خط ریش و تراکم کاشت دقت داشته باشد.

شیوه برداشت فولیکول پیوندی

1- برداشت نواری

این مدل از برداشت فولیکول در روش FUT استفاده می‌شود. در این روش ابتدا پوست را به شکل نواری برش می‌زنند، سپس پوست قسمت بالا و پایین ناحیه را بخیه می‌کنند. این روش با درد و خونریزی همراه است.

2- برداشت واحدهای فولیکولی

برداشت واحدهای فولیکولی در انواع روش‌های کاشت مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش هر فولیکول به صورت مجزا و با استفاده از ابزارهایی ظریف از پوست خارج می شود و از خونریزی و بخیه خبری نیست و کمترین آسیب به پوست وارد می‌شود. به این شیوه روش بدون جراحی می‌گویند و حداقل تهاجم را در میان روش‌های کاشت دارد.

شیوه برداشت فولیکول پیوندی

انواع دستگاه‌های کاشت ریش و سبیل

ابزارها و وسایل مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که در مرحله برداشت فولیکول از آنها استفاه می‌شود، در مرحله استخراج فولیکول می‌توان از روش‌های دستی یا اتوماتیک استفاده کرد، این مسئله اصلی‌ترین تمایز میان روش‌های کم تهاجمی کاشت مو است.
استفاده از پانچ و انبرک‌های دستی برای برداشت فولیکول‌ها در این روش معمول است. کاشت ریش به روش FIT یکی از روش های محبوب دنیای پزشکی است. در این روش از پانچ های مخصوصی استفاده می کنند که گرافت ها را با کیفیت مناسب برداشت می کند. برای کاشت ریش، می توان در یک جلسه بین 500 تا 1500 گرافت برداشت کرد که هم برای کاشت ریش و هم برای پیوند سبیل کافی است. معمولا برای کاشت سبیل 350 تا 500 گرافت و 600 تا 700 گرافت برای ریش کافی است.
در این روش از پانچ ماشینی و سیستم ساکشن برای برداشت فولیکول‌ها استفاده می‌شود. کاشت ریش و سبیل به روش SUT بهترین و آخرین تکنیک کاشت ریش و سبیل است. در روش SUT دیگر نیازی به جراحی های طولانی مدت، خونریزی های شدید، درد، عوارض های جانبی، دوران نقاهت و … نبوده و صفر تا صد پروسه برداشت با دستگاه انجام می شود. در کاشت ریش و سبیل به روش sut می توان در تمامی مناطق از قبیل (چانه، پشت لب، خط ریش و …) کاشت و پیوند مو را انجام داد.
میکرو اف آی تی (Micro FIT) یا MFIT آخرین دستاورد تکنیکی در حوزه کاشت مو در ایران است. کلمه میکرو (Micro) به معنی «کوچک و ظریف» بوده و اف آی تی (FIT) نیز نام یکی از روش‌های مشهور کاشت مو است که در بالا گفته شد.در این روش از دستگاه پانچ ماشینی با قابلیت تغییر سایز و ساکشن در برداشت فولیکول‌ها استفاده می شود.

عوارض کاشت ریش و سبیل

همانطور که گفته شد کاشت سبیل و ریش با هر کدام از تکنیک ها و روش های کنونی می توانند در کنار مزایای متعدد خود عوارض و معایبی نیز داشته باشند. از جمله مهم ترین عارضه های کاشت ریش و سبیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •       تقریباً می توان گفت که بهترین، قوی ترین و سالم ترین فولیکول موها در قسمت بانک مو که معمولا در پشت سر قرار دارد وجود دارد. کاشت سبیل و ریش می تواند باعث کاهش این فولیکول ها شده و در نهایت اگر فرد در آینده نیاز به کاشت مو، ابرو یا … داشته باشد مجبور به استفاده از بانک موی خارجی باشد.
  •       ممکن است در دوران نقاهت عفونت های مختلفی در قسمت کاشت به وجود بیاید که فرد را آزاد بدهد.
  •       کبودی، تورم و حساسیت به لمس در هفته های ابتدایی بعد از کاشت
  •       قرمز شدن پوست و احساس درد در ناحیه برداشت پیوند که باعث می شود فرد نتواند تا مدت ها به خوبی اقدام به تمیز کردن و شستن محل بانک مو و محل کاشت مو بکند.
  •       ایجاد زخم و جراحت در عمل پیوند
  •       بعد از عمل کاشت سبیل و ریش لازم است که بیمار یک تا دو هفته به صورت مطلب استراحت داشته باشد و این می تواند باعث اختلال در فعالیت های روزانه، فعالیت های ورزشی و … شود.
کاشت سبیل در تهران

مزایا و معایب روش های مختلف کاشت ریش و سبیل

از مزایای این روش می توان به کاشت تعداد زیاد فولیکول در یک بازه زمانی، بازدهی و نتیجه بسیار عالی، داشتن ظاهر طبیعی و رشد مناسب و … اشاره کرد.

  •       ایجاد خارش شدید در محل پیوند
  •       دوران نقاهت طولانی مدت
  •       باقی ماندن جای زخم برای مدت طولانی
  •       نیاز به استراحت چند هفته ای

این روش برای رسیدن به تراکم بالا عالی است و نتایج بسیار خوبی می دهد و از لحاظ اقتصادی در مقایسه با سایر روش ها بسیار مقرون به صرفه است. دوره ریکاوری و نقاهت این روش کوتاه می باشد.

  •       برداشت فولیکول مو در این روش زمان بر است
  •       آسیب های احتمالی وارد شده به فولیکول مو می تواند زیاد باشد.
  •       امکان ضعیف ایجاد تراکم بالا در ریش و سبیل

کاشت ریش و سبیل با روش SUT دارای مزیت هایی همچون دوره نقاهت بسیار کوتاه، عدم آسیب به فولیکول مو، عدم بیهوشی، جلوه طبیعی بسیار زیبا بعد از کاشت، اتمام کار بعد از یک جلسه و … اشاره کرد.

  •       التهاب و تورم بعد از عمل پیوند تا چند روز
  •       امکان ایجاد عفونت در صورت بی توجهی به بهداشت محل پیوند

این روش برای کسانی که دارای طاسی کامل هستند می تواند روش بسیار خوبی باشد، یک روش تهاجمی کم ضرر است و جای کاشت بعد از یک هفته بهبود می باشد.

  •       عدم ظاهر مناسب و یکدست به دلیل ناسازگاری احتمالی موهای بانک مو و محل پیوند.
  •       روش مناسبی برای قسمت بالایی و روی ریش نیست و معمولا برای درمان طاسی و کم پشتی مو استفاده می شود.
  •       استخراج تعداد زیادی از فولیکول های بانک مو

آمادگی برای کاشت ریش و سبیل

قبل از این که وارد پروسه کاشت شوید، دستورالعمل‌هایی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید تا تجربه موفق‌تری داشته باشید. این موارد به شرح زیر است:

به فاصله ده روز قبل از عمل کاشت، مکمل‌های ویتامین E و یا مولتی ویتامین‌های حاوی این ویتامین را به همراه آسپرین مصرف نکنید.
مصرف الکل قبل از انجام عمل کاشت توصیه نمی‌شود.
از داروهای ضد التهابی مثل ایبوپروفن استفاده نکنید.
برای بهبود سریع‌تر پزشکان توصیه می‌کنند که 1 هفته قبل و بعد از عمل پیوند مو سیگار نکشید.
قهوه یا انواع نوشیدنی‌های کافئین دار را نباید مصرف کرد چرا که احتمال حساسیت‌های دارویی را بالا برده و افزایش خونریزی را به همراه دارد.
اگر در حال انجام عمل هایی مانند بوتاکس و یا تزریق ژل و یا مزوبوتاکس بر روی صورت خود هستید ، حتما باید به پزشک خود اطلاع دهید تا فاصله زمانی مناسب رعایت شود.

آمادگی برای کاشت ریش و سبیل
تفاوت کاشت موی طبیعی و مصنوعی

تفاوت کاشت موی طبیعی و مصنوعی

کاشت موی طبیعی یک مزیت بسیار عالی دارد و آن این که در کاشت فولیکول مو، از یک تار موی طبیعی استفاده می‌شود. به این ترتیب سال‌ها بعد از کاشت نیز این مو به رشد خود ادامه می‌دهد و شخص می‌تواند آن را کوتاه کرده و یا مدل‌های مختلف ریش و سبیل را امتحان کند. نواحی کاشته شده معمولا تا آخر عمر دچار ریزش مو نمی‌شود چرا که معمولا از فولیکول‌های مقاوم به ریزش مو برای کاشت استفاده می‌شود.

قیمت کاشت ریش و سبیل

قیمت و هزینه کاشت سبیل و ریش می تواند تحت تاثیر عوامل و فاکتورهای مختلفی باشد که مهم ترین آنها شامل مواردی همچون موقعیت جغرافیایی مرکز و کلینیک کاشت مو، میزان تخصص، دانش و تجربه پزشک، روش و تکنیک کاشت مو که تنوع و تعدد بالایی دارند، تجهیزات و دستگاه هایی که در کاشت مورد استفاده قرار می گیرند، وضعیت بانک موی بیمار، سن و سال بیمار برای کاشت سبیل و ریش، طرح انتخابی ریش و سبیل، داروهای تجویز شده برای دوران نقاهت و … می باشند.

هر کدام از این فاکتورها می توانند نقش زیادی در تعیین قیمت و هزینه عمل پیوند ریش و سبیل داشته باشند. به صورت کلی می توان گفت که قیمت کاشت ریش و سبیل با توجه به در نظر گرفتن تمامی فاکتورهای گفته شده می تواند از 3 تا 8 میلیون تومان متغیر باشد.

قیمت کاشت سبیل

مزایای کاشت ریش و سبیل

همانطور که گفته شد داشتن ریش و سبیل در آقایان خصوصاً در کشور ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از فاکتورهای اصلی زیبایی در مردان به شمار می رود. کاشت سبیل و ریش می تواند مزیت های متعددی داشته باشد. البته هر عمل کاشت در هر کدام از روش های کاشت مو می تواند مزیت های منحصر به فردی داشته باشد اما به صورت کلی می توان گفت مهم ترین مزایای کاشت سبیل و ریش موارد زیر خواهد بود:

کاشت مو تنها روش درمانی موثر، دائمی و قطعی برای کسانی است که دچار ریزش مو در نواحی مختلف صورت و سر می‌شوند.

کاشت سبیل و ریش می تواند به زیبایی و جذابیت آقایان بیفزاید و اعتماد به نفس آنها را چندین برابر کند.

وجود سبیل و ریش می تواند به راحتی پیری پوست را پوشش دهد.

داشتن سبیل و ریش باعث می شود که در نواحی صورت عفونت ها و جوش های کمتری ایجاد شود.

ریش و سبیل می توانند به عنوان یک فیلتر طبیعی عمل کنند و افراد را از شر آلرژی های محیطی راحت کنند.

موهای ریش و سبیل می تواند از پوست صورت در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کند.

کاهش علائم آسم، کاهش موهای زیرپوستی و فولیکولیت، گرم نگه داشتن پوست در سرما، جلوگیری از عفونت های باکتریایی، مرطوب نگه داشتن پوست، کاهش بیماری های لثه ای و … از دیگر مزایای کاشت سبیل و ریش هستند.

معمولا در روش کاشت مو نرخ موفقیت بالا است و بین 70 تا 100 درصد گرافت‌ها با موفقیت کاشت می‌شوند. البته باید توجه داشت که نرخ موفقیت کاشت گرافت‌ها به سلامت پوست نیز بستگی دارد. برای مثال در کاشت ریش برای جای اسکار زخم یا سوختگی نرخ موفقیت بین 40 تا 70 درصد خواهد بود.

کاشت سبیل بدون نیاز به جراحی، درد و خونریزی صورت می‌گیرد و شخص در حین انجام پروسه کاشت احساس ناراحتی نمی‌کند. چرا که برای کاهش درد از روش بی حسی موضعی استفاده می‌شود.

از آنجایی که روش‌های کاشت مو امروزه بسیار کم تهاجم هستند، قرمزی، التهاب و تورم ناحیه زیر کشت مو خیلی زود برطرف می‌شود و تقریبا از روز دوم بعد از کاشت می‌توان به فعالیت های روزمره پرداخت.

مهمترین مزیت استفاده از روش کاشت نیز آن است که ریش و سبیل را می‌توان مطابق با الگوی دلخواه شخص کاشت و این موهای کاشته شده رشد کرده و امکان اصلاح آنها نیز وجود دارد.

 تنها راه درمان طاسی و تراکم پایین در قسمت ریش و سبیل کاشت مو است.

توجه داشته باشید که کاشت سبیل و ریش با هر کدام از روش ها و تکنیک های مختلف می تواند مزیت های منحصر به فرد و ویژه ای داشته باشد.

معایب کاشت ریش و سبیل

نکات مهم درباره کاشت ریش و سیبیل

معمولا دوره بهبودی پیوند ریش یا سبیل بین 1 تا 2 هفته طول می‌کشد. ممکن است طی چند روز نخست بعد از عمل کاشت، قرمزی، خارش، تورم و ناراحتی را تجربه کنید که طبیعی است و خیلی زود برطرف می‌شود.

در دوره ریکاوری معمولا بخش اعظمی از ریش‌های کاشته شده می‌ریزند که البته همانطور که اشاره کردیم این امر طبیعی است و معمولا بعد از 4 ماه این موهای ریخته شده مجددا رشد می‌کنند.

در دوران نقاهت باید مراقبت درستی از پوست ناحیه کشت و همچنین موهای کاشته شده به عمل آورید. مراقبت‌های معمول بعد از کاشت شامل موارد زیر است:

  • موهای پیوندی را نباید زیاد تحریک کرد، بنابراین مالیدن یا خارش قسمت کاشت شده ممنوع است.
  • صورت خود را مقابل نور مستقیم آفتاب قرار ندهید.
  • فعالیت‌های شدید بدنی نداشته باشید.
  • کشیدن سیگار و نوشیدن الکل در دوران نقاهت ممنوع است.
  • از رقیق کننده‌های خون نباید استفاده شود.
  • استفاده از سونا و یا شنا در آب گرم ممنوع است.
  • 5 روز بعد از زمان کاشت نباید نواحی کاشته شده را شستشو داد.
  • دستورالعمل‌های پزشک معالج خود را باید به خوبی رعایت کنید.
  • نواحی انتقال مو و همچنین برداشت مو را به خوبی تمیز کنید تا دچار عوارض نشود.
  • استفاده از پمادهای آنتی‌بیوتیک مطابق با نظر پزشک معالج بلامانع است.
  • در روزهای اول بعد از کاشت باید حتما به پشت خوابید تا ناحیه صورت تحت فشار و تماس قرار نگیرد.
برای کاشت ریش با تراکم بالا معمولا بیش از یک روز زمان لازم است، در مورد افرادی که قصد کاشت ریش و سبیل روی ناحیه اسکار، سوختگی یا آسیب‌های پوستی دارند گاهی بیش از 2 جلسه درمانی برای کاشت زمان لازم است.

میزان تراکم کاشت، بستگی به نظر شما دارد، البته این مسئله به جنس پوست صورت و ناحیه کاشت نیز بستگی دارد، معمولا برای کاشت سبیل 200 تا 300 گرافت احتیاج است و در مورد ریش در ناحیه چانه این تعداد به 500 تا 600 عدد می‌رسد. برای سایر قسمت ها نیز معمولا بالای 2500 گرافت نیاز است..

مهمترین نکته در مورد کاشت موی صورت، توجه به جهت رویش مو و اصطلاحا خواب مو است. باید بسیار دقت شود تا موها در جای درستی قرار گیرند، ممکن است در سال اول بعد از کاشت جهت رشد موها کمی غیرطبیعی به نظر برسد اما بعد از گذشت دو سال ظاهر ریش و سبیل کاملا طبیعی خواهد بود.
معمولا موهای ریش و سبیل از موهای سر ضخیم‌تر هستند، در کاشت ریش و سبیل معمولا از فولیکول‌های پشت سر استفاده می شود، این قسمت ضخیم ترین موهای سر را در بر دارد، ممکن است ضخامت ریش یا سبیل کاشته شده به اندازه موهای طبیعی این قسمت نرسد اما به مرور زمان کمی ضخیم‌تر شده و جلوه بهتری خواهد داشت.
معمولا هزینه کاشت ریش و سبیل با توجه به نوع روش کاشت که پزشک انتخاب می‌کند و همچنین تراکم مورد نظر و روش کاشت، متغیر خواهد بود، عوامل دیگری مثل مهارت و تبحر پزشک، ابزار و تکنولوژی مورد استفاده پزشک و کیفیت آنها در نرخ هزینه کاشت ریش و سبیل تاثیر دارد. در هرصورت در جلسه اول مشاوره می‌توان به یک تخمین دقیق از میزان هزینه‌ای که برای کاشت ریش و سبیل لازم است رسید.

همانطور که گفته شد ریش و سبیل در میان مردم ایران جذابیت بسیار بالایی دارد و تقریباً همه جوانان تمایل دارند که ریش و سبیل پرپشت و جذابی داشته باشند. همانطور که گفته شد ممکن است افراد در اثر عواملی مختلفی موهای ریش یا سبیل خود را از دست داده باشند. عوامل و اتفاقات مختلفی می توانند به فولیکول های مو آسیب وارد کنند و در نتیجه باعث عدم رشد موها در قسمت های مختلف بدن یا صورت مانند ریش و سبیل شوند. از جمله رایج ترین عامل ها می تواند به عوامل محیطی، اختلالات درونی و عوامل ژنتیکی اشاره کرد.

سوختگی و پارگی لب ناشی از بیماری هایی همچون هیپوتریکوزیس ارثی، کمبود هورمون های آندروژن، اختلالات خود ایمنی مانند بیماری آلوپسی آرا آتا و … همگی می توانند در رشد طبیعی سبیل مردان اختلال ایجاد کنند و یا حتی به صورت کلی مانع از رشد سبیل افراد شوند. به صورت کلی کسانی که هر گونه نقصی در سبیل و ریش خود دارند و یا تمایل دارند تراکم آنها را افزایش دهند به شرطی که بیماری های خاصی نداشته باشند می توانند با تشخیص پزشک عمل کاشت سبیل و ریش را انجام دهند.

جمع بندی نهایی

کاشت سبیل و ریش به عنوان تنها راه درمان ریزش و نداشتن مو در این نواحی شناخته می شود که با روش های مختلفی در دنیا انجام می شود که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. تقریباً هر فردی که به هر دلیلی بخش یا همه موهای ریش و سبیل خود را از دست داده باشد و به شرط نداشتن بیماری خاص می تواند از روش کاشت برای جایگزین کردن آن استفاده کند. هزینه این کار با توجه به فاکتورهای مختلف مانند تکنیک کاشت، پزشک و … می تواند چندین میلیون تومان باشد.

استفاده از روش‌های پزشکی و تکنولوژی روز برای حل معضل ریزش موی سر یا صورت می‌تواند راه حل مناسبی برای درمان باشد، در هر صورت انتخاب پزشک مناسب و با تجربه، روش دقیق کاشت، توجه به دستورالعمل‌های پزشکی و همچنین رعایت نکاتی که موفقیت پیوند را تضمین می‌کنند از جمله مواردی است که به شما کمک می‌کند تا به نتیجه دلخواه برسید.

بهترین راه برای انجام کاشت ریش و سبیل تحقیق و بررسی پیرامون عمل کاشت، پیدا کردن پزشک متخصص و با تجربه و ماهر در زمینه انواع روش‌های کاشت، انجام مشاوره جهت آماده شدن برای پروسه کاشت و بعد از آن انجام کاشت ریش و سبیل خواهد بود.

شما می توانید با توجه به شرایط ریزش موی سر و صورت و همچنین تراکم مورد نظر خود با کمک پزشک یکی از روش‌های کاشت را انتخاب کرده و از داشتن ریش و سبیل پرپشت و دلخواه خود لذت ببرید.

 

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

سؤالات متداول

Template is not defined.
Template is not defined.

مقالات تخصصی در مورد کاشت ریش و سبیل

کلینیک کاشت ریش و سبیل
ریش و سبیل را می توان اصلی ترین ارکان زیبایی و جذابیت در مردان قلمداد...
دلایل کم پشتی ریش و سبیل
در این مطلب قصد داریم تا در مورد درمان کم پشتی ریش در مردان صحبت...