خانه » کاشت مو » چه کسانی نمی توانند کاشت مو انجام دهند
آخرین مقالات

چه کسانی نمی توانند کاشت مو انجام دهند

چه کسانی نمی توانند کاشت مو انجام دهند

فهرست مطالب

با پیشرفت علم پزشکی در حال حاضر با داشتن خیلی از بیماری ها و حتی مصرف دارو های خاص میتوان با نظر و کنترل پزشک به راحتی کاشت مو انجام داد و توصیه میشود حتما از مشاوره رایگان واتساپ و یا تماس با کلینیک ره یا استفاده کنید و مشاوره بگیرید و نتیجه تخصصی در مورد منع کاشت مو را از متخصصین زبده کلینیک ره یا دریافت کنید.

یکی از مواردی که می‌تواند برای بسیاری داوطلبان کاشت مو ناامیدکننده باشد، منع پزشکی یا عدم امکان کاشت موی سر در آن‌ها است. به همین دلیل، بسیاری از افراد علاقه دارند تا بدانند که آیا می‌توانند کاش مو انجام دهند یا خیر. به همین دلیل ما در وبلاگ کلینیک زیبایی پوست و موی ره یا بر آن شدیم تا در یادداشتی نسبتا کوتاه، توضیح دهیم که چه کسانی نمی توانند کاشت مو انجام دهند.

این مطلب برای دوستداران زیبایی و کسانی که قصد کاشت مو را داشته اما نگرانند که امکان آن برای ایشان وجود نداشته باشد، مفید خواهد بود. در این مقاله علاوه بر بررسی شرایط کسانی که نمی توانند کاشت مو انجام دهند، در مورد شرایط کاندیدای مناسب کاشت مو نیز صحبت خواهیم کرد. پس با ما تا انتهای مقاله، همراه باشید.

چه کسانی نباید کاشت مو انجام دهند

معمولا وقتی از این صحبت می‌کنیم که چه کسانی نمی توانند کاشت مو انجام دهند، از بیان آن سه منظور داریم. یک کسانی که به دلیل ضعف در ناحیه اهداکننده یا بانک موی خود، دچار فقر فولیکولی هستند و نمی‌توان از آن‌ها گرفت‌برداری کرد. دوم افرادی که به دلایل گوناگون، پوست سر آن‌ها پذیرای فولیکول‌های اهدایی نیست و موهای کاشته شده پایدار نخواهند ماند. و سوم افرادی که به دلیل شرایط خاص سلامتی، نمی توانند کاشت مو انجام دهند.

چه کسانی نباید کاشت مو انجام دهند

از جمله‌ی مهمترین این موارد بد نیست به مواردی اشاره کرد در ادامه بیان می‌شود.

استفاده از داروهای خاص

برخی از داروهای خاص، ممکن است در روند کاشت مو اختلال ایجاد کنند. به همین دلیل کسانی که تحت درمان با آن هستند، نمی توانند کاشت مو انجام دهند.

افراد دچار بیماری های مزمن زمینه ای

برخی از بیماری‌های خاص ممکن است موجب شوند که پزشک، داوطلب را از کاشت مو منع کند. از جمله‌ی مهمترین این بیماری‌ها، باید به این موارد اشاره نمود:

  • اختلالات پرکاری یا کم‌کاری تیروئید
  • بانوان دچار عارضه سندرم تخمدان پلی کیستیک
  • بیماران دیابتی
  • افراد دچار سندروم‌های ریزش موی سکه‌ای پیش رونده
  • افراد مبتلا به سندرم نشانگان نقص سیستم ایمنی یا ایدز
  • بیماران هموفیلی
  • افراد مبتلا به بیماری هایی چون؛ لوپوس، لیکن پلان یا پسوریازیس شدید.
  • افراد مبتلا به بیماری‌های جلدی وخیم

البته به این سیاهه، می‌توان موارد دیگری را نیز افزود. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است به پزشک متخصص مشورت کنید.

موانع کاشت مو

مشکلات تغذیه ای

البته همیشه دلیل منع کاشت مو در افراد، بیماری‌های مختلف نیست. گاهی علت اصلی ریزش مو، مشکلات تغذیه‌ای و فقر مواد لازم برای رشد مو است. در این حالت کاشت مو نمی‌تواند مفید باشد و باید برای رفع مشکلات، ابتدا علت اصلی را برطرف کرد.

ابتلا به بیماری‌های عصبی و وسواسی مانند تریکوتیلومانیا

مبتلایان به برخی از بیماری‌های عصبی مانند تریکوتیلومانیا یا وسواس کندن مو، نمی‌توانند کاشت مو انجام دهند. دلیل این موضوع، واضح است؛ چرا که در صورت کندن موهای کاشته شده، خصوصا در دوره نقاهت، ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری برای فرد ایجاد گردد.

نداشتن بانک موی مناسب

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند منجر به منع و عدم امکان کاشت مو شود، نامناسب بودن وضعیت بانک مو است. در برخی از افراد، موها بیش از اندازه نازک بوده و یا ریشه‌‌ها و پیازه‌ی موهای آنان بسیار ضعیف می‌باشد. به همین دلیل، امکان گرفت‌برداری و فرآوری فولیکول‌های مورد نیاز از آن‌ها میسر نیست. علاوه بر آن، در برخی از مردم، بانک مو به دلیل استفاده‌های متعدد تضعیف شده و دیگر نمی‌توان از آن به عنوان اهداکننده کمک گرفت. هرچند در این حالت، روش‌های bht و یا hrt یا پروتز مو امکان جایگزینی دارند.

البته و در برخی دیگر از موارد، ممکن است به دلایلی موقتی پزشک از انجام عمل پیوند ما شانه خالی کند. از جمله‌ی مهمترین این موارد باید به پایین بودن سن داوطلب (به مقاله از چه سنی می‌توان کاشت مو انجام داد مراجعه کنید) یا وضعیت خاص وی (مثلا بارداری یا شیردهی بانوان) اشاره کرد.

چه کسانی کاندیدای مناسب کاشت مو هستند؟

در صورتی که شما هیچ کدام از شرایط ذکر شده در سطور بالا را نداشته باشید، احتمالا کاندیدای مناسبی برای انجام عمل کاشت مو می‌باشید. کاشت مو یکی از روش‌های بسیار موثر در درمان طاسی‌های رایج می‌باشد. معمولا کسانی می‌توانند کاشت مو انجام دهند که واجد یکی از شرایط زیر باشند.

  • دوره‌ی اوج ریزش موی آن‌ها سپری شده و به سرعت ثابتی رسیده باشد.
  • دلیل ریزش موی آن‌ها، ریزش مو با الگوی مردانه و به دلایل ژنتیکی باشد.
  • یا افرادی که به دلیل سوانح مانند بریدگی و اسکار یا سوختگی، دچار از دست دادن موهای خود شده‌اند.

کاندیدای مناسب کاشت مو

آیا کاشت مو در زمان شیوع ویروس کرونا تصمیم درستی است ؟

با وجود شیوع بیماری واگیر کووید-19، همچنان می‌توانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی عمل کاشت مو را انجام دهیم.

آیا من می‌توانم کاشت مو انجام دهم؟

در صورتی که شرایط لازم برای انجام عمل کاشت مو را داشته باشید، می‌توانید این درمان را دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با پزشک معالج خود مشورت و یا با مشاوران کلینیک ره یا تماس حاصل فرمایید. همچنین در این مقاله، اطلاعات در مورد این که چه کسانی می‌توانند کاشت مو انجام دهند، آورده شده است.

جمع بندی

در اینجا به انتهای این مقاله می‌رسیم. امیدواریم که مطالب بیان شده در این مقاله برای شما مفید و مثمر ثمر بوده باشد. در صورتی که سوالی برای شما باقی مانده و یا موضوعی مبهم به نظر می‌رسد، لطفا در قسمت نظرات آن را مطرح کنید. همکاران ما در اسرع وقت سوالات شما را به سمع و نظر پزشکان متخصص کلینیک ره یا رسانده و پاسخ شما را در همینجا درج خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *