خانه » کاشت ابرو » کاشت ابرو برای چه کسانی مناسب است؟
آخرین مقالات

کاشت ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

فهرست مطالب

کاشت ابرو و ترمیم آن در حال حاضر میان بسیاری از خانم‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است و کاشت ابروی آقایان هم رشد بسیار خوبی داشته است. به کمک متدهای مدرن ترمیم ابرو، می‌توانید ابروهای خود را پرپشت کرده و جلوه‌ی خاصی به چهره‌ی خود دهید. اما کاشت ابرو برای چه کسانی مناسب است؟ در این مقاله از وبلاگ کلینیک ره یا، قصد داریم تا به پاسخ این سوال بپردازیم.

خدمات کلینیک ره یا: کاشت ابرو با بهترین کیفیت

چه کسانی معمولا کاشت ابرو انجام می دهند

چه کسانی معمولا کاشت ابرو انجام می دهند

مهمترین دلایلی که ممکن است شخصی به خاطر آن علاقه‌مند به کاشت ابرو باشد، کم‌پشت بودن ابروها، وجود اسکار، یا ریزش و آسیب‌دیدگی محدود آن‌ها است. البته برخی نیز به دلایلی همچون ژنتیک و عوامل وراثتی، ابروهای دلپسندی نداشته و از فرم آن‌ها راضی نیستند. با این حال، به صرف این موضوع نمی‌توان کاشت ابرو انجام داد.

معمولا افرادی که از نظر پزشکان متخصص، کاندیدای مناسب کاشت ابرو شمرده می‌شوند، ویژگی‌های خاصی دارند. این ویژگی‌ها شامل عدم وجود بیماری‌های زمینه‌ای، برطرف شدن دلایل ریزش ابروها و یا عدم خطر جدی برای سلامتی فرد بعد از کاشت ابرو است. همچنین، دلیل کاشت ابرو شما باید یکی از موارد زیر باشد

دلایل کاشت ابرو

دلایل کاشت ابرو

 

  • ژنتیک: همان طور که اشاره کردیم، یکی از دلایل اصلی کاشت ابرو، فرم طبیعی آن‌هاست که موجب می‌شود برخی ابروهایی با فرم غیردلخواه داشته و یا اساسا، از نعمت داشتن ابرو بهره‌مند نباشند. در این موارد، به شرط عدم وجود بیماری‌های زمینه‌ای، پزشکان متخصص پوست و مو، می‌توانند درمان‌های ترمیم و پیوند ابرو را توصیه کنند.
  • آسیب‌های اکتسابی به ابرو: برخی افراد به دلایل گوناگون در طول زندگی خود، آسیب‌های گوناگونی را متحمل شده‌اند. این آسیب‌ها، گاه موجب ایجاد اسکار ریزش مو در ناحیه‌ی آسیب‌دیده می‌شود. از جمله این آسیب‌ها می‌توان به سوختگی، بریدگی‌های عمیق یا ضایعات پوستی (همچون جوش، بیماری‌های میکروبی و غیره) اشاره کرد.

در اثر این آسیب‌ها ریشه مو دچار آسیب شده و امکان رشد آن از میان می‌رود. با پیوند فولیکول مجدد، می‌توان ابروهای ناحیه مد نظر را احیا کرد.

  • بالا رفتن سن: با بالا رفتن سن افراد، معمولا سلامت پوست و موی آن‌ها نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد. مهمترین دلیلی که در ریزش ابروها در سنین بالا بیان شده است، سست شدن واحدهای فولیکولی موهای صورت است. در این حالت، می‌توان کاشت مو و ابرو را به عنوان یکی از گزینه‌های ترمیم و بهبود سلامت ابرو در نظر گرفت.

مزیت های کاشت ابرو

مزیت های کاشت ابرو

کاشت ابرو به دلایل گوناگونی یک انتخاب بسیار مناسب به شمار می‌رود. در صورتی که از کسانی هستید که می‌توانند کاشت ابرو انجام دهند، به شما توصیه می‌کنیم حتما این درمان را مد نظر خود قرار دهید. کاشت ابرو نتایجی بسیار طبیعی به دنبال داشته، و با ابروهای طبیعی هیچ تفاوتی نخواهند داشت. همچنینی، این ابروهای کاشته شده در برابر ریزش مجدد مقاوم بوده و زیبایی چهره‌ی شما را دوچندان خواهد کرد.

قیمت کاشت ابرو در تهران

چه کسانی می توانند کاشت ابرو انجام دهند؟


کاشت ابرو طبیعی

همان طور که حتما پیش از این در مقاله کاشت ابرو کلینیک ره یا درباره آن مطلع شده‌اید، کاشت ابرو به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. این روش‌ها شامل روش میکروگرافت، FIT، FUE، و یا دیگر موارد مشابه می‌شود. با وجود تفاوت‌های متعدد این متدها، تمامی آن‌ها از استراتژی مشابهی استفاده می‌کنند. موضوعی که موجب می‌شود تنها برخی افراد بتوانند کاشت ابرو انجام دهند.

بیشتر بخوانید: کاشت ابرو بدون جراحی روش‌ها و پاسخ به نگرانی های شما

از مهمترین شرایطی که یک کاندیدای مناسب کاشت ابرو باید از آن برخوردار باشد، باید به این موارد اشاره کرد:

  • در اختیار داشتن بانک موی مناسب معمولا برای گرفت‌برداری از ناحیه پشت سر و یا گوش‌ها بهره برده می‌شود. البته در برخی روش‌های دیگر، به دلیل فقر در ذخیره‌ی فولیکولی این نواحی، تصمیم به گرفتن گرفت از دیگر ناحیه‌ها (مانند نواحی شرمگاهی یا زیربغل و حتی موهای بدن) قرار گیرد.

با این حال همه‌ی افراد از ذخیره بانک موی مناسب برخوردار نیستند. به همین دلیل، نمی‌توان برای کاشت ابرو کاندیدای مناسبی به شمار آیند.

  • عدم حساسیت دارویی اگر مقاله بیهوشی در کاشت ابروی ما را مطالعه کرده باشید، می‌دانید که برای کاشت ابرو از داروهای بیحسی موضعی استفاده می‌شود. این داروها با وجود عوارض محدود، ممکن است در برخی از افراد موجب واکنش‌های آلرژیک خاص و شدیدی گردند. این افراد معمولا توانایی انجام کاشت ابرو را ندارند.
  • محدودیت‌های سنی توصیه شده است که تا پیش از سی سالگی از انجام جراحی کاشت ابرو چشم‌پوشی کنید. همچنین در سنین بالای هفتاد سال، ریسک جراحی و بازدهی نتایج آن به گونه‌ای است که معمولا انجام آن توجیه مناسبی دارد.
  • عدم وجود بیماری‌های زمینه‌ای گاهی دلیل ریزش موی شما، مواردی است که قابل درمان نبوده و یا اگر باشند، هنوز برطرف نگشته‌اند. به همین دلیل، باید ابتدا آن عامل را رفع، و سپس کاشت ابرو را انجام داد.

چه کسانی قادر نیستند کاشت ابرو انجام دهند؟


اما مهمترین دلایلی که موجب می‌شود فرد از انجام کاشت ابرو منع شود، چیست؟ در این زمینه به این موارد می‌توان اشاره نمود.

  • بیماری‌های تیروئید از اصلی‌ترین دلایل ریزش موهای ابرو است. بنابراین باید پیش از کاشت ابرو مطمئن شد که از اختلالات تیروئیدی و هورمونی رنج نمی‌برید.
  • عوارض دارویی برخی داروهای خاص، مانند داروهای شیمی درمانی موجب ریزش موهای بدن می‌شوند. همچنین داروهای دیابت یا فشار خون و حتی ضدافسردگی نیز ممکن است چنین عوارض را داشته باشند. به همین علت، باید ابتدا از دلیل ریزش ابروها مطمئن شد.
  • بیماری پوستی با وجود گسترش بهداشت عمومی، گاهی برخی گونه‌‌های بیماری‌های پوستی می‌توانند در آحاد جامعه آلودگی ایجاد کنند. در این شرایط، بیمار از عوارض جانبی خاصی رنج خواهد برد که ریزش موهای صورت و سر یکی از آن پیامدهاست. البته بعد از درمان بیماری، می‌توان با کاشت ابرو آن را درمان کرد. از دیگر بیماری‌هایی که ممکن است موجب منع کاشت ابرو شود باید به آلوپسی، لوپوس دیسکوئید، لیکن پلان یا پسوریازیس اشاره کرد.
  • اختلالات دارویی داروهای ضدالتهاب ( مثلا سولینداک)، داروهای روان درمانی (مانند دوگزپین)، داروهای کاهش وزن یا ضد تشنج، مصرف بی‌رویه قرص‌های اورژانس ضدبارداری، داروهای تنظیم هورمون تستسترون یا استروئیدهای آنابولیزان می‌توانند باعث ریزش ابرو شوند. تا زمان قطع مصرف آن‌ها ابروهای کاشته شما نیز پایدار نخواهند بود.
  • بیماری‌های خود ایمنی گاهی برخی بیماری‌های خودایمنی (مانند هاشیموتو و غیره) موجب ریزش موهای بدن شوند.
  • دیگر بیماری‌های زمینه‌ای همچنین کاشت ابرو با وجود برخی از بیماری‌های دیگر مانند مشکلات قلبی، دیابت، نارسایی کبد، فشار خون و نارسایی کلیه، عوارضی را در پی خواهند داشت
  • ناشناخته بودن دلیل ریزش ابروها را باید آخرین دلیلی دانست که موجب می‌شود، پزشکان شخصی را از کاشت ابرو منع کنند.

بیشتر بخوانید: اصلاح ابرو بعد از کاشت

جمع بندی

کاشت ابروها با وجود مزایای بسیار ممکن است عوارضی جدی در پی خود داشته باشد. همچنین در برخی از موارد بالینی، به دلیل برخی مشکلات زمینه‌ای در بیمار، ممکن است کاشت ابرو از ابتدا محتوم به شکست باشد. به همین علت پیش از کاشت ابرو، پزشک با معاینات و آزمایش‌هایی سعی خواهد کرد تا متوجه شود شما نامزد مناسبی برای کاشت ابرو هستید یا خیر.

در صورتی که شما از جمله افرادی شناخته شوید که میتوانند کاشت ابرو انجام دهند، بسته به شرایط عمومی و کلینیکال در مورد بهترین روش کاشت ابرو تصمیم‌گیری خواهد شد. بنابراین اگر می‌خواهید از صحت شرایط خود مطمئن شوید، حتما با ما تماس گرفته و وقتی را برای مشاوره حضوری با پزشک تعیین کنید.

مقاله‌ای که برای شما آماده کردیم، مربوط به بلاگ ره یا بوده و می‌توانید نکات جذاب و آموزش‌های دیگر را در صفحه مربوطه مطالعه کنید. می‌توانید برای دریافت انواع خدمات زیبایی از خدمات کلینیک پوست و مو ره یا بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *