خانه » کاشت ابرو » برای کاشت ابرو چه آزمایشی لازم است ؟
آخرین مقالات

برای کاشت ابرو چه آزمایشی لازم است ؟

آزمایش کاشت ابرو

فهرست مطالب

احتمالا تا کنون متوجه شده‌اید به سختی می‌توان شخصی را یافت که در کلینیک‌های معتبر، کاشت ابرو انجام داده و از نتایج آن رضایت نداشته باشد. کاشت ابرو یک روش با نرخ موفقیت بسیار بالا و عوارض جانبی محدود است. با این حال در برخی موارد، پزشکان به برخی از داوطلبان این جراحی توصیه می‌کنند که از آن چشم‌پوشی کرده و یا به کلی آن را منع می‌نمایند.

خدمات کلینیک ره یا: کاشت ابرو توسط کادر متخصص

مهمترین دلیلی که چنین توصیه‌ای را ایجاب می‌کند، آزمایشاتی است که قبل کاشت ابرو روی بیماران انجام می‌پذیرد. این آزمایش‌های قبل کاشت ابرو، معین می‌کنند که بیمار در صورت قرار گرفتن زیر تیغ جراحی، چه ریسک‌هایی را متحمل خواهد شد و یا باید انتظار تشدید چه عوارضی را داشته باشیم.

حال شاید برای شما هم این سوال مطرح باشد که دقیقا برای کاشت ابرو چه آزمایشی لازم است؟ در این مقاله از وبلاگ کلینیک ره یا، قصد داریم تا در مورد مهم‌ترین آزمایش‌های پزشکی قبل از کاشت ابرو با شما صحبت کنیم. آزمایش‌هایی که برای محافظت از سلامت بیمار و حتی کادر درمان و زیبایی حیاتی هستند.

در صورت وجود هر سوال یا ابهامی می‌توانید آن را در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید. ما در اسرع وقت به آن پاسخ خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: افراد با ریزش مو سکه‌ای می‌توانند کاشت ابرو انجام دهند یا نه؟

چرا انجام آزمایش قبل کاشت ابرو مهم است؟

شاید گمان کنید که آزمایش های قبل کاشت ابرو، تنها محدود به برخی آزمایش‌های حساسیت دارویی شده یا اهمیت چندانی نداشته باشد. اما باید گفت که اهمیت این امر از چیزی که احتمالا تصور می‌کنید، بسیار فراتر می‌رود. آزمایش‌های لازم قبل از کاشت ابرو، نه تنها آمادگی بیمار را برای انجام این جراحی می‌سنجد، بلکه می‌تواند به پزشک برای کنترل بیماری‌های واگیر کمک زیادی نماید.

با پشت سر گذاشتن این مراحل می‌توانید پیش از آن که در معرض ریسک قرار بگیرید، از آن آگاه شده و راهی برای غلبه بر آن پیدا نمایید. حال با بیان این توضیحات، می‌توانیم به شما توضیح دهیم برای کاشت ابرو چه آزمایشاتی لازم است.

مهمترین آزمایشات لازم قبل کاشت ابرو

زمانی که برای بار اول به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه می‌کنید، وی ابتدا سوالاتی کلی درباره‌ی سوابق پزشکی شما و حساسیت‌های احتمالی مطرح می‌کند. سپس نوبت به معاینات اولیه می‌رسد. با این حال، برای تشخیص برخی از احتمالات، باید آزمایش‌های بیشتری صورت گیرد.

از جمله مهمترین این آزمایشات باید به آزمایش‌های غلظت خون، عفونت‌های ویروسی، تیروئید،الکتروکاردیوگرام و PCR یا همان تست کرونا اشاره کرد. همچنین تست‌های زیر ضروری محسوب می‌شوند.

  • BS, BUN, Cr, ALT, AST, ALP, U/A
  • PT, PTT, BT, CT, CBC, BG, INR
  • HCV Ab, HIV ab, HBS Ag
  • ESR, CPR, LDH
  • IgG, IgM

این آزمایشات قبل از کاشت ابرو، شامل بررسی میزان ویژگی‌های پوست، وضعیت سلامت و خون و البته، موارد مربوط به ملاحظات پزشکی از قبیل بیماری‌های خاص یا حساسیت‌های دارویی و سلامتی است. این آزمایشات، اهمیت زیادی داشته و در صورت عدم توجه، می‌توانند مشکلاتی جدی به وجود آورند.

تست بیهوشی

همان طور که پیش از این در مقاله بیهوشی قبل از کاشت ابرو خواندید، ما در کاشت ابرو از بیهوشی عمومی استفاده نیم‌کنیم. بیهوشی مد نظر در کاشت ابرو، تنها ناظر بر بیحسی موضعی است که ریسک کمی دارد. هرچند برخی افراد نسبت به همین سطح از بیهوشی و عوارض کاشت ابرو حساس هستند. بنابراین باید تست‌های حساسیت دارویی و بیهوشی حتما انجام شود.

آزمایش ادرار

آزمایشگاه‌های پزشکی می‌توانند با بررسی ادرار هر فرد اطلاعات زیادی از وضعیت سلامتی و متابولیزم بدن وی به دست آورند. از جمله باید به مشکلات کلیوی، عدم تعادل در قند خون یا مشکلات کبد اشاره کرد. همچنین عفونت‌های ادراری می‌توانند خود نشانگر مشکلات دیگری در خون فرد باشند.

آزمایش مشکلات تیروئید

پرکاری یا کم‌‌کاری تیروئید نه تنها ممکن است دلیل اصلی ریزش ابروها باشد، که گاه سلامت بیمار را هم در صورت بیهوشی و رفتن زیر تیغ جراحی به خطر می‌اندازد. مهمترین هورمون‌هایی که تیروئید در بدن وظبفه‌ی متعادل نمودن آن‌ها را دارد، شامل تیروتروپین (TSH)، تری یدوتیرونین (T3) و تیروکسین (T4) هستند.

بیشتر بخوانید: کاشت ابرو روی تتو امکان دارد؟

آزمایش شمارش سلول های خونی یا CBC

آزمایش CBC با بررسی مقدار گلبول‌های قرمز (هموگلوبین)، لنفوسیت‌ها، املاح معدنی و دیگر موارد، می‌تواند اطلاعات جامعی را از وضعیت سلامتی فرد ارائه دهد. از مهمترین اطلاعاتی که پزشکان در انجام این آزمایش قبل کاشت ابرو قصد کسب اطلاع از آن را دارند، وضعیت انعقاد خود و غلظت آن است. در این آزمایش ممکن است فقر آهن نیز گزارش گردد.

آزمایش آزمایش قند خون ناشتا یا FBS

این آزمایش برای تشخیص دیابت در افراد مورد نیاز است. برای انجام این آزمایش قبل کاشت ابرو، باید حداقل ۱۲ ساعت از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.

آزمایش کلسترول خون یا TG – Cholesterol

هدف از این آزمایش، بررسی سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون است. این تست در سه رویکرد قابل انجام بوده که بهتر است هر سه آن‌ها انجام شود.

  • تعیین لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) یا کلسترول خوب
  • تعیین لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL) یا کلسترول بد
  • تعیین لیپوپروتئین با چگالی خیلی کم (VLDL)

تست‌های انعقادی PT و PTT

هدف از انجام تست PT، تعیین زمان پروترومبین و هدف آزمایش PTT، مشخص کردن مدت زمان ایجاد لخته در خون است. این آزمایشات باید توانایی داوطلب از نظر ترمیم زخم‌ها را معین کند.

آزمایش هپاتیت B یا HBS Ag

هپاتیت B یکی از بیماری‌های خونی است که از طریق مایعات بدن امکان انتقال دارد. به همین علت در کنار تست ویروس عمل سندروم نشانگاه نقص اکتسابی سیستم ایمنی، یا AIDS همواره انجام می‌شود.

آزمایش آنتی بادی ویروس هپاتیت C یا HCV Ab

این ویروس نیز، نوعی دیگر از ویروس هپاتیت است که در کشور ما دیده شده است. در صورت مثبت بودن این تست، شدت درگیری بیمار با آن مجددا توسط آزمایش HCV RIBA تعیین می‌گردد.

آزمایش ویروس اچ آی وی (ویروس عامل ایدز) یا HIV Ab

این ویروس که عامل ایجاد بیماری ایدز بوده، یکی از بزرگترین بلایایی می‌باشد که نوع انسان در سده اخیر با آن دست به گریبان شده است. البته در زمان نگارش این مطلب، اخباری راجع به کشف واکسن آن در حال انتشار است. اما تا آن زمان باید حداکثر احتیاط در مورد انتقال این ویروس در همه ی جنبه‌های پزشکی رعایت شود.

هدف از انجام آزمایشات قبل از کاشت ابرو

شاید برخی از شما عزیزان با شنیدن نام این بیماری‌های فوق، کمی دچار استرس شده و در تصمیمی خود برای کاشت ابرو تردید نمایید. باید بگوییم که جای هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد. با رعایت همه‌جانبه تمهیدات بهداشتی و نیز، آزمایشات دقیق، احتمال انتقال این بیماری‌ها در محیط کلینیک ره یا صفر مطلق است.

همچنین حتی در صورتی که تشخیص داده شود شما به یکی از این موارد دچار شده‌اید، می‌توان با رعایت نکاتی، همچنان کاشت ابرو را انجام داد. این نکات شامل دقت دوچندان رد انجام پروسیجر و استفاده از دستکش‌های دولایه هستند.

البته باید به یاد داشت که در صورت بروز برخی مشکلات سلامتی مانند دیابت، امکان کاشت ابرو به احتمال بالا وجود نخواهد داشت.

هزینه آزمایش های قبل کاشت ابرو

بنا به عرف، هزینه‌ی این آزمایش‌ها به عهده‌ی بیمار بوده و ارتباطی به هزینه کاشت ابرو ندارد. همچنین برخی از این آزمایشات تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی بوده و برخی دیگر، تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرد. البته هزینه‌ی این آزمایشات چندان چشمگیر نیست و حداکثر مبلغی نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان یا کمتر را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اصلاح ابرو بعد از کاشت

جمع بندی

بسیاری از داوطلبان ترمیم و پیوند ابروها نیازدارند تا پیش از انجام درمان یاد شده، آزمایشاتی را انجام دهند. در این آزمایش‌ها وضعیت سلامتی بیولوژیک و متابولیسم فرد بررسی می‌شود. به این ترتیب، اطمینان حاصل می‌کنیم که جراحی برای فرد یا پزشکان معالج، ریسکی را به همراه نداشته باشد.

معمولا اگر از درمانگر خود بپرسید که برای کاشت ابرو چه آزمایشی لازم است، لیستی شامل تست‌های مختلف به شما ارائه خواهد شد. ما در این مطلب از وبلاگ ره یا در مورد مهم‌ترین این آزمایش‌ها توضیحاتی ارائه دادیم. با این حال باید به یاد داشته باشید که این لیست جامع نبوده و ممکن است پزشکان محترم بنا به صلاحدید خود، تست‌های اضافه‌ای را نیز تجویز نمایند.

مقاله‌ای که برای شما آماده کردیم، مربوط به بلاگ ره یا بوده و می‌توانید نکات جذاب و آموزش‌های دیگر را در صفحه مربوطه مطالعه کنید. می‌توانید برای دریافت انواع خدمات زیبایی از خدمات کلینیک پوست و مو ره یا بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *