خانه » کاشت ابرو » کاشت ابرو برای آقایان مناسب است؟
آخرین مقالات

کاشت ابرو برای آقایان مناسب است؟

کاشت ابرو مردانه تهران

فهرست مطالب

حتما از فهمیدن این که ریزش و در نتیجه، کاشت ابروها در آقایان بیشتر از چیزی که به نظر می‌رسد رایج است، تعجب می‌کنید. در طول سال‌های طولانی زندگی، آقایان هم ممکن است به دلایل مختلفی، ابروهای خود را از دست بدهند. راه حل این موضوع، کاشت ابرو در آقایان است. بر خلاف اسم این درمان، کاشت ابروی مردان و زنان در واقع جز در مرحله طراحی خطوط بیرونی ابرو و تراکم آن، تفاوتی ندارد.

کلینیک ره یا: کاشت ابرو با تخفیف ویژه

در این مقاله از وبلاگ کلینیک ره یا، تصمیمی داریم تا با بررسی موضوع کاشت ابرو در آقایان، راهنمایی جامع در مورد این گزینه در اختیار شما قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک ره یا تماس گرفته یا فرم مربوطه را در قسمت +درخواست نوبت پر کنید.

کاشت ابرو برای مردان چگونه امکان پذیر است؟


 

وقتی صحبت از کاشت ابرو به میان بیاید، شاید کمتر ذهنی معطوف به یک داوطلب آقا گردد. در حالی که معمولا ابروهای آقایان اگر نه بیشتر، حداقل در حد ابروهای خانم‌ها دچار آسیب شده و نیاز به ترمیم ابرو دارند. البته از این نظر، معمولا آقایان یک مزیت ویژه نسبت به خانم دارند. این مزیت، گستردگی و وسعت ناحیه بانک موی آن‌ها است.

کاشت ابرو آقایان برخلاف چیزی که شاید به نظر بیاید، بسیار رایج بوده و نتایج خوبی را هم در بر خواهد داشت. معمولا برای کاشت ابرو مردانه از روش FIT و رویکرد میکروگرافت استفاده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحل کاشت ابروی آقایان، می‌توانید از مقاله کاشت ابرو به روش میکروگرافت دیدن کنید.

بهترین روش کاشت ابرو مردانه

بهترین روش کاشت ابرو مردانه چیست

البته در برخی از موارد ممکن است استفاده از درمان‌های حمایتی مزوتراپی ابرو یا پی آر پی هم مثمر ثمر باشد. همچنین باید به روش مربوط به کاربرد سلول‌های بنیادی هم اشاره کرد. انتخاب نوع درمان مناسب قطعی، تنها پس از مراجعه و معاینه حضوری امکان‌پذیر خواهد بود. شما می‌توانید از قسمت +درخواست نوبت در بالای صفحه، همین الان برای مشاوره تخصصی اقدام فرمایید.

۸ تصور اشتباه رایج در مورد کاشت ابرو مردانه

پیش از ادامه، بد نیست تا بعضی از کلیشه‌ها در مورد کاشت ابرو برای آقایان را کنار بگذاریم:

  1. کاشت ابرو، درمانی جنسیتی نیست و هم آقایان و هم خانم‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند.
  2. کاشت ابرو یک درمان غیر استاندارد نیست و توسط بسیاری از مراجع پزشکی مثل FDA و وزارت بهداشت تایید شده است.
  3. کاشت ابرو آقایان باید حتما توسط کلینیک تخصصی و زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو انجام شود. بنابراین از انجام این کار در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی غیرمعتبر خودداری کنید.
  4. کاشت ابرو یک درمان سنگین و پر عارضه نیست و در صورت انجام آن در یک کلینیک معتبر، می‌توانید به سرعت به روند عادی زندگی خود بازگردید
  5. نتایج کاشت ابرو طبیعی بوده و هیچ کس متوجه کاشت ابروی شما نخواهد شد
  6. کاشت ابرو به ظاهر مردانه شما آسیبی نمی‌زند، بلکه حتی آن را تقویت می‌کند.
  7. کاشت ابرو نیازی به تجدید ندارد.
  8. در صورت کاشت ابرو، نیازی به انجام تاتو یا روش‌های مشابه دیگر ندارید. البته می‌توانید با تایید پزشک از درمان‌های حمایتی مثل مزوتراپی ابرو و پی آر پی بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید: بهترین سن کاشت ابرو چقدر است؟

چه کسانی کاندیدایی مناسب برای کاشت ابرو طبیعی آقایان هستند؟

مهمترین دلیل تمایل آقایان نسبت به کاشت ابرو، وجود جای زخم یا آسیب در ابروهای آن‌ها است. البته برخی از اقایان نیز به دلیل کم پشت بودن ابروها و یا ریزش ان‌ها در اثر عوامل مختلف، نسبت به کاشت ابرو تمایل دارند. این اشخاص نامزد مناسبی برای کاشت ابرو هستند:

  1. در صورتی که به صورت ژنتیکی ابروهای کم پشتی دارید، کاشت بارو برای شما گزینه خوبی است.
  2. در صورتی که دلیل ریز ابروهای شما، آسیب‌های فیزیکی مثل سوختگی، اسکار و یا شکستگی است.
  3. اگر تنها از فرم ابروهای خود است که رضایت کافی را ندارید.

همچنین برای این که شخصی امکان کاشت ابرو را داشته و کاندیدای آن شناخته شود، باید از نظر سلامتی حداقل‌هایی را داشته باشد:

  1. مهمترین نکته، داشتن بانک موی مناسب برای کاشت ابرو در آقایان است. البته به دلیل گستردگی بانک مو در نواحی سر و بدن، معمولا تمامی آقایان دارای بانک موی مناسبی جهت کاشت ابرو هستند.
  2. دومین مورد، سلامتی کلی شخص است. بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، و یا بیماری‌های آلوپسی آره آتا مانع کاشت ابرو می‌شوند.
  3. در صورتی که دچار بیماری‌های تیروئیدی هستید، تا زمان کنترل بیماری نباید کاشت ابرو انجام دهید.
  4. در صورتی که تحت درمان شیمی درمانی هستید، نمی‌توانید کاشت ابرو انجام دهید.
  5. بیماران مبتلا به نشانگان نقص اکتسابی سیستم ایمنی (ایدز) یا مبتلا به HIV و اشخاصی که به بیماری‌هایی مثل هپاتیت یا هموفیلی مبتلا هستند، نمی‌توانند کاشت ابرو انجام دهند.

بهترین روش کاشت ابرو مردانه

دلایل ریزش ابرو در مردان چیست

بیش از هر چیز، مهمترین دلیل ریزش ابرو در آقایان سبک زندگی ناسالم است. استفاده از دخانیات، ساعات خواب نامنظم، استرس و رژیم غذایی نامتعادل و مملو از خوراکی‌هایی با ارزش غذایی کم، مهمترین دلایلی هستند که باعث ریزش ابرو در اقایان می‌شوند.

در کنار این موارد، معمولا رعایت نکات مراقبتی از پوست و موهای صورت، از جمله ابروها میان آقایان کمتر مورد توجه است. با قرار دادن این موارد در کنار مشکلاتی مثل آلودگی هوای تهران، متوجه می‌شویم که چرا بسیاری از آقایان نیاز به کاشت ابرو دارند.

در اینجا ممکن است برخی از شما عزیزان از خود بپرسید که چرا با وجود در امان بودن نسبی از بسیاری از دلایلی که بیشتر در مورد آن صحبت شد، ابروهای کم پشتی داشته و یا دچار ریزش ابرو شده‌اید. باید گفت که ریزش ابروها معمولا در اثر یک یا دو عامل مجزا نیست؛ بلکه عوامل گوناگونی موجب ایجاد سندروم‌ها و واکنش‌های مختلف در بدن انسان می‌شوند.

مهمترین دلایل دیگری که می‌توان برای ریزش ابروها ذکر کرد، به این شرح است:

  • بیماری‌های خاص پوستی، مثل انواع آلوپسی ابرو
  • کمبود مواد ضروری مانند ویتامین‌ها، پروتئین‌ها یا مواد معدنی (سوءتغذیه پنهان)
  • مشکلات در عملکرد تیروئید
  • پیری زودرس پوست یا افزایش سن
  • تحت تاثیر قرار گرفتن در اثر مصرف داروهای خاص
  • گذراندن مدت طولانی در معرض آفتاب، مواد شیمیایی، گرد و خاک یا حرارت و برودت
  • آسیب‌های فیزیکی در اثر سوختگی یا جراحت

بیشتر بخوانید: ورزش و فعالیت بدنی سنگین بعد از کاشت ابرو

کاشت ابرو برای آقایان چه مزایایی دارد

ابروها، قسمتی مهم در شکل دهی به فرم چهره و گیرایی صورت هر کسی به شمار می‌رود. آقایان هم از این مورد مستثنی نبوده و ابروهای پرپشت و مردانه، می‌توانند به چهره‌ی آن‌ها گیرایی و جذابیت خاصی بدهد. با این حال به دلایل مختلفی، برخی از مردان از نعمت ابروهایی مناسب و طبیعی محروم هستند. موضوعی که گاه موجب آسیب به اعتماد به نفس و روابط اجتماعی آقایان هم شده است.

ظاهر طبیعی ابروهای کاشته شده

کاشت ابرو برای آقایان، می‌توان بسیاری از این مشکلات را رفع کند. ابروهای پیوند زده شده هیچ تفاوتی با ابروهای سالمی فرد نداشته، و ظاهری طبیعی و زیبا را برای داوطلب به ارمغان خواهند آورد. نظر به این که آقایان معمولا نسبت به استفاده از لوازم آرایشی اکراه دارند، کاشت ابرو مردانه تنها راه حل افزایش تراکم ابروهای آقایان است.

ماندگاری ابروهای کاشته شده تا کی دوام دارد؟

یکی دیگر از مزیت‌های کاشت ابرو آقایان، ماندگاری آن‌ها است. از جایی که ابروهای پیوند زده شده از نقاطی انتخاب می‌شوند که نسبت به ریزش مقاوم هستند، این ابروهای جدید دائمی بوده هیچ وقت دچار ریزش نمی‌شوند.

دلایل ریزش ابرو در مردان

مراحل اصلی عمل کاشت ابرو در مردان

شاید خیلی از مردم، اطلاعی از چگونگی روند کاشت ابرو و فرآیند آن نداشته باشند. این عدم اطلاع ممکن است برای برخی از افراد اضطراب‌آور باشد؛ چرا که با شنیدن کلماتی مثل جراحی پیوند مو یا دیدن تصاویر عوارض بعد از آن،

مراحل کاشت ابرو در آقایان در تمامی روش‌ها معمولا مشابه با یکدیگر هستند.

مشاوره قبل از کاشت ابرو

اولین مرحله‌ای که باید برای کاشت ابرو طی کنید، انجام مشاوره‌ها و معاینات لازم پیش از عمل جراحی پیوند فولیکول است. در این مرحله، باید آزمایشات لازم پیش از کاشت ابرو را انجام داده تا مطمئن شویم در صورت کاشت ابرو، ریسک خاصی برای داوطلب وجود ندارد.

تعیین طرح ابروها قبل از کاشت

پس از برطرف شدن تمامی تردیدها بابت خطرات احتمالی، می‌توان روند پیوند ابرو را ادامه داد. معمولا هم در آقایان و هم د خانم‌ها، پیش از انجام کاشت، ابروها باید طراحی شوند. به این ترتیب، می‌توان پیش از کاشت، دیدی کلی از نتیجه آن به دست آورد.

پس از انتخاب مشخصات ابروی جدید، می‌توانیم مراحل اصلی جراحی را شروع کنیم. برای این کار، ابتدا به ساکن، پوست ناحیه صورت که دریافت‌کننده فولیکول‌ها هستند و ناحیه بانک مو، بیحس خواهند شد. این کار با کمک داروهای بیهوشی موضعی انجام شده و در نتیجه آن، در طی فرآیند دردی را حس نخواهید کرد.

برای پیوند معمولاً از چه ناحیه ای مو برداشته می‌شود؟

معمولا ناحیه‌ای که به عنوان بانک مو در کاشت ابرو آقایان انتخاب می‌شود، ناحیه پشت گوش‌ها است. البته موهای پشت سر هم گزینه‌ی مناسبی برای پیوند فولیکول محسوب می‌شوند. در برخی موارد، به دلیل فقر در بانک مو، گزینه‌های دیگری به عنوان ناحیه اهداکننده فولیکول، در نظر گرفته می‌شوند. از مهمترین این موارد در کاشت ابرو آقایان، موهای صورت و ریش و یا بدن است.

موهای این نواحی به دلیل ضخامت و مقاومت آن‌ها نسبت به ریزش می‌توانند برای کاشت ابرو بسیار مناسب باشند.

برای کاشت ابرو، پس از طراحی خطوط، باید فولیکول‌های لازم را از ناحیه بانک مو برداشت کنیم. آن‌ها معمولا از موهای سر، صورت و حتی بدن انتخاب می‌شوند. تقریبا تمام موهای ناحیه پشت سر و شقیقه، محاسن و بدن برای کاشت در ناحیه ابرو مناسب هستند. تشخیص و انتخاب ناحیه‌ی اهداکننده (که به نام بانک مو شناخته می‌شود) بر عهده‌ی پزشک متخصص پوست و مو است.

این فولیکول‌ها که تغذیه کننده پیاز مو به شمار می‌روند، در لایه درم پوست شما قرار داده می‌شوند. به این ترتیب در ناحیه کاشت، مجددا موها شروع به رشد خواهند کرد. این تکنیک علاوه بر کاشت مو و ابرو، برای کاشت ریش و سبیل هم کاربردی است.

تکنیک های رایج کاشت ابرو برای آقایان

تکنیک های رایج کاشت ابرو برای آقایان

همان طور که پیشتر اشاره شد، به صورت کلی در کاشت ابرو از متد FIT استفاده می‌شود. بنا به جزئیات تکنیک مورد استفاده، این روش به نام‌های مختلفی مانند کاشت ابرو به روش میکروگرافت یا کاشت ابرو به روش FUE نیز ممکن است شناخته گردد. به کمک این روش ها، می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بیشترین تعداد از فولیکول‌های مورد نیاز از بانک مو برداشته شده و با تراکم بالا در محل کاشت، قرار داده شوند.

در کلیه‌ی این روش‌ها، یک متد اصلی اجرا می‌گردد. این متد شامل سه مرحله زیر است:

  1. برداشت گرافت‌های حاوی دو یا سه فولیکول به وسیله دستگاه پانچ
  2. جداسازی فولیکول‌ها و قرار دادن آن‌ها در محلول مخصوص
  3. ایجاد برش‌های ریز در پوست صورت و کاشت فولیکول‌ها داخل آن

بیشتر بخوانید: عوارض کاشت ابرو چیست

چرا کلینیک ره یا انتخاب مناسبی برای کاشت ابرو مردانه است؟

در حال حاضر، کلینیک‌های زیبایی متعددی در سطح شهر تهران برای کاشت ابرو خدمات خود را عرضه می‌کنند. با این حال، همه‌ی آن‌ها از سطح کیفی یکسانی برخوردار نبوده و بدیهتا، تنها برخی از آن‌ها می‌توانند بهترین نتایج را برای بیماران خود به ارمغان بیاورند.

از جایی که ظاهر آقایان در جامعه از استانداردهای مشخصی پیروی کرده و ظاهر غیرعادی ابروها ممکن است تا حدی نامناسب شمرده شود، بهتر است آقایان در انتخاب کلینیک مناسب، بیشترین دقت را مد نظر قرار دهند. به خصوص، باید گفت که به هیچ عنوان این کار را در سالن‌های آرایش و پیرایش مردانه انجام ندهید. بلکه باید کلینیکی انتخاب کنید که در کاشت ابرو تخصص داشته باشد.

علاوه بر موارد فوق، این کلینیک باید مجوزهای لازم را داشته و بتواند نتایج کار خود را با کمک شهرت و اعتبار خود، تضمین کند. کلینیک‌های درجه یک، زیر نظر پزشکان معتبر بوده و سطح رضایت بیماران آن همواره بالا است. کلینیک تخصصی پوست و موی ره یا در منطقه شمال تهران و فرشته، زیر نظر دکتر امید رحمانی اداره شده و همواره از بهترین کلینیک‌های پوست و موی تهران بوده است.

مراحل بهبودی پس از عمل کاشت

کاشت ابرو به خصوص کاشت ابرو مردانه، یک جراحی نسبتا سبک بوده و مراحل بهبودی آن به سرعت طی می‌شود. معمولا مراحل بهبودی و دوران نقاهت به چند دوره‌ی اصلی تقسیم می‌گردد.

  1. در طی دو الی سه روز نخست بعد از کاشت ابرو، تورم و کبودی‌های ناحیه کاشت التیام یافته و از شدت درد کاسته می‌شود.
  2. مرحله بعدی شکل گرفتن ظاهر موسوم به جوجه اردک زشت است که به دلیل دلمه شدن و التهاب موقت فولیکول‌های کاشته شده ایجاد می‌شود. این التهاب به دلیل کوچک بودن جای زخم کاشت، به سرعت بهبود یافته و اثر از آن باقی نخواهد ماند.
  3. از این قسمت، وارد دوران نقاهت طولانی مدت بعد از کاشت ابرو می‌شویم. در این دوران ظاهر ابروها عادی است؛ ولی ممکن است با واکنش‌هایی مثل بلند شدن غیر عادی ابروهای کاشته شده، ریزش ناگهانی و رشد مجدد ابروها، و یا دیگر ناهنجاری‌ها در ابرو مواجه شویم. این دوره حدود یک ماه طول کشیده و پس از آن، ابروهای کاشته شده از ابروهای عادی قابل تشخیص نخواهند بود.

مراقبت های پس از کاشت ابرو جهت افزایش ماندگاری

کاشت ابرو بر خلاف کاشت مو به دلیل ظرافت گرافت‌های کاشته شده زخم‌هایی جدی ایجاد نمی‌کند. به همین علت، کاشت ابرو نیاز به مراقبت‌های جدی و خاصی ندارد. دوره نقاهت آن کوتاه بوده و پس از یک هفته جای زخم‌ها کاملا بهبود خواهد یافت. با این حال بهتر است به این نکات دقت کنید:

  1. استفاده از هر نوع رقیق کننده خون باید کنترل شود. دخانیات، مواد الکلی، داروهایی مثل آسپرین و غیره نباید در این دوره مصرف شوند.
  2. در صورت درد، می‌توانید از مسکن‌های تجویز شده استفاده کنید.
  3. باید نظافت و بهداشتی بودن ناحیه کاشت را کاملا رعایت کنید. از فهالیت‌های شدید که منجر به تعریق می‌شود پرهیز کنید. ناحیه کاشت را دستمالی نکرده و اسپری آب برای تمیز نگه داشتن آن استفاده کنید.
  4. در صورت مشاهده هر نوع عفونت، درد یا تغییر رنگ پوست پزشک را مطلع کنید.

مراحل اصلی عمل کاشت ابرو در مردان

عوارض و خطرات احتمالی پیوند ابرو برای آقایان

رعایت نکردن نکات مراقبتی بعد از کاشت ابرو، از بزرگترین چالش‌هایی است که پزشکان و متخصصان پوست و مو با مراجعان اقای خود دارند. آقایان معمولا به دلیل کمتر اهمیت دادن به درد و یا نکات مراقبتی، بیشتر در معرض خطرات ناشی از عوارض جانبی کاشت مو هستند. همچنین به خاطر اشتغال بیشتر ایشان به کارهای بیرون از خانه یا محیط اداری، زخم های پس از کاشت ابرو در خطر آلودگی و عفونت قرار دارد.

در صورت مشاهده هر کدام از این نشانه‌ها، باید نسبت به مراجعه به پزشک اقدام کنید:

  • ادامه دار شدن خونریزی بیشتر از ۱۲ ساعت: برای جلوگیری از چنین عوارضی باید نسبت به کنترل غلظت خون خود دقت فرمایید. برای دریافت راهنمایی‌های بیشتر با پزشک متخصص تماس بگیرید.
  • خارش شدید به صورت طولانی مدت: با اینکه خارش، یکی از عوارض عادی پس از کاشت مو است؛ در صورت شدت یافتن و همراه شدن با درد ضربان دار و احساس گر گرفتگی، می‌توان نشانه‌ای از بروز عفونت باشد.
  • احساس درد شدید: پس از کاشت ابرو برای بیمار، داروهای مسکن تجویز می‌شود. با این حال به دلیل بالاتر بودن آستانه‌ی درد آقایان، در صورت شدت یافتن درد بد نیست تا موضوع را به اطلاع پزشک خود برسانید. درد ممکن است نشانه عفونت یا آسیب به اعصاب ناحیه ابرو باشد.
  • تغییر رنگ پوست می‌تواند نشانه‌ی عفونی شدن و بروز نکروز در ناحیه کاشت باشد.
  • برخی از عوارض می‌تواند نشانه‌ی شکست کامل جراحی کاشت ابرو باشد. به عنوان مثال، از بین رفتن نظم در جهت ابروهای کاشته شده معمولا در اثر دستکاری آن‌ها به وجود می‌آید.
  • در صورت بهبودی نیافتن کبودی ناحیه زیر چشم بعد از یک ماه باید به پزشک نشان داده شود.

لازم به ذکر است که نشانه‌های زیر، عادی تلقی شده و در صورت تشدید آن‌ها، بهتر است بیشتر نسبت به مراقبت‌های لازم بعد از کاشت ابرو توجه فرمایید:

  • التهاب و قرمزی پوست ناحیه دریافت کننده فولیکول (در ۳ اولین ۴ روز بعد از کاشت ابرو)
  • تورم در ناحیه کاشت
  • لخته شدن خون و پدیدار شدن ظاهر دلمه‌ای در ابروهای کاشته شده
  • ریزش ناگهانی ابروها در یکی دو ماهه‌ی بعد از کاشت ابرو
  • تفاوت رنگ میان ابروهای کاشته شده و ابروهای قدیمی
  • رشد و بلند شدن بیش از حد ابروها
  • پوسته پوسته شدن پوست در ناحیه کاشت
  • فولیکولیت (به صورت محدود)

عوارض و خطرات احتمالی پیوند ابرو برای آقایان

علل و نحوه درمان ورم و کبودی چشم بعد از کاشت ابرو

یکی از علائم رایج بعد از کاشت ابرو در آقایان (و همچنین خانم‌ها) کبودی ناحیه زیر چشم بعد از کاشت ابرو است. این کبودی، در بسیاری از اشخاص باعث نگرانی و ترس می‌شود. ولی در واقع، کبودی و تورم بعد از کاشت ابرو یکی از عوارض طبیعی بوده و به دلیل تغییرات عمده در پوست ناحیه رخ می‌دهد. البته این وضعیت در صورت ادامه‌دار بودن می‌تواند حاکی از مشکلات دیگری باشد.

برای بهبود سریع‌تر و کنترل کبودی، می‌توان درمان‌های خانگی ساده‌ای را انجام داد. البته این درمان‌ها باید در کنار استراحت کافی و رعایت نکات مراقبتی بعد از کاشت ابرو باشد.

  1. قرار دادن کمپرس سرد روی ناحیه کبودی به التیام خونمردگی کمک می‌کند.
  2. بهتر است برای مدتی مصرف غذاهای شور را کاهش دهید. همچنین با هیدراته نگه داشتن بدن و مصرف آب کافی، تعادل سدیم را در خون خود حفظ کنید.
  3. در برخی موارد کبودی زیر چشم به دلیل خوابیدن در زاویه نامناسب روی می‌دهد. در دوران نقاهت بعد از کاشت ابرو، سر شما باید در زاویه ۴۵ درجه با زمین قرار بگیرد.
  4. دقت کنید استفاده سرخود دارو، خصوصا داروهای کورتونی از قبیل دگزامتازون روند بهبود زخم‌ها را به تاخیر خواهد انداخت. همچنین ممکن است دلیل کبودی در نواحی دور چشم، مصرف داروهای رقیق کننده خون باشد.

مقاله‌ای که برای شما آماده کردیم، مربوط به بلاگ ره یا بوده و می‌توانید نکات جذاب و آموزش‌های دیگر را در صفحه مربوطه مطالعه کنید. می‌توانید برای دریافت انواع خدمات زیبایی از خدمات کلینیک پوست و مو ره یا بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *