خانه » تزریق چربی » تزریق چربی بهتر است یا تزریق بوتاکس ؟
آخرین مقالات

تزریق چربی بهتر است یا تزریق بوتاکس ؟

تزریق چربی بهتر است یا تزریق بوتاکس ؟

فهرست مطالب

تزریق بوتاکس و چربی روش های جوانسازی هستند که با تزریق انجام می شوند. این تکنیک ها بی خطر هستند و نیازی به جراحی ندارند. هر دوی این تکنیک ها در دنیا بسیار محبوب هستند و سالانه صدها میلیون نفر از این روش برای درمان و جوانسازی چین و چروک صورت استفاده می کنند.

اما کدام یک از این دو روش بهتر است؟ تزریق بوتاکس یا چربی؟

این موضوعی است که می خواهیم در این مقاله با جزئیات بیشتری به آن بپردازیم. بنابراین توصیه می کنیم قبل از انتخاب یکی از این دو تکنیک، مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس A تزریق سم بوتولینوم نوع A است. تزریق بوتاکس به طور موقت عضلات ناحیه آسیب دیده را متوقف می کند. از آنجایی که چین و چروک ها عامل اصلی میمیک هستند، حرکت ماهیچه ها، تزریق بوتاکس عضلات را فلج می کند و خطوط تقلید از بین می روند.

بوتاکس عمدتا برای رفع خراش ها و چین و چروک های اطراف چشم و ابرو استفاده می شود. البته می توانید از تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک پیشانی یا چروک های افقی نیز استفاده کنید.

تزریق چربی چیست؟

لیپوساکشن یکی از مطمئن ترین روش ها برای جوان سازی پوست است. هدف از تزریق چربی افزایش و افزایش حجم اعضای بدن به خصوص در صورت است که با افزایش سن بدتر شده است.

روش لیپوساکشن در سه مرحله انجام می شود: برداشتن چربی شکم، لگن یا ران. چربی ترشح شده خالص شده و در نهایت سلول های چربی به ناحیه مورد نظر تزریق می شوند.

روش جوانسازی صورت یکی از ایمن ترین، بادوام ترین و طبیعی ترین روش هاست زیرا چربی مورد نیاز برای تزریق را از بدن بیمار خارج می کند.

 

تزریق بوتاکس بهتر است یا تزریق چربی؟

مهم ترین عاملی که باید در انتخاب بین بوتاکس و تزریق چربی در نظر بگیرید، نوع چین و چروک هایی است که می خواهید درمان و از بین ببرید. بوتاکس بهترین راه برای از بین بردن خطوط و چین و چروک های ناشی از حرکت عضلات است، زیرا تزریق بوتاکس عضلات را متوقف و بی حرکت می کند. ابرها و خطوط افقی اطراف پیشانی و ابروها که برای بیان خلق و خو و احساسات استفاده می شوند بهترین مکان برای تزریق بوتاکس هستند.

از طرفی هدف از لیپوساکشن بالا کشیدن صورت و پرکردن فرورفتگی های صورت است. تزریق چربی همچنین برای پر کردن خطوط عمیق صورت که در شرایط عادی قابل مشاهده هستند، مانند چین و چروک یا پیشانی استفاده می شود. به طور کلی می توان از دو روش برای رفع چین و چروک استفاده کرد، اما تفاوت هایی بین این دو روش وجود دارد.

تزریق بوتاکس یا چربی ؟

مقایسه کاربرد بوتاکس و تزریق چربی

بوتاکس: همانطور که در بالا ذکر شد، بوتاکس برای درمان چین و چروک های ورزشی استفاده می شود. این خط به تدریج در اطراف چشم ها، بین دهان و ابروها با افزایش سن ایجاد می شود. در تزریق بوتاکس، سم بوتولینوم نوع A بر روی عضلات آن ناحیه اعمال می شود تا عضلات را شل کرده و تحرک را کاهش دهد. وقتی حرکت عضلات کاهش می یابد، چین و چروک ها کمتر دیده می شوند.

تزریق گریس: تزریق گریس برای درمان چین و چروک صورت از جمله خط لبخند استفاده می شود. از این روش برای حجم صورت و زاویه صورت نیز استفاده می شود. از تکنیک های تزریق چربی برای تجمع سایر قسمت های بدن مانند سینه، باسن و پوست دست ها نیز استفاده می شود.

 

مقایسه اثرات بوتاکس و تزریق چربی

بوتاکس: شما می توانید به سرعت نتایج تزریق بوتاکس را بررسی کنید. در بیشتر موارد، 80-90 درصد از کل اثر تزریق در عرض 4 روز تا 1 هفته مشاهده می شود. گاهی اوقات تزریق بعد از 2-3 روز اثر می گذارد. با این حال، واقعیت این است که بیماران باید دو هفته صبر کنند تا اثر کامل تزریق چروک شود. اثر بوتاکس بسته به نوع ماده 3 تا 6 ماه است. سپس برای حفظ نتایج به درمان بیشتری نیاز است.

تزریق چربی:

نتایج بعد از تزریق چربی دیده نمی شود. محل تزریق متورم است و ممکن است در ابتدا بیشتر قابل توجه باشد. با گذشت زمان، تورم فعلی کاهش می یابد و معمولاً در عرض سه تا چهار ماه نتایج واقعی را خواهید دید. پس از این دوره، با متابولیسم بدن، چربی تزریق شده به صورت شروع به کاهش می کند.

به طور کلی حدود نیمی از چربی تزریق شده پس از 3 تا 6 ماه جذب بدن می شود. درمان های بعدی و مراجعه منظم به پزشک نقش مهمی در دستیابی به نتایج طولانی مدت دارد.

 

مقایسه عوارض بوتاکس و تزریق چربی

تزریق بوتاکس و چربی مانند تمام اقدامات پزشکی عوارض جانبی و خطرات احتمالی دارد. اگر قبلاً یک بیماری خاص دارید، برخی از جنبه‌ها وجود دارد که باید با پزشک خود در میان بگذارید. مانند تمام خطرات و مزایای:

عوارض احتمالی بوتاکس:

ما به صورت جداگانه در یک مقاله به صورت مفصل به سوالات شما در مورد عوارض بوتاکس صحبت کردیم و در ادامه به مهمترین عوارض به صورت تیتر وار می پردازیم

1- افتادگی پلک البته موقتی است و چند هفته دیگر به حالت اول برمی گردد

2- سردرد

3- درد در محل تزریق

4- سوزش چشم

پا قیمت تزریق بوتاکس و چربی را مقایسه کنید

 

بوتاکس: در واقع قیمت بوتاکس به چندین متغیر بستگی دارد:

1- تعداد چین و چروک

2- مساحت ناحیه تحت درمان

3- زیبایی شناسی منطقه جغرافیایی مرکزی

4- مهارت و تجربه متخصص زیبایی

تزریق چربی: قیمت تزریق چربی مانند بوتاکس به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

1- ناحیه تزریق شده

2- حجم چربی تزریق شده

3- تکنیک حذف چربی بدن

4- تخصصی و آزمایش با پست

5- هزینه های بالینی

6- شارژ قبل و بعد از تزریق چربی

 

برای ایمنی تزریق بوتاکس و چربی را مقایسه کنید

تزریق بوتاکس و چربی روشی کم خطر و ایمن برای جوانسازی است و حداقل عوارض جانبی دارد.

نتایج تزریق بوتاکس و چربی ها متفاوت است. یعنی مانند هر درمانی، به طور طبیعی متابولیسم بدن را در طول زمان جذب می کند. بوتاکس معمولاً 3 تا 6 ماه دوام دارد، در حالی که تزریق چربی بین 3 تا 12 ماه و اگر طولانی باشد، مادام العمر است.

 

بوتاکس یک مزیت تزریق چربی است که روند پیری را افزایش می دهد. با این روش یک روش سریع کوچک با روند طبیعی پیری به تعویق می‌افتد و از نیاز به جراحی در آینده جلوگیری می‌کند (لیفت صورت، لازم است).

 

تزریق بوتاکس و چربی با هم

برای جوانسازی و زیبایی صورت از تزریق بوتاکس و چربی استفاده می شود. بنابراین در صورت تشخیص پزشک، استفاده همزمان از این دو تکنیک می تواند تاثیر بسزایی در رفع چین و چروک و جوانسازی صورت داشته باشد.

بوتاکس بزنید و دارو را همراه با دارو تزریق کنید.

ناحیه پیشانی یکی از اندام هایی است که برای بیان احساسات و عواطف به کار می رود و دارای تحرک بالایی است، از این رو توانایی ایجاد چین و چروک های زیادی را دارد. تزریق همزمان لوبریکانت بوتاکس خطوط و چین و چروک و زمان درمان خطوط پیشانی را درمان می کند.

 

تزریق چربی چاودار

 

مراقب پس از تزریق بوتاکس و چربی به طور همزمان

پس از تزریق همزمان بوتاکس با روان کننده مواردی مشاهده می شود و بهبود می یابد و ماندگاری بیشتری دارد.

تا 4 ساعت پس از تزریق روی زمین نخوابید

فشار دهید تحت هیچ شرایطی محل تزریق را فشار ندهید یا ماساژ ندهید

بلافاصله پس از تزریق از سطل یخ برای کاهش التهاب استفاده کنید

انقباض ارادی عضله تزریق شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *