خانه » کاشت مو » چگونه موهای کاشته شده را تقویت کنیم ؟
آخرین مقالات

چگونه موهای کاشته شده را تقویت کنیم ؟

تقویت موی کاشته شده

فهرست مطالب

یکی از سوالات رایجی که خیلی از مراجعان به کلینیک‌های زیبایی آن را از ما می‌پرسند چگونگی تقویت موی کاشته شده است . در یک کلام باید گفت که این موضوع نیازمند رعایت نکات مراقبت های بعد از کاشت مو و سبک زندگی و تغذیه سالم است. البته راه‌ای دیگری نیز برای تقویت موی کاشته شده وجود دارد. این راه‌ها می‌تواند شامل مزوتراپی و  prp مو یا مصرف دارو باشد.

همان طور که می‌دانید، امروزه مسأله ریزش مو به یکی از مشکلات عمده زیبایی و سلامت پوست و موی افراد مبدل شده است. با وجود شایع بودن کلی این مسأله میان آقایان، خانم‌ها هم در سنین بزرگسالی با ریزش مو هر چند با الگوی متفاوت درگیر هستند. به همین دلیل بسیاری از مردم مایل هستند تا با استفاده از خدمات زیبایی کلینیک‌های مانند ره یا، موهای خود را پیوند زده یا ترمیم کنند.

با این حال، کاشت مو درمانی قطعی نیست و احتمالا در بازه‌ای حدود ده تا پانزده سال بعد از آن، نیازمند کاشت مجدد مو خواهید شد. با این حال با رعایت نکاتی می‌توانید از موهای کاشته شده خود مراقبت کرده و آن‌ها را تقویت کنید. هدف ما در این مقاله، معرفی راه‌هایی است تا به شما بگوییم چگونه موهای کاشته شده را تقویت کنید.

برای تقویت موهای کاشته شده چه بخوریم

یکی از بهترین راه‌های تقویت موهای کاشته شده، مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه است. به خصوص، محصولات کشاورزی که دارای طعم ترش هستند، در تقویت پیاز و ساقه مو مفید واقع می‌شوند. علاوه بر آن، نشاسته‌ها و غلات هم با تأمین فیبر مورد نیاز بدن، برای افزایش سلامت موها بسیار مفید می‌باشند.

نیاز به ذکر نیست که هیدراته نگاه داشتن بدن و مصرف آب به اندازه کافی در بهبود و التیام موهای کاشته شده می‌توانند بی‌اندازه مفید باشند. مصرف پروتئین مانند امگا 3 و ویتامین‌ها هم بسیار مهم است. همچنین نکات زیر نیز برای تقویت موهای کاشته شده و عدم تضعیف گرافت‌ها حائز اهمیت‌اند:

  • عدم سوءمصرف دخانیات، مواد مخدر یا مشروبات الکلی
  • عدم مصرف داروهای مختل‌کننده تقویت و درمان زخم‌های مو مانند آسپرین، ژلوفن یا ایبوپروفن
  • و به طور کلی، ترک مصرف هر نوع ماده رقیق کننده‌ی خون

راه پرپشت شدن قطعی موهای کاشته شده چیست

یکی دیگر از بهترین درمان‌های خانگی نیز استفاده از ماسک ساخته شده از ترکیب سدر و تخم مرغ و قرار دادن آن روی موهای سر می‌باشد. در حقیقت، این مراقبت بعد از کاشت مو، نوعی ابتدایی از درمان به کار رفته در مزوتراپی را شبیه سازی می‌کند. مزوتراپی مو یکی از روش‌هایی است که برای تقویت موها ابداع شده  می‌تواند برای تقویت موهای کاشته شده هم مفید باشد.

در مزوتراپی هدف ما، تحریک عروق خونی به علاوه تغذیه مستقیم ریشه مو با مواد مغذی است. در روش پی ار پی مو که روشی دیگر مشابه با همین روش است، ابتدا مقدار خون لازم از داوطلب گرفته شده و سپس با تغلیظ و غنی‌سازی مناسب در ناحیه مدنظر، تزریق می‌گردد.

بهترین قرص بعد از کاشت مو

البته به جز روش تزریقی، روش‌های دیگری هم برای تقویت موهای کاشته شده وجود دارد. این روش، استفاده از داروهای خوراکی و به خصوص قرص‌های تقویتی است. شاید شما خود با برخی از این قرص‌ها مانند زینک پلاس آشنا باشید. با این حال پس از کاشت مو داروهای مختلفی بنا به صلاحدید پزشک برای بیمار تجویز می‌گردد. این داروها شامل انواع تقویت کننده، آنتی‌بیوتیک و مسکن هستند.

مهمترین داروهایی که برای تقویت مو مورد استفاده قرار می‌گیرند، این موارد محسوب می‌شوند:

  • تقویتی شامل
    • ماینوکسیدیل
    • فیناستراید
    • مولتی‌ویتامین‌ها
    • مکمل‌های آهن، روی، کراتین و روغن‌های تقویتی
  • مسکن و ضد التهاب شامل
    • استامینوفن کدئین
    • هیدروکورتیزون
  • آتی بیوتیک شامل
    • آزیترومایسین ۲۵۰
    • Ciprofloxacin

 

بهترین راههای تقویت موهای کاشته شده

با این حال، تمامی راه‌هایی که برای تقویت موهای کاشته شده مطرح هستند، محدود به این موارد نمی‌شوند. در واقع، بیشترین حجم از توصیه‌های مربوط به مراقبت‌های کاشت مو نه مربوط به موارد تغذیه‌ای که مربوط به نکات مراعات با موها و اجتناب از دستکاری کردن آن‌ها است.

فاز استراحت موهای کاشته شده

یکی از نکات جالبی که بسیاری از داوطلبان کاشت مو از آن آگاه نیستند، موضوع ریزش مو پس از کاشت است. در واقع در مدتی کوتاه پس از کاشت مو، موهای کاشته شده با ریزش رو به رو خواهند شد. این ریزش کاملا طبیعی بوده و پس از این فاز، موهای جدید شروع به رویش خواهند کرد. به دوره‌ای نزدیک به ۳۰ روز پس از کاشت، دوره استراحت موهای کاشته شده گفته می‌شود.

برای دیدن نتایج واقعی پیوند مو، باید شش تا نه ماه پس از کاشت منتظر بمانید. البته در برخی از روش‌های ایمپلنت موی مصنوعی، این مورد صادق نیست.

دست زدن به موهای کاشته شده ممنوع!

یکی از کارهای اشتباه دیگری که ممکن است برخی از داوطلبان کاشت مو پس از جلسات کاشت مو انجام دهند، دست زدن به جای کاشته شده، اعم از خاراندن یا کندن موها یا پوست‌های خشک شده سر است. این کار بسیار نامناسب ارزیابی شده و ممکن است باعث جا به جای فولیکول‌های کاشته شده در پوست بشود. همچنین هر گونه تنش جدی، اعم از ضربه به پوست سر می‌تواند باعث خونریزی شود.

به همین دلیل توصیه می‌گردد که در هفته‌های اول پس از کاشت مو، از ورزش خودداری کنید. اصلاح مو نیز می‌تواند تا یک الی دو ماه به تعویق بیفتد. به یاد داشته باشید که حتی نحوه خوابیدن پس از کاشت مو نیازمند مراقبت‌ها و دقت ویژه‌ایست. یعنی نه تنها باید زاویه خوابیدن تنظیم شود، بلکه از تماس بالش با پوست سر هم جلوگیری شود.

کندن موهای کاشته شده

در واقع، آسیب به گرافت‌های کاشته شده ممکن است منجر به خراب شدن آن‌ها گردد. در این صورت تنها راه، جراحی مجدد و در آوردن آن‌ها است. چنین شرایطی بی‌اندازه تأسف‌آور خواهد بود. چرا که نه تنها بانک مو تضعیف و فقیر شده است، ناحیه پذیرنده نیز ممکن است در دفعات بعدی در برابر کاشت مو دچار لطماتی گردد.

البته برخی افراد ممکن است به دلیل استرس و یا عقبه‌های روانی دیگر، شروع به کندن گرافت‌های کاشته شده کنند. با وجود عدم انتظار، چنین چیزی به کرات مشاهده شده و اطرافیان ایشان، بهتر است در این مورد مداخله‌ای جدی داشته باشند.

ماساژ موهای کاشته شده

البته شایان ذکر است که بسیاری از منابع، اشاره داشته‌اند که ماساژ پوست سر بعد از کاشت مو، با رعایت نکات مهم، می‌تواند موجب تقویت موهای کاشته شده گردد. توصیه می‌شود که این ماساژ را با آغشته کردن پوست سر با کمی روغن زیتون انجام دهید. متأسفانه آموزش روش‌های ماساژ پوست سر برای تقویت موهای کاشته شده از حوصله‌ی این یادداشت خارج است.

تقویت موی کاشته شده

آیا راه های پرپشت شدن موی سر مردان متفاوت است؟

خیر. در واقع ریزش موی سر آقایان و خانم‌ها تنها در الگوی ریزش موی سر آن‌هاست و نه درمان. با این حال، می‌توان ادعا کرد که سوال چگونه موهای کاشته شده را تقویت کنیم بیشتر برای آقایان مطرح می‌شود. زیرا الگوی ریزش مردانه بسیار بیشتر در ناحیه جلوی پیشانی مشهود است. همچنین بانک موی آقایان نسبتا فقیرتر بوده و تقویت موهای کاشته شده اهمیت بیشتر را داراست.

به همین دلیل به آقایان محترم توصیه می‌شود علاوه بر رعایت نکات یاد شده در بالا، مواردی اضافی زیر را نیز بسیار جدی بگیرند.

بهترین روغن برای پرپشت و تقویت کردن مو کاشته شده

مدت‌هاست پزشکان به تأثیر مثبت روغن‌های طبیعی در رویش و تقویت ریشه مو پی برده‌اند. از این روغن‌ها می‌توان پس از دوره استراحت کاشت مو برای تقویت ریشه و ساقه موها بهره برد. مهمترین روغن‌های مفید برای تقویت موی کاشته شده شامل این موارد هستند:

  • روغن آرگان
  • روغن کرچک
  • روغن نارگیل
  • روغن بادام
  • روغن جوجوبا
  • روغن زیتون
  • روغن رزماری
  • روغن اسطوخودوس
  • روغن چای
  • روغن نعنا

این روغن‌ها می‌توانند با تغذیه و تقویت جریان خون، موجب بهبود سلامت موها و تقویت موهای کاشته شده گردند. بنابراین می‌توانید از آن‌ها تحت نظارت پزشک معالج، استفاده کنید. اگر مایلید درباره این که بعد از کاشت مو چه روغنی مفید است اطلاعات بیشتری کسب کنید، به مقاله بهترین روش های تقویت ابروها با روغن بعد از کاشت ابرو مراجعه نمایید. کاربرد روغن‌هایی تقویت ابروها و موی سر تقریبا مشابه یکدیگر هستند.

شامپو برای تقویت موهای کاشته شده

یکی دیگر از مواردی که در پاسخ به سوال « چگونه موهای کاشته شده را تقویت کنیم » روی آن تاکید زیادی می‌شود، اهمیت استفاده از شامپوهای مخصوص است. شامپوهای تقویت مو کاشته شده با فرمولاسیون خاصی که دارند، می‌توانند مفیدتر واقع شوند. برای این منظور شما هم می‌توانید از شامپو بچه و هم از شامپوهای مخصوص بزرگسالان داوطلب کاشت مو استفاده کنید.

جمع بندی

امیدواریم توانسته باشیم به خوبی در این مقاله از وبلاگ کلینیک ره یا، راجع به موضوع تقویت کاشت مو توضیحاتی را ارائه کرده باشیم. اگر همچنان سوالی در رابطه با موضوع چگونه موهای کاشته شده را تقویت کنیم دارید، می‌توانید آن را برای ما در قسمت نظرات درج نمایید. همچنین در همین وب سایت مطالب دیگری نیز در رابطه با موضوع و شرح بیشتر آن‌ها وجود دارد.

ره یا کلینیک مرکز ارائه خدمات تخصصی از قبیل کاشت ابرو ، لیفت صورت ، کاشت ریش و سبیل ، لاغری با دستگاه کول اسکالپتینگ ، لیزر موهای زائد ، مزوتراپی مو ، جوانسازی و دیگر خدمات مرتبط با مدیریت دکتر امید رحمانی می باشد. برای دریافت ویزیت و مشاوره رایگان با شماره های ۰۲۱۲۲۰۲۷۲۴۵ – ۰۲۱۲۲۰۲۷۱۸۶ – ۰۲۱۷۲۸۰۳ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *