خانه » کاشت ابرو » معرفی بهترین روش های تقویت ابروها با روغن بعد از کاشت ابرو
آخرین مقالات

معرفی بهترین روش های تقویت ابروها با روغن بعد از کاشت ابرو

روغن بعد از کاشت ابرو

فهرست مطالب

بعد از کاشت ابرو چه روغنی استفاده کنیم؟ آیا می‌دانستید که می‌توانید با روش‌هایی خانگی و ساده، مانند استفاده از روغن های طبیعی، ابروهای کاشته شده خود را بعد از کاشت تقویت نمایید؟ ابروهای کاشته شده تا حدود یک ماه بعد از ترمیم، در دوران نقاهت به سر می‌برند. به همین دلیل بهتر است از همان روزهای اول به کمک داروها و روغن های تقویت ابرو کاشته شده، به آن‌ها توجه کنید تا ابروهایی پرپشت تر داشته باشید.

در واقع، ابروهای ترمیم شده، بعد از کاشت خیلی نسبت به موهای طبیعی مقاوم نیستند. البته استفاده از روش‌هایی مانند کاشت ابرو به روش sut این موضوع را تا حدی جبران می‌نمایند؛ با این حال باید گفت که فولیکول‌های تازه پوست ناحیه دریافت‌کننده تا مدتی حساس‌تر از بقیه فولیکول‌ها می‌باشند. این ابروها بعد از مدتی خود به خود دچار ریزش شده و از نو خواهند رویید. به همین دلیل باید به روش‌های گوناگون، بعد از کاشت ابرو، آن‌ها را تقویت کرد.

برای این کار، می‌توان از درمان‌های خانگی ساده‌ای، مانند استفاده از روغن های طبیعی و گیاهی سود برد. حال شاید بپرسید که چه روغن هایی برای تقویت ابروها پس از کاشت مفید هستند؟ و آیا اصولا چرب کردن ابروها بعد از کاشت کار درستی است یا خیر؟

بعد از کاشت ابروها از چه روغنی استفاده کنیم

در این مقاله از وبلاگ کلینیک پوست و زیبایی ره یا با ما همراه باشید تا متوجه شویم بهتر است بعد از کاشت ابرو چه روغنی استفاده کنیم. همچنین در ادامه برخی دیگر از روش‌های کلینیکی و خانگی دیگر تثبیت ابروها بعد از کاشت را نیز توضیح خواهیم داد.

برای اطلاع از هزینه کاشت ابرو و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کلینیک ره یا تماس گرفته یا به صورت حضوری، در خیابان فرشته تهران به ره یا مراجعه کنید. پزشکان مجرب ما در این محل آماده ارائه‌ی خدمات تخصصی پوست، مو و زیبایی و ویزیت بیماران عزیز هستند.

هشدار رفع مسئولیت: توصیه‌های زیر تنها بر اساس خواص کلی روغن‌های یاد شده بیان شده و ممکن است برای همه مفید نباشد! بنابراین پیش از مصرف حتما درباره آن با پزشک متخصص از نظر حساسیت یا اختلالات دارویی مشورت کنید.

آیا تقویت مو و ابرو پس از کاشت ضروری است

روشهای رایجی که برای ترمیم موهای ریخته شده نواحی سر و صورت مطرح هستند، به دو دسته‌ی روش‌های جراحی و غیرتهاجمی تقسیم می‌شوند. معمولا موثرترین این روش‌ها، روش‌هایی به شمار می‌روند که نیازمند ایجاد زخم‌های کوچکی برای کاشت فولیکول‌ها می‌باشند. این زخم‌ها ممکن است در روزهای پس از کاشت، ملتهب شده و یا دچار خشکی شوند. همچنین حمایت از ابروهای کاشته شده با کمک مواد مغذی نیز نمی‌تواند خالی از فایده باشد.

به همین دلیل توصیه شده است که با چرب کردن ابروها پس از کاشت به مراقبت از ابروهای خود بپردازید. البته به دلیل رعایت نکات بهداشتی و جلوگیری از عفونی شدن ناحیه‌ی زخم‌ها، تا یک هفته بعد از کاشت ابرو نباید به آن‌ها دست زد یا آن را ماساژ داد. بلکه تنها بهتر است تا با صابون مخصوص شستشوی ابرو کاشته شده، ناحیه مذکور را پاکیزه نگاه داشت. توجه داشته باشید که روغن‌های طبیعی به شدت فسادپذیر بوده و محیطی مناسب برای رشد انواع میکروب‌ها می‌باشند.

بعد از کاشت ابرو چه روغنی استفاده کنیم

بهترین روش تقویت ابروها با روغن گیاهی و طبیعی بعد از کاشت

بد نیست تا پیش از این که ببینیم باید بعد از کاشت ابرو چه روغنی استفاده کنیم، کمی بهترین روش استفاده از نرم کننده های طبیعی برای ابروها را بررسی نماییم. این مواد ممکن است به صورت سرم، پماد، صابون‌های زیبایی و یا خود روغن عرضه شوند. هر یک از این موارد مزیت‌های خاص خود را داشته و باید برای دید که شما با کدام یک راحت‌تر هستید.

البته روغن های تقویت ابرو بعد از ترمیم از یک نظر دارای مزیت ویژه‌ای هستند. این ویژگی، سهولت تمیز کردن ابروها بعد از کاربرد آن‌‌هاست. بهترین روش استفاده از روغن تقویت ابرو کاشته شده، ماساژ ابروها با حدود ۴ الی ۸ قطره، تقریبا یک تا دو ساعت قبل از خواب شبانه است.

بهترین روغن‌هایی که می‌توان از آن‌ها برای چرب کردن ابروها استفاده کرد از این قرار هستند:

روغن بادام تلخ برای درمان سیخ شدن ابرو بعد از کاشت

این روغن محبوب‌ترین روغن طبیعی است که در چرب کردن ابروها بعد از کاشت کاربرد دارد. روغن بادام تلخ نه تنها پوست را مرطوب نموده و التهاب آن را کاشه می‌دهد، که در تغذیه ریشه مو نیز بسیار مفید فایده می باشد. این روغن را پس از ما پنجم الی ششم بعد از کاشت ابرو استفاده کند. البته روغن بادام شیرین بعد از کاشت ابرو نیز دارای خواص مشابهی است.

روغن طبیعی بادام تلخ را می‌توان برای ملایم نمودن ابروها و درمان سیخ شدن موهای تازه رسته شده از فولیکول‌های پیوندی نیز مورد استفاده قرار داد.

روغن نارگیل بعد از کاشت ابرو

یکی دیگر از روغن‌هایی که برای تقویت ریشه موهای سر و ابرو مفید به شمار می‌آید، روغن نارگیل است. این روغن جذب سریع و بالایی داشته و به سرعت خشکی و جای زخم را بهبود می‌دهد. البته بهتر است از این روغن در ماه‌های اولیه‌ی پس از کاشت ابرو استفاده نکنید.

روغن زیتون برای رفع خشکی ابروها

روغن زیتون یکی از روغن‌هایی است که میان مردم برای تقویت مو رایج بوده و مهمترین دلیل آن، احتمالا دسترسی‌پذیری آسان به این ماده می‌باشد. نقطه ضعف این روغن، احتمال آلودگی آن با عوامل شیمیایی یا بیماری‌زاست؛ هرچند برای درمان شوره و تقویت ریشه مو بی‌اندازه مناسب است. برای استفاده از این روغن تنها یک قطره از آن را روزانه استفاده کنید.

خاصیت روغن دانه کنجد چیست

مهمترین خاصیتی که روغن کنجد دارد، تقویت فولیکول‌های مو است. روغن کنجد همچنین به تقویت جریان خود بعد از کاشت ابرو کمک می‌کند و سرشار از ویتامین‌های گروه E و B است. این روغن می‌تواند ظاهر بسیار سالم و درخشان به موهای ابرو شما ببخشد.

روغن کرچک بعد از کاشت ابرو

روغن کرچک، ماده‌ی غلیظ و سرشار از اسیدهای چرب امگا 9 و 6، مواد معدنی مغذی مانند اسید ریسینولئیک و ویتامین‌های ضروری گروه E و D است و برای رشد و تقویت ابرو به شدت توصیه می‌گردد. این روغن منافذ پوستی را تمیز کرده و حتی برای تقویت مژه‌ها هم مفید است. برای مصرف این روغن، بهتر است از یک پنبه و کمی گلیسیرین استفاده کنید. روغن کرچک باید بعد 20 الی 30 دقیقه از روی صورت شسته شود.

روغن آرگان بعد از کاشت ابرو

این روغن در سال‌های اخیر به شدت مطرح شده و بسیاری از برندهای مطرح، روغن‌های آرگان تصفیه شده خود را به بازار ارائه کرده‌اند.

روغن رز ماری پس از کاشت ابرو

عصاره‌ی رزماری دارای مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان بوده و برای ابروهای کاشته شده به شدت مفید هستند. روغن رزماری می‌تواند خشکی و شوره‌ی ابروها را نیز از بین ببرد. بهتر است از این روغن در ترکیب با دیگر روغن‌ها استفاده نمایید.

روغن درخت چای

یکی از روغن‌های مفید اما کمتر شناخته شده، روغن درخت چای است. این روغن به دلیل دارا بودن خواص آنتی‌باکتریال و ضدمیکروبی برای ابروها بعد از کاشت به شدت مفید خواهد بود. برای استفاده از این روغن، 2 قطره از آن را با ۲ قاشق سوپ‌خوری زیتون استفاده کنید.

روغن دانه‌ی کتان

این روغن دارای خواص ضدالتهابی بوده و ریشه ابروها را تقویت می‌کند. برای استفاده از روغن کتاب بعد از کاشت ابرو بهتر است از یک ریمل یا برس کوچ استفاده کنید.

آیا روغن سیاه دانه برای تقویت ابرو مفید است؟

روغن سیاه دانه یکی از روغن‌هایی است که خواص آن حتی در طب سنتی اسلامی نیز مورد تأکید قرار گرفته است. این روغن می‌تواند علاوه بر تقویت فولیکول‌های تازه کاشته شده، تارهای قدیمی ابرو را نیز تقویت کرده و حتی موجب رشد موهای جدیدی شود. همچنین ابروها را ضخیم و پرپشت کرده و سرعت رشد آن‌ها را افزایش می‌دهد. برای مصرف روغن سیاهدانه بهتر است نصف قاشق سوپ خوری از آن را کمی گرم کرده و روی ابروها ماساژ دهید.

مصرف امگا 3 بعد از کاشت ابرو

تمامی روغن های مفید برای تقویت ابرو بعد از کاشت، برای مصارف جلدی نیستند. یکی از روغن‌های طبیعی خوراکی که برای رشد ابروها بعد از کاشت مفید است، مصرف امگا 3 می‌باشد. این ماده را می‌توان هم با مصرف مواد غذایی مانند ماهی، تخم مرغ، چربی‌های آبزیان و یا مصرف مکمل‌های دارویی دریافت کرد.

آیا استفاده از روغن در کوتاه مدت بعد از ترمیم مفید است؟

برای مصرف تقویت‌کننده‌های مو و ابرو بعد از ترمیم، باید با مشورت پزشک تا چند ماه صبر کنید. در روزها و ماه‌های اولیه‌ی پس از کاشت روغن های تقویت کننده ممکن است موجب انتقال آلودگی شوند.

آیا رژیم غذایی چرب برای تقویت ابروها بعد از کاشت مناسب است؟

به هیچ وجه! بعد از کاشت مو و ابرو باید بیش از هر وقت دیگری نسبت به رعایت سبک زندگی سالم توجه داشته و از مصرف مواد فست فودی، چرب و غیرسالم خودداری کنید.

آیا رنگ کردن ابروها بعد از کاشت برای ابروها مضر است؟

ابروهای کاشته شده اصولا فرقی با ابروهای عادی شما ندارند. از این رو مشکلی از این نظر وجود ندارد. با این حال بهتر است پیش از رنگ کردن، حداقل شش ماه صبر کرد و همزمان با آن، از سرم روغن های تقویت کننده‌ی ریشه ابروها نیز استفاده کرد.

مراقبت های خانگی بعد از کاشت ابرو

البته راه‌های گوناگون و متعددی برای تقویت ابروهای کاشته وجود دارند. برخی از این راه‌ها خانگی و برخی دیگر با کمک داروهایی آزمایشگاهی هستند. از مهمترین روش‌های خانگی تقویت ابروهای کاشته شده، می‌توان به مصرف این مواد و ماساژ ابروها با آن اشاره کرد:

  • پوست فندق
  • دانه شنبلیله
  • آب پیاز
  • ژل آلوئه ورا
  • زرده تخم مرغ
  • شیر

همچنین از مهمترین داروهایی که برای تقویت ابروها توسط پزشکان توصیه می‌شوند، باید به داروهای خوراکی آسپرین؛ ایبوپروفن، ایندومتاسین، ناپروکسن، دیکلوفناک، پیروکسیکام و ملوکسیکام اشاره کرد. همچنین راه‌های دیگری مانند استفاده از فیناستراید، فولیک اسید، سرم‌های سریتا و یا محلول لامینین و ماینوکسیدیل نیز در حوزه پزشکی زیبایی برای تقویت ابروهای کاشته شده مطرح می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *